Poniższa wersja jest nieaktualna.
Zobacz aktualną wersję: Przedmioty mityczne – statystyki i efekty
Czym są przedmioty mityczne?
Przedmioty mityczne to nowy rodzaj przedmiotów, który zostanie wprowadzony w przedsezonie. Mają one stanowić kluczowy element buildu, a także zapewniać specjalne efekty oraz statystyki pozostałym przedmiotom legendarnym. Co ważne, każda postać będzie mogła posiadać tylko jeden przedmiot mityczny.
Każda klasa postaci ma mieć wybór pomiędzy trzema-czterema przedmiotami mitycznymi.
Mityczne przedmioty dla strzelców
Potęga Wichury (Galeforce)
Mobilność
3400 szt. złota
- +55 pkt. obrażeń od ataku
- +20% prędkości ataku
- +20% szansy na trafienie krytyczne
- Użycie — Uderzenie Zefira: Wykonujesz doskok w wybranym kierunku, strzelając trzema pociskami w stronę wroga o najniższym poziomie zdrowia w pobliżu miejsca docelowego (bohaterowie są traktowani priorytetowo). Zadaje łącznie 105–300 pkt. obrażeń magicznych (na poziomach 1–18) (+30% dodatkowych obrażeń od ataku), które zwiększają się tym bardziej, im niższy jest poziom zdrowia celu ― maksymalnie o 50% przeciwko celom, które mają 30% zdrowia (90 sek. odnowienia).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +3% prędkości ruchu.
Pogromca Krakenów (Kraken Slayer)
Przeciw obrońcom
3400 szt. złota
- +60 pkt. obrażeń od ataku
- +25% prędkości ataku
- +20% szansy na trafienie krytyczne
- Harpun: Co trzeci atak zostaje ulepszony, zadając dodatkowe 80–120 pkt. nieuchronnych obrażeń (na poziomach 1–18) (+30% dodatkowych obrażeń od ataku).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +10% prędkości ataku.
Nieśmiertelny Łuklerz (Immortal Shieldbow)
Przeżycie wybuchu
3400 szt. złota
- +50 pkt. obrażeń od ataku
- +15% prędkości ataku
- +20% szansy na trafienie krytyczne
- +12% kradzieży życia
- Linia Życia: Po otrzymaniu obrażeń, które zredukowałyby zdrowie do poziomu niższego niż 30%, zyskujesz na 3 sek. tarczę pochłaniającą od 150 do 650 pkt. obrażeń (na poziomach 1–18). Dodatkowo zyskujesz 20% kradzieży życia na 8 sek. (90 sek. odnowienia).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom 50 zdrowia i +5 pkt. obrażeń od ataku.
Mityczne przedmioty dla obrońców
Słoneczna Egida (Sunborn Aegis)
Kumulujące się obrażenia
3200 szt. złota
- +450 pkt. zdrowia
- +30 pkt. pancerza
- +30 pkt. odporności na magię
- +15 pkt. przyspieszenia umiejętności
- Pożoga: Zadaje 20–40 pkt. obrażeń magicznych na sekundę pobliskim wrogom (zwiększone o 50% przeciwko stworom i potworom) (na poziomach 1–18) (+1% dodatkowego zdrowia). Zadanie obrażeń wrogim bohaterom lub potężnym potworom za pomocą tego efektu nakłada dodatkowy ładunek, zwiększając dalsze obrażenia wywołane Pożogą o 12% przez 5 sek. (kumuluje się do 6 razy).
- Poświata: Przy maksymalnej liczbie ładunków twoje podstawowe ataki wybuchają wokół ciebie, podpalając pobliskich wrogów, zadając im obrażenia Pożogi przez 3 sek.
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +5 pkt. przyspieszenia umiejętności.
Rękawica Mroźnego Ognia (Frostfire Gauntlet)
Spowalnia wrogów
3200 szt. złota
- +350 pkt. zdrowia
- +50 pkt. pancerza
- +25 pkt. odporności na magię
- +15 pkt. przyspieszenia umiejętności
- Pożoga: Zadaje 20-40 pkt. obrażeń magicznych na sekundę pobliskim wrogom (zwiększone o 50% przeciwko stworom i potworom) (na poziomach 1–18) (+1% dodatkowego zdrowia).
- Mroźny Ogień: Ataki tworzą pole lodowe, które spowalnia wrogów o 30% (+4% za każde 1000 pkt. dodatkowego zdrowia) przez 1,5 sekundy (4 sek. odnowienia).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +100 pkt. zdrowia i +7,5% rozmiaru.
