r.

Najlepsze picki preseason cz.1 – Mid

Którzy bohaterowie są obecnie najsilniejsi? Co wybrać, by wygrywać? Jeśli wciąż się zastanawiasz, zapraszam do lektury. W pięciu częściach postaram się odpowiedzieć na powyższe pytania w stosunku do każdej z linii. Przeanalizuję, kogo opłaca się wybierać, a kto siłą odstaje od reszty.

Przeczytaj dziś również na How2Play w dziale League of Legends:

 

Najsuper picki top
Kliknij tutaj by przenieść się do części drugiej – Picki na Topa
Najsuper picki jungle
Kliknij tutaj by przenieść się do części trzeciej – Picki na Jungle
Kliknij tutaj by przenieść się do części czwartej – Picki na Supporta
Kliknij tutaj by przenieść się do części czwartej – Picki na Support
SIVIR adc atykul
Kliknij tutaj by przenieść się do części piątej – Picki na ADC

 

Część pierwsza – Mid

Presezon jest szalony, szczerze mówiąc, bardzo sceptycznie podchodzę do zmian, które Riot wprowadza z tygodnia na tydzień. Jedno jest pewne – balans postaci długo nie był tak rozchwiany. Właściwie co chwilę pojawiają się jakieś nerfy i buffy – mając to na uwadze, należy pamiętać, że ten tekst może szybko się zestarzeć. Możliwe, że kolejnego dnia straci on aktualność.

Cel

Wygrana w kolejce solowej jest całkiem trudną sprawą. Istnieje wiele ważnych czynników i zmiennych poza naszą kontrolą – jak lagi, które są niezależne od woli gracza, a potrafią uprzykrzyć życie. Jedni bohaterowie chcą ograć drugich, podczas gdy inni opierają się na brutalnej sile swoich umiejętności, aby wygrać.

Co czyni bohatera silnym?

  • Obrażenia – Mówimy tu o bohaterach, którzy bazują głównie na wyrządzaniu szkód, zazwyczaj wyprowadzają swoje umiejętności by krzywdzić przeciwników.
  • Użytkowość – Bohaterowie robiący “coś niezwykłego” co może zmienić przebieg gry. Tworzą oni sytuacje, które można wykorzystać by przezwyciężyć i karać przeciwników bądź ich umiejętności wzmacniają i chronią sojuszników.
  • Outplay – Ogrywający championi. Wymuszają na przeciwnikach popełnianie błędów, marnowanie umiejętności, przez co przeciwnik nie może zadać odpowiedniej ilości obrażeń.

Możliwe, że niektórzy bohaterowie się powtórzą. W tym artykule postaram się skupić na trzech ważnych aspektach dotyczących bohaterów do gier Solo Queue. Są nimi:

  1. Prostota
  2. Synergie z popularnymi bohaterami
  3. Margines błędu

Na fali!

Brand.Klasyczna.portret[2]
 

  • Brand [Obrażenia] –  Nowe masterki działają bardzo dobrze z umiejętnościami Branda. Z jego umiejętnością pasywną dającą duże procentowe obrażenia po czasie w połączeniu z Ognistym Dotykiem, które również wyrządzają szkody po czasie, tworzymy z Branda maszynę do przepalania HP wrogów (trochę Zilean, trochę Singed). Nie oznacza to, że Brand zdaje tylko “damage over time”, jego potencjał do zadawania natychmiastowych obrażeń też jest wysoki. Niskie cooldowny i stosunkowo długi czas stuna na jego Q (po wcześniejszym nałożeniu pasywki) również czynią go bardzo silnym pickiem. Ostatnia rzecz warta wzmianki to jego umiejętności AOE. Brand potrafi przerobić wymagające starcie 2 na 1 na łatwy doublekill.
  • LeBlanc [Obrażenia / Użytkowość] – Tej bohaterki chyba nie trzeba nikomu przedstawiać, Leblanc jest z powrotem na szczycie jako silny rywal dominujący Mida. Podczas gdy Zed został lekko zniszczony i męczy się opóźnieniem wynikającym z modyfikacji jego umiejętności, Leblanc nadal może wskakiwać i wyskakiwać z bitwy płynnie i z gracją. To ogromna mobilność pozwala jej uniknąć wiele zaklęć, które mogłyby ją zabić. Dobrą zagrywką jest też przeprowadzanie gierki psychologicznej z przeciwnikiem, ma ona do tego wielkie predyspozycje. Jej skoki z [W] i naśladowcy [R – W] potrafią nieźle napsuć krwi przeciwnikom i zniszczyć ich szyki. Pasywna niewidzialność i klonowanie otwierają LB ścieżkę do sprytnych ucieczek bądź zaskakujących zwrotów akcji.
  • Yasuo [Obrażenia / Użytkowość] – Kolejny bohater, który dużo zyskał dzięki nowym specjalizacjom. Dodatkowo, Yasuo ma niesamowite możliwości kontrowania Branda przy pomocy ściany wiatru. Poza tym, Yasuo zawsze miał duży potencjał do ogrywania bohaterów ze swoją doskonałą mobilnością, tarczą z umiejętności biernej i oczywiście wcześniej wspomnianą ścianą. To co się zmieniło? Z nowymi masterkami i modyfikacjami itemków Yasuo może łatwo osiągnąć 100% szansy na obrażenia krytyczne, a wyrządzone mu szkody szybko są leczone poprzez Żądzę Krwi Watażki (specjalizacja z ofensywnego drzewka).

