r.

Sezon 6 – Presezon – Rework strzelców, wizja, nowe przedmioty

Zmiany, które wprowadzamy w tym przed-sezonie, mają na celu sprawienie, żeby każda gra w League of Legends była wyjątkowa. Zaczynając od różnorodności wnoszonej przez bohaterów, przez przedmioty używane w walce, aż po wybierane specjalizacje - chcemy, aby Wasze decyzje miały wyraźny wpływ na przebieg gier.

Video dla leniwych, którym nie chce się czytać:

Przeczytaj również o innych sensacyjnych zmianach!

 

Zanim zaczniesz czytać

Moim skromnym zdaniem, akurat Riot tragicznie przedstawił reworki bohaterów oraz nowe przedmioty – jeśli chcesz mieć bardziej czytelne i szczegółowe zmiany dotyczące tych aspektów – zajrzyj do naszej encyklopedii – Click!

encyklopediasezon6

 

Przedsezon

 

Aktualizacje strzelców

Po naszych zmianach dotyczących molochów, chcemy przyjrzeć się bliżej ligowym strzelcom. Zamiast ich wyważać i próbować dopasowywać do obecnej mety, chcemy dać każdemu strzelcowi szczególną, niezależną od mety tożsamość, unikalną kartę przetargową, którą każdy z nich może wnieść do gry, aby wspomóc swoją drużynę albo lepiej przeciwdziałać wrogiej drużynie.

 MissFortuneSquare-1

Miss Fortune

Miss Fortune zawsze była bohaterką dobrze sprawdzającą się w kompozycjach nakierowanych na wykonywanie wspólnych, zabójczych kombinacji ataków, chcemy więc podrasować jej superumiejętność i dodać do niej nową funkcjonalność, aby podkreślić jej tożsamość.

Quinn

Quinn

Zmieniamy Quinn w najszybszą bohaterkę w League of Legends. Nikt nie zajmie się pojedynczym, wrogim bohaterem atakującym w bocznej alei tak szybko, jak zrobią to Skrzydła Demacii.

Graves_Square_0

Graves

Gravesa zawsze interesował bliski kontakt ze swoimi celami i teraz będzie w tym jeszcze mocniejszy. Tylko odważcie się zaatakować go pod jego wieżą.

KogMaw_Square_0

Kog’Maw

Zmieniamy Kog’Mawa w pochodzącego z pustki artyleryjskiego szczeniaka o wysokiej mocy. Chrońcie go, jak należy, a zniszczy każdego przeciwnika.

Corki

Corki

Corki nadal jest najbardziej magicznym ze strzelców, ale teraz dzielny bombardier dostaje minutę, aby zaszaleć – w momencie, gdy wraca do bazy.

caitlyn

Caitlyn

Cailtyn zajmuje się sprawą jako strzelec wyborowy z Piltover. Oblegaj struktury przeciwników i ścigaj uciekających wrogów.

Przedmioty dla strzelców

Proponujemy więcej możliwości wyboru, co do tego, z kim (lub z czym) chcecie się zmierzyć oraz jak dzięki temu wyborowi możecie wnieść coś od siebie do swojej drużyny. Jeśli więc chcecie być samotnym strzelcem pojedynkującym się jeden na jeden na obrzeżach pola walki albo wolicie zwinnie rzucać czary, albo wreszcie chcecie stać się machiną oblężniczą kruszącą wieże, dajemy Wam przedmioty, dzięki którym będziecie mogli osiągnąć cele, które sobie założycie.

Stworzyliśmy ogólnikową kategoryzację przedmiotów dla strzelców, aby jasno przekazać, dlaczego i kiedy moglibyście chcieć kupić dany przedmiot. Niektóre z nich zmieniły się jedynie trochę, ale inne przerobiliśmy w sposób znaczący, aby lepiej współgrały z resztą. Poniżej stosownie oznaczyliśmy nowe przedmioty (oraz te, które przerobiliśmy w sposób znaczący), jak również te, w których dokonaliśmy większych zmian.

Obrażenia

Jak mogę zadawać obrażenia? Czarami? Atakami? Tym i tym?

