Zobacz poprzednie propozycje:
- Minirework Wukonga: tarcza na pasywie, dash w kierunku kursora
- Minirework Wukonga: będzie mógł przeskakiwać przez ściany na W
- Minirework Wukonga: przerywalny ult, autoatakujące klony
- Kolejne zmiany Wukonga – będzie mógł teraz przechodzić przez wąskie ściany na W
- Minirework Wukonga: przerywalny ult, autoatakujące klony
- Zmiany Wukonga w przyszłym tygodniu trafią na PBE. Klon na W będzie autoatakował wrogów!
Kiedy poniższa propozycja trafi na PBE?
Pliki są już przygotowane do wgrania na serwer testowy. Trafią tam przy pierwszej kolejnej aktualizacji PBE – czyli prawdopodobnie w pierwszym tygodniu stycznia.
Cele zmian
- Przeniesienie siły Wukonga nieco w kierunku early game z late game.
- Danie Wukongowi nowych narzędzi i przestrzeni do aktywnej gry podczas fazy na linii i w jungli.
- Wprowadzenie poprawek jakościowych, które wzmocnią tożsamość Wukonga jako podstępnego, mobilnego zwadźcy (zobacz: Klasy i podklasy bohaterów w League of Legends), ze stylem walki typu “zaatakuj i ucieknij”.
Wukong nie będzie już pchany w kierunku roli bruisera. Zmiany mają pozwolić na budowanie się zarówno pod zabójcę/lethality, jak i bruisera. Itemizacja ma być zależna od stylu gracza, wrogiego matchu-upu i kompozycji drużyny.
Zmiany też mają odnieść się do pewnych elementów, które wywoływały frustrację u graczy. Cele w tym kontekście to:
- zredukowane koszty many,
- pasyw, który wydaje się silny i interaktywny,
- większa satysfakcja i siła ulta.
Nowa lista zmian
Strength of Stone (pasyw)
- Na 3 sekundy
po wyjściu z krzaków lub opuszczeniu niewidzialnościpo wejściu w niewidzialność lub krzaki, w których wróg nie ma wizji, Wukong otrzymuje tarczę na obrażeniafizycznekażdego rodzaju, o wartości odpowiadającej12%10% jego maksymalnego zdrowia. Efekt może zostać załączony raz na 12 sekund. - Nie zapewnia już bonusowych odporności zależnych od pobliskich wrogich bohaterów.
Stary pasyw Wukonga zapewniał mu wiele ukrytej mocy w walkach drużynowych w późnej fazie gry, która była trudna do zauważenia i docenienia – przez co wydawał się praktycznie bezużyteczny we wczesnej fazie laningu. Nowa umiejętność zapewni Wukongowi przestrzeń do agresywnych wymian, których normalnie w ogóle by nie rozważał.
Wartości są dostrojone tak, by zachęcić Wukonga do dłuższej walki za pomocą sprytnych zagrań z krzakami i dobrze dobranego w czasie [W], by otrzymać dwie tarcze w jednej walce. Wukong będzie mógł również uniknąć trochę obrażeń od potworów w dżungli, które znajdują się niedaleko krzaków. Powinno to zapewnić to nową formę ekspresji umiejętności i maestrii, które wzbogacą unikalny, “tricksterowy” styl gry Wukonga.
Crushing Blow (Q)
- Zmieniono nazwę z Wuju Strike.
- Koszt many zmniejszony z 40 do 25.
- Cooldown zmniejszony z 9/8/7/6/5 sekund do 8/7/6/5/4 sekund.
- Obrażenia zmienione z 10/40/70/100/130 (+1/1,1/1,2/1,3/1,4 całkowitego AD) na 1 AD +20/40/60/80/100 obrażeń (+ 0,5 bonusowego AD).
- [Nowość] Wukong i klon zadają celowi 10/12,5/15/17,5/20% bonusowych obrażeń przez 3 sekundy.
- Usunięto rozerwanie pancerza.
- Zasięg autoataku klona zwiększony o 100.
- Czas trwania klona zwiększony o 0,25 sekundy (może wykonać jeszcze jeden autoatak).
W związku z tym, że jest to podstawowe narzędzie do tradingu i CS-owania, Riot zmniejsza jego koszt i cooldown, by Wukong mógł pewniej poke’ować i farmić w niekorzystnych match-upach. Uproszczony zostaje także model zadawania obrażeń, ponieważ stary był nieco zagmatwany. Zaklęcie nakłada teraz bonusowe obrażenia na podstawowy atak Wukonga. Zauważcie, że obrażenia na pierwszym poziomie [Q] zostały podwojone z 10 do 20.
Warrior Trickster (W)
- Natychmiastowo dashuje w kierunku kursora gracza zamiast dalekozasięgowego blinka.
- Zasięg: 350.
- Prędkość: 1200.
- Nie może dashować przez ściany.
- Klon jest teraz traktowany jak nieruchomy bohater i będzie atakować pobliskich wrogów, priorytetyzując ostatniego przeciwnika, któremu Wukong zadał obrażenia.
- Ataki klona zadają skalujące się obrażenia w wysokości 60-100% AD Wukonga zależnie od poziomu umiejętności. Nakładają efekty przy trafieniu, ale nie mogą trafić krytycznie.
- Przy pojawieniu się klon wygląda identycznie jak animacja Wukonga, następnie animacja odpowiada tej, którą Wukong widzi po wciśnięciu klawisza “S”.
- Cooldown zwiększony z 18/16/14/12/10 sekund (od momentu zniknięcia klona) do 24/21/18/15/12 sekund (od momentu początku castowania).
- Czas trwania niewidzialności zmniejszony z 1,5 sekundy do 1 sekundy.
Początkowo na PBE możliwe są bugi związane z klonem.
Dash w dowolnym celu otwiera przed Wukongiem nowe możliwości do ogrania przeciwników. Pozwala zarówno na wykorzystanie defensywne przez unik, jak i agresywne przepozycjonowanie na tyły wroga podczas chaotycznego teamfightu. Klon Wukonga świetnie sprawdza się także do tankowania potworów w jungli.
Nimbus Strike (E)
- Teraz zadaje obrażenia magiczne zamiast fizycznych (ale skaluje się z AD, nie AP).
Ta zmiana zwiększy obrażenia Wukonga na wczesnym etapie gry i sprawi, że wrogom trudniej będzie się budować na tę postać (samo kupienie pancerza może nie być wystarczające). Nieco to jednak osłabi obrażenia na późnym etapie gry przy budowaniu lethality.
Cyclone (R)
- Częstotliwość obrotów zwiększona do 0,25 sekundy z 0,5 sekundy (obrażenia na obrót zostały zmniejszone o połowę).
- Obrażenia przy każdym obrocie nakładają Conquerora.
- Przelicznik obrażeń zwiększony z 1,1 do 1,25 AD na sekundę.
- Bonusowa prędkość ruchu zmieniona na stałe 30/40/50%.
- Buff prędkości ataku z E odnawia się, gdy ult jest aktywny.
- Wukong może teraz przerwać wcześniej R przez użycie innej umiejętności lub ponowne użycie R.
Ult ma wydawać się lepszy w używaniu i ładować się przez cały czas trwania.