Przedsezon wprowadził także zmiany dżungli. Co się zmieniło?
Zmiany przedmiotów
Gradoostrze (Hailblade)
- +10% wszechwampiryzmu przeciwko potworom
- Ząb i Pazur: Zadawanie obrażeń potworom podpala je, przez co otrzymują one 60 (+ 10% mocy umiejętności + 2% dodatkowego zdrowia + 5% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń magicznych w ciągu 5 sek.
- Mrożąca Ścieżka: 5-krotne Porażenie zużywa ten przedmiot i ulepsza Porażenie do Mrożącego Porażenia.
- Łowca: Zabijanie dużych potworów zapewnia dodatkowe pkt. doświadczenia.
- Kroczący Liniami Geomantycznymi: Regenerujecie 8-18 pkt. many na sekundę (poziomy 1-18), gdy przebywacie w dżungli lub w rzece.
- Mrożące Porażenie: Przy użyciu przeciwko bohaterowi Mrożące Porażenie zadaje mu 20-156 pkt. obrażeń nieuchronnych i wykrada 20% jego prędkości ruchu na 2 sek.
Żaronóż (Emberknife)
- +10% wszechwampiryzmu przeciwko potworom
- Ząb i Pazur: Zadawanie obrażeń potworom podpala je, przez co otrzymują one 60 (+ 10% mocy umiejętności + 2% dodatkowego zdrowia + 5% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń magicznych w ciągu 5 sek.
- Wyzywająca Ścieżka: 5-krotne Porażenie zużywa ten przedmiot i ulepsza Porażenie do Wyzywającego Porażenia.
- Łowca: Zabijanie dużych potworów zapewnia dodatkowe pkt. doświadczenia.
- Kroczący Liniami Geomantycznymi: Regenerujecie 8-18 pkt. many na sekundę (poziomy 1-18), gdy przebywacie w dżungli lub w rzece.
- Wyzywające Porażenie:
- Przy użyciu przeciwko bohaterowi Wyzywające Porażenie oznacza go na 4 sek. W tym czasie wasze ataki i umiejętności zadające obrażenia zadają mu 48-125 pkt. dodatkowych obrażeń nieuchronnych w ciągu 2,5 sek. (odnawia się, ale nie kumuluje), a Porażony bohater zadaje wam o 20% mniej obrażeń.
- Oprócz ataków podstawowych teraz również umiejętności nakładają i odnawiają podpalenie.
- Redukcja obrażeń przez Spopielające Porażenie ma teraz efekty wizualne, a zredukowane obrażenia wyświetlają się jako tekst w walce.
Zmiany obozów
Ponurnik
- Odporność na magię: 15-30 pkt. (poziomy 1-18) ⇒ 20 pkt. na wszystkich poziomach
- Zdrowie: 2100-3450 pkt. (poziomy 1-11) ⇒ 1650-2460 pkt. (poziomy 1-11)
- [Usunięto] Trzy pierwsze ataki Ponurnika nie mają już zwiększonej prędkości ataku, a ich obrażenia nie są zwiększone o 50%.
- [Nowość] Zabicie Ponurnika przywraca 50 (+ 10 × średni poziom bohatera) pkt. zdrowia i 30 (+ 6 × średni poziom bohatera) pkt. many. Wartości mogą być zwiększone do 100% w zależności od odpowiednio brakującego zdrowia i brakującej many.
- Obrażenia od ataku: 70-259 pkt. (poziomy 1-18) ⇒ 80-253 pkt. (poziomy 1-18)
Niebieski Strażnik
- Pancerz: 10-20 pkt. (poziomy 1-8) ⇒ 20 pkt. na wszystkich poziomach
- Odporność na magię: 15-30 pkt. (poziomy 1-8) ⇒ 20 pkt. na wszystkich poziomach
- Zdrowie: 2100-3675 pkt. (poziomy 1-11) ⇒ 1800-3150 pkt. (poziomy 1-11).
- Prędkość ruchu: 180 jedn. ⇒ 275 jedn.
Większy Mroczny Wilk
- Pancerz: 10-20 pkt. (poziomy 1-8) ⇒ 20 pkt. na wszystkich poziomach
- Zdrowie: 1300-2275 pkt. (poziomy 1-11) ⇒ 1200-2200 pkt. (poziomy 1-11)
- Prędkość ruchu: 450 jedn. ⇒ 525 jedn.
