Tellstones r.

Nowa gra Riotu: Tellstones? Nowe znaki handlowe, domeny i ogłoszenia o pracę

Z przeprowadzonego przez portal How2Play.pl researchu wynika, że Riot Games pracuje nad nowym tytułem na większą skalę, którego prawdopodobna nazwa to Tellstones.

Zawartość artykułu:

  1. Niezbyt krótka historia o “nowej grze Riotu”. (A raczej o “nowych grach Riotu”)
  2. Nowa bijatyka: Tellstones?
    1. Przejęcie studia Radiant Entertainment
    2. Ogłoszenie prac nad bijatyką
    3. Tellstones nową grą Riotu?
      1. Nowe znaki handlowe: Tellstones
      2. Domeny i strony Tellstones
      3. Oferty pracy w Riot Games

Niezbyt krótka historia o “nowej grze Riotu”
(A raczej o “nowych grach Riotu”)

Jeżeli interesuje Was tylko to, co aktualne, sugerujemy przejście do nagłówka Nowa bijatyka: Tellstones?

O “nowej grze Riotu” słyszymy już od kilku lat. W 2013 roku pojawiały się wzmianki na temat tajemniczej domeny Project425.com [1], założonej właśnie przez Riot (domena nadal należy do Riotu, przez lata jednak nic się z nią nie stało – możliwe, że jest to domena służąca do wewnętrznej obsługi firmy) [2].

W grudniu 2014 roku Riot opublikował artykuł Putting the ‘s’ in Riot Games, w którym pojawiła się oficjalna informacja na temat tego, że firma pracuje nad nowymi projektami [3]:

Wspominaliśmy w przeszłości o tworzeniu innych gier niż League of Legends, jednak nie jesteśmy gotowi, by je ogłosić, dyskutować o nich lub je udostępniać w najbliższej przyszłości. Kiedy już będziemy, gracze League of Legends dowiedzą się o tym jako pierwsi. Te przyszłe gry mogą pochodzić od większych lub mniejszych zespołów Riotu, jednak niezależnie od tego, jak dużo osób będzie nad nimi pracować, będą to takie gry, w które wszyscy kochamy grać.

2015 rok przyniósł graczom Ligi i fanom studia prawdziwy powód do ekscytacji: 25 września RiotMorello dodał tweeta [5]:

Hej, przepraszam, ale nie mogę odpowiedzieć na pytania związane z LoL-em, jako że pracuję w R&D [ang. research and development – prace badawczo-rozwojowe – dop. red.].

Jeden z graczy dopytał, czy Morello całkowicie zmienił pracę. Rioter odpowiedział [6]:

Nie, nadal jestem w Riocie, po prostu już nie zajmuję się Ligą. R&D to nasze rzeczy związane z nową grą.

Dodał [7]:

Na razie bez żadnych detali, ale pracujemy nad urzeczywistnieniem “-s” w “Riot Games”.

Na pytanie o rozmiar projektu odpowiedział [8]:

To będzie coś większego, coś jak całkowicie samodzielna gra (przynajmniej dla mojego projektu).

W grudniu Riot zarejestrował jako znak handlowy nazwę League of Legends: Supremacy [9], w opisie rejestracji podając:

LEAGUE OF LEGENDS: SUPREMACY is downloadable computer and video game software; downloadable electronic games via the Internet and wireless devices; downloadable computer application software in the field of games; interactive computer and video game programs; downloadable multi-player interactive online computer game programs.

Niektórzy podejrzewali, że będzie to karcianka w stylu Hearthstone. Choć do tej pory nie zobaczyliśmy gry o tym tytule, to nadal nazwa ta jest zarejestrowana jako znak handlowy [10].

