Przeczytaj dziś również na How2Play w dziale League of Legends:
- Poppy nową gwiazdą rocka! Idealna nuta na dzwonek do komórki!
- Poppy – Rest in Pepperonis! Filmy i grafiki ku pamięci bohaterki
- Riot tłumaczy się z nerfów Skarnera i zastanawia się co zrobić z Yasuo
- Nowy system wyboru bohaterów już na PBE!
- Dowiedz się więcej na temat klubów i chatroomów w LoLu!
- Oblicze wspierających – kim są? Czy zasługują na szacunek?
- Dowiedz się więcej o pochodzeniu bohaterów!
- Czy Illao jest OP?
Część druga – Top
Presezon jest szalony, szczerze mówiąc, bardzo sceptycznie podchodzę do zmian, które Riot wprowadza z tygodnia na tydzień. Jedno jest pewne – balans postaci dawno nie był tak rozchwiany. Właściwie co chwilę pojawiają się jakieś nerfy i buffy – mając to na uwadze, należy pamiętać, że ten tekst może szybko się zestarzeć. Możliwe, że kolejnego dnia straci on aktualność.
Cel
Wygrana w kolejce solowej jest całkiem trudną sprawą. Istnieje wiele ważnych czynników i zmiennych poza naszą kontrolą – jak lagi, które są niezależne od woli gracza, a potrafią uprzykrzyć życie. Jedni bohaterowie chcą ograć drugich, podczas gdy inni opierają się na brutalnej sile swoich umiejętności, aby wygrać.
Co czyni bohatera silnym?
- Obrażenia – Mówimy tu o bohaterach, którzy bazują głównie na wyrządzaniu szkód, zazwyczaj wyprowadzają swoje umiejętności by krzywdzić przeciwników.
- Użytkowość – Bohaterowie robiący “coś niezwykłego” co może zmienić przebieg gry. Tworzą oni sytuacje, które można wykorzystać by przezwyciężyć i karać przeciwników bądź ich umiejętności wzmacniają i chronią sojuszników.
- Outplay – Ogrywający championi. Wymuszają na przeciwnikach popełnianie błędów, marnowanie umiejętności, przez co przeciwnik nie może zadać odpowiedniej ilości obrażeń.
Możliwe, że niektórzy bohaterowie się powtórzą. W tym artykule postaram się skupić na trzech ważnych aspektach dotyczących bohaterów do gier Solo Queue. Są nimi:
- Prostota
- Synergie z popularnymi bohaterami
- Margines błędu
Na fali!
- Jax [Obrażenia] – Z ostatnim buffem na Guinsoo Rageblade i Hextechowy mieczo-pistolet, Jax został prawdziwym potworem – kwestia minimalnego snowballu (kilka zabójstw) i można psuć krew przeciwnikom. Dodajmy do tego specjalizację “Ferwor Walki” i zyskujemy sytuację, w której jeden Jax na pięciu przeciwników dorobi się penty z palcem w nosie… Oczywiście, z odpowiednim feedem. Choć niekoniecznie…
- Tahm Kench [Użytkowość] – Najnowsze masterki z drzewka o dumnym tytule “Determinacja” robią z naszego króla co? Tanka, rzecz jasna. Tanka tak twardego jak
klejnoty Taricazewnętrzna skorupa Malphite’a. Trudno użyć tu słowa “zawsze”, bo Tahm jest dość nowy, przyjmijmy więc taką opcję – odkąd tylko pamięć sięga, nasz bohater był jednym z trudniejszych do zabicia również na wczesnych poziomach. Później budujemy więcej tankowatości i stajemy się, no wiecie… jeszcze silniejsi.
Bohaterowie w odstawce
- Darius [Obrażenia / Outplay]: Jeden z najbardziej toksycznych bohaterów w grze (obok Riven). Gniew Dariusa malał stosunkowo do nerfów wymierzanych przez Riot. Mimo to, nadal jest mocnym przeciwnikiem w walkach 1 na 1, ale sytuacje, w których absolutnie dominował on swoją linię nie są już takim częstym zjawiskiem.
- Riven [Obrażenia / Outplay]: Umiesz grać dobrze Riven? Podejrzewam, że nadal będziesz siać postrach na Summoner’s Rift. Jednak w obecnej sytuacji jest ona bardziej wymagająca – wszystko za sprawą presezonu. Praktycznie nie ma ona żadnej synergii z Guinsoo, nowymi masterkami bądź aktualnymi itemami. Riven nie zyskała niczego interesującego wraz z wprowadzeniem presezonu, jedynie kopa w tyłek.
Czekający na okazję
- Fiora [Obrażenia / Outplay]: Odkąd tylko bohaterka dostała reworka, można mówić o niej jak o jednym z najsilniejszych możliwych picków na północ od mida. Przed reworkiem w sumie i tak była silna, jednak trochę nudna (ult+Ignite gg). Tymczasem nowa Fiorka ma zapas umiejętności, które zapewniają jej niezwykłe możliwości outplayu. Szczególnie jej AOE riposta zapewniająca slowa, która – odpowiednio użyta – może stunować na tak długo, jak [R] Sony! Wiedzieliście, że da się tym nawet odbić Ignite?
- Gangplank [Obrażenia]: Beczki z prochem Gankplanka tworzą z niego maszynę do zadawania szkód z bezpiecznej odległości. W lategame nafeedowany GP może z łatwością wsadzić w co delikatniejszych przeciwników obrażenia liczone w tysiącach. Jego pomarańczki zdejmujące wszystkie efekty kontroli tłumu pozwalają mu bardzo łatwo outplayować wielu popularnych championów na topie.
- Irelia [Obrażenia]: Irelia i jej szalony snowball, auć! Wbijasz się i powoli pożerasz przeciwnego topera, aż nic z niego nie pozostanie. Obecnie jest naprawdę silna. Nie muszę chyba nikomu przedstawiać jej mobilności, surfuje po falach minionów z zabójczą gracją; oszczędzę sobie gadkę o obrażeniach nieuniknionych i sustainie. Nowe Guinsoo też działa na niej dobrze.