r.

Break The Meta – Jak zrobić tankom z dupy jesień średniowiecza

Gracz od uaktualnienia 5.5 mają prawdziwy twardy orzech do zgryzienia. Twarda skorupa otaczająca bohaterów typu tank jest nie do przebicia? Czy aby na pewno? 

Wstęp

Jakiś czas temu przedstawialiśmy artykuł “Era AP Carry Tankera” (Click!), w którym wyjaśnialiśmy Wam zmiany w meta game na górnej oraz środkowej alei. Tym razem udzielimy Wam odpowiedzi na pytanie zadane w tytule wpisu czyli – Jak zrobić tankom z dupy jesień średniowiecza. Przede wszystkim przedstawimy bohaterów niezwykle dobrze radzących sobie z wytrzymałymi bohaterami jak również omówimy przedmioty oraz runy ułatwiające zabicie “czołgów”

Strategia

  • Meta na dwie postacie AP – obecnie jest ona niezwykle skuteczna. Dlaczego tak się dzieje? Obecnie tankom o wiele łatwiej jest złożyć HP + Pancerz aniżeli sensowną ilość odporności na magię. Nawet jeśli zbudują oni Spirit Visage to i tak ilość ich Mresa będzie na tyle niska, że dwóch AP Carry lub AP Carry + AP Tank/Bruiser bez problemu powinni przebić się ich odporność za pomocą płaskiej penetracji (Buty, Maska, Abyssal). Wtedy tank/owie są zmuszeni do budowania dodatkowo Banshee, które nie jest tanim przedmiotem; w rezultacie muszą zrezygnować z szybkiego składania pancerza – a w tym momencie może do głosu dość AD Carry
  • Kto mieczem wojuje od miecza ginie – przeciwnik wybrał niezwykle wytrzymałą kompozycję? Wybierz jeszcze bardziej opancerzony team! Obecnie zestawienie (Maokai, Cho’Gath, Sejuani, Lulu, Kog’Maw) jest naprawdę genialnym zestawieniem. Należy tylko pamiętać, aby do własnej niezwykle wytrzymałej kompozycji dodać bohaterów twardych jednak posiadających możliwość % zabierania HP przeciwnikowi lub obniżających jego pancerz i odporność na magię
  • Deinicjacja – jeśli przeciwny team bazuje jedynie na twardej inicjacji i zrobieniu comba popsuj im plany. Idealnie nadaje się do tego Alistar/Gragas/Janna/Nami /Lulu
  • Nie ładuj się w teamfighty, poke the
  • Chroń własnego Carry – powrót Lulu do mety w rozgrywkach e-sportowych nie jest przypadkiem. W późniejszym etapie gry powinniśmy przede wszystkim skupić się na ochronie własnego AD Carry. Tylko on będzie w stanie zabić przeciwnych tanków. Nie nurkuj w środek przeciwników spokojnie
  • % HP i obniżenie pancerza i odporności – istnieje pewna grupa przedmiotów oraz bohaterów, która niezwykle dobrze sobie radzi z bohaterami posiadającymi dużą ilość HP. Nie bój się ich wybierać w lobby! Ich omówienie znajdziesz poniżej

Niezbędnik 

armor-penDevastating_Strikes_mastery_s4Sorcerer's_Shoes_itemAbyssal_Scepter_item (1)Haunting_Guise_itemLiandry's_Torment_itemRylai's_Crystal_Scepter_itemVoid_Staff_item

Zhonya's_Hourglass_itemCa un_Banshee_przedmiot

  • AP Carry
    • Ofensywa
      • Runy na penetrację magiczną (coraz częściej można zaobserwować, że również wybierana jest na kwintesencjach!)
      • Masterka na % penetracji!
      • Płaska Penetracja z Butów/Maski/Abbysala (pośrednia przez aurę). Jak wcześniej wspominaliśmy ilość odporności na magię składana przez tanków nie jest tak duża jak pancerza! Łatwo można się przez nie przebić penetracją typu flat
      • % HP – maska zabiera życie HP procentowo, jest szczególnie skuteczna, gdy posiadamy bohatera mogącego spamować własnymi umiejętnościami. Jeśli dołożymy do tego Rylai otrzymamy dodatkowe spowolnienie i skuteczniejsze działanie samej maski (jeśli cel posiada na sobie efekt ograniczonej zdolności poruszania się, to Udręka Landry’ego zadaje podwójne obrażenia
      • Void staff, jeśli jednak przeciwnik zdecydował się złożyć pełen zestaw odporności ma magię (SV, Banshe, Mercury, Aegis)
    • Defensywa
      • Problem w przeżyciem przeciwnika? Klepsydra oraz Banshee przychodzą z ratunkiem

armor-penDevastating_Strikes_mastery_s4Last_Whisper_itemThe_Black_Cleaver_itemBlade_of_the_Ruined_King_item

