r.

13 najtrudniejszych technicznie bohaterów

Są tacy bohaterowie, którzy na pierwszy rzut oka wydają się prości w obsłudze. W rzeczywistości ich wyćwiczenie zajmuje o wile więcej czasu, aniżeli w przypadku innych postaci, jednak efekty mogą być oszałamiające. 

Zobacz również:

Najtrudniejsze mechaniki

AzirSquare (1)

  • Azir – wielu graczy uważa go za słabego bohatera, jego win ratio balansuje jedynie w okolicach 43 %. Problemem jest jego złożona mechanika, która jest wykorzystywana jedynie przez bardzo ogarniętych graczy. Nie bez powodu takie gwiazdy jak Faker często nim grają (widzieliśmy Azira na MSI) i carrują team do zwycięstwa. Manipulacja żołnierzami jak i własnym położeniem wymaga nie małej podzielności uwagi. Gracz musi kontrolować kilka obiektów.

Bard

  • Bard – w jego przypadku nie chodzi o skillshoty (jedynym problematycznym skillem, który wymaga dobrego “ustrzelenia wroga” jest [Q]). Problem leży przede wszystkim w podejmowaniu decyzji, które mogą zdecydować o wygranej lub przegranej walce. Złe [R] lub tunel [E] mogą sprawić, że poślemy własny team “do piachu”. Wielu zawodowych graczy mówi otwarcie – Bard jest OP, jednak nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby zagrać nim w rozgrywkach e-sportowych, ponieważ nie dopracowaliśmy jeszcze tego jak skutecznie koordynować grę z tym bohaterem.

Draven

  • Draven – łapanie jego toporków w fazie laningu nie jest łatwą sprawą, jeszcze większe problemy dochodzą w momencie, gdy musimy łapać nasze [Q] podczas teamfightów. Do tego wszystkiego dochodzi fakt, że jest AD Carry, który nie posiada żadnych możliwości ucieczki oprócz, krótkiego zwiększania prędkości ruchu pod [W].

Vayne0

  • Vayne – postać, która potrafi robić jedne z najbardziej oszałamiających zagrań jeśli jest dobrze opanowana. Właściwie używanie [R] oraz [Q] jest ciężkim wyzwaniem dla każdego gracza. Dzieje się to z powodu niskiego zasięgu bazowych ataków Vayne. Jeden mały błąd zazwyczaj kończy się jej śmiercią.

Kalista_Square_0

  • Kalista – można powiedzieć, że Vayne jest idealna do pogoni za wrogami; Kalista znajduje się na przeciwległym końcu – jest mistrzynią ucieczek. Dzięki skokom między atakami jest ona w stanie wykite’ować niemalże każdego przeciwnika. Sama w sobie posiada słabe obrażenia, musi to nadrabiać właściwym używaniem [E] oraz współpracą z innym bohaterem (najczęściej supportem), z którym jest złączona z pomocą umiejętności biernej.

LeeSinSquare

  • Lee Sin – stwarza on multum wyborów przed graczem. Dwa doskoki oraz możliwość kopniaka ala Chuck Norris sprawiają, że jego umiejętności mogą być wykorzystane ofensywnie lub defensywnie. W tym momencie rysuje się również natura Lee Sina, który w początkowej fazie gry pełni rolę zabójcy, a wraz z biegiem minut staje się bardziej wytrzymały oferując przedew szystkim  “utility” dla własnego zespołu.

Leblanc

  • LeBlanc – pisałem o niej w jednym z poprzednich artykułów – “SivHD mimo, że nie jest dobrym graczem okazał jak bardzo można bawić się tą postacią”. Prawdziwa dobra LeBlanc potrafi za pomocą swoich licznych skoków oraz umiejętności biernej zrobić wodę z mózgu przeciwnika. Jak wiadomo kluczowe jest u niej podejmowanie decyzji w szczególności, gdy w przeciwnym zespole znajduje się AP Carry bazujący na combo (np. Annie). Wtedy jeden błąd może kosztować nas życie

Nidalee

  • Nidalee – razem z Elise i Jaycem tworzą trio, które posiada więcej, aniżeli 5 umiejętności. Sprawia to zarówno więcej możliwości jak i sprawia również większą trudność w obsłudze. Kocica od zawsze była bohaterką dla wymagających graczy i nie jest pisana każdemu. Jej specyficzny styl gry nie wybacza błędów.

Orianna1

  • Orianna – kontrola kulki jest kluczem dla jej gameplayu. Nie jest ona tradycyjnym magiem. Często jej głównym celem jest pomoc w inicjacji [E] + [W] + [R] oraz późniejszy wybór między atakiem, a próbą wspomagania własnego zespołu

Riven

  • Riven – jest jedną z najbardziej złożonych bohaterek walczących w zwarciu. Jej dobre użytkowanie wymaga bardzo dobrych umiejętności mechanicznych obejmujących resetowanie AA za pomocą skilli czy Hydry. Nie bez znaczenia jest również jej umiejętność bierna. Dobry gracz Riven musi również nauczyć się perfekcyjnych skoków oraz używania [E] we właściwym momencie. Zdecydowanie postać dla wymagających

Syndra

  • Syndra – witam Was czule, a to są moje analne kule. Następuje tutaj podobna zależność co u Azira oraz Orianny. Musimy oprócz własnego bohatera kontrolować dodatkowe obiekty. Manipulowanie nimi jest prawdziwą sztuką – musimy zawsze stanąć przed wyborem ofensywnego lub defensywnego zastosowania jej umiejętności.

YasuoSquare (1)

  • Yasuo – wielu powie, ze to bohater dla noobów. Nic bardziej mylnego, minęły czasy jego dominacji i obecnie granie nim wymaga nie małych umiejętności. Jest niezwykle kruchą postacią, która swoim wejściem do walki ryzykuje śmiercią. Odpowiednie stawianie ściany, wykorzystanie umiejętności biernej czy kilka dashy zazwyczaj zdecyduje o outplayu w wielu pojedynkach.

Zed

  • Zed – cienie oraz [R] sprawiają, że jest on w stanie pojechać każdego w starciu 1vs1. Ciężej jest, gdy jako zabójca musimy zaryzykować w temafighcie i przeżyć po udanym zabójstwie. Dobry Zed nie kasuje jednego wroga i później ginie – tylko przeżywa po zdobytym killu i kosi następne.

Podsumowanie

Mam świadomość, że w tym zestawieniu mogli znaleźć się inni bohaterowie tacy jak: Ezreal, Gnar, Jayce, Elise, Fizz, Rengar, Thresh, Lulu oraz kilku innych – oczywiście ukłon w ich stronę, jednak powyższe wybory uważam za najbardziej trafne. Mam nadzieję, ze podzielicie się w komentarzach własną opinią na temat zestawienia, a może sami zaproponujecie własnego bohatera wraz z uzasadnieniem, dlaczego jego gameplay jest trudny do opanowania?

 

 

Źródło: NerfPLZ (jak zawsze nie zgadzałem się z połową wyborów i dopisałem własne)