League of Legends r.

Olbrzymi patch 9.14 – zbiór ostatecznych zmian z PBE

W nadchodzącym tygodniu na serwery live trafi patch 9.14. Przedstawiamy ostateczne zmiany, jakie trafiły na PBE w tym cyklu. Uwaga: zmiany w oficjalnych patch notesach mogą się różnić (Riot może wprowadzić do nich dodatkowe poprawki).

Zobacz aktualizacje PBE w cyklu 9.14:

Nowe skórki

Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO

Chromy

Teamfight Tactics

Teamfight Tactics: zmiany w patchu 9.14

Opcja Show Allied Chat

Riot dodaje możliwość wyłączenia na stałe sojuszniczego czatu (automatyczne /mute all w każdej grze)

Death recap – aktualizacja

Nowy death recap już na PBE. Wygląda dość… interesująco? Napiszcie, co o nim sądzicie!

Nowe ikony

Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO

Pozostałe ikony

Ta ikona została zdobyta po ukończeniu misji trzeciego poziomu Przepustki X.

Nowe emotki

Nowe skórki warda

Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO

Demacia Vice Ward Skin

Loot

Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO

Aktualizacja VO Lee Sina

Zmiany balansu

Aatrox

[Zmiany pojawiły się 9 lipca]

  • Regeneracja HP na poziom zwiększona z 0,15 do 0,2.
  • World Ender (R)
    • Cooldown zmniejszony z 140/120/100 do 120/100/80.
    • [Usunięto] Wskrzeszenie.
    • Mnożnik uzdrowienia zwiększony z 40/55/70% do 50/60/70%.

Ahri

[Zmiany pojawiły się 1 lipca]

  • Charm (E)
    • Ponownie może przerywać dashe.
    • Czas trwania bonusowych obrażeń zmniejszony z 5 sekund do 3 sekund.

Akali 

[Zobacz historię zmian]

  • Bazowe MR zwiększone z 32,1 do 37.
  • Q – Five Point Strike
    • Przelicznik AP zwiększony z 50% do 60%.
  • W – Twilight Shroud
    • Cooldown zmieniony z 25/22/19/16/13 sekund na 20 sekund na wszystkich poziomach.
    • [Nowość] Cooldown zaczyna się od razu po castowaniu (a nie po zakończeniu efektu umiejętności).
    • Przywracanie energii zmienione z 40/50/60/70/80 na 80.
    • [Usunięto] Przedłużenie czasu trwania.
    • Typ niewidzialności: zupełna (obscurity) → zwykła niewidzialność.
      • Widoczność Akali będzie działała tak, jak w przypadku Shaco na Q – oznacza to, że prawdziwa wizja dawana przez np. Oracle Lens (czerwony trinket) będzie ujawniała Akali.
  • E – Shuriken Flip
    • Obrażenia pocisku zmienione z 70/105/140/175/210 (+70% bonusowego AD) na 40/70/100/130/160 (+35% całkowitego AD) (+50% AP).
    • Obrażenia z dasha zmienione z 50/80/110/140/170 (+70% bonusowego AD) na 40/70/100/130/160 (+35% całkowitego AD) (+50% AP).
  • R – Perfect Execution
    • Cooldown zwiększony ze 100/85/70 sekund do 120/110/100 sekund.

Alistar

[Zmiany pojawiły się 10 lipca]

  • Mana zwiększona z 278,84 do 350.

Aurelion Sol

[Zmiany pojawiły się 10 lipca]

  • Starsurge (Q)
    • Maksymalny czas trwania stuna zwiększony z 1,65/1,8/1,95/2,1/2,25 sekundy do 2,2/2,4/2,6/2,8/3 sekund.
    • Minimalny czas trwania stuna zmniejszony z [33,3% maksymalnego czasu trwania] do [25% maksymalnego czasu trwania].
  • Comet of Legend (E)
    • Prędkość ruchu zmieniona z [25/30/35/40/45%] na [25/26/27/29/30/31/32/33/34/36/37/38/39/40/41/43/44/45% zależnie od poziomu].