W maju 2016 roku na Reddicie pojawiły się kolejne doniesienia o potencjalnych pracach Riot Games nad nowym projektem: jeden z graczy udostępnił ankietę, do której miał zostać losowo wybrany i w której zapytano go o preferowane rodzaje gier oraz o to, “za jak bardzo niewygodną uważałby osobną walutę dla nowej gry” [11].

ffsdfd (1)

Kolejne wiadomości na temat nowych gier od Riotu pojawiły się we wrześniu, kiedy to Riot Ghostcrawler odpowiadał na pytania od graczy na swoim Ask.fm. Nie były one zbyt konkretne – można w nich jednak dostrzec pewną reprezentacje podejścia firmy do dalszych projektów [12]:

Pytanie: […] Jak widzisz Riot Games za pięć lat?

Odpowiedź: […] Jeśli chodzi o Riot, mam wielką nadzieję, że za pięć lat będziemy mieli wiele gier, a wy każdego wieczora będziecie mieli kłopot z wyborem, do której z tych gier się zalogować 🙂

Riot, zostały tylko dwa lata na realizację tego założenia!

Pytanie: Czy Riot Games już pracuje nad stworzeniem innej gry?

Odpowiedź: Mamy kilka projektów w różnych fazach rozwoju i planowania. Z doświadczenia wiem, że nie wszystkie z tych gier trafią do produkcji, ale mam nadzieję, że kilku się to uda.

W październiku 2017 roku Marc Merrill i Brandon Beck, założyciele Riot Games, ogłosili zmianę swoich ról w firmie (dotychczas działali jako prezesi, skupiając się głównie na League of Legends), by móc bardziej skupić się na grach i w końcu dodać “-s” do “Riot Games” [13]. Ich obowiązki przejęli Dylan Jadeja (CFO), Scott Gelb (CTO) i Nicolo Laurent (CEO).

Pod koniec roku gracze ponownie poczuli falę ekscytacji, ponieważ firma zarejestrowała kolejny znak handlowy, a w Chinach zatwierdzono do sprzedaży nową grę od Riotu i Tencentu (firmy matki Riot Games) [14]. Zapewne kojarzycie tę nazwę: Teemo’s Adventure. Fani League of Legends liczyli na odrębny projekt, ale powiązany z ulubionym tytułem – niestety do tej pory takowy się nie pojawił (podobnie jak w przypadku League of Legends: Supremacy).

Następne informacje pochodzą z maja 2018 roku. Wspomniany wcześniej CEO Riot Games Nicolo Laurent w wywiadzie z Le Monde.fr miał poinformować o pracy firmy nad kilkoma nowymi tytułami [15]. Zgodnie z jego słowami w ciągu najbliższych 10 lat (licząc od 2018 roku, czyli do 2028 roku) Riot ma wydać dwie, trzy lub cztery nowe gry [16].

Grudzień przyniósł pewne zaskoczenie: twórcy serwera Minecraft Hypixel ogłosili stworzenie studia Hypixel Studios i nową grę Hytale (jeszcze niedostępna, czekamy na betę). Co ciekawe, wśród wydawców gry wymieniony został również Riot, który na pewno wsparł Hytale Studios finansowo [17].

W ten sposób docieramy do 2019 roku. W styczniu rioterka Katie Chironis udostępniła na swoim Twitterze ogłoszenie o pracę w Riot Games, dodając następujące informacje [18]:

Mój team w Riocie ma wolne miejsca dla nowych ról związanych z grafiką. Oto, co mogę powiedzieć:

  • pracujemy nad świetną grą,
  • to nie Liga,
  • zespół jest mały, ale różnorodny,
  • pijemy MNÓSTWO bubble tea.

Luty również dostarczył pewnych szczegółów. Wiele osób liczyło na to, że nowy projekt zostanie bezpośrednio powiązany z League of Legends jako gra MMO. Niestety rioter The_Cactopus rozwiał nadzieje fanów [19]:

Na pewno tego nie zrobimy, przykro mi. Nie pracujemy nad League MMO.

Nad czymś jednak pracujemy.

Potwierdził to też inny rioter, Bazaam [20].

Natomiast w sierpniu otrzymaliśmy oficjalne ogłoszenie, zgodnie z którym nową grą Riotu będzie… bijatyka. Ale o tym osobno – bo choć oficjalna informacja pochodzi sprzed kilku dni, to historia tej bijatyki jest nieco dłuższa.

Nowa bijatyka: Tellstones?

Przejęcie studia Radiant Entertainment

Cofnijmy się do marca 2016 roku. Riot ogłosił wtedy przejęcie studia Radiant Entertainment, założonego przez braci Toma i Tony’ego Cannonów [21]. Wraz z jego wchłonięciem Riot zatrudnił część ekipy: m.in. Cannonów (Tom Cannon – stanowisko w Riot Games: senior producer; Tony Cannon – stanowisko w Riot Games: tech director) oraz Setha Killiana (stanowisko w Radiant Entertainment: CCO; stanowisko w Riot Games: lead designer) [22].

Radiant Entertainment powstało w 2011 roku. Rozpoczęło prace nad bijatyką Rising Thunder, które przerwano po przejęciu studia przez Riot Games. Gra operowała na systemie free-to-play. Została wydana w 2015 roku jako alfa dla ograniczonej grupy odbiorców. Trzy lata później, w styczniu 2018 roku, Cannonowie udostępnili open-source’ową wersję gry pod tytułem ising Thunder: Community Edition.

Co ciekawe, Rising Thunder posiadało nietypową dla bijatyk mechanikę [23]. Zamiast wciskać kolejne przyciski i łączyć je w combo, by uzyskać specjalne uderzenie, mamy dostęp do tych specjalnych ataków pod kilkoma przyciskami, a każdy po użyciu otrzymuje cooldown. Gra działa więc na podobnej zasadzie, co League of Legends. Dysponujemy w niej bazowymi atakami oraz dodatkowymi ciosami, z których korzystamy podobnie jak z umiejętności w LoL-u (pod klawiszami Q, W, E i R).

Drugi projekt Radiant Entertainment to udostępniony w 2015 roku w Steam Early Access Stonehearth, określany jako symulator konstrukcji i zarządzania ze światem generowanym proceduralnie. Mechanika budowania czerpała z gier z serii Sim i Dwarf Fortress, natomiast system klas – z Final Fantasy Tactics i Tactics Ogre: Let Us Cling Together. Choć Riot zapewniał o kontynuacjach prac nad tytułem [24], wsparcie gry zakończono w 2018 roku. Niektórzy dostrzegają inspirację Stonehearthem w Hytale.

Ogłoszenie prac nad bijatyką

W dniach 2-4 sierpnia 2019 roku miało miejsce Evolution Championship Series – coroczne wydarzenie e-sportowe skupiające się na bijatykach. Po raz pierwszy odbyło się ono w 1996 roku. Za jego twórców uważa się wspomnianych już Toma i Tony’ego Cannonów, Setha Killiana oraz Joeya Cuellara (prezes EVO).

Podczas tegorocznego EVO w jednym z podcastów wypowiedział się Tom Cannon [25]:

W 2016 roku, kiedy połączyliśmy siły z Riotem, mówiłem, że na chwilę znikniemy, i chciałbym teraz wprowadzić ludzi w być może najgorzej ukrywany sekret we wszechświecie, który mogę potwierdzić: pracujemy nad bijatyką dla Riotu.

Gearbest Xiaomi Redmi Note 7 4G Phablet Global Version 4GB RAM
Xiaomi Redmi Note 7 4G Phablet Global Version 4GB RAM only $182.99

Tellstones nową grą Riotu?

Nowe znaki handlowe: Tellstones

W ten sposób dochodzimy do tytułowego Tellstones. 29 lipca tego roku Riot złożył wniosek o rejestrację nazwy Tellstones jako znaku handlowego w kilku klasach (które są jednak bardzo ogólne i narzucone ustawowo – odradzamy sugerowanie się ich zawartością, do tego bardziej odpowiednia jest lista niżej – z deklaracjami firmy):