 

Bohaterowie w odstawce

Talon.Klasyczna.portret[1]

 

  • Talon [Obrażenia] – Talon jest wciąż bardzo silnym bohaterem znanym z tego, że burstuje delikatnych przeciwników w mgnieniu oka. Mimo to nie za często buduje się na nim itemy pod kryta, a specjalizacja “Kamienna więź” utrudnia mu eliminowanie celów. Szczególnie ciężko jest mu też zabić bez “prawdziwego” mechanizmu ucieczkowego. Jeśli Talon wskoczy i nie zabije swojego celu – nie może w żaden bezpieczny sposób uciec.
  • Viktor [Obrażenia] – Wciąż bardzo silny bohater, który sieje postrach na Summoner’s Rift. Ma on bardzo dużo mocy, ale jego obrażenia odstają od standardów w obecnej mecie, można powiedzieć, że jest cieniem dawnego siebie. Jego burst i możliwość kontroli celów wciąż są czymś, co należy cenić, ale najzwyczajniej nie zadaje on tyle obrażeń, co inni bohaterowie.
  • Zed [Obrażenia / Outplay] – Pewien “bugfix” na Zedzie zabrał mu naprawdę wiele możliwości outplayu – mówię tu i o wysokich dywizjach, i o grach, w których każda milisekunda ma znaczenie. Wciąż jest on znany z niesamowitych zagrań, a jego skillset w odpowiednich rękach jest silnie destrukcyjny. Faktem jest, że bohaterowie (w szczególności asasyni) niebazujący na obrażeniach krytycznych oberwali, mocno oberwali. Władca Cienia jest cieniem postaci, którą był.

Czekający na okazję

Ahri.Klasyczna.portret[1]
 

  • Ahri [Obrażenia / Użytkowość / Outplay] – Ahri jest zwyczajnie szalona, każdy zna jej niesamowite zdolności do omijania i ogrywania przeciwników swoim ultem (nie mówię tu o graczach Ahri, którzy włączają ulta, by spierniczyć przed gankiem, bo “wardy za drogie” – tchórze!). Dodajmy te trzy skoki, wrzućmy jeszcze duże obrażenia i potężny CC z jej umiejętności. Nie wspominając o leczeniu. Ahri zawsze będzie dobrym wyborem, tylko czeka na okazję, by wbić się w najwyższe tiery.
  • Veigar [Obrażenia / Użytkowość] – Veigar po prostu zawsze był i zawsze będzie potworem w lategame. Miejmy jednak na uwadze, że meta przesunęła się znacznie na korzyść earlygame’owych postaci. Jest to problem dla Panicza Zła, na pewno nie pozwoli mu to osiągnąć pełnego potencjału w wielu grach. Podkreślam jednak, że jego umiejętności, lekko wspomagane jednym czy dwoma itemami pod obrażenia, wciąż usuwają miderów – szczególnie tych bazujących na AP.

 

Honory dla…

c0609c68530fc28ff52424dcd49c7a59[1]
 

Anivii, Annie, Azira, Ekko, Fizza, Katariny, Lux, Morgany i Orianny. Ci bohaterowie wciąż są w stanie samodzielnie wygrywać gry. Wciąż są silnymi pickami na solo queue. Jednak ich obrażenia odbiegają od wyżej wspomnianych postaci. Radzę mieć na nich oko, nieraz nas zaskoczą, niedocenianie ich może zakończyć się sporym szokiem, a może i nawet zgonem.

Źródło: NerfPLZ