Przeczytać dziś również w dziale League of Legends:
- Ile trzeba IP/Meczy, aby odblokować wszystkich bohaterów i runy?
- Rework magów na horyzoncie! Plany Riotu
- Kod Spaghetti atakuje – Szalone miniony i blokowanie się bohaterów
- Ciekawe koncepcje reworku ikonek przedmiotów
- Fanowska koncepcja skórki dla Poppy
- Niesamowite tapety z League of Legends
- Pentakill Rusha
- Nagrody z brazylijskiego eventu
Część trzecia – Jungle
Presezon jest szalony, szczerze mówiąc, bardzo sceptycznie podchodzę do zmian, które Riot wprowadza z tygodnia na tydzień. Jedno jest pewne – balans postaci długo nie był tak rozchwiany. Właściwie co chwilę pojawiają się jakieś nerfy i buffy – mając to na uwadze, należy pamiętać, że ten tekst może szybko się zestarzeć. Możliwe, że kolejnego dnia straci on aktualność.
Cel
Wygrana w kolejce solowej jest całkiem trudną sprawą. Istnieje wiele ważnych czynników i zmiennych poza naszą kontrolą – jak lagi, które są niezależne od woli gracza, a potrafią uprzykrzyć życie. Jedni bohaterowie chcą ograć drugich, podczas gdy inni opierają się na brutalnej sile swoich umiejętności, aby wygrać.
Co czyni bohatera silnym?
- Obrażenia – Mówimy tu o bohaterach, którzy bazują głównie na wyrządzaniu szkód, zazwyczaj wyprowadzają swoje umiejętności by krzywdzić przeciwników.
- Użytkowość – Bohaterowie robiący „coś niezwykłego” co może zmienić przebieg gry. Tworzą oni sytuacje, które można wykorzystać by przezwyciężyć i karać przeciwników bądź ich umiejętności wzmacniają i chronią sojuszników.
- Outplay – Ogrywający championi. Wymuszają na przeciwnikach popełnianie błędów, marnowanie umiejętności, przez co przeciwnik nie może zadać odpowiedniej ilości obrażeń.
Możliwe, że niektórzy bohaterowie się powtórzą. W tym artykule postaram się skupić na trzech ważnych aspektach dotyczących bohaterów do gier Solo Queue. Są nimi:
- Prostota
- Synergie z popularnymi bohaterami
- Margines błędu
Na fali!
- Lee Sin [Obrażenia / Użytkowość] – Lee Sin, który nie umie trafić swoim Q czy zaprezentować płynnego, pełnego gracji ward-jump, to Niby-Lee Sin. Mamy zasadę – nie rozmawiamy tutaj o Niby-Lee Sinach. Mimo to, dobry Lee Sin, który rozrzuca 5 przeciwników ultem, by wbić przeciwnego strzelca w środek wygłodniałych i gotowych, by zabić, sojuszników potrafi zmienić przebieg gry w 100%. To nawet trochę smutne, ale potencjał Lee Sina (w przeciwieństwie do wielu postaci) nie maleje. Dobrze rozegrana gra tym bohaterem ujawnia, że nie ma fazy, w której będzie on słabł. Pamiętajmy o tym, że gry są ostatnio coraz krótsze, co wpływa na korzyść Ślepego Mnicha, a wprowadzenie nowego itemku do jungli – mowa tu o pewnym nożu, który oferuje wardy – pozwala mu skakać bez dodatkowego Kamienia Widzenia. Skoro o skokach mowa, champion ten sporo zyskuje na aktualnym stanie trinketów.
- Xin Zhao [Obrażenia] – Podobnie do Lee, Xin jest jednym z tych championów, którzy już we wczesnych fazach gry mogąe przeprowadzać efektywne ganki, często nawet flash nie jest w stanie go zatrzymać. Kill i zmarnowanie Summoner Spella? Dla mnie bomba! Jego lategame to czyste szaleństwo… W pełni wystackowany pożeracz i idealnie wpasowujący się Guinsoo’s Rageblade to narzędzia, którymi Xin przeprowadza egzekucje na tych,
którzy poddali się ciemnościwadzą drużynie. Jego mechanika i umiejętności to prosta sprawa, mówiąc szczerze, to nie spodziewam się, by był on dla kogoś za ciężki. Bardzo lubię jego ulta, silny atak wyprowadzany z półobrotu trochę przypomina swoim zakrzywieniem księżyc w fazie nowiu (u mad, Diana?). Umiejętność ta jest w stanie rozproszyć obrońców, łatwiej jest dostać się w takim układzie do carry. Dobrze użyty w czasie ult naszego bohatera jest w stanie przerwać kilka cennych umiejętności, które długo się castują, w tym nawet ulta Galio, ratując przy tym sojuszników (u mad, support?). - Elise [Obrażenia / Użytkowość] – Jako leśnik opierający się o Runicznej Glewii, Elise funkcjonuje w nowym sezonie naprawdę dobrze. Podkreślę n-ty raz to, jak wygląda meta na stan obecny: dobry początek, dobra gra – witamy Pajęczycę, kłaniamy się nisko. Jej ogólna użytkowość również poręcza za wyborem jej do dżungli. Fajne jest to, że nowa specjalizacja “Ognisty dotyk” dobrze się na niej sprawuje, zapewniając wcale nie najmniejsze obrażenia po czasie. Nie jestem tu, by wypisywać od deski wszystkie jej umiejętności, ale zwyczajnie muszę napomknąć o jej skillsecie – [E] w formie pająka może ona uniknąć od groma druzgocących umiejętności – między innymi mowa tu o ulcie Branda.