Bard

[Zobacz historię zmian: 3 lipca4 lipca, 11 lipca]

  • Bazowe HP zwiększone z 535 do 575.
  • Bazowa regeneracja HP zmniejszona z 1,5 do 1,1.
  • Magical Journey (E)
    • Bazowa prędkość ruchu w tunelu zmieniona z 800 na 1000.
    • Bonusowa prędkość ruchu zmieniona z 10/20/30/40/50% na 33% na wszystkich poziomach.

Blitzcrank

[Zobacz historię zmian]

  • Overdrive (W)
    • Cooldown zwiększony z 10 sekund do 15 sekund.
  • Static Field (R)
    • [Nowość] Aktywne użycie niszczy tarcze na wrogach, których trafiła umiejętność.

Cassiopeia

[Zobacz historię zmian: 1 lipca, 3 lipca]

  • Bazowe HP zwiększone z 537 do 575.
  • Przyrost HP na poziom zwiększony z 87 do 90.
  • Bazowy pancerz zmniejszony z 25 do 20.
  • Miasma (W)
    • Minimalny zasięg castowania zmniejszony z 500 do 100.
    • Maksymalny zasięg zmniejszony z 800 do 700.
    • Cooldown zmieniony z 18/17,5/17/16,5/16 sekund na 24/21//18/15/12 sekund.
  • Twin Fang (E)
    • Uzdrowienie zmienione z 5-22 (zależnie od poziomu) (+10% AP) na 13/16/19/22/25% AP.
    • [Nowość] 25% uzdrowienia przeciwko minionom i małym stworom.
    • Koszt zmieniony z 40/45/50/55/60 na 50 na wszystkich poziomach.

Fizz

[Zobacz historię zmian: 1 lipca2 lipca, 8 lipca]

  • Nimble Fighter (pasyw)
    • Redukcja obrażeń: 4/6/8/10/12/14 (na poziomach 1/4/7/10/13/16) przeciwko atakom podstawowym ⇒ 4 (+1% AP) przeciwko obrażeniom z dowolnego źródła (maksymalnie 50% redukcji).

Galio

[Zobacz historię zmian: 2 lipca3 lipca9 lipca, 10 lipca]

  • Colossal Smash (pasyw)
    • [Usunięto] Redukcja cooldownu, gdy Galio uderzy bohatera umiejętnością.
    • Zwiększenie obrażeń kolejnego ataku podstawowego zwiększone z 12-80 do 15/24/32/41/49/58/66/75/83/92/100/109/117/126/134/143/151/160.
    • Cooldown zmniejszony z 8 sekund do 5 sekund.
    • Przelicznik odporności na magię zwiększony z 40% do 60%.
  • Wind of War (Q)
    • Cooldown zwiększony z 10/9,5/9/8,5/8 sekund do 14/13/12/11/10 sekund.
    • Koszt zmniejszony z 80/90/100/110/120 do 80/85/90/95/100.
    • Obrażenia zwiększone z 70/105/140/175/210 do 80/115/150/185/220.
  • Shield of Durand (W)
    • Spowolnienie Galio zmniejszone z 30% do 15%.
    • Nie może już używać Flasha podczas nakładania taunta.
    • [Usunięto] Ładowanie znowu może zostać przerwane.

Jayce

[Zobacz historię zmian: 1 lipca, 2 lipca]

  • Bazowe AD zmniejszone z 58 do 54.
  • Przyrost AD na poziom zwiększony z 3,5 do 4,25.
  • Shock Blast (Cannon Q)
    • Obrażenia zmienione z [70/115/160/205/250/295 (+100% bonusowego AD)] na [55/105/155/205/255/305 (+120% bonusowego AD)].

Jhin

[Zmiany pojawiły się 10 lipca]

  • Deadly Flourish (W)
    • Czas trwania roota zwiększony z 0,75/1/1,25/1,5/1,75 sekundy do 1/1,25/1,5/1,75/2 sekund.
    • Cooldown zmniejszony z 14 sekund do 12 sekund.

