Artykuł jest wolnym tłumaczeniem ze strony GoldPer10
“Taktyka Smite + Teleport jest używana w rozgrywkach e-sportowych, jednak czy zawsze wyczyny zawodowców skopiowane do kolejki solo queue są skuteczne? Przyjrzyjmy się statystykom zebranym z 400 000 gier, w którym zastosowano tą niecodzienną taktykę
Popularność i Win Ratio
[table “” not found /]Dochodzimy do wniosku, że im wyższa liga tym ta taktyka ma częstsze zastosowanie. Nie do końca ma to logiczne uzasadnienie, być może lepsi gracze bardziej interesują się rozgrywkami e-sportowymi i stamtąd czerpią inspiracje. Tabela pokazuje również, ze powyżej złota TP + Smite prowadzi tylko do wygranie 47 % gier – czyli również logicznie tradycyjny Ignite/TP/Ghost + Flash posiadają 53 % win ratio – czyli większy wpływ na zwycięstwo.
Dla Kogo TP + Smite?
Taka Smite + Teleport posiada niskie win ratio z tego powodu, że jest najczęściej używana na Shyvanie, która nie jest najlepszym pickiem na solo Q (jej win ratio to około 46 %). Kogo jeszcze widzimy stosującego tę zagrywkę?
[table “” not found /]Aby właściwie ocenić skuteczność taktyki porównamy ją z tradycyjnym używaniem Ignite/Ghost/TP + Flash
[table “” not found /]I tutaj zaskoczenie, okazuje się, że faktycznie taktyka Smite + Teleport zwiększa szansę na wygraną! U niektórych bohaterów jak Sion czy Mundo daje to ogromną przewagę, a u innych znikomą jak u Shena. Problemem jest to, że wszyscy oprócz Siona i Hecarima tak posiadają poniżej 50 % win ratio na solo
Werdykt? – Smite + Teleport jest skuteczną taktyką, jednak tylko w przypadku specyficznych picków“