r.

Najlepsze picki preseason cz.5 – ADC

Którzy bohaterowie są obecnie najsilniejsi? Co wybrać, by wygrywać? Jeśli wciąż się zastanawiasz, zapraszam do lektury. W pięciu częściach postaram się odpowiedzieć na powyższe pytania w stosunku do każdej z linii. Przeanalizuję, kogo opłaca się wybierać, a kto siłą odstaje od reszty.
Picki mid
Kliknij tutaj by przenieść się do części pierwszej – Picki na Mida
Najsuper picki top
Kliknij tutaj by przenieść się do części drugiej – Picki na Topa
Najsuper picki jungle
Kliknij tutaj by przenieść się do części trzeciej – Picki na Jungle
Kliknij tutaj by przenieść się do części czwartej – Picki na Supporta
Kliknij tutaj by przenieść się do części czwartej – Picki na Supporta

Część piąta – ADC

Presezon jest szalony, szczerze mówiąc, bardzo sceptycznie podchodzę do zmian, które Riot wprowadza z tygodnia na tydzień. Jedno jest pewne – balans postaci długo nie był tak rozchwiany. Właściwie co chwilę pojawiają się jakieś nerfy i buffy – mając to na uwadze, należy pamiętać, że ten tekst może szybko się zestarzeć. Możliwe, że kolejnego dnia straci on aktualność.

Cel

Wygrana w kolejce solowej jest całkiem trudną sprawą. Istnieje wiele ważnych czynników i zmiennych poza naszą kontrolą – jak lagi, które są niezależne od woli gracza, a potrafią uprzykrzyć życie. Jedni bohaterowie chcą ograć drugich, podczas gdy inni opierają się na brutalnej sile swoich umiejętności, aby wygrać.

Co czyni bohatera silnym?

  • Obrażenia – Mówimy tu o bohaterach, którzy bazują głównie na wyrządzaniu szkód, zazwyczaj wyprowadzają swoje umiejętności by krzywdzić przeciwników.
  • Użytkowość – Bohaterowie robiący „coś niezwykłego” co może zmienić przebieg gry. Tworzą oni sytuacje, które można wykorzystać by przezwyciężyć i karać przeciwników bądź ich umiejętności wzmacniają i chronią sojuszników.
  • Outplay – Ogrywający championi. Wymuszają na przeciwnikach popełnianie błędów, marnowanie umiejętności, przez co przeciwnik nie może zadać odpowiedniej ilości obrażeń.

Możliwe, że niektórzy bohaterowie się powtórzą. W tym artykule postaram się skupić na trzech ważnych aspektach dotyczących bohaterów do gier Solo Queue. Są nimi:

  1. Prostota
  2. Synergie z popularnymi bohaterami
  3. Margines błędu

Na fali!

Tristana.Klasyczna.portret

  • Tristana [Obrażenia / Użytkowość] – Od czasów reworku Tristany jej rakietowy skok [W] jest czymś niesamowitym. Ma ona więcej skoków niż kiedykolwiek wcześniej, cudownie podnosi to jej mobilność. Dobra Tristana działa zaskakująco podobnie do Lee Sina; tam, gdzie przeciętna Tristana może przepchnąć jednego bohatera, tam Lee-Trist jest w stanie przemieszczać całe teamy, gdzie jej się zachce. Dzięki stackom, które nakłada z każdym atakiem, dorównuje ona najbardziej gnębiącym i brutalnym strzelcom.
  • Miss Fortune [Obrażenia] – Jej nowa umiejętność pasywna jest w stanie podzielić graczy Miss na tych przeciętnych i tych zabójczych. Sarah ma po swoim “reworku” dużo malutkich mechanik, które współpracują z typowym dla ADC “focusem” w trakcie walk drużynowych. MF zadaje sporo obrażeń i wymaga od przywoływacza naprawdę niewiele, by pokazać swój potencjał.
  • Graves [Obrażenia / Użytkowość] – Całościowo Malcom jest wciąż bardzo podobny do swej wersji przed reworkiem z taką różnicą, że jest o niebo lepszy. Zasłona dymna [W] zasłania przeciwnikom oczy całkowicie, pozwala to nieźle napsuć krwi wrogom, a nawet zmienić losy bitwy. Dodajmy do tego wcale niemałą mobilność wynikającą z E i ulta – można dzięki tym spellom szybko zrepozycjonować bohatera, co wcześniej nie było możliwe. Nowa umiejętność pasywna pozwala wyrządzać szalone szkody.