Karma

[Zmiany pojawiły się 1 lipca]

  • Focused Resolve (W)
    • [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.

Katarina

[Zmiany pojawiły się 1 lipca]

  • Death Lotus (R)
    • Redukcja uzdrowienia zwiększona z 40% do 60%.

Kennen

[Zmiany pojawiły się 1 lipca]

  • Bazowe AD zmniejszone z 50,544 do 48.
  • Przyrost AD na poziom zwiększony z 3,3 do 3,75.
  • Prędkość ataku zmniejszona z 0,69 do 0,625.
  • Lightning Rush (E)
    • Prędkość ataku zwiększona z 30/40/50/60/70% do 40/50/60/70/80%.

Kled

[Zmiany pojawiły się 1 lipca]

  • Beartrap on a Rope (Q)
    • [Nowość] Kiedy szarpie wroga, redukuje wszystkie rodzaje jego uzdrowienia o 60% na 5 sekund.

LeBlanc

[Zmiany pojawiły się 1 lipca]

  • Ethereal Chains (E)
    • [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.

Leona

[Zobacz poprzednie zmiany: 1 lipca8 lipca]

  • Eclipse (W)
    • [Nowość] Redukuje otrzymywane obrażenia o 8/12/16/20/24 (do 50% otrzymywanych obrażeń).
    • Pancerz zmniejszony z 25/35/45/55/65 do 20/25/30/35/40.
    • Odporność na magię zmniejszona z 20/30/40/50/60 do 20/25/30/35/40.
  • Solar Flare (R)
    • [Usunięto] Incandescence (wzmocnione ataki podstawowe).

Lux

[Zobacz historię zmian]

  • Light Binding (Q)
    • Cooldown zwiększony z 10 sekund do 13/12/11/10/9 sekund.
    • Koszt zmieniony z 40/45/50/55/60 na 50.
  • Prismatic Barrier (W)
    • Czas trwania tarczy zmniejszony z 3 sekund do 2,5 sekundy.
    • Przelicznik AP zwiększony z 20% do 30%.
  • Final Spark (R)
    • [Usunięto] Mechanika resetowania.
    • Cooldown zmniejszony z 80/65/50 do 80/60/40.
    • Przelicznik AP zwiększony z 75% do 100%.

Malphite

[Zobacz historię zmian: 1 lipca, 2 lipca]

  • Pasyw – Granite Shield
    • Skalowanie się wzrostu zostało zmienione, by uwzględnić olbrzymie ilości pancerza, jakie może zapewnić mu jego [W]. Jego maksymalny wzrost blokuje się przy ok. 700 pancerza.
    • Malphite teraz delikatnie się mieni, gdy regeneruje swoją tarczę, aby jej dostępność była bardziej przejrzysta dla graczy.
    • Rozmiar Malphite’a teraz skaluje się z jego pancerzem.

