r.

Najlepsze picki preseason cz.4 – Support

Którzy bohaterowie są obecnie najsilniejsi? Co wybrać, by wygrywać? Jeśli wciąż się zastanawiasz, zapraszam do lektury. W pięciu częściach postaram się odpowiedzieć na powyższe pytania w stosunku do każdej z linii. Przeanalizuję, kogo opłaca się wybierać, a kto siłą odstaje od reszty.

Przeczytaj dziś na How2Play w dziale League of Legends:

Picki mid
Kliknij tutaj by przenieść się do części pierwszej – Picki na Mida
Najsuper picki top
Kliknij tutaj by przenieść się do części drugiej – Picki na Topa
Najsuper picki jungle
Kliknij tutaj by przenieść się do części trzeciej – Picki na Jungle
SIVIR adc atykul
Kliknij tutaj by przenieść się do części piątej – Picki na ADC

Część czwarta – Support

Presezon jest szalony, szczerze mówiąc, bardzo sceptycznie podchodzę do zmian, które Riot wprowadza z tygodnia na tydzień. Jedno jest pewne – balans postaci długo nie był tak rozchwiany. Właściwie co chwilę pojawiają się jakieś nerfy i buffy – mając to na uwadze, należy pamiętać, że ten tekst może szybko się zestarzeć. Możliwe, że kolejnego dnia straci on aktualność.

Cel

Wygrana w kolejce solowej jest całkiem trudną sprawą. Istnieje wiele ważnych czynników i zmiennych poza naszą kontrolą – jak lagi, które są niezależne od woli gracza, a potrafią uprzykrzyć życie. Jedni bohaterowie chcą ograć drugich, podczas gdy inni opierają się na brutalnej sile swoich umiejętności, aby wygrać.

Co czyni bohatera silnym?

  • Obrażenia – Mówimy tu o bohaterach, którzy bazują głównie na wyrządzaniu szkód, zazwyczaj wyprowadzają swoje umiejętności by krzywdzić przeciwników.
  • Użytkowość – Bohaterowie robiący „coś niezwykłego” co może zmienić przebieg gry. Tworzą oni sytuacje, które można wykorzystać by przezwyciężyć i karać przeciwników bądź ich umiejętności wzmacniają i chronią sojuszników.
  • Outplay – Ogrywający championi. Wymuszają na przeciwnikach popełnianie błędów, marnowanie umiejętności, przez co przeciwnik nie może zadać odpowiedniej ilości obrażeń.

Możliwe, że niektórzy bohaterowie się powtórzą. W tym artykule postaram się skupić na trzech ważnych aspektach dotyczących bohaterów do gier Solo Queue. Są nimi:

  1. Prostota
  2. Synergie z popularnymi bohaterami
  3. Margines błędu

Pusto i bez zmian względem sezonu piątego…

league_of_legends_i_am_support_wallpaper_by_nibblesmekibbles-d64x3qk

 

Blitzcrank [Użytkowość] – Podczas gdy Janna czy Thresh muszą podążać za teamem, by być w bitwie, Blitzcrank może ją rozpocząć wokół siebie, wyciągając przed szereg nieostrożnych przeciwników. Z jego [Q] można śmiało inicjować wiele korzystnych teamfightów i to bez potrzeby podchodzenia do przeciwników. Połączmy to z jego świetną mobilnością i możemy wykonywać swoją robotę jeszcze łatwiej. Tylko nie przyciągajcie niebezpiecznych celów, żaden ADC z 200hp nie przygarnie Rengara z dwoma poziomami przewagi. Nieważne, jak słodkim kotkiem by nie był, nie wykorzystujcie swojej umiejętności nierozsądnie.

Janna [Użytkowość] – Janna jest blisko osiągnięcia tytułu “najlepszego wspierającego w grze” pod względem użyteczności, którą oferuje. Jej Q i ult są wstanie zablokować niesamowitą liczbę “skoków” i przemieszczeń przeciwników – często nawet w powietrzu. Jest to liczba sięgająca około 50 pozycji, dla przykładu – nasza wspierajaca jest w stanie zablokować umiejętności repozycjonujące takich bohaterów jak:

Lee Sin, Akali, Kha’zix, Tristana, Corki, Lucian, Jarvan, Ahri, Fizz, Pantheon, Shen, Wukong, Xin Zhao, Vi, Fiora, Amumu… i tak do znudzenia.

Jej umiejętności oczywiście nie kończą się tylko na tym. Janna pasywnie przyśpiesza sojuszników biegnących w jej kierunku, co pozwala bezpiecznie uciec od wielu zagrożeń, bądź skutecznie dogonić uciekające cele (wrzućmy jeszcze trochę slowa dla przeciwników). Wmieszajmy w to niesamowitą tarczę pozwalająca przetankować absurdalne ilości obrażeń, a dodatkowo wzmocnienie dające AD. Te cechy utrwalają Jannę na tronie królowej utility.

Soraka [Użytkowość / Outplay] – Niech Was nie zwiedzie jej niewinne kozie spojrzenie i równie niewinnie wyglądające umiejętności. Soraka jest niezwykle potężna i oferuje wiele. Jej skillset pozwala przy dobrym wykorzystaniu pasywnej umiejętności negować cały poke od przeciwników. Soraka zarządza przepływem zdrowia sojuszników, a jej obszarowe uciszenie jest po prostu OP, może nim wkurzyć wielu magów i popsuć przeciwnikom casty zaklęć. Tym bardziej, że umiejętność ucisza natychmiastowo i włącza się krótko. Jeśli ktoś w polu pozostanie zostanie na domiar złego zatrzymany w miejscu. Tak, mówiłem o skillu działającym na dużym obszarze. Może uciszyć i zatrzasnąć w miejscu piątkę bohaterów.

Tahm Kench [Użytkowość] – Z absurdalnie małymi czasami odnowienia i umiejętnościach potężnie bazujących na użytkowności, to wydaje się oczywiste, że mamy do czynienia z silnym wspierającym. Tahm może łatwo wyciągnąć i pomóc uciec sojusznikowi ze wszystkich niebezpiecznych sytuacji lub na chwilę pozbyć się niebezpiecznych przeciwników z pola bitwy, wprowadzając lekkie zamieszanie. Obrażenia, które przy tym zadaje Tahm, są odwrotnie proporcjonalne wielkości czasów odnowienia – są absurdalnie duże. Jeśli ciężko Wam się gra Tahmem, bo nie wiecie, kogo focusować, zwyczajnie w świecie obserwujcie.

Thresh [Użytkowość] – Jeśli Janna jest królową obrony, zakańcza walki, zanim się jeszcze wydarzą, Thresh jest jej odwrotną, ofensywną wersją. Jest królem agresji wśród supportów, to on powoduje, że coś się dzieje. Wymusza walkę na przeciwnikach. Jego latarnia i sierp czynią go najlepszym wspierającym do inicjacji w grze. W końcu może on ściągnąć ze sobą bardzo brutalnego kolegę, który bez zużywania żadnych doskoków czy Flashów może rozpocząć rzeź (taki Darius z darmowym skokiem na 700 jednostek? Czemu nie!). Nawiązując do tych wszystkich skoków, które Janna umie zablokować, Thresh swoim młynkiem oferuje to samo, co szał burzy (choć zdecydowanie z krótszego i mniej bezpiecznego zasięgu).

 

Honory dla…

Alistara, Brauma, Lulu, Sony
Źródło: NerfPLZ