r.

Skarner znerfiony, Yasuo nadal zapomniany… – dlaczego?

Jak zawsze, zmiany na PBE wzbudzają wiele wątpliwości u graczy. Ostatnio pojawił się nerf Skarnera - dlaczego Riot zdecydował się na taki ruch?

Przeczytaj dziś również na How2Play w dziale League of Legends:

O Yasuo i Skarnerze

Kwestię tę wyjaśnia RiotRepertoir, posiłkując się kilkoma liczbami:

“Z tego, co zrozumiałem, zespół chciał po prostu spróbować kilku różnych sposobów na znerfienie Skarnera. Ponieważ nie pojawią się one na PBE podczas świątecznego weekendu [Święto Dziękczynienia – przyp. autorka], wierzę, że plan zostanie zrealizowany w zredukowanej wersji finalnych zmian. […]

Uważamy, że jest on za silny. Niesamowicie przesadzony? Nie. Ale delikatnie za silny, więc wprowadzamy kilka nerfów. Możecie się nie zgadzać z tym stanowiskiem; moja pierwsza reakcja też tak wyglądała. Jednakże, to postać z win ratio około 54%, u doświadczonego gracza przekracza ono 60%, więc określanie tego bohatera jako nieco za silnego nie jest bezpodstawne.”

skarner_on_heaven_stair_by_xano501-d8guxip

Pojawiła się również sprawa Yasuo:

“Yasuo wydaje się za silny, jednak trudno określić, jak bardzo. Szczerze mówiąc, nie podejrzewam, aby to była popularna opinia, ale możliwe, że jest on po prostu bardziej frustrujący niż silny.”

Zgodzicie się z Repertoirem, że bohater, który w early w kilka sekund niszczy całą falę minionów, a od mid game praktycznie spamuje swoją tarczą, a następnie podrzuceniem, jest “po prostu bardziej frustrujący”? I nie ukrywajmy – Riot nieraz mówił, że postanowił zmienić danego bohatera, bo wywoływał zbyt wielką frustrację u graczy – dlaczego więc nic nie robi z Yasuo? Problem z nim istnieje nie od dziś.

Być może potrzebuje reworku. To zależy, jak bardzo frustrujący powinien być bohater. [Serio…?] Jeśli postać nie jest w ten lub inny sposób denerwująca, widocznie nie jest wystarczająco przekonująca/unikalna/interesująca, jednak oczywiście nie znaczy to, że chcemy specjalnie tworzyć takich bohaterów.”

Nie wątpię, że ze strony osoby, która gra Yasuo, to jest super, bo kto by nie chciał wygrywać linii. To samo mówi rioter:

“Tak, granie Yasuo jest świetne, ponieważ ma on ogromny wpływ na organizację linii. Niestety, to jednocześnie wymaga ogromnego wysiłku przeciwnika, więc sprawiedliwym może być stwierdzenie, że to w nim tak irytuje.”

A przed chwilą Repertoir stwierdził, że trudno określić, co jest z nim nie tak… Podobno to kobiety szybko zmieniają zdanie.

W innym wątku rioter przyznał rację graczom co do tarczy:

“Może powinna faktycznie blokować umiejętności tylko z jednej strony.”

Czy to stanie się impulsem do zmian?

yasuo_chibiii_by_crystalleearts-d98ffaw

Co sądzicie o wypowiedziach naszego Riotera? Skarner dla twórców wydaje się za silny, więc Riot próbuje zmian, Yasuo dla wszystkich wydaje się za silny/zbyt frustrujący – tu już modyfikacje nawet nie są testowane. Czy tylko dla mnie to jest nielogiczne?

 

Źródło
Źródło 2