  • Q – Seismic Shard
    • Kradzież prędkości ruchu zwiększona z 14/17/20/23/26% do 15/20/25/30/35%
    • Czas trwania przyśpieszenia: 4 sekundy ⇒ 3 sekundy.
    • Malphite nie przyzywa już Sejsmicznego Odłamka zza siebie, ale castuje go ze swojej prawej ręki. Zwiększa to także prędkość lotu pocisku do celu.
    • Cele, w które trafiło Q, mają nałożony efekt roztopionej skały na czas trwania spowolnienia.
    • Dodano drobne poprawki. Skała powinna być bardziej przerażająca i być bardziej satysfakcjonująca dla Malphite’a.
    • Q teraz sprawdza, czy “kradzież” prędkości ruchu poskutkuje zwiększeniem prędkości Malphite’a i używa tej wartości w rzadkich przypadkach, kiedy tak się stanie.
    • Pojawia się bliżej celu.
  • W – Thunderclap (zmiana nazwy z Brutal Strikes)
    • Koszt many: 25 ⇒ 30.
    • Obrażenia pierwszego ataku po aktywowaniu umiejętności zmniejszone z 30/45/60/75/90 do 20/35/50/65/80.
    • Przelicznik AP pierwszego ataku zmniejszony z 40% do 20%.
    • Przelicznik pancerza pierwszego ataku zmniejszony z 20% do 15%.
    • Pancerz zwiększony z 10% do 10/15/20/25/30%.
    • Przy castowaniu Malphite resetuje swój autoatak i zadaje 20/35/50/65/80 bonusowych obrażeń fizycznych, które skalują się z 1,5 pancerza i 0,2 AP.
    • Autoataki tworzą “wstrząsy” przez kolejne 6 sekund (wliczając reset autoataku). Jest to rozpłatanie (jak w Titanic Hydrze), które zadaje 10/20/30/40/50 obrażeń fizycznych wszystkim wrogom w zasięgu stożka; skaluje się z 0,1 pancerz i 0,2 AP.
  • R – Unstoppable Force
    • Podstawowa skórka Malphite’a ma teraz krater uderzeniowy. Nie może być zatrzymany!

Mordekaiser

[Zmiany pojawiły się 9 lipca]

  • Darkness Rise (pasyw)
    • Obrażenia zmienione z [8-25] na [5/5,6/6,2/6,8/7,4/8/8,6/9,2/9,8/10,4/11/11,6/12,2/12,8/13,4/14/14,6/15,2].
  • Death’s Grasp (E)
    • Przebicie odporności na magię zmniejszone z 5/10/15/20/25% do 5/7,5/10/12,5/15%.

Morgana

[Zmiany pojawiły się 1 lipca]

  • Soul Shacles (R)
    • [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.

Neeko

[Zmiany pojawiły się 1 lipca]

  • Bazowe AD zmniejszone z 52 do 48.
  • Przyrost AD na poziom zwiększony z 2 do 2,5.
  • Prędkość ataku zmniejszona z 0,645 do 0,625.
  • Przyrost prędkości ataku na poziom zwiększony z 2,5 do 3.
  • Shapesplitter (W)
    • Pasywna prędkość ruchu zmniejszona z 20/25/30/35/40% do 10/15/20/25/30%.

Nidalee

[Zmiany pojawiły się 10 lipca]

  • Swipe (Cougar E)
    • Obrażenia zwiększone z 70/130/90/250 do 80/140/200/260.

Poppy 

[Zmiany pojawiły się 1 lipca]

  • Steadfast Presence (W)
    • [Nowość] Jeśli Poppy przerwie umiejętność związaną z ruchem, wróg zostaje uziemiony i spowolniony o 25% na 2 sekundy.
    • Czas trwania zmniejszony z 2,5 sekundy do 2 sekund.
    • Prędkość ruchu zwiększona z 30% do 35%.
    • Cooldown zmniejszony z 24/22/20/18/16 sekund do 24/21/18/15/12 sekund.

Pyke

[Zobacz historię zmian]

  • Phantom Undertow (E)
    • Stunuje też wrogów niebędących bohaterami.
      • Nadal nie zadaje im obrażeń.
  • Death from Below (R)
    • Przelicznik AD zmniejszony z 200% do 150%.
    • [Nowość] Zadaje 50% obrażeń mniej celom, których umiejętność nie zabije bezpośrednio.
    • “Your Cut” (złoto dla sojusznika) przy zabójstwie Pyke’a: 1 “Your Cut” dla ostatniej asystującej osoby ⇒ 1 “Your Cut” dla Pyke’a oraz ostatniej asystującej osoby.
    • “Your Cut” (złoto dla sojusznika) przy asyście Pyke’a: 1 “Your Cut” dla Pyke’a ⇒ 2 “Your Cut” dla Pyke’a.
    • [Nowość] Ikona ulta jest teraz pokazywana przy pasku zdrowia Pyke’a, gdy może on użyć tej umiejętności za darmo.