Obuwie_Merkurego_przedmiotCa un_Banshee_przedmiotRt ciowa_Szarfa_przedmiotRt ciowy_Bu at_przedmiot

  • AD Carry/Bruiser
    • Ofensywa 
      • Runy na penetrację powoli wracają do łask, coraz częściej używa się ich zamiast odpowiedników zwiększających nasze AD
      • Masterka na % penetracji!
      • Nie bój się składać BotRKa nawet na takich bohaterach jak Graves, Ezreal czy Corki! Wcześniej było to nie pomyślenia, jednak obecnie widzi się to coraz częściej nawet u profesjonalnych graczy
      • The Black Cleaver – obecnie niemalże obowiązkowo dla bruisera. Po zmianach tego przedmiotu, który nadejdą niebawem (Click!) może być on skuteczniejszy na jeszcze większej puli bohaterów
    • Defensywa
      • Wszystkie wyżej wymienione przedmioty służą przede wszystkim do ratowania się z ogromnej ilości CC w obecnej mecie

Mikael's_Crucible_itemEgida_Legionu_przedmiot

  • Support
    • Dzwon do zmywania CC z naszego Carry
    • Egida Legiony dla aktywu oraz aury z odpornością na magię

Bohaterowie

Przy każdym z bohaterów krótki uzasadniamy jego wybór

Alistar

  • Alistar – deinicjacja

Amumu

  • Amumu – posiada [W] zabierające % HP oraz umiejętność bierną obniżającą odporność na magię

Cassiopeia

  • Cassiopeia – dzięki niskim cooldownom i ogrmnej silne w late jest ona w stanie błyskawicznie radzić sobie z tankami

Brand

  • Brand – budowany na penetrację oraz maskę + rylai dzięki swojej umiejętności biernej potrafi niemalże stopić cały przeciwny team obojętnie jakby był wytrzymały

Chogath0

  • Cho’Gath – wkurza Cię, że grając jako AP Carry jesteś zmieciony na combo? Wybierz Cho’Gatha spełnisz nadal funkcję maga a dodatkowo będziesz niezwykle wytrzymały. Dodatkowo posiadamy true damage z naszego [R], który możne również posłużyć do zabicie przeciwnego tanka (oczywiście, jeśli masz możliwość to użyj super umiejętności na przeciwnego carry)

DrMundo

  • Dr. Mundo – jego tasak skutecznie osłabia zapędy przeciwnych “czołgów”

Evelynn

  • Evelynn – [R] zabiera % obecnego HP idealne, aby napocząć skorupę tanków

Corki

  • Corki – miks obrażeń (fizyczne, magiczne, nieuniknione) oraz obniżenie pancerza utrudnia składanie właściwej defensywy przeciwnikowi

GnarSquare

  • Gnar – [W] % HP

Gragas_Square_0

  • Gragas – Deinicjacja

JarvanIV0

  • Jarvan – % HP z umiejętności biernej oraz redukcja pancerza na [Q]

Janna_Square_0

  • Janna – Deinicjacja

Jayce

  • Jayce – duży % HP na [E]

Kalista_Square_0

  • Kalista – % HP z [W]

KogMaw0

  • Kog’Maw – % HP, obniżenie odporności i pancerza

Karthus

  • Karthus – obniżenie odporności na magię, idealny w przypadku grania na 2x AP Carry

Kayle0

  • Kayle – obniżenie pancerza oraz odporności na magię

Mordekaiser

  • Mordekaiser – % HP na [R]

NamiSquare

  • Nami – Deinicjacja

Malzahar

  • Malzahar – % HP na [W]

Maokai0

  • Maokai – % HP na [W]

Olaf

  • Olaf – odporność na CC i true damage

Renekton0

  • Renekton – obniżenie pancerza

Sejuani

  • Sejuani – % HP na [W]

Shyvana0

  • Shyvana – % HP na [E]

Trundle

  • Trundle – kradzież właściwości defensywnych wroga z [R]

Sion

  • Sion – % HP z  [W] oraz obniżenie pancerza z [E]

Vi

  • Vi – obniżenie pancerza z [W] jak również % HP

UrgotSquare

  • Urgot – obniżenie pancerza z [E]

Vayne0

  • Vayne – nieuniknione obrażenia z [W]

Vladimir

  • Vlad – spamowanie umiejętności, zwiększenie obrażeń dla całego teamu z [R]

WukongSquare

  • Wukong – obniżenie pancerza z [Q]

ZacSquare

  • Zac – % HP z [W]