ZAKTUALIZOWANE

ZŁODZIEJ ESENCJI

EssenceReaver

Używam czarów. Dużo czarów.

PODSUMOWANIE:

  • Obrażenia od ataku
  • Szansa na trafienie krytyczne
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA:Otrzymasz połowę swojej szansy na trafienie krytyczne jako skrócenie czasu odnowienia (wdodatku do wartości podstawowej)
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA:Trafienia krytyczne zwracają część maksymalnej liczby punktów many

OSTRZE NIESKOŃCZONOŚCI

InfinityEdge

Po prostu lubię duże liczby.

PODSUMOWANIE:

  • Obrażenia od ataku
  • Szansa na trafienie krytyczne
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA:Trafienia krytyczne zadają dodatkowe obrażenia

OSTRZE ZNISZCZONEGO KRÓLA

Blade-of-the-Ruined-King

Wykańczam swoje cele po kolei.

PODSUMOWANIE:

  • Obrażenia od ataku
  • Prędkość ataku
  • Kradzież życia
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA:Podstawowe ataki zadają dodatkowe obrażenia zależne od obecnego zdrowia celu
AKTYWNE: Zadaje wybranemu bohaterowi obrażenia równe części jego maksymalnego zdrowia, leczy za takąsamą ilość oraz wykrada część jego prędkości ruchu

MNOŻNIKI

Jak mogę wziąć swoje obrażenia… i je zwiększyć?

ZAKTUALIZOWANE

WIDMOWY TANCERZ

PhantomDancer

Walczę przeciwko TOBIE.

PODSUMOWANIE:

  • Prędkość ataku
  • Szansa na trafienie krytyczne
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA:Widmowy Walc: Kiedy znajdujesz się w konkretnej odległości od widocznego wrogiego bohatera, możesz przenikać przez jednostki oraz zyskujesz dodatkową prędkość ruchu poruszając się w jego kierunku
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA:Lament: Ostatni zaatakowany przez ciebie bohater zadaje ci mniej obrażeń.

ZAKTUALIZOWANE

KOSA STATIKKA

StatikkShiv

Chcę szybciej pozbywać się wrogich stworów w alejach… dzięki elektryczności!

PODSUMOWANIE:

  • Prędkość ataku
  • Szansa na trafienie krytyczne
  • Prędkość poruszania
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA:Poruszanie się i atakowanie generuje ładunki elektryczne. Po uzbieraniu 100 ładunków zyskujesz naładowanie.
UNIKALNE BIERNE:Błyskawica: Twoje naładowane ataki zadają dodatkowe obrażenia magiczne (zależne od poziomu) maksymalnie 5 celom przy trafieniu. Zadaje podwójne obrażenia stworom i może trafić krytycznie.

NOWE

OGNISTA ARMATA

RapidFirecannon

Prowadzę całodzienne oblężenia.

PODSUMOWANIE:

  • Prędkość ataku
  • Szansa na trafienie krytyczne
  • Prędkość poruszania
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA:Poruszanie się i atakowanie generuje ładunki elektryczne. Po uzbieraniu 100 ładunków zyskujesz naładowanie.
UNIKALNE BIERNE:Ognista Armata: Twoje naładowane ataki zyskują zwiększony zasięg i zadają dodatkowe obrażenia magiczne (zależne od poziomu) przy trafieniu. Naładowane ataki działają na budowlach.

ZAKTUALIZOWANE

HURAGAN RUNAAN

RunaansHurricane

Zlikwiduję wszystkich dookoła!

PODSUMOWANIE:

  • Prędkość ataku
  • Szansa na trafienie krytyczne
  • Prędkość poruszania
UNIKALNE BIERNE: Furia Wiatru Podczas podstawowego ataku pociski wystrzeliwane są w stronę do 2 przeciwników znajdujących się blisko celu, zadając obrażenia. Pociski mogą trafić krytycznie i nakładają efekty przy trafieniu.
UNIKALNE BIERNE:Podstawowe ataki zadają dodatkowe obrażenia przy trafieniu.