Mroczny Wilk
- Odporność na magię: 10-20 pkt. (poziomy 1-8) ⇒ 0 pkt. na wszystkich poziomach
- Zdrowie: 450-788 pkt. (poziomy 1-11) ⇒ 480-888 pkt. (poziomy 1-11)
- Prędkość ruchu: 450 jedn. ⇒ 525 jedn.
Szkarłatny Brzytwodziób
- Pancerz: 30-60 pkt. (poziomy 1-8) ⇒ 20 pkt. na wszystkich poziomach
- Odporność na magię: 30-60 pkt. (poziomy 1-8) ⇒ 20 pkt. na wszystkich poziomach.
- Zdrowie: 700-1225 pkt. (poziomy 1-11) ⇒ 800-1760 pkt. (poziomy 1-11)
- Prędkość ruchu: 350 jedn. ⇒ 450 jedn.
Pomniejszy Brzytwodziób
- Zdrowie: 400-680 pkt. (poziomy 1-11) ⇒ 425-723 pkt. (poziomy 1-11)
- Prędkość ruchu: 450 jedn. ⇒ 525 jedn.
Czerwony Krzewogrzbiet
- Pancerz: 15-30 pkt. (poziomy 1-8) ⇒ 20 pkt. na wszystkich poziomach
- Odporność na magię: 10-20 pkt. (poziomy 1-8) ⇒ 20 pkt. na wszystkich poziomach
- Zdrowie: 2100-3675 pkt. (poziomy 1-11) ⇒ 1800-3150 pkt. (poziomy 1-11).
Pradawny Skalniak
- Pancerz: 10-20 pkt. (poziomy 1-8) ⇒ 20 pkt. na wszystkich poziomach
- Odporność na magię: 15-30 pkt. (poziomy 1-8) ⇒ 20 pkt. na wszystkich poziomach
- Zdrowie: 1250-2188 pkt. (poziomy 1-11) ⇒ 1050-1785 pkt. (poziomy 1-11)
- Prędkość ruchu: 185 jedn. ⇒ 250 jedn.
Skalniak
- Prędkość ruchu: 285 jedn. ⇒ 350 jedn.
- Doświadczenie: 18-24,3 pkt. (poziomy 1-9) ⇒ 10-13,5 pkt. (poziomy 1-9).
- Złoto: 13 szt. ⇒ 7 szt.
Mały Skalniak
- Prędkość ruchu: 335 jedn. ⇒ 400 jedn.
- Doświadczenie: 13-18,9 pkt. (poziomy 1-9) ⇒ 18-24,3 pkt. (poziomy 1-9).
- Złoto: 9 szt. ⇒ 12 szt.
- [Nowość] Lśnią, aby odpowiednio odzwierciedlać ich wartość w złocie i punktach doświadczenia.
Wędrujący Krab
- Pancerz: 60 pkt. ⇒ 20 pkt.
- Odporność na magię: 60 pkt. ⇒ 20 pkt.
- Zdrowie: 1200-2560 pkt. (poziomy 1-11) ⇒ 1000-2134 pkt. (poziomy 1-11).
- [Nowość] Pancerz: Pojawia się z tarczą o wytrzymałości równej 60% maks. zdrowia. Tarcza pęka przy unieruchomieniu.
- [Usunięto] Wędrujący Krab nie traci już 50 pkt. pancerza i odporności na magię ani nie otrzymuje zwiększonych o 25% obrażeń po unieruchomieniu.
- [Usunięto] ZUPA Z KRABA Zabicie Wędrującego Kraba nie odnawia już zdrowia ani many.
Zmiany przedsezonowe
Przedmioty:
- Przedmioty legendarne:
- Przedmioty mityczne:
- Usunięte przedmioty
- Zmiany przedmiotów epickich i podstawowych
- Riot szykuje zmiany przedmiotów z trafieniem krytycznym
- Zmiany ulepszeń Ornna. Jak będą wyglądały ulepszone przedmioty?
Nowy sklep:
Postacie:
Dżungla:
- Przedsezon 2021: zmiany dżungli [tu jesteś]
Mid lane:
Zmiany systemowe:
Matchmaking i rankedy:
- Zmiany matchmakingu rankedów. Będziemy dobierani nie tylko na podstawie MMR, ale też rang
- Zniknie seria gier o awans między dywizjami
- Zmiany w najwyższych kręgach (Mistrz+): koniec duo na rankedach, najwyższe kręgi odblokowane od początku sezonu
- Zmiany rankedów w 2021 roku: poprawki matchmakingu w przedsezonie 2021
ARAM: