Zobacz aktualizacje PBE w cyklu 9.14:
- PBE 9.14 – 12 lipca – przywrócenie zmian przelicznika AP W Ryze’a
- PBE 9.14 – 11 lipca – zmiany Barda, Blitzcranka, Ryze’a i Tahma Kencha
- PBE 9.14 – 10 lipca – zmiany Akali, Alistara, Aureliona, Galio, Jhina, Lux, Nidalee, Ryze’a i Yuumi
- PBE 9.14 – 9 lipca – zmiany Yuumi, Ryze’a, Mordekaisera, Galio i Aatroxa
- PBE 9.14 – 8 lipca – zmiany Akali, Fizza, Jayce’a, Leony, Pyke’a, Swaina i Sylasa
- PBE 9.14 – 4 lipca – nowy VO Lee Sina
- PBE 9.14 – 3 lipca – zmiany Barda, Cassio, Galio, Sylasa, Lux i Leony
- PBE 9.14 – 2 lipca – zmiany Blitzcranka, Galio, Jayce’a i Malphite’a
- PBE 9.14 – 1 lipca – zmiany Cassiopei, Leony, Fizza, Ahri, Poppy, Renektona, Katariny i Kleda
Nowe skórki
Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO
Chromy
Teamfight Tactics
Opcja Show Allied Chat
Riot dodaje możliwość wyłączenia na stałe sojuszniczego czatu (automatyczne /mute all w każdej grze)
Death recap – aktualizacja
Nowy death recap już na PBE. Wygląda dość… interesująco? Napiszcie, co o nim sądzicie!
Nowe ikony
Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO
Pozostałe ikony
Ta ikona została zdobyta po ukończeniu misji trzeciego poziomu Przepustki X.
Nowe emotki
Nowe skórki warda
Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO
Loot
Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO
Aktualizacja VO Lee Sina
Zmiany balansu
Aatrox
[Zmiany pojawiły się 9 lipca]
- Regeneracja HP na poziom zwiększona z 0,15 do 0,2.
- World Ender (R)
- Cooldown zmniejszony z 140/120/100 do 120/100/80.
- [Usunięto] Wskrzeszenie.
- Mnożnik uzdrowienia zwiększony z 40/55/70% do 50/60/70%.
Ahri
[Zmiany pojawiły się 1 lipca]
- Charm (E)
- Ponownie może przerywać dashe.
- Czas trwania bonusowych obrażeń zmniejszony z 5 sekund do 3 sekund.
Akali
- Bazowe MR zwiększone z 32,1 do 37.
- Q – Five Point Strike
- Przelicznik AP zwiększony z 50% do 60%.
- W – Twilight Shroud
- Cooldown zmieniony z 25/22/19/16/13 sekund na 20 sekund na wszystkich poziomach.
- [Nowość] Cooldown zaczyna się od razu po castowaniu (a nie po zakończeniu efektu umiejętności).
- Przywracanie energii zmienione z 40/50/60/70/80 na 80.
- [Usunięto] Przedłużenie czasu trwania.
- Typ niewidzialności: zupełna (obscurity) → zwykła niewidzialność.
- Widoczność Akali będzie działała tak, jak w przypadku Shaco na Q – oznacza to, że prawdziwa wizja dawana przez np. Oracle Lens (czerwony trinket) będzie ujawniała Akali.
- E – Shuriken Flip
- Obrażenia pocisku zmienione z 70/105/140/175/210 (+70% bonusowego AD) na 40/70/100/130/160 (+35% całkowitego AD) (+50% AP).
- Obrażenia z dasha zmienione z 50/80/110/140/170 (+70% bonusowego AD) na 40/70/100/130/160 (+35% całkowitego AD) (+50% AP).
- R – Perfect Execution
- Cooldown zwiększony ze 100/85/70 sekund do 120/110/100 sekund.
Alistar
[Zmiany pojawiły się 10 lipca]
- Mana zwiększona z 278,84 do 350.