Renekton

[Zmiany pojawiły się 1 lipca]

  • Ruthless Predator (W)
    • [Nowość] Kiedy jest wzmocniony za pomocą 50 Furii, niszczy istniejące tarcze celu chroniące przed obrażeniami.

Ryze

[Zobacz historię zmian: 1 lipca9 lipca10 lipca11 lipca, 12 lipca]

  • Bazowa regeneracja HP zwiększona z 1,4 do 1,6.
  • Regeneracja HP na poziom zwiększona z 0,11 do 0,16.
  • Overload (Q)
    • [Bugfix] Komenda ruchu Ryze’a nie jest już przerywana, jeśli gracz spamował Q w trakcie jego castowania.
    • [Bugfix] Overload nie odbija się już z powrotem do swojego oryginalnego celu, jeżeli Spell Flux zostało nałożone podczas innych odbić.
  • Spell Flux (E)
    • [Bugfix] Teraz poprawnie aktywuje Manaflow Band, kiedy odbija się do bohatera.
    • [Bugfix] Spell Flux nie odbija się już z powrotem do swojego oryginalnego celu od innych celów, na które zostało nałożone Flux.

Swain

[Zobacz historię zmian]

  • Zasięg ataku zmniejszony z 550 do 525.
  • HP na poziom zmniejszone z 90 do 85.
  • Umiejętność bierna: Ravenous Flock
    • [Usunięto] Swain przechowuje 5 Skrawków Dusz w rezerwie, wzmacniając R2 – Demoflare.
    • [Nowość] Swain na stałe przechowuje Skrawki Dusz, zwiększając maksymalną ilość zdrowia o 5.
    • [Nowość] Zebranie duszy zwraca także 4/5,5/7% many Swaina.
  • Q – Death’s Hand
    • [Usunięto] Zabicie jednostki przywraca 3% maksymalnej many.
    • [Nowość] Pociski zawsze przebijają jednostki i zatrzymują się przy kontakcie z wrogimi bohaterami.
    • Czas odnowienia zwiększony z 7,5/6,25/5/3,75/2,5 sekundy do 10/8,5/7/5,5/4 sekund.
    • Zasięg efektu zmniejszony z 725 do 625.
    • Kąt między pociskami zwiększony 8 do 10.
  • R1 – Demonic Ascension
    • [Usunięto] Konieczna ilość zdrowia do drugiego użycia R.
    • [Nowość] R2 może zostać rzucone po wyssaniu dowolnej ilości zdrowia.
    • [Nowość] Swain wysysa życie ze wszystkich wrogich jednostek, również niewidzialnych.
    • Redukcja obrażeń przeciwko minionom i potworom: 80% ⇒ 90%.
    • Zdrowie z R1: zdobywa dodatkowe 5 punktów zdrowia za Skrawek Duszy podczas ulta.
  • R2 – Demonflare
    • Obrażenia zmienione: 100/150/200 (+50% AP) + 75% wyleczonych obrażeń [limit obrażeń nadal wynosi 200/300/400 (+100% AP)].
    • [Usunięto] 45/60/75 (+21% AP) obrażeń za każdy Skrawek Duszy.
    • [Nowość] Demonflare zadaje obrażenia odpowiadające takiej ilości zdrowia, jaką Swain wyssał podczas Demonic Ascension (R1).
    • [Nowość] Obrażenia Demonflare (limit): 200/300/400 + 1 AP.