Strój Berserkera (Berserker Suit)
Inicjacja
3200 szt. złota
- +350 pkt. zdrowia
- +25 pkt. pancerza
- +50 pkt. odporności na magię
- +15 pkt. przyspieszenia umiejętności
- Użycie — Pościg: Zapewnia na 4 sekundy +75% prędkości ruchu, gdy poruszasz się w stronę wrogów lub wrogich wież. Gdy znajdziesz się w pobliżu wroga (lub po upływie 4 sek.), wypuszczona zostanie fala uderzeniowa, która obniża prędkość ruchu pobliskich wrogich bohaterów o 75% na 2 sek. (90 sek. odnowienia).
- Pożoga: Zadaje 20-40 pkt. obrażeń magicznych na sekundę pobliskim wrogom (zwiększone o 50% przeciwko stworom i potworom) (na poziomach 1–18) (+1% dodatkowego zdrowia).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +5% nieustępliwości i odporności na spowolnienie.
Mityczne przedmioty dla zabójców z obrażeniami od ataku
Mroczne Ostrze Draktharru (Duskblade of Draktharr)
Wielobójstwo w walce drużynowej
3200 szt. złota
- +55 pkt. obrażeń od ataku
- +18 pkt. destrukcji
- +25 pkt. przyspieszenia umiejętności
- Zmierzch: Atakowanie wrogiego bohatera zadaje 75 pkt. dodatkowych obrażeń fizycznych (na poziomach 1–18) (+30% dodatkowych obrażeń od ataku) i spowalnia go o 99% na 0,25 sek. (15 sek. odnowienia). Gdy bohater, który otrzymał od ciebie obrażenia w ciągu ostatnich 3 sek., zostanie zabity, czas odnowienia resetuje się i zyskujesz niewidzialność na 1,5 sek.
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +5 pkt. przyspieszenia umiejętności.
Zaćmienie (Eclipse)
Pojedynki
3200 szt. złota
- +55 pkt. obrażeń od ataku
- +18 pkt. destrukcji
- +10% wszechwampiryzmu
- Uderzenie Księżyca: Trafienie bohatera 2 oddzielnymi atakami lub umiejętnościami w ciągu 1,5 sek. zadaje dodatkowe obrażenia fizyczne równe 8% jego maksymalnej liczbie pkt. zdrowia i zapewnia ci 30% prędkości ruchu oraz na 2 sekundy 150 pkt. tarczy (+40% dodatkowych obrażeń od ataku) (100 pkt. (+30% dodatkowych obrażeń od ataku) dla bohaterów walczących z dystansu) (6 sek. odnowienia, 12 sek. dla bohaterów walczących z dystansu).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +4% przebicia pancerza.
Szpon Ciemnego Typa (Prowler’s Claw)
Zabójstwo
3200 szt. złota
- +65 pkt. obrażeń od ataku
- +21 pkt. destrukcji
- +10 pkt. przyspieszenia umiejętności
- Użycie — Z Cienia: Wykonujesz doskok przez wybranego wroga, zadając 100 pkt. obrażeń fizycznych (na poziomach 1–18) (+30% dodatkowych obrażeń od ataku) i zwiększasz obrażenia o 15% na 3 sek. (60 sek. odnowienia).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +5 pkt. destrukcji.
Mityczne przedmioty dla bohaterów zadających obrażenia od mocy umiejętności (z maną)
Cierpienie Liandry’ego (Liandry’s Anguish)
Przeciw obrońcom
3400 szt. złota
- +80 pkt. mocy umiejętności
- +600 pkt. many
- +25 pkt. przyspieszenia umiejętności
- Udręka: Twoje zaklęcia palą wrogów z siłą 60 pkt. obrażeń magicznych (+10% mocy umiejętności) (+4% maksymalnego zdrowia celu) w ciągu 4 sekund, przebijając ich odporność na magię o 5% na sekundę przez 4 sekundy (do 25%).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +5 pkt. przyspieszenia umiejętności.
Nawałnica Luden (Luden’s Tempest)
Obrażenia eksplozywne
3400 szt. złota
- +80 pkt. mocy umiejętności
- +600 pkt. many
- +10 pkt. przyspieszenia umiejętności
- +10 pkt. przebicia odporności na magię
- Echo: Zadanie obrażeń wrogowi za pomocą umiejętności sprawia, że on i 3 innych wrogów w pobliżu traci 100 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych (+15% mocy umiejętności), a twoja prędkość ruchu zwiększa się o 30% na 3 sek. (8 sek. odnowienia).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +5 pkt. przebicia odporności na magię.
Wieczna Zmarzlina (Everfrost)
Spowalnia wrogów
3400 szt. złota
- +80 pkt. mocy umiejętności
- +200 pkt. zdrowia
- +600 pkt. many
- +10 pkt. przyspieszenia umiejętności
- Użycie — Lodowaty Wybuch: Zadaje 100 pkt. obrażeń na obszarze w kształcie stożka (+30% mocy umiejętności), spowalniając wrogów o 65% na 1,5 sek. Wrogowie znajdujący się w centrum stożka zostają unieruchomieni (45 sek. odnowienia).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +15 pkt. mocy umiejętności.