WYBÓR CELÓW

Kogo powinno się wyeliminować?

NOWE

POZDROWIENIA LORDA DOMINIKA

LordDominiksRegards

Pogromca Olbrzymów.

PODSUMOWANIE:

  • Obrażenia od ataku
UNIKALNE BIERNE: Ostatni Szept: +Dodatkowe przebicie pancerza
UNIKALNE BIERNE: Pogromca Olbrzymów: Zapewnia dodatkowe obrażenia przeciwko wrogim bohaterom, którzy posiadają więcej maksymalnego zdrowia od ciebie.

NOWE

ŚMIERTELNE PRZYPOMNIENIE

MortalReminder

Dziś nikt nie leczy.

PODSUMOWANIE:

  • Obrażenia od ataku
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA: Ostatni Szept: +Dodatkowe przebicie pancerza
UNIKALNE BIERNE: Ostatni Szept: Nakłada Głębokie Rany na cel, które zmniejszają wszelkie otrzymywane przez niego leczenie.

Kto mnie atakuje?

KRWIOPIJEC

Bloodthirster

Potrzeba mi tylko trochę ochrony zanim się rozkręcę.

PODSUMOWANIE:

  • Obrażenia od ataku
  • Kradzież życia
UNIKALNE BIERNE:Podstawowe ataki mogą cię uleczyć ponad maksymalny poziom zdrowia. Nadwyżka zdrowia tworzy tarczę (zależną od poziomu bohatera), która może zablokować obrażenia.

ZAKTUALIZOWANE

RTĘCIOWY BUŁAT

MercurialScimitar

Przestań mnie ogłuszać!

PODSUMOWANIE:

  • Obrażenia od ataku
  • Odporność na magię
  • Kradzież życia (!)
UNIKALNE UŻYCIE: Rtęciowa Szarfa: Usuwa wszystkie negatywne efekty oraz na chwilę daje znacznie zwiększoną prędkość ruchu.

NOWE

TANIEC ŚMIERCI

DeathsDance

Najlepszą obroną jest atak.

PODSUMOWANIE:

  • Obrażenia od ataku
  • Czas odnowienia
UNIKALNE BIERNE: Zadawanie fizycznych obrażeń leczy cię o część zadanych obrażeń
UNIKALNE BIERNE: Część wszystkich zadawanych ci obrażeń jest od teraz odroczona i zostanie ci zadana jako efekt krwawienia w ciągu pewnego czasu.

KLUCZOWE SPECJALIZACJE

Podczas tego przedsezonu aktualizujemy specjalizacje tak, aby oferowały konkretne wybory, które będą miały rzeczywisty wpływ na grę, zamiast całej masy obecnych, drobnych, mikro-matematycznych optymalizacji. Każdy kolejny „rząd” specjalizacji będzie coraz ważniejszy, kończąc się w 6. rzędzie „kluczową specjalizacją”, która będzie w sposób fundamentalny wpływać na wasz sposób gry danym bohaterem. Uzależniając siłę w grze od podejmowanych decyzji, specjalizacje powinny mieć wpływ na Wasz styl gry i dlatego chcemy dać wiele ścieżek specjalizacyjnych większości bohaterów w grze.

 

HEROLD

Nie jest żadną tajemnicą, że gracze, którzy udają się do górnej alei, mogą czuć się odizolowani, nie mając w pobliżu smoka. Zamiast wywracać mapę do góry nogami, badamy sposoby sprawienia, żeby północna część mapy była bardziej istotna – tak, aby gracze z górnej alei mogli poczuć, że współpracują ze swoim zespołem przed 15 minutą gry.

Szczegóły wciąż są dopracowywane, ale możecie się spodziewać spotkać kogoś nowego na Summoner’s Rift we wczesnej fazie gry. Pokonajcie go, a otrzymacie pojedyncze wzmocnienie dające przewagę we wcześniejszej fazie gry.