Aurelion Sol
[Zmiany pojawiły się 10 lipca]
- Starsurge (Q)
- Maksymalny czas trwania stuna zwiększony z 1,65/1,8/1,95/2,1/2,25 sekundy do 2,2/2,4/2,6/2,8/3 sekund.
- Minimalny czas trwania stuna zmniejszony z [33,3% maksymalnego czasu trwania] do [25% maksymalnego czasu trwania].
- Comet of Legend (E)
- Prędkość ruchu zmieniona z [25/30/35/40/45%] na [25/26/27/29/30/31/32/33/34/36/37/38/39/40/41/43/44/45% zależnie od poziomu].
Bard
[Zobacz historię zmian: 3 lipca, 4 lipca, 11 lipca]
- Bazowe HP zwiększone z 535 do 575.
- Bazowa regeneracja HP zmniejszona z 1,5 do 1,1.
- Magical Journey (E)
- Bazowa prędkość ruchu w tunelu zmieniona z 800 na 1000.
- Bonusowa prędkość ruchu zmieniona z 10/20/30/40/50% na 33% na wszystkich poziomach.
Blitzcrank
- Overdrive (W)
- Cooldown zwiększony z 10 sekund do 15 sekund.
- Static Field (R)
- [Nowość] Aktywne użycie niszczy tarcze na wrogach, których trafiła umiejętność.
Cassiopeia
[Zobacz historię zmian: 1 lipca, 3 lipca]
- Bazowe HP zwiększone z 537 do 575.
- Przyrost HP na poziom zwiększony z 87 do 90.
- Bazowy pancerz zmniejszony z 25 do 20.
- Miasma (W)
- Minimalny zasięg castowania zmniejszony z 500 do 100.
- Maksymalny zasięg zmniejszony z 800 do 700.
- Cooldown zmieniony z 18/17,5/17/16,5/16 sekund na 24/21//18/15/12 sekund.
- Twin Fang (E)
- Uzdrowienie zmienione z 5-22 (zależnie od poziomu) (+10% AP) na 13/16/19/22/25% AP.
- [Nowość] 25% uzdrowienia przeciwko minionom i małym stworom.
- Koszt zmieniony z 40/45/50/55/60 na 50 na wszystkich poziomach.
Fizz
[Zobacz historię zmian: 1 lipca, 2 lipca, 8 lipca]
- Nimble Fighter (pasyw)
- Redukcja obrażeń: 4/6/8/10/12/14 (na poziomach 1/4/7/10/13/16) przeciwko atakom podstawowym ⇒ 4 (+1% AP) przeciwko obrażeniom z dowolnego źródła (maksymalnie 50% redukcji).
Galio
[Zobacz historię zmian: 2 lipca, 3 lipca, 9 lipca, 10 lipca]
- Colossal Smash (pasyw)
- [Usunięto] Redukcja cooldownu, gdy Galio uderzy bohatera umiejętnością.
- Zwiększenie obrażeń kolejnego ataku podstawowego zwiększone z 12-80 do 15/24/32/41/49/58/66/75/83/92/100/109/117/126/134/143/151/160.
- Cooldown zmniejszony z 8 sekund do 5 sekund.
- Przelicznik odporności na magię zwiększony z 40% do 60%.
- Wind of War (Q)
- Cooldown zwiększony z 10/9,5/9/8,5/8 sekund do 14/13/12/11/10 sekund.
- Koszt zmniejszony z 80/90/100/110/120 do 80/85/90/95/100.
- Obrażenia zwiększone z 70/105/140/175/210 do 80/115/150/185/220.
- Shield of Durand (W)
- Spowolnienie Galio zmniejszone z 30% do 15%.
- Nie może już używać Flasha podczas nakładania taunta.
- [Usunięto] Ładowanie znowu może zostać przerwane.
Jayce
[Zobacz historię zmian: 1 lipca, 2 lipca]
- Bazowe AD zmniejszone z 58 do 54.
- Przyrost AD na poziom zwiększony z 3,5 do 4,25.
- Shock Blast (Cannon Q)
- Obrażenia zmienione z [70/115/160/205/250/295 (+100% bonusowego AD)] na [55/105/155/205/255/305 (+120% bonusowego AD)].
Jhin
[Zmiany pojawiły się 10 lipca]
- Deadly Flourish (W)
- Czas trwania roota zwiększony z 0,75/1/1,25/1,5/1,75 sekundy do 1/1,25/1,5/1,75/2 sekund.
- Cooldown zmniejszony z 14 sekund do 12 sekund.
Karma
[Zmiany pojawiły się 1 lipca]
- Focused Resolve (W)
- [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.
Katarina
[Zmiany pojawiły się 1 lipca]
- Death Lotus (R)
- Redukcja uzdrowienia zwiększona z 40% do 60%.
Kennen
[Zmiany pojawiły się 1 lipca]
- Bazowe AD zmniejszone z 50,544 do 48.
- Przyrost AD na poziom zwiększony z 3,3 do 3,75.
- Prędkość ataku zmniejszona z 0,69 do 0,625.
- Lightning Rush (E)
- Prędkość ataku zwiększona z 30/40/50/60/70% do 40/50/60/70/80%.
Kled
[Zmiany pojawiły się 1 lipca]
- Beartrap on a Rope (Q)
- [Nowość] Kiedy szarpie wroga, redukuje wszystkie rodzaje jego uzdrowienia o 60% na 5 sekund.
LeBlanc
[Zmiany pojawiły się 1 lipca]
- Ethereal Chains (E)
- [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.
Leona
[Zobacz poprzednie zmiany: 1 lipca, 8 lipca]
- Eclipse (W)
- [Nowość] Redukuje otrzymywane obrażenia o 8/12/16/20/24 (do 50% otrzymywanych obrażeń).
- Pancerz zmniejszony z 25/35/45/55/65 do 20/25/30/35/40.
- Odporność na magię zmniejszona z 20/30/40/50/60 do 20/25/30/35/40.
- Solar Flare (R)
- [Usunięto] Incandescence (wzmocnione ataki podstawowe).
Lux
- Light Binding (Q)
- Cooldown zwiększony z 10 sekund do 13/12/11/10/9 sekund.
- Koszt zmieniony z 40/45/50/55/60 na 50.
- Prismatic Barrier (W)
- Czas trwania tarczy zmniejszony z 3 sekund do 2,5 sekundy.
- Przelicznik AP zwiększony z 20% do 30%.
- Final Spark (R)
- [Usunięto] Mechanika resetowania.
- Cooldown zmniejszony z 80/65/50 do 80/60/40.
- Przelicznik AP zwiększony z 75% do 100%.
Malphite
[Zobacz historię zmian: 1 lipca, 2 lipca]
- Pasyw – Granite Shield
- Skalowanie się wzrostu zostało zmienione, by uwzględnić olbrzymie ilości pancerza, jakie może zapewnić mu jego [W]. Jego maksymalny wzrost blokuje się przy ok. 700 pancerza.
- Malphite teraz delikatnie się mieni, gdy regeneruje swoją tarczę, aby jej dostępność była bardziej przejrzysta dla graczy.
- Rozmiar Malphite’a teraz skaluje się z jego pancerzem.
- Q – Seismic Shard
- Kradzież prędkości ruchu zwiększona z 14/17/20/23/26% do 15/20/25/30/35%
- Czas trwania przyśpieszenia: 4 sekundy ⇒ 3 sekundy.
- Malphite nie przyzywa już Sejsmicznego Odłamka zza siebie, ale castuje go ze swojej prawej ręki. Zwiększa to także prędkość lotu pocisku do celu.
- Cele, w które trafiło Q, mają nałożony efekt roztopionej skały na czas trwania spowolnienia.
- Dodano drobne poprawki. Skała powinna być bardziej przerażająca i być bardziej satysfakcjonująca dla Malphite’a.