Mityczne przedmioty dla bohaterów zadających obrażenia od mocy umiejętności (bez many)
Pas Rakietowy Hextech (Hextech Rocketbelt)
Mobilność
3200 szt. złota
- +80 pkt. mocy umiejętności
- +250 pkt. zdrowia
- +15 pkt. przyspieszenia umiejętności
- UNIKALNE Użycie — Ognisty Pocisk: Wykonujesz doskok w wybranym kierunku, wyzwalając rakiety zadające 200-300 pkt. obrażeń magicznych (na poziomach 1-18) (+15% AP). Następnie zyskujesz 75% prędkości ruchu w kierunku bohaterów na 1 sek. (40 sek. odnowienia).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +5 pkt. przebicia odporności na magię.
Szaleństwo Axamuka (Axamuk’s Folly)
Magiczny wampiryzm
3200 szt. złota
- +80 pkt. mocy umiejętności
- +15 pkt. przyspieszenia umiejętności
- +150 pkt. zdrowia
- +10% wszechwampiryzmu
- Spaczenie: Za każdą sekundę walki bohaterów zadaje 3% dodatkowych obrażeń (maksymalnie 15%). Gdy efekt jest na maksymalnym poziomie, zamienia 100% obrażeń dodatkowych w obrażenia nieuchronne.
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +5% przebicia odporności na magię.
Nocny Żniwiarz (Night Harvester)
Wielobójstwo w walce drużynowej
3200 szt. złota
- +80 pkt. mocy umiejętności
- +250 pkt. zdrowia
- +15 pkt. przyspieszenia umiejętności
- Żniwa: Zadanie obrażeń wrogiemu bohaterowi powoduje, że dostaje on 125-200 pkt. obrażeń magicznych (na poziomach 1–18) (+15% AP) i zwiększa twoją prędkość ruchu o 25% na 1,5 sek. (60 sek. odnowienia na bohatera).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +5 pkt. przyspieszenia umiejętności.
Mityczne przedmioty dla wojowników z obrażeniami od ataku
Moc Trójcy (Trinity Force)
Obrażenia eksplozywne
3333 szt. złota
- +35 pkt. obrażeń od ataku
- +35% prędkości ataku
- +200 pkt. zdrowia.
- +10 pkt. przyspieszenia umiejętności
- Szybkie Uderzenia: Twoje ataki dają ci 25 pkt. prędkości ruchu na 3 sekundy. Jeżeli celem jest bohater, dodatkowo zapewniają 4 punkty obrażeń ataków podstawowych na 3 sekundy (stackujące się do 5 razy, maksymalnie 18 AD).
- Czaroostrze: Po użyciu umiejętności twój następny atak zadaje dodatkowe obrażenia fizyczne (200% podstawowych obrażeń od ataku) (1,5 sek. odnowienia).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +15% prędkości ataku.
Chłeptacz Posoki (Goredrinker)
Pojedynki
3300 szt. złota
- +45 pkt. obrażeń od ataku
- +400 pkt. zdrowia
- +20 pkt. przyspieszenia umiejętności
- +150% podstawowej regeneracji zdrowia
- Użycie — Spragnione Cięcie: Zadaje obrażenia fizyczne (110% całkowitych obrażeń od ataku) wrogom na planie okręgu. Odzyskujesz pkt. zdrowia (20% całkowitych obrażeń od ataku) + 12% brakującego zdrowia za każdego trafionego bohatera (15 sek. odnowienia, skrócone o przyspieszenie umiejętności).
- Agresja: Zyskujesz zwiększone o 1% obrażenia od ataku za każde 5% twojego brakującego zdrowia (maks. 15% obrażeń od ataku przy 75% brakującego zdrowia).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +3 pkt. przyspieszenia umiejętności i +5 pkt. obrażeń od ataku.
Łamacz Falangi (Stridebreaker)
Spowalnia wrogów
3300 szt. złota
- +50 pkt. obrażeń od ataku
- +20% prędkości ataku
- +300 pkt. zdrowia.
- +10 pkt. przyspieszenia umiejętności
- Zwinność: Zadawanie obrażeń fizycznych zapewnia przez 2 sek. 20 pkt. prędkości ruchu przy trafieniu, zwiększone do 60 pkt., jeśli zabije to jednostkę.
- Użycie — Szybkie Cięcie: Wypad na krótki dystans zadaje obrażenia fizyczne (110% całkowitych obrażeń od ataku) skierowane na wrogów w kręgu, spowalniając ich o 60%. Efekt zanika w ciągu 2 sek. (20 sek. odnowienia).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +3% prędkości ruchu.