Bohaterowie w odstawce
- Diana [Obrażenia / Użytkowość] – Dwa spostrzeżenia. Nerfy Runicznej Glewii i najnowsza specjalizacja stworzona po to, by utrudniać zabójcom życie – “Kamienna Więź”. Niestety dla naszej heretycznej zabójczyni, ta specjalizacja psuje jej krew. W ogóle, wszyscy junglerzy bazujący na AP mają kłopoty i nie radzą sobie najlepiej aktualizacji 5.22, wielka szkoda – osobiście kocham magów i bawię się nimi najlepiej – wierzę, że nie jestem jedyny. Przywoływacze wybierający magów do lasu! Łączymy się w bólu…
- Ekko [Outplay] – Tank Ekko jest wciąż bardzo popularnym wyborem, i dobrze! Mamy tu bohatera z mechaniką, która jest niepowtarzalna i bardzo silna. Jedna z jego umiejętności wymagają sporo wprawy/szczęścia by nią trafić, jednocześnie jest to umiejętność, która dobrze wymierzona może zmienić tok bitwy o sto osiemdziesiąt stopni. O czym ja mówię? O jego 2,25 AOE stunie oczywiście! Ekko może skutecznie zatrzymywać przeciwników i to absurdalnie często! Spójrzmy tylko na czas ładowania i mechaniczne działanie jego “W”. Zakładając, że musimy czekać, to po przeminięciu 22 sekund cooldownu dostajemy “ogłuszenie” na 2,25 sekund na takim samym obszarze, co “zatrzymanie” Amumu (ogłuszenie > zatrzymanie aka. stun > snare), a wiecie, co mnie bawi? Zatrzymanie z ulta Amumu ma 150 sekund cooldownu i trwa 2 sekundy (plz). Dodatkowo, jako tank, Ekko możemy przejmować obrażenia od przeciwników, ile tylko wlezie – dlaczego? Otóż nasz ult wybacza nam stratę HP ale nie zwraca przeciwnikom many i CDR za wykładanie umiejętności. Może ma to Też związek z tym, że po detonacji ulta jesteśmy w stanie doprowadzić do – jak ja na to mówię – wybuchu AP, który zdemotywuje przeciwników do walki. Głównymi kontrargumentami sugerującymi, że nie opłaca się wybierać tego bohatera jako zabójcę AP są wypisane trochę wyżej, przy omawianiu Diany. Junglerzy AP są zwyczajnie słabsi od tych opierających się na Guinsoo, dodatkowo mamy w grze bohaterów-tanków, którzy wykonują robotę junglera lepiej i efektywniej.
- Nidalee [Obrażenia / Outplay] – Jest to ciągle silny pick opierający się na counter-junglowaniu; jeśli Nidalee zyska lekki snowball w early, jest w stanie zniszczyć każdego. Mimo wszystko, porównując ją do innych junglerów wybieranych pod kątem silnego early game, jest trochę zbyt wymagająca w stosunku do tego, co jest w stanie zaoferować – w szczególności na kilku pierwszych levelach. Dodajmy do tego Runiczną Glewię, która – bla, bla, bla – nie będę się powtarzał.
Czekający na okazję
- Rek’Sai [Obrażenia] – Patrząc już chociażby na ilość miejsc, z których Rek’Sai może zgankować i zaskoczyć przeciwnika swoją szaloną mechaniką tuneli – jedno słowo: “wow”. Bohaterka definitywnie wymaga, by zagrać nią kilka długich gier. Trzeba nauczyć się wszystkich trików z tunelami, zapamiętać, gdzie można, gdzie warto, gdzie się uda, a gdzie nie wyjdzie – kwestia czasu, całej masy czasu. Jednakże siła i jej potencjał są olbrzymie, to wciąż bardzo wartościowy pick. Dodam tylko, że mało postaci potrafi tak szybko i niemal bez żadnych strat wykonać całe tournée po jungli. Ekstremalnie trudno jest ją counter-junglować, ekstremalnie łatwo jest nią counter-junglować.
- Skarner [Obrażenia] – Nieważne, ile nerfów zostanie wymierzonych w stronę Skarnera, nadal będzie on silnym bohaterem – szczególnie, gdy znajdzie się pod kontrolą przywoływacza z doświadczeniem, z wysokiej dywizji. Jego użytkowość idealnie nakłada się z druzgocącą mechaniką umiejętności. Kiedy miniesz nim kolorowe kamyczki na mapie (nie wliczając w to Malphite’a!), dostaniesz dużo regeneracji many i zaczniesz biegać szybciej! Co to oznacza? Dobre podejście do ganków i szybkie przemieszczanie się przez lwią część gry. Przeciwnicy, którzy raz dostaną się w nasze uściski, zbyt szybko nie uciekną, choć nam łatwo uciec też nie będzie.
Honory dla…
Honory Dla
Kindred i Gragasa – jeśli chodzi o Kindred, mogą oni spokojnie zastąpić Skarnera w jungli, wciąż bardzo silny pick.
Źródło: NerfPLZ