 

Bohaterowie w odstawce

Sivir.Klasyczna.portret

  • Sivir [Obrażenia / Użytkowość] – Garść mechaniki upchana w Eza i Lucka pozwala grać nimi z wielką gracją i kasować preciwników w mgnieniu oka. Sivir niestety wydaje się przestarzała i ociężała. Leniwie lecący bumerang i boleśnie wolna i przeciągnięta animacja resetowania AA przy pomocy jej W tylko nasilają wrażenie. Mimo wszystko, jeśli damy jej trochę miłości i popracujemy z nią, okazuje się, że jej obrażenia są niesamowite! Wraz z dobrym burstującym supportem- jak Sona – można spokojnie ściąć głowy przeciwników mając 3 poziom.
  • Draven DRAAAAVEN! [Obrażenia] – Wśród ADC to Draven ma najsilniejszy burst na pierwszym levelu. Na takim poziomie jest on w stanie pokonać – zaryzykuję to napisać – każdego. Jeśli da się mu zabić przeciwnika i ma on chociaż jednego miniona przewagi – prawdopodobnie w tym momencie wygrał linię. Pewnie to, co teraz się pojawi, powinienem napisać na początku, ale chciałem trochę posłodzić. Otóż, wszystkie te wspaniałe profity ma się, jeśli potrafimy łapać jego wirujące topory. Czy to trudne? Na tyle proste, że z drobną ambicją da się tego wyuczyć. Jest też jeden mankament. Trochę brakuje mu użytkowności. Jeśli weźmiemy sobie Miss Fortune, dodamy jej do plecaka trochę pieniędzy z creepów, może ona krzywdzić bardziej niż nasz Wielki Oprawca.
  • Kalista [Obrażenia / Użytkowość] – Kalista jest stworzona do szaleńczych pościgów. Bohaterka z silną użytkowością i całkiem-całkiem snowballem. Jej siła przeciwko melee bohaterom, którzy nie mają żadnego doskoku, bądź mają na skoki wysokie CD, to rzecz niesłychana i bardzo charakterystyczna dla bohaterki. Ściganie jest często równe jest szaleństwu. Mimo to, ma ona drobne braki w obrażeniach – przyrównując do innych ADC – do momentu, aż nie zbuduje kilku dobrych przedmiotów. Kalista ma trochę problemów z walką w obecnym stanie przeciw innym strzelcom.

 

Czekający na okazję

  • Vayne [Obrażenia / Outplay] – W świecie pełnym napakowanych tanków i bohaterów opierających się o skillshoty, Vayne jest jednokobiecą armią, która ma potencjał rozpierniczyć w drobny mak tych, którzy poddali się ciemności. Może i jest trochę trudna do wyuczenia się, ale jest również najsilniejszym ADC. Na chwilę obecną wymaga ona mniej potencjału i talentu niż niektórzy strzelcy. (Powiedzcie, kto grając Ezem, trafia każdym Q?)
  • Ezreal [Obrażenia / Użytkowość] – Technicznie rzecz biorąc, jeśli ktoś ma taki skill, że trafia wszystkimi Ezrealowymi strzałami z  Q prosto we wroga – wykluczając sytuację, gdy przeciwnik flashuje, czy odskakuje – Ezreal byłby strzelcem mianowanym jako ten najbardziej “pęknięty-OP-fekalia”. Na szczęście, większość ludzi trafia tylko 20% razy, uff.

 

Honory dla…

maxresdefault

Jinx i Luciana – dwa bardzo silne picki na obecną metę – ich siła wynika z powodów – w większości wymienionych powyżej. Lucian stanowi dobre zastępstwo dla Ezreala w wielu przypadkach, jednak Ez z talentem do trafiania Q jest zwyczajnie lepszy.

Źródło: NerfPLZ