Sylas

[Zobacz historię zmian: 3 lipca, 8 lipca]

  • Regeneracja HP zmniejszona z 1,5 do 1,4.
  • Petricite Burst (pasyw)
    • Redukcja obrażeń przeciwko minionom zmniejszona z 70% do 50%.
  • Chain Lash (Q)
    • Obrażenia zwiększone z [40/60/80/100/120 (+40% AP)] do [45/70/95/120/145 (60% AP)].
  • Abscond / Abduct (E)
    • Ponownie ma tarczę przy pierwszym użyciu E.
    • Tarcza zmieniona na tarczę absorbującą obrażenia magiczne.
    • Cooldown zmieniony z 18/17/16/15/14 sekund na 14 sekund na wszystkich poziomach.
    • Prędkość pocisku E2 zwiększona z 1600 do 2000.
    • Czas trwania stuna E2 zmniejszony z 0,5 sekundy do 0,35 sekundy.
    • Koszt many zmieniony z 55/60/65/70/45 na 65 na wszystkich poziomach.
  • Hijack (R)
    • Zasięg castowania zmniejszony z 1050 do 950.
    • Czas, przez który Sylas może trzymać ulta przeciwnika, zmniejszony ze 120 sekund do 90 sekund.
    • Minimalny czas blokady na wrogich bohaterach zwiększony z 20 sekund do 40 sekund.
    • Cooldown zwiększony z 85/50/15 sekund do 100/80/60 sekund.
    • Konwersja przelicznika bonusowego AD zmieniona z [0,5-1,5] na [0,4-1].
    • Konwersja przelicznika całkowitego AD zmieniona z [0,7-1] na [0,6-1].

Tahm Kench

[Zobacz historię zmian]

  • Umiejętność pasywna – An Acqiuired Taste
    • [Usunięto] Umiejętności zadają dodatkowe obrażenia w zależności od liczby ładunków.
    • [Usunięto] Pasyw zadaje zwiększone obrażenia w zależności od liczby ładunków na celu.
    • Obrażenia zwiększone z 1,5% maksymalnego zdrowia Tahma Kencha do 2,5% maksymalnego zdrowia Tahma Kencha.
  • Q – Tongue Lash
    • Cooldown zmniejszony z 8/7/6/5/4 sekund do 8/7,5/7/6,5/6 sekund.
    • [Usunięto] Po castowaniu trafia przeciwników w szerokim kącie naprzeciwko Tahma Kencha.
    • [Nowość] Stunowanie przeciwnika z Q – Tongue Lash konsumuje wszystkie ładunki P – An Acquired Taste.
    • Wartość spowolnienia zmniejszona z 50/55/60/65/70% do 30/35/40/45/50%.
    • Czas trwania spowolnienia zwiększony z 2 do 3 sekund.
    • Czas trwania stuna zwiększony z 1,5 do 2 sekund.
  • W – Devour
    • [Usunięto] Zmniejszanie pola widzenia połniętych przeciwników.
    • [Usunięto] 0,25 sekundy stuna nakładanego połykanym wrogom.
    • [Nowość] Może zostać użyty na redzie i blue.
  • E – Thick Skin
    • Obrażenia przetrzymywane jako szare zdrowie zmniejszone z 80/85/90/95/100% do 45/50/55/60/65%.
    • Zdrowie uzyskiwane z szarego zdrowia zwiększone z 20/25/30/35/40% do 100%.
    • Cooldown zmniejszony z 6 sekund do 3 sekund.
    • Cooldown rozpoczyna się w momencie: castowania ⇒ kiedy zniknie tarcza z [E].

Yuumi

[Zobacz historię i kontekst zmian]

  • Bop’N’Block (Passive)
    • [Usunięto] Nie zwraca już many.
    • Tarcza zmieniona z [80-300] na [50/55/60/72/84/96/111/126/141/156/174/192/210/228/246/264/282/300].
  • Prowling Projectile (Q)
    • Koszt many zwiększony z 60/65/70/75/80 do 75/80/85/90/95.
    • Wzmocnione obrażenia zmienione z [60/105/150/195/240 (+60% AP)] na [50/95/140/185/230 (+65% AP)].
  • Zoomies (E)
    • Koszt many zmniejszony z 60/65/70/75/80 do 30/40/50/60/70.
    • Maksymalne uzdrowienie zwiększone z [2× bazowa wartość uzdrowienia] do [2,3× bazowa wartość uzdrowienia].