r.

Najlepsi bohaterowie do “mainowania”

Niektórzy bohaterowie są niezwykle prości w obsłudze. Wystarczy kilka meczów, aby grać nimi lepiej aniżeli poprawnie. W drugiej grupie znajdują się postacie, które jest nieco ciężej opanować. Jednak po zgłębieniu ich ich tajników, dają one niesamowity potencjał do carrowania gier

Zobacz również:

Wstęp

Lista przedstawia przede wszystkim bohaterów, którzy od dłuższego czasu nie dostali buffów, ani nerfów. Chodzi w nich przede wszystkich o ich unikalne mechaniki, które po dłuższym treningu mogą być o wiele bardziej skuteczne, aniżeli w przypadku innych bohaterów.

Wygrywanie na solo Q jest dość złożonym procesem wymagających dużych nakładów pracy. Statystyki jednoznacznie mówią, że jeśli “masterujemy” jedną postać grając nią niemalże każdy mecz, to z pewnością nasze win ratio powinno być wyższe. Wszystkie te składniki połączone z dobrym dopasowaniem się do kompozycji zespołu powinny zwiększać nasze szanse na wygraną.

Co sprawia, że dany bohater jest silny?

  • Obrażenia – muszą one być wystarczające, aby maksymalnie szybko zabić każdego przeciwnika od carry po tanka
  • Utility – czyli zarówno efekty CC oraz buffy oferujące wiele rozwiązań taktycznych dla drużyny
  • Outplay – jeśli bohater może unikać umiejętności wroga i “ograć” go w każdej sytuacji za pomocą własnej mechaniku
  • W rozważaniach pomijamy takie aspekty jak:
    • Łatwość/Trudność gry danym bohaterem
    • Synergia z popularnymi zestawieniami zespół w danej mecie
    • Margines błędu

Mid lane

AzirSquare (1)CassiopeiaKatarinaLeblancZed

 

  • Azir – jego skillset umożliwia niezwykle wiele kombinacji. [R] jest lepszą wersją ściany Anivii. Może on bez problemu ogrywać każdego przeciwnika oraz omijać skillshoty, aby w decydującym momencie dobić wroga. Dzięki niskim cooldownom na [Q] posiada ogromną możliwość manipulacji własnymi zasobami
  • Cassiopeia – posiada największe obrażenia możliwe do zadania w ciągu 5 sekund ze wszystkich bohaterów, jednak gra nią to wiele wyrzeczeń i konieczność nabrania niezbędnego doświadczenia. Właściwie wystrzelenie [R] może zdecydować o losach każdego teamfightu
  • Katarina – czy taki faceroll? Może w niskich dywizjach tak, ale w obecnej mecie tanków na wyższym poziomie nie jest tak wesoło. Wtedy zaczyna się myślenie i kombinowanie jak uzyskać resety i przy okazji nie zginać. Satysfakcja z opanowania Katariny i wbijaniu pentakilli jest niesamowita
  • LeBlanc – SivHD mimo, że jest słabym graczem pokazał jak LeBlanc może być doskonałą zabawką służącą do zrobienia z przeciwnika idioty. Dwa skoki [W] i [R], niesamowite obrażenia oraz jej klon sprawiają, że potrafi wprowadzić niezłe zamieszanie w umyśle wroga.
  • Zed – jego cienie, [R] oraz niesamowite obrażenia sprawiają, że może on ograć niemalże każdego w pojedynku 1vs1. Nie bez powodu jest jednym z ulubionych picków zawodowych graczy, którzy charakteryzują się znakomitymi umiejętnościami mechanicznymi

 

Top Lane

FioraSquareHecarimLissandraPoppyRiven

  • Fiora – wydaje się ona typowym “pubstomperem”, jednakże jej właściwie wymasterowanie daje niesamowite efekty. Możliwość uniknięcia obrażeń z [W] lub bycie nienamierzaną podczas [R] daje wielkie pole do popisu jeśli chodzi o ogrywanie wroga
  • Hecarim  – kuc od zawsze miał niezwykły potencjał do bycia OP. Z teleportem i własną niesamowitą szybkością może on niemalże złapać każdego. Silna możliwość do counterganków jak i możliwość tankowania “od linii” daje możliwość do licznych outplayów
  • Lissandra – multum CC i daleki dash sprawiają, żę może ona wskoczyć w tłum przeciwników i narobić wiele zamieszania. W szczególności, gdy [R] użyje na siebie, a później w zapasie posiada jeszcze umiejętność aktywną klepsydry
  • Poppy – chyba każdy wie co odróżnia dobrą od złej Poppy – 0/10, a 10/0 :). Jeśli znajdzie się tylko jakiś ogarnięty gracz potrafiący wykorzystać jej potencjał, to ta bohaterka staje się jedną z najbardziej śmiercionośnych w lidze. Dzięki czemu? Oczywiście nietykalności oraz niesamowitym obrażeniom
  • Riven – niskie cooldowny i wiele skoków? Czyli to co tygrysy lubią najbardziej. BoxBox nie był by sobą, gdyby właśnie nie Riven, która dzięki dobrej kombinacji własnych umiejętności może odwróć niemalże każdy wynik pojedynku 1v1