- Q teraz sprawdza, czy “kradzież” prędkości ruchu poskutkuje zwiększeniem prędkości Malphite’a i używa tej wartości w rzadkich przypadkach, kiedy tak się stanie.
- Pojawia się bliżej celu.
- W – Thunderclap (zmiana nazwy z Brutal Strikes)
- Koszt many: 25 ⇒ 30.
- Obrażenia pierwszego ataku po aktywowaniu umiejętności zmniejszone z 30/45/60/75/90 do 20/35/50/65/80.
- Przelicznik AP pierwszego ataku zmniejszony z 40% do 20%.
- Przelicznik pancerza pierwszego ataku zmniejszony z 20% do 15%.
- Pancerz zwiększony z 10% do 10/15/20/25/30%.
- Przy castowaniu Malphite resetuje swój autoatak i zadaje 20/35/50/65/80 bonusowych obrażeń fizycznych, które skalują się z 1,5 pancerza i 0,2 AP.
- Autoataki tworzą “wstrząsy” przez kolejne 6 sekund (wliczając reset autoataku). Jest to rozpłatanie (jak w Titanic Hydrze), które zadaje 10/20/30/40/50 obrażeń fizycznych wszystkim wrogom w zasięgu stożka; skaluje się z 0,1 pancerz i 0,2 AP.
- R – Unstoppable Force
- Podstawowa skórka Malphite’a ma teraz krater uderzeniowy. Nie może być zatrzymany!
Mordekaiser
[Zmiany pojawiły się 9 lipca]
- Darkness Rise (pasyw)
- Obrażenia zmienione z [8-25] na [5/5,6/6,2/6,8/7,4/8/8,6/9,2/9,8/10,4/11/11,6/12,2/12,8/13,4/14/14,6/15,2].
- Death’s Grasp (E)
- Przebicie odporności na magię zmniejszone z 5/10/15/20/25% do 5/7,5/10/12,5/15%.
Morgana
[Zmiany pojawiły się 1 lipca]
- Soul Shacles (R)
- [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.
Neeko
[Zmiany pojawiły się 1 lipca]
- Bazowe AD zmniejszone z 52 do 48.
- Przyrost AD na poziom zwiększony z 2 do 2,5.
- Prędkość ataku zmniejszona z 0,645 do 0,625.
- Przyrost prędkości ataku na poziom zwiększony z 2,5 do 3.
- Shapesplitter (W)
- Pasywna prędkość ruchu zmniejszona z 20/25/30/35/40% do 10/15/20/25/30%.
Nidalee
[Zmiany pojawiły się 10 lipca]
- Swipe (Cougar E)
- Obrażenia zwiększone z 70/130/90/250 do 80/140/200/260.
Poppy
[Zmiany pojawiły się 1 lipca]
- Steadfast Presence (W)
- [Nowość] Jeśli Poppy przerwie umiejętność związaną z ruchem, wróg zostaje uziemiony i spowolniony o 25% na 2 sekundy.
- Czas trwania zmniejszony z 2,5 sekundy do 2 sekund.
- Prędkość ruchu zwiększona z 30% do 35%.
- Cooldown zmniejszony z 24/22/20/18/16 sekund do 24/21/18/15/12 sekund.
Pyke
- Phantom Undertow (E)
- Stunuje też wrogów niebędących bohaterami.
- Nadal nie zadaje im obrażeń.
- Stunuje też wrogów niebędących bohaterami.
- Death from Below (R)
- Przelicznik AD zmniejszony z 200% do 150%.
- [Nowość] Zadaje 50% obrażeń mniej celom, których umiejętność nie zabije bezpośrednio.
- “Your Cut” (złoto dla sojusznika) przy zabójstwie Pyke’a: 1 “Your Cut” dla ostatniej asystującej osoby ⇒ 1 “Your Cut” dla Pyke’a oraz ostatniej asystującej osoby.