Boski Pożeracz (Divine Devourer)
Przeciw obrońcom
3300 szt. złota
- +40 pkt. obrażeń od ataku
- +400 pkt. zdrowia
- +20 pkt. przyspieszenia umiejętności
- Czaroostrze: Po użyciu umiejętności twój następny atak zadaje dodatkowe obrażenia fizyczne równe 6% maksymalnej wartości twojego zdrowia (1,5 sek. odnowienia, minimalne obrażenia: 150% podstawowych obrażeń od ataku).
- Uczta: Kiedy Czaroostrze trafi bohatera, leczysz się o 60% wartości obrażeń.
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +100 pkt. zdrowia.
Mityczne przedmioty dla zaklinaczy
Pieśń Bitewna Shurelyi (Shurelya’s Battlesong)
Mobilność drużynowa
2500 szt. złota
- +350 pkt. zdrowia
- +25 pkt. przyspieszenia umiejętności
- +10% prędkości ruchu
- Użycie — Inspiracja: Zapewnia tobie i pobliskim sojusznikom 40% prędkości ruchu zanikające w ciągu 4 sek. oraz 60–100 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych (na poziomach 1–18) przy 3 kolejnych trafieniach atakami lub umiejętnościami przeciwko bohaterom.
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +3% prędkości ruchu.
Naszyjnik Żelaznych Solari (Locket of the Iron Solari)
Przeżycie wybuchu
2700 szt. złota
- +200 pkt. zdrowia
- +25 pkt. przyspieszenia umiejętności
- +30 pkt. odporności na magię
- +30 pkt. pancerza
- Użycie — Interwencja: Zapewnia pobliskim sojusznikom 250–430 pkt. tarczy (dla sojuszników na poziomach 1–18), zanikające w ciągu 2,5 sek. (90 sek. odnowienia).
- Żelazna Aura: Pobliscy sojuszniczy bohaterowie otrzymują +5 pkt. pancerza i odporności na magię.
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +2 pkt. pancerza i wzrost odporności na magię do Żelaznej Aury.
Odnowienie Kamienia Księżycowego (Moonstone Renewer)
Leczenie w czasie
2700 szt. złota
- +200 pkt. zdrowia
- +25 pkt. przyspieszenia umiejętności
- +40 pkt. mocy umiejętności
- +100% podstawowej regeneracji many
- Strumień Życia: Trafiając na bohaterów za pomocą ataków lub umiejętności w walce, leczysz najpoważniej zranionego sojusznika, dzięki czemu odzyskuje on 30–60 pkt. zdrowia (na poziomach 1–18) (2 sek. odnowienia). Każda sekunda spędzona w walce z bohaterami zwiększa efekt leczenia o 27,5% (maks. 150%).
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +5 pkt. przyspieszenia umiejętności.
Mandat Imperialny (Imperial Mandate)
Sojuszniczy burst
2700 szt. złota
- +200 pkt. zdrowia
- +25 pkt. przyspieszenia umiejętności
- +40 pkt. mocy umiejętności
- +100% bazowej regeneracji many
- Skoordynowany Ogień: Umiejętności, które spowalniają lub unieruchamiają bohatera, zadają 60-100 pkt. bonusowych obrażeń magicznych i oznaczają go na 4 sekundy. Obrażenia sojuszniczych bohaterów detonują oznaczenie, zadając 60-100 bonusowych obrażeń magicznych i zapewniając tobie i sobie 30% dodatkowej prędkości ruchu na 2 sekundy. Czas odnowienia: 2 sekundy na bohatera.
- Mityczna bierna: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom +15 pkt. mocy umiejętności.
Zmiany przedsezonowe
Przedmioty:
- Nowe i usunięte przedmioty legendarne
- Przedmioty mityczne – szczegółowe statystyki i efekty
- Zmiany przedmiotów do dżungli
- Zmiany istniejących przedmiotów legendarnych
- Zmiany pozostałych przedmiotów
- Riot szykuje zmiany przedmiotów z trafieniem krytycznym
- Ninja Tabi zastąpione przez Plated Steelcaps, nowe ikony butów
- Zmiany ulepszeń Ornna. Jak będą wyglądały ulepszone przedmioty?
Nowy sklep:
Postacie:
Dżungla:
Mid lane:
Zmiany systemowe:
- Zmiany systemów
- Obrażenia efektów przy trafieniu przedmiotów będą nakładać lifesteal
- Nieustępliwość jednak nie dostanie zmian związanych z podrzuceniem
Matchmaking i rankedy:
- Zmiany matchmakingu rankedów. Będziemy dobierani nie tylko na podstawie MMR, ale też rang
- Zniknie seria gier o awans między dywizjami
- Zmiany w najwyższych kręgach (Mistrz+): koniec duo na rankedach, najwyższe kręgi odblokowane od początku sezonu
- Zmiany rankedów w 2021 roku: poprawki matchmakingu w przedsezonie 2021
ARAM: