Zobacz też:
- Zmiany przedmiotów w przedsezonie 2021
- Przedsezon 2021: przedmioty dostaną nowe ikony. Część z nich jest już w TFT
- Przedsezon 2021: nowy wygląd sklepu i przedmioty Mythic
- Każda klasa postaci będzie miała po trzy-cztery przedmioty mityczne do wyboru
Czym są przedmioty mityczne?
Przedmioty mityczne to nowy rodzaj przedmiotów, który zostanie wprowadzony w przedsezonie. Mają one stanowić kluczowy element buildu, a także zapewniać specjalne efekty oraz statystyki pozostałym przedmiotom legendarnym. Co ważne, każda postać będzie mogła posiadać tylko jeden przedmiot mityczny.
Każda klasa postaci ma mieć wybór pomiędzy trzema-czterema przedmiotami mitycznymi.
W jaki sposób Riot będzie balansować przedmioty mityczne?
Kiedy przedmiot mityczny będzie za silny?
Przedmiot mityczny będzie wymagać nerfów, jeśli spełniony zostanie jeden z trzech warunków:
- wskaźnik zakupu wśród użytkowników przedmiotów z danej klasy przekroczy 60%,
- win rate będzie o 2 punkty procentowy wyższy względem średniego współczynnika zwycięstw dla danej klasy oraz przedmiot mityczny będzie najczęściej wybierany w tej klasie,
- więcej niż trzech bohaterów spoza zamierzonej dla przedmiotu klasy ma wskaźnik zakupu większy niż 60%.
Różni się to od przedmiotów legendarnych. Te są uznawane za zbyt silne tylko wtedy, gdy wskaźnik zakupu wśród użytkowników przedmiotów z danej klasy przekroczy 60%.
Kiedy przedmiot mityczny będzie za słaby?
Przedmiot mityczny będzie wymagać buffów, jeśli spełniony zostanie jeden z dwóch warunków:
- wskaźnik zakupu wśród użytkowników przedmiotów z danej klasy spadnie poniżej 10%,
- win rate będzie o 2 punkty procentowy niższy względem średniego współczynnika zwycięstw dla danej klasy, a przedmiot nie będzie najczęściej wybieranym przedmiotem mitycznym w tej klasie.
Również różni się to od przedmiotów legendarnych. Te są uznawane za zbyt słabe tylko wtedy, gdy wskaźnik zakupu wśród użytkowników przedmiotów z danej klasy spadnie poniżej 5%.
Balans przedmiotów czy bohaterów?
Jeżeli jedna-dwie postacie kupują ten sam przedmiot w więcej niż 75% swoich gier, zmiany otrzymają bohaterowie.
Jeżeli więcej niż dwie postacie kupują ten sam przedmiot w więcej niż 75% swoich gier, zmiany otrzyma przedmiot.
Jeżeli:
- któraś postać kupuje ten sam mityczny przedmiot w ponad 75% przypadków,
- któraś postać ma przedmiot mityczny o współczynniku zwycięstw ponad 6% wyższym od wszystkich jego pozostałych opcji,
oznacza to, że postać ta ma zbyt mały wybór przedmiotów mitycznych. Ponadto każdy bohater powinien mieć 10 lub więcej legendarnych przedmiotów o ponad 3% wskaźniku zakupu.