- “Your Cut” (złoto dla sojusznika) przy asyście Pyke’a: 1 “Your Cut” dla Pyke’a ⇒ 2 “Your Cut” dla Pyke’a.
- [Nowość] Ikona ulta jest teraz pokazywana przy pasku zdrowia Pyke’a, gdy może on użyć tej umiejętności za darmo.
Renekton
[Zmiany pojawiły się 1 lipca]
- Ruthless Predator (W)
- [Nowość] Kiedy jest wzmocniony za pomocą 50 Furii, niszczy istniejące tarcze celu chroniące przed obrażeniami.
Ryze
[Zobacz historię zmian: 1 lipca, 9 lipca, 10 lipca, 11 lipca, 12 lipca]
- Bazowa regeneracja HP zwiększona z 1,4 do 1,6.
- Regeneracja HP na poziom zwiększona z 0,11 do 0,16.
- Overload (Q)
- [Bugfix] Komenda ruchu Ryze’a nie jest już przerywana, jeśli gracz spamował Q w trakcie jego castowania.
- [Bugfix] Overload nie odbija się już z powrotem do swojego oryginalnego celu, jeżeli Spell Flux zostało nałożone podczas innych odbić.
- Spell Flux (E)
- [Bugfix] Teraz poprawnie aktywuje Manaflow Band, kiedy odbija się do bohatera.
- [Bugfix] Spell Flux nie odbija się już z powrotem do swojego oryginalnego celu od innych celów, na które zostało nałożone Flux.
Swain
- Zasięg ataku zmniejszony z 550 do 525.
- HP na poziom zmniejszone z 90 do 85.
- Umiejętność bierna: Ravenous Flock
- [Usunięto] Swain przechowuje 5 Skrawków Dusz w rezerwie, wzmacniając R2 – Demoflare.
- [Nowość] Swain na stałe przechowuje Skrawki Dusz, zwiększając maksymalną ilość zdrowia o 5.
- [Nowość] Zebranie duszy zwraca także 4/5,5/7% many Swaina.
- Q – Death’s Hand
- [Usunięto] Zabicie jednostki przywraca 3% maksymalnej many.
- [Nowość] Pociski zawsze przebijają jednostki i zatrzymują się przy kontakcie z wrogimi bohaterami.
- Czas odnowienia zwiększony z 7,5/6,25/5/3,75/2,5 sekundy do 10/8,5/7/5,5/4 sekund.
- Zasięg efektu zmniejszony z 725 do 625.
- Kąt między pociskami zwiększony 8 do 10.
- R1 – Demonic Ascension
- [Usunięto] Konieczna ilość zdrowia do drugiego użycia R.
- [Nowość] R2 może zostać rzucone po wyssaniu dowolnej ilości zdrowia.
- [Nowość] Swain wysysa życie ze wszystkich wrogich jednostek, również niewidzialnych.
- Redukcja obrażeń przeciwko minionom i potworom: 80% ⇒ 90%.
- Zdrowie z R1: zdobywa dodatkowe 5 punktów zdrowia za Skrawek Duszy podczas ulta.
- R2 – Demonflare
- Obrażenia zmienione: 100/150/200 (+50% AP) + 75% wyleczonych obrażeń [limit obrażeń nadal wynosi 200/300/400 (+100% AP)].
- [Usunięto] 45/60/75 (+21% AP) obrażeń za każdy Skrawek Duszy.
- [Nowość] Demonflare zadaje obrażenia odpowiadające takiej ilości zdrowia, jaką Swain wyssał podczas Demonic Ascension (R1).
- [Nowość] Obrażenia Demonflare (limit): 200/300/400 + 1 AP.
Sylas
[Zobacz historię zmian: 3 lipca, 8 lipca]
- Regeneracja HP zmniejszona z 1,5 do 1,4.
- Petricite Burst (pasyw)
- Redukcja obrażeń przeciwko minionom zmniejszona z 70% do 50%.
