Zobacz również:
- 13 najtrudniejszych technicznie bohaterów
- Najlepsi bohaterowie do „mainowania”
- Mindset na solo Q
- 10 Porad, które pomogą Ci wygrywać na solo Q
- Smite na top lane, czy to ma sens?
- Jak skopać dupę tankom? Break the meta
- Jak Trollować na solo Q?
- 10 sposobów na throw podczas solo Q
- 10 sztuczek podczas laningu
Każdy gracz ma swój indywidualny styl gry, czasami więcej niż jeden. Niektórzy lubią być na froncie, inni zaś lubią grać postaciami z kartonu, jednak zadającymi dużo więcej obrażeń. W YoloQ dobra drużyna to mieszanka 5 różnych osób. Jednakże, jeżeli wszyscy wypełnią swoje rolę, doprowadzi Was to do sukcesu. Którym typem gracza jesteś Ty?
Style komunikacji:
1. Lider
Lider stara się mówić, co powinna zrobić drużyna, a co najważniejsze – kiedy pushować, a kiedy wykonywać cele gry: Smoka, Barona, buffy. Niektórzy Liderzy są głośni, jednak większość z nich działa na swoich sprzymierzeńców mądrymi pingami na mapie.
Kluczowym dla Lidera jest:
- Mądre korzystanie z pingów, bez przesady.
- Szanowanie opinii innych graczy.
- Uzyskanie respektu opartego na sukcesie.
- Świadomość swoich porażek i tego, że w pewnym momencie będzie się przesuniętym na drugi plan.
2. Słuchacz
Większość z Was pewnie wie, że są w grze Liderzy, którzy nie są pozytywni, a mimo tego nalegają, aby dowodzić. Zazwyczaj nie są to dobrzy gracze drużynowi oraz nie odnoszą wielkich sukcesów podczas SoloQ. Inni gracze wolą podporządkować się i zwyciężać przez dobrą pracę zespołową. Dobry Słuchacz powinien posiadać pewne określone cechy – tak samo, jak w przypadku lidera.
Kluczowym dla Słuchacza jest:
- Podążać za “planem”, nigdy nie wykonywać czynności, kiedy nie jesteśmy ich w pełni pewni, potem tłumacząc się, że: “wiedziałem, że to był zły pomysł”.
- Identyfikacja i wspieranie najlepszego Lidera w drużynie.
- Utrzymywanie wysokiego morale w drużynie.
Style Gry
3. Out of Meta
- Bądź miły dla kolegów z drużyny, są na ciebie źli za to, że wybrałeś postać, która nie pasuje do ich wyobrażenia o grze.
- “Średnie” radzenie sobie w grze nie wystarczy, gracze będą mimo wszystko twierdzić, że to Twoja wina.
4. Split-Pusher
Bardzo podobny do stylu “Out of Meta”, nikt nie lubi tego rodzaju graczy. Nie zbierają się oni w grupy i niechętnie walczą w piątkę. Próbują cały czas osiągać coś sami. Jednakże, jednocześnie potrafią oni być bardzo skuteczni w YoloQ i samodzielnie wygrać grę, która z początku mogłaby wydawać się przegrana.
- Tak samo jak wcześniej: bądź miły dla swoich kolegów z drużyny, nie wiń ich za to, że giną. Tak czy inaczej Cię nienawidzą.
- Nie zrzędź o to, że cały czas ktoś Cię gankuje, patrz na mapę.
- Nie giń, a tym bardziej nie obwiniaj swojej drużyny o to, że nie wypełniają celów gry, jeżeli zdołasz skupić przy sobie część drużyny i przeżyjesz na tyle długo, żeby coś zdziałać, to zapewne push się uda.
5. Kontroler Mapy
Nareszcie dochodzimy do graczy, którzy lubią grę drużynową! Są to zazwyczaj Jungler lub Support, używają wardów, pink wardów oraz trinketów, aby upewnić się, że drużyna cały czas może uciskać przeciwnika. Aby być dobrym Kontrolerem Mapy, powinieneś pamiętać o:
- Nieangażowaniu się w walkę 1 na 1 – z ilością złota, którą wydajesz na to, aby utrzymać kontrolę mapy, nie będziesz wystarczająco silny, aby pokonać przeciwnika.
- Różowe Wardy oraz Czerwony Trinket są bardzo ważne, postaraj się obserwować, gdzie przeciwnik ustawia swoje, aby nie marnować złota i czasu odnowienia.
- Zawsze noś przy sobie jeden Różowy Ward, jeżeli na mapie jest: Smok, Baron itp. Noś przy sobie dwa Różowe Wardy, jeżeli przeciwnik ma zdolność do bycia niewidzialnym.
6. Inicjator
- Zna większość cooldownów swojej drużyny, ale także drużyny przeciwnej.
- Jest świadom odległości pomiędzy swoją drużyną a drużyną przeciwnika.
- Rozumie kontrolę mapy i za każdym razem podejmuje decyzje oraz jest za nie odpowiedzialny.
Nie pinguj obok celu! Pamiętaj o tym, że Twoja drużyna nie wie, co możesz mieć na myśli! Pinguj dokładnie na cel, który zamierzasz zaatakować.
7. Follow-up
- Musi rozumieć, że zadaje duże obrażenia, jednak po ich użyciu nie wnosi wartości do walki.
- Musi wiedzieć, gdzie znajdują się niebezpieczne jednostki w drużynie przeciwnika i upewnić się, że zada jak najwięcej obrażeń, zanim umrze.
- Jest świadomy odległości pomiędzy sobą a drużyną. Zajmuje się oddzielaniem pojedynczych celów w drużynie przeciwnej.
8. Peeler
9. Zabójca/Diver
- Wiedz, jak bardzo ważny jest damage, który zadajesz, w porównaniu do tego, który możesz otrzymać. Twoim zadaniem jest zabijać.
- Jeżeli zginiesz, czy Twoja drużyna ma wystarczająco dużo obrażeń, aby kontynuować walkę?
- Czy masz wystarczająco dużo obrażeń, które możesz zadać w jednym momencie, aby być Inicjatorem?
- Czy posiadasz przeliczniki oparte na procencie życia przeciwnika? Jeżeli tak, możesz być dobry także jako Peeler.
10. “Carry”
Nareszcie, “Carry” to którakolwiek lub wszystkie z powyższych ról połączone w jedną. Jeżeli potrafisz to zrobić, to znaczy, że jesteś bardzo dobrym graczem. Aby być prawdziwym Carry, musisz być osobą,, której drużyna powierzy podejmowanie prawidłowych decyzji, aby przeżyć, ale także doprowadzić swoją drużynę do zwycięstwa mimo topa, który ma 0/50/0. Pamiętaj jednak o tym, aby:
- Bądź Bogiem. Nie próbuj niczego szalonego, jeżeli zabiłeś już wystarczająco dużo, nie pozwól się zabić, aby przeciwnik dostał za Ciebie złoto.
- Bądź Bogiem. Ściągnij przeciwników na swoją linię i uciekaj z walki, której nie możesz wygrać. Zgładź przeciwnika, który śmie rzucić Ci wyzwanie.
- Bądź Bogiem. Posiadaj dobrą wizje i świadomość swojej linii, cały czas pushuj. Ściągnie to Twoich przeciwników na Twoją linię i pozwoli ich zabić.