 

Jungle

FiddleSticksGragas_Square_0NidaleeSquareNunuLeeSinSquare

 

  • Fiddlesticks – wystarczy jego dobre przyczajenie się w krzakach, aby natychmiast wyrżnąć w pień grupę przeciwników. Postać bardzo krucha i podatna na błędy w szczególności, gdy nie założyliśmy jeszcze klepsydry. Dodatkowo efekty “lęku” oraz “wyciszenia” pozwalają ciekawe ogrywać przeciwnika w międzyczasie balansując na granicy śmierci dzięki własnemu drainowi
  • Gragas – na obecną chwilę dość popularna postać. Posiada tony CC oraz możliwość dashu. Jego [R] potrafi totalnie zmienić obraz teamfightu. Nie mówiąc o opisowych zagraniach, gdzie właśnie za pomocą super umiejętności wbijamy pod resztę własnego comba lub broń współtowarzyszy
  • Lee Sin – jeden skok, drugi, trzeci, kopniak w plecy. Każdy to zna. Ile razy zdarzało się Wam, że Lee Sin uciekał Wam z jednym paskiem HP spod topora lub zabijał Was pod wieżą? Jeden z bohaterów, który umożliwia najbardziej popisowe zagrania
  • Nidalee – jaka jest Nidalee każdy wie. Od zawsze była uważana za bohatera o wyjątkowej mechanice. Posiadając właściwie 7 umiejętności dostajemy pakiet, który daje możliwość większej ilości zagrań, aniżeli u standardowych postaci.
  • Nunu – jest on nową wersją Shaco, z tą różnicą, że jest tankiem – czyli jest dostosowany do obecnej mety. Jako jedna z niewielu postaci może bezpiecznie counterjunglować przeciwnika. Jego ciągłe spowolnienie pozwala ogrywać wroga

 

AD Carry

DravenKalista_Square_0Vayne0

 

  • Draven – pojedynkach 1vs1 jest on niemalże wstanie ograć każdego. Jego niesamowite obrażenia zmiotą przeciwnika. Jeśli tylko jest właściwie grany na linii to w teamfightach robi pogrom. Należy tylko pamiętać, że łapanie toporów tańcząc między przeciwnikami nie jest najprostszą sprawą. Tylko dla graczy z podzielną uwagą
  • Kalista – ze wszystkich AD Carry posiada największy potencjał do “kite’owania wrogów”. Wszystko ze względu na jej pasyw umożliwiający skoki między atakami. Z ogarniętym supportem jest ona wstanie zrobić cuda.
  • Vayne – bohaterka, która jest niezwykle trudna do wymasterowania, przez niski zasięg każdy błąd skończy się natychmiastową śmiercią. Jednak jej prawidłowe opanowania da niesamowite korzyści pozwalające samotnie zabijać po kilku wrogów

 

Support

BardJanna_Square_0Thresh

  • Bard – ten zbój ma prawdziwy potencjał do outplayów. Póki co nie doceniany przez graczy solo Q. Prawdopodobnie może się to zmienić po tym jak, któryś ze znanych graczy zagra nim podczas dowolnej imprezy e-sportowej. Jego tunele przez ściany, możliwość stunowania oraz przede wszystkim [R] mogące złapać wroga na wykroku są idealnymi narzędziami, aby Bard w przyszłości okazał się ukrytym OP
  • Janna – jest ona prawdziwa maszyną z CC. Dobre stawianie tornada umożliwia niezwykle skuteczne zagrania – może ono blokować wielu “skoków” innych bohaterów. Dodatkowo mamy ulti, które może zmienić oblicze każdego starcia
  • Thresh – posiada on zabójczy skillset, umożliwia on przerywanie skoków, jednak najważniejsza oczywiście jest jego latarnia i hook, które umożliwiają dziesiątki zagrań wprawiając przeciwnika w niemałe osłupieie

 

Źródło: NerfPLZ + Własna edycja, ponieważ nie zgadzałem się z wieloma wyborami i uzasadnieniami autora

A Wy kogo dodaliście by do tej listy? Jestem otwarty na Wasze propozycje