WIZJA

Mamy dwojakie cele, jeżeli chodzi o wizję. Po pierwsze, nadal chcemy, aby zapewnianie wizji było wysiłkiem drużynowym, a po drugie, dążymy do tego, aby stała się ona bardziej dynamiczna. W pierwszym przypadku wprowadzamy darmowe rozwinięcia talizmanów dla wszystkich, natomiast dla przedmiotów 2 poziomu dla wspierających wprowadzamy możliwość rozbudowania ich do albo przedmiotów poziomu 3 (z silnymi „użyciami”), albo efektywnych kamieni widzenia. W drugim przypadku usuwamy Totemy Ukrycia ze sklepu, więc zespoły będą zmuszone do polegania na Totemach Wizji (i na Kuli Jasnowidzenia!) w celu uzyskania kontroli nad wizją na mapie. Jednakże w tandemie z tą zmianą wprowadzamy nową funkcję w postaci „resztek” totemu, gdy ten zostaje zniszczony. Dając Wam możliwość widzenia „ciał” totemów, które odeszły z tego świata, umożliwiamy wam uzyskanie większej wiedzy dotyczącej zwyczajów wizyjnych, zarówno waszych, jak i waszych przeciwników.

Resztki Totemów

Od teraz, gdy totem zostanie zniszczony, pozostawia za sobą swoje „ciało”. Funkcja ta pozwoli Wam lepiej poznać sposób używania totemów przez Waszych przeciwników oraz przez Waszych kolegów z drużyny.

Talizmany

Talizmany ulepszają się teraz automatycznie i rosną w siłę wraz z poziomami Twojego bohatera. Niebieski Talizman został usunięty, ale Żółty działa teraz tak jak dawniej (2 totemy) lub może zostać zamieniony na talizman zwiadowczy, który może stworzyć totem z 1 punktem zdrowia o nieograniczonym czasie działania. Czerwony Talizman „odkrywa” teraz wszystkie jednostki (potwory, bohaterów, totemy), które przeskanuje, działając zarówno jak wykrywacz jak i „sprawdzacz” zarośli. Czerwony Talizman może zostać zamieniony w prywatny radar, który będzie podążał za Twoim bohaterem przez chwilę, wykrywając i dezaktywując wszystkie wykryte totemy.

Kamienie Widzenia

preseason-vision-sightstones

Przedmioty dla wspierających, które zapewniają przychód złota, mogą teraz zostać rozbudowane do pełnoprawnych przedmiotów poziomu 3 (z silnymi „użyciami”) albo do bardzo efektywnych kamieni widzenia z przychodem złota. Dodatkowo, Rubin Widzenia będzie obniżał czas odnowienia wszystkich przedmiotów z „użyciami”. Możecie więc albo skupić się tylko na przedmiotach z „użyciami”, albo ukończyć Kamień Widzenia, a później skupić się na tradycyjnych przedmiotach dla wspierających – z obrażeniami lub ze statystykami obronnymi.

NOWE PRZEDMIOTY POCZĄTKOWE

Za wyjściowe, ogólne przedmioty początkowe służy zestaw Dorana (Ostrze, Pierścień i Tarcza), a dla tych, którzy poszukują czegoś bardziej wyspecjalizowanego do realizacji swoich planów we wczesnej fazie gry, przygotowaliśmy nowe przedmioty. Czy chcesz być bardziej agresywny w alei? A może potrzebujesz przedmiotu obronnego do farmienia? Albo czegoś pomiędzy? Wszystkim się zajmiemy.

NOWE

KOSA

Cull

PODSUMOWANIE:

  • Obrażenia od ataku
  • Życie przy trafieniu
UNIKALNE BIERNE: Zabicie stwora daje dodatkowe złoto. Zabicie z góry ustalonej ilości stworów natychmiastowo daje dodatkowe bonusowe złoto oraz wyłącza tę funkcję.

NOWE

TAJEMNICZA PIECZĘĆ

DarkSeal

PODSUMOWANIE:

  • Moc umiejętności
  • Zwiększone leczenie z Mikstur
  • Mana
UNIKALNE UŻYCIE: Daje dodatkową moc umiejętności za każdy ładunek Chwały
UNIKALNE UŻYCIE: Przyznaje Chwałę za zabicie bohatera lub za asystę, aż do niedużego limitu. Śmierć spowoduje utratę Chwały.
ULEPSZENIA DO WYKRADACZA DUSZ MEJAI

NOWE

TALIZMAN ŁOWCY

HuntersTalisman

PODSUMOWANIE:

  • Regeneracja Many w Dżungli
UNIKALNE BIERNE: Ząb: Zadanie obrażeń potworowi wykrada życie w przeciągu 5 sekund.