- Chain Lash (Q)
- Obrażenia zwiększone z [40/60/80/100/120 (+40% AP)] do [45/70/95/120/145 (60% AP)].
- Abscond / Abduct (E)
- Ponownie ma tarczę przy pierwszym użyciu E.
- Tarcza zmieniona na tarczę absorbującą obrażenia magiczne.
- Cooldown zmieniony z 18/17/16/15/14 sekund na 14 sekund na wszystkich poziomach.
- Prędkość pocisku E2 zwiększona z 1600 do 2000.
- Czas trwania stuna E2 zmniejszony z 0,5 sekundy do 0,35 sekundy.
- Koszt many zmieniony z 55/60/65/70/45 na 65 na wszystkich poziomach.
- Hijack (R)
- Zasięg castowania zmniejszony z 1050 do 950.
- Czas, przez który Sylas może trzymać ulta przeciwnika, zmniejszony ze 120 sekund do 90 sekund.
- Minimalny czas blokady na wrogich bohaterach zwiększony z 20 sekund do 40 sekund.
- Cooldown zwiększony z 85/50/15 sekund do 100/80/60 sekund.
- Konwersja przelicznika bonusowego AD zmieniona z [0,5-1,5] na [0,4-1].
- Konwersja przelicznika całkowitego AD zmieniona z [0,7-1] na [0,6-1].
Tahm Kench
- Umiejętność pasywna – An Acqiuired Taste
- [Usunięto] Umiejętności zadają dodatkowe obrażenia w zależności od liczby ładunków.
- [Usunięto] Pasyw zadaje zwiększone obrażenia w zależności od liczby ładunków na celu.
- Obrażenia zwiększone z 1,5% maksymalnego zdrowia Tahma Kencha do 2,5% maksymalnego zdrowia Tahma Kencha.
- Q – Tongue Lash
- Cooldown zmniejszony z 8/7/6/5/4 sekund do 8/7,5/7/6,5/6 sekund.
- [Usunięto] Po castowaniu trafia przeciwników w szerokim kącie naprzeciwko Tahma Kencha.
- [Nowość] Stunowanie przeciwnika z Q – Tongue Lash konsumuje wszystkie ładunki P – An Acquired Taste.
- Wartość spowolnienia zmniejszona z 50/55/60/65/70% do 30/35/40/45/50%.
- Czas trwania spowolnienia zwiększony z 2 do 3 sekund.
- Czas trwania stuna zwiększony z 1,5 do 2 sekund.
- W – Devour
- [Usunięto] Zmniejszanie pola widzenia połniętych przeciwników.
- [Usunięto] 0,25 sekundy stuna nakładanego połykanym wrogom.
- [Nowość] Może zostać użyty na redzie i blue.
- E – Thick Skin
- Obrażenia przetrzymywane jako szare zdrowie zmniejszone z 80/85/90/95/100% do 45/50/55/60/65%.
- Zdrowie uzyskiwane z szarego zdrowia zwiększone z 20/25/30/35/40% do 100%.
- Cooldown zmniejszony z 6 sekund do 3 sekund.
- Cooldown rozpoczyna się w momencie: castowania ⇒ kiedy zniknie tarcza z [E].
Yuumi
[Zobacz historię i kontekst zmian]
- Bop’N’Block (Passive)
- [Usunięto] Nie zwraca już many.
- Tarcza zmieniona z [80-300] na [50/55/60/72/84/96/111/126/141/156/174/192/210/228/246/264/282/300].
- Prowling Projectile (Q)
- Koszt many zwiększony z 60/65/70/75/80 do 75/80/85/90/95.
- Wzmocnione obrażenia zmienione z [60/105/150/195/240 (+60% AP)] na [50/95/140/185/230 (+65% AP)].
- Zoomies (E)
- Koszt many zmniejszony z 60/65/70/75/80 do 30/40/50/60/70.
- Maksymalne uzdrowienie zwiększone z [2× bazowa wartość uzdrowienia] do [2,3× bazowa wartość uzdrowienia].