r.

Sezon 6 – Nowy wybór bohaterów

Graj swymi najlepszymi bohaterami na swoich ulubionych pozycjach. Z nowym ekranem wyboru bohatera wszyscy dojdą do porozumienia, zanim jeszcze samo wybieranie się rozpocznie. Każdy gracz wybiera dwie interesujące go pozycje (albo dowolną!) przed wskoczeniem do kolejki. Nowa funkcja „zamiar wyboru” informuje wszystkich, jakim bohaterem chcesz grać i jaki wkład chcesz mieć w kompozycję Waszej drużyny. Kiedy rozpocznie się wybieranie, nowa faza banowania pozwala trzem ostatnim graczom w kolejności wybierania zbanować po jednym bohaterze, a dwóch pierwszych graczy w kolejności wybierania może potem zapewnić drużynie najważniejszych bohaterów. Mówiąc prościej: nowy wybór bohaterów powinien postawić każdego gracza i każdą drużynę w lepszej sytuacji na drodze do zniszczenia wrogiego Nexusa.

Video dla leniwych, którym nie chce się czytać:

Przeczytaj również o innych sensacyjnych zmianach!

Nowy ekran wyboru bohatera będzie najpierw testowany na PBE, a potem zostanie udostępniony w normalnej kolejce draftowej w nadchodzącym patchu. W tym czasie będziemy także testować usprawnienia gry rankingowej, ale te funkcje mogą pojawić się na PBE po nowym ekranie wyboru bohatera. Więcej szczegółów znajdziecie w dalszej części strony, a najpierw prezentujemy skróconą wersję nadchodzących zmian:

position-select

  • Wybierz jedną z dwóch pozycji (lub dostosowanie się)

position-assignment

  • Każdy z graczy dowiaduje się, gdzie będzie grał, w tym samym momencie, wtedy też pojawi się chat

pick-intent

  • Zanim rozpoczną się bany, można wybrać bohatera tak, aby widzieli go inni z drużyny

bans

  • Za banowanie i wybieranie odpowiadają wszyscy gracze.  Trzy ostatnie osoby w drużynie mogę zbanować po jednym bohaterze. Za to dwaj pierwsi będą mogli wybrać ważnych dla drużyny bohaterów

picks

  • Wybieramy bohaterów

 

Zgłębianie nowego wyboru bohaterów

Przyjaciele rozumieją się nawzajem i wspólnie łatwiej osiągnąć im sukces. To jest podstawowe założenie nowego projektu procesu wyboru bohaterów. Pomaga on obcym sobie ludziom lepiej współpracować, a każdy z graczy może grać na swojej najmocniejszej pozycji, lepiej rozumieć swoich kompanów i jak najbardziej przyczyniać się do zwycięstwa swojej drużyny.

Wykorzystaj swoje mocne strony

Przydział pozycji

Zgłębiając wybór pozycji, dociekaliśmy, jak większość ludzi gra i projektowaliśmy w zgodzie z tym, co odkryliśmy: większość graczy czuje się najmocniej na dwóch pozycjach. Tak więc od teraz wybierasz dwie pozycje spośród górnej alei, dżungli, środkowej alei, dolnej alei, wsparcia oraz dowolnej. Gwarantujemy, że otrzymasz jedną z dwóch pozycji, które wybierzesz. A wspierający jest od teraz oficjalnie jedną z pozycji (dotychczas była to jedynie rola). Masz następujące możliwości:

  • Wybierz swoją główną i drugorzędną pozycję, a dobieranie graczy uwzględni to i będziesz mieć większą szansę na otrzymanie właśnie swojego głównego wyboru, a ogólnie pewnym jest, że otrzymasz jedną z dwóch wybranych pozycji
  • Wybierz swoją główną pozycję, a jako drugą wybierz opcję „dowolna”, a dobieranie graczy spróbuje przydzielić Ci Twój główny wybór, a jeśli to się nie uda, to możesz otrzymać każdą inną pozycję
  • Wybierz opcję „Dowolna” i dołączysz do drużyny na losowej pozycji.

Konieczność wyboru dwóch pozycji zapewnia krótszy czas oczekiwania w kolejce i zapobiega sytuacji, w której ktoś w Twojej drużynie będzie musiał grać na pozycji, na której nie chce grać. Zdajemy sobie sprawę z tego, że niektóre pozycje (tak, tak, wsparcie i dżungla) nie są tak popularne, jak inne i planujemy zachęcać do gry na nich za pomocą bonusowych PZ, jeśli zajdzie taka konieczność.

Wybór pozycji nie powinien w przyszłości utrudniać zamieniania alei ani innych nowo powstałych strategii, a zespoły mogą współpracować i eksperymentować z różnymi kompozycjami zespołów (podwójne dżunglowanie 2016)!

Lepiej zrozum kompanów

Zamiar wyboru

Gdy Twoja gra będzie gotowa, Ty i Twoi nowi kompani odkryjecie swoją pozycję i znajdziecie się na ekranie wyboru. Zanim rozpocznie się faza banowania, każdy wybiera bohatera, którym planuje grać – nazywamy to zamiarem wyboru. Zamiar wyboru pomaga Twojej drużynie zdecydować o planowanej kompozycji zespołu oraz pozwala uniknąć banów na bohaterach, którymi Twoi kompani planują grać.

Żadnych niespodzianek

Od teraz każdy gracz wybiera bohatera pojedynczo. Dla przykładu, jeżeli Twój zespół wybiera jako pierwszy, to przeciwnicy wciąż wybierają później dwóch bohaterów, ale od teraz robią to po kolei – najpierw swój wybór zatwierdza jedna osoba, a następnie kolejna.

Jednakże w związku z tym, od teraz zarówno w trakcie banowania, jak i podczas wyboru bohaterów, każdy musi zatwierdzić swój wybór. Jeśli dany gracz nie zatwierdzi swojego wyboru bohatera lub bana, wybór bohaterów się zakończy, a gracze powrócą do kolejki (a dany gracz zostanie ukarany za opuszczenie kolejki w ten sam sposób, co obecnie).

Ty też możesz się przyczynić!

Rozdzielone bany

Rozdzielamy odpowiedzialność za fazę wyboru pomiędzy wszystkich graczy, dzięki czemu każdy gracz będzie miał znaczący wkład w sukces lub porażkę drużyny. Nowa faza banowania pozwala zbanować po jednym bohaterze graczom, którym zostaną przydzielone trzy ostatnie miejsca w kolejności wyboru, a z kolei dwóch pierwszych graczy na liście będzie mogło zapewnić drużynie najważniejszych dla niej bohaterów. Dla jasności: banowanie wciąż odbywa się przed wyborem bohatera.

 

Najpierw PBE, a później kolejki rankingowe

Nowy system wyboru bohaterów zadebiutuje najpierw na PBE, a we właściwym kliencie gry zostanie udostępniony w normalnym drafcie w nadchodzącym patchu. Będziemy informowali Was na bieżąco o wszystkich nadchodzących zmianach dotyczących kolejek i nie możemy się doczekać Waszej opinii na ich temat!