ZAKTUALIZOWANE

MACZETA ŁOWCY

HuntersMachete

PODSUMOWANIE:

  • Kradzież życia przeciwko potworom
UNIKALNE BIERNE: Pazur: Podstawowe ataki zadają dodatkowe obrażenia przy trafieniu przeciwko potworom.

NOWE

NÓŻ TROPICIELA

TrackersKnife

PODSUMOWANIE:

  • Kradzież życia przeciwko potworom
  • Regeneracja Many w Dżungli
UNIKALNE UŻYCIE: Ząb / Pazur: Podstawowe ataki zadają dodatkowe obrażenia przy trafieniu przeciwko potworom. Zadanie obrażeń potworowi wykrada życie w przeciągu 5 sekund.
UNIKALNE UŻYCIE: Totem (Pomniejszy): Zużywa ładunek, umieszczając Totem Ukrycia, który odkrywa pobliski obszar. Przechowuje do 2 ładunków, które odnawiają się, ilekroć odwiedzisz sklep.

NOWE PRZEDMIOTY PODTRZYMUJĄCE

Mikstury zdrowia podrożeją i staną się zakupem dla tych, którzy potrzebują jedynie trochę podtrzymywania, aby przetrwać początkową fazę gry. Długoterminowe podtrzymywanie zawarliśmy w miksturach, które można ponownie napełnić (i ich dalszych rozwinięciach), aby utrwalić ich tożsamość (gdyż wcześniej mieliśmy… Kryształową Piersiówkę i mikstury, które razem służyły za zestaw startowy nakierowany na podtrzymywanie). Mikstury many z kolei zostaną usunięte. Powód tej decyzji związany jest z naszą ogólną filozofią dotyczącą przedmiotów początkowych. 100 pkt. many ma tendencję do faworyzowania niektórych bohaterów ponad innych (koszty many są wyważane w odniesieniu do danego bohatera w sposób indywidualny) i efektywność takiego zakupu może się bardzo zmieniać. Usuwając mikstury many możemy lepiej bilansować koszty umiejętności bohaterów z regeneracją many, a jednocześnie optymalizować cały system związany z podtrzymywaniem.

USUNIĘTE

MIKSTURA MANY

 ManaPotion

ZAKTUALIZOWANE

MIKSTURA ZDROWIA

HealthPotion

PODSUMOWANIE:

  • NOWA CENA: 50 złota

NOWE

ODNAWIALNA MIKSTURA

RefillablePotion

PODSUMOWANIE:

  • Zużywa ładunek i przywraca trochę zdrowia w ciągu kilku sekund. Przechowuje do 2 ładunków, które odnawiają się, ilekroć odwiedzisz sklep.

NOWE

MIKSTURA SKAŻENIA

CorruptingPotion

PODSUMOWANIE:
Zużywa ładunek i przywraca zdrowie oraz manę w ciągu 12 sekund, a ponadto przyznaje na ten czas Dotyk Skażenia. Przechowuje do 3 ładunków, które odnawiają się, ilekroć odwiedzisz sklep.
Dotyk Skażenia: Ataki oraz zaklęcia rzucane na pojedyncze cele podpalają wrogich bohaterów, zadając im niewielką ilość obrażeń magicznych w ciągu 3 sekund (zwiększają się one wraz z poziomem bohatera).

NOWE

MIKSTURA ŁOWCY

HuntersPotion

PODSUMOWANIE:
Zużywa ładunek i przywraca trochę zdrowia oraz many w ciągu 8 sekund. Przechowuje do 4 ładunków, które odnawiają się, ilekroć odwiedzisz sklep.
Zabicie dużego potwora przyznaje jeden ładunek.