Mistrzostwa Świata nauczyły nas, że League of Legends jest grą zespołową, a najlepsi zawodnicy są jednocześnie wspaniałymi kolegami. Wierzymy, że prawdziwe doświadczenie gry rankingowej powinno nagradzać zdolność gracza do przewodzenia swoim kolegom z drużyny lub współpracowania z nimi, w taki sam sposób, jak nagradza ich zdolność do dominowania w swojej alei. Gra rankingowa dotychczas była głównie przeżyciem samotnym, a jedyny wybór był pomiędzy tym, czy grać samemu, czy ze znajomym. Musieliśmy nawet wprowadzić niewielkie kary dla grających we dwójkę, aby zrekompensować ciche korzyści płynące z takiej przyjaźni (czy naprawdę można wyceniać przyjaźń?).
Video dla leniwych, którym nie chce się czytać:
Przeczytaj również o innych sensacyjnych zmianach!
- Przed-sezon 2016 – Click!
- Aktualizacja strzelców
- Aktualizacja przedmiotów
- Kluczowe specjalizacje
- Herold
- Wizja
- Nowe Przedmioty początkowe
- Nowe Przedmioty podtrzymujące
- Nowy wybór bohaterów – Click!
- Team Builder dla wszystkich kolejek
- Zmienione zasady wyboru bohaterów oraz banowania
- Maestria Bohaterów i Warsztaty – Click!
- Warsztat Hextech – czyli ulepszenia skórek za darmo
- System skrzynek i kluczy (np. odblokowanie za darmo skina na 7 dni)
- Społeczność – Click!
- System klubów (klanów)
- Grupy kolejkowe
- Aplikacja na telefony “znajomi”
- Aktualizacja klienta – Click!
- Klient o serwer Alpha
- Zapisy do klienta Alpha
- Encyklopedia sezonu 6 How2Play – wszelkie patchnote, opisy oraz omówienia – Click!
Wierzymy, że League of Legends jest lepsze i pozwala na ciekawszą rywalizację, kiedy gramy w towarzystwie, więc musimy trochę rozwinąć tę filozofię.
Dynamiczne grupy
W przedsezonie zastępujemy solową i duetową kolejkę rankingową dynamiczną kolejką grupową, w której będziecie mogli piąć się w tabeli z dowolną liczbą znajomych – od pojedynczej osoby do pełnego, pięcioosobowego zespołu. Pozbyliśmy się też wspomnianej kary za grę ze znajomym, więc korzyści płynące z gry w grupie zawsze będą większe. Wciąż jednak będziecie musieli być zbliżeni w rankingu do Waszych znajomych, a system został tak zaprojektowany, aby grupy prawie zawsze grały przeciwko podobnie zgrupowanym przeciwnikom (więc jeśli gracie w piątkę, to w 95% przypadków będziecie grali przeciwko innej pięcioosobowej drużynie). Teraz jednak będziecie mogli grać w sposób, który najbardziej Wam pasuje.
Drużyny rankingowe nadal będą dostępne dla graczy, którzy chcą zbudować zespół o konkretnym poziomie umiejętności, jako że drużyny oceniane są całościowo, a nie jako suma umiejętności ich członków. To powiedziawszy, w tym sezonie planujemy ulepszyć drogę, która umożliwia zostanie profesjonalnym graczem. Będzie mniej mało znaczących gier, które trzeba mimo to rozegrać, aby piąć się w rankingu, a większy nacisk zostanie położony na jak najlepszą grę wtedy, kiedy będzie się to najbardziej liczyło. Szczegóły wkrótce!
Bonusy za grę w grupie
Dla tych z Was, którzy nie znaleźli jeszcze godnych zaufania towarzyszów broni, właśnie nadszedł idealny moment, aby sprawdzić Waszą listę przyjaciół (albo zwerbować tego wspierającego, który ostatnio wygrał Wam grę), gdyż tydzień po wejściu w życie dynamicznych grup, uruchomimy bonusowe PZ dla wszystkich grających w grupach. Dodatkowo, w związku z wprowadzeniem gildii, być może Twoje rankingowe bratnie dusze są tylko o jedną sferę towarzyską od dostania się do tego upragnionego Pretendenta.
Udoskonaliliśmy dobieranie graczy w wyższych ligach
Trwanie w trzydziestominutowych kolejkach, aby dotrzeć na sam szczyt tabeli, nie do końca jest nagrodą, ale jak pokazuje historia, taka jest właśnie cena za bycie niewiarygodnie utalentowanym w tej grze. Optymalizujemy dobieranie graczy na wysokim poziomie, aby szybciej identyfikować graczy o epickich umiejętnościach i poszerzać zakres MMR (dawne Elo), w którym poszukuje gier.
Nie jest to odpowiednie miejsce do zagłębiania się w szczegóły techniczne, ale gracze na wysokim poziomie będą „otrzymywali” te same gry, które otrzymaliby po trzydziestominutowym oczekiwaniu, ale po prostu znacznie szybciej.
Pomoc w grach o awans
Jeżeli znajdujesz się w dywizji poniżej Złota 1 i przegrasz swoją serię grę o awans, to następnym razem, gdy dostaniesz się do serii gry o awans, rozpoczniesz ją z co najmniej jedną wygraną.
Od czasu, kiedy wypuściliśmy system ligowy dla gry rankingowej, przyglądaliśmy mu się z uwagą. Rozpoznając punkty zapalne, staraliśmy się zapewnić przejrzystość postępowi i położeniu w rankingu. W 2016 roku dodajemy nową funkcję, która pomoże złagodzić tzw. niepokój, związany z rozgrywaniem serii o awans. Będzie lepiej odzwierciedlała rozwijanie swych umiejętności oraz ułatwi pięcie się w rankingu w trakcie dochodzenia do swego faktycznego poziomu umiejętności.
Od początku nowego sezonu rankingowego, jeżeli przegrasz swą serię gier o awans, ale później będziesz w stanie znów się do takiej serii dostać (co udowadnia, że masz potrzebne umiejętności, tylko po prostu nie wygrywasz gier we właściwej kolejności), rozpoczniesz tę serię z co najmniej jednym zwycięstwem na koncie. Jednakże, tak jak informowaliśmy powyżej, pomoc w grach o awans nie działa w ligach i dywizjach powyżej Złota 1.
Nowy ekran wyboru bohatera w grze rankingowej
Nowy ekran wyboru bohatera zadebiutuje w trakcie przedsezonu w grze rankingowej na serwerze NA i TR. Tutaj możecie przeczytać poufne informacje dotyczące nowego ekranu wyboru bohatera!