  1. naukowe, morskie, pomiarowe, elektryczne, fotograficzne, kinematograficzne, optyczne, wagowe, miarowe, sygnałowe, sprawdzające (kontrolne), ratunkowe i edukacyjne urządzenia i narzędzia; urządzenia do nagrywania, transmitowania lub reprodukcji dźwięku lub obrazów; nośniki magnetyczne, dyski; maszyny do automatycznej sprzedaży i mechanizmy do urządzeń obsługiwanych przez monety; kasy, maszyny obliczeniowe, wyposażenie i komputery do przetwarzania danych; urządzenia przeciwpożarowe [26];
  2. gry i zabawki; artykuły gimnastyczne i sportowe niewymienione w innych klasach; ozdoby choinkowe [27];
  3. edukacja; organizacja treningu; rozrywka; zajęcia sportowe i kulturalne [28];
  4. ubrania, obuwie, nakrycia głowy [29].

Dla nas bardziej interesujące są jednak konkretniejsze deklaracje firmy złożone przy każdym wniosku. Są to odpowiednio (zgodnie z kolejnością w poprzednim wyliczeniu):

  1. pobieralne oprogramowanie gry wideo; nagrywalne oprogramowanie gry wideo;
  2. gry planszowe; wyposażenie sprzedawane jako elementy do gier planszowych i gier stołowych; gry stołowe;
  3. organizacja i przeprowadzanie na żywo zawodów, wystaw i turniejów związanych z grami planszowymi, grami stołowymi i grami wideo; usługi rozrywkowe, dostarczane przez gry wideo online; dostarczanie informacji online o grach planszowych, grach stołowych i grach wideo;
  4. nakrycia głowy; bluzy z kapturem; kurtki; spodnie dresowe; bluzy; koszulki.

Czego więc możemy się spodziewać po wymienionych deklaracjach? Poniżej przedstawiamy nasze przypuszczenia (nie są to informacje oficjalne!):

  1. Nowa gra (którą można pobierać i nagrywać – by następnie tworzyć z niej filmy, streamy etc.).
  2. Gra planszowa (co nie powinno dziwić – w końcu Riot już wydał jedną planszówkę: Mechs vs. Minions). Możliwe jednak, że nie chodzi tu o całą grę, a jedynie o takie akcesoria, jak figurki – podobne do tych, które możemy kupować w Riot Merch.
  3. Prawdopodobnie Riot chce kontynuować e-sportową ideę kolejnych gier. Możliwe też, że jeśli powstanie gra planszowa, to również będą organizowane związane z nią turnieje.
  4. Ubrania związane z nową grą – podobne do tych związanych z League of Legends, które są już dostępne w Riot Merch.

Miejmy nadzieję, że ta rejestracja znaków handlowych nie skończy się jak poprzednie – te związane z League of Legends: Supremacy i Teemo’s Adventure.

Domeny i strony Tellstones

W czerwcu tego roku Riot zarejestrował też szereg domen związanych z nazwą Tellstones, m.in.: tellstones.com, tellstones.net, tellstones.org, tellstones.pl, tellstones.ru, tellstones.fr, tellstones.cz (i inne domeny regionalne). Na razie nie są one podpięte pod żadną stronę – jeżeli wpiszemy je w przeglądarce, nie zobaczymy żadnej zawartości.

Co ciekawe, powstał też subreddit Tellstones. Na razie jest on jednak prywatny – musimy mieć do niego zaproszenie, by móc zobaczyć jego zawartość.

Przy okazji stron i domen zapraszamy również na nasze strony powiązane z Tellstones, by śledzić newsy związane z tym tytułem:

Oferty pracy w Riot Games

Na stronie Riotu z ofertami pracy pojawiło się wiele nowych ofert opisanych jako Unpublished R&D Product (możemy więc podejrzewać, że chodzi o nową grę):

  1. 3D Character Artist – Unpublished R&D Product – SF BAY AREA, USA;
  2. Analyst, Gameplay – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  3. Art Lead – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  4. Associate Brand Manager – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  5. Audio Director – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  6. Data Scientist – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  7. Events Producer – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  8. Game Designer, Content – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  9. Influencer Programs Lead – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  10. Live Producer – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  11. Product Manager – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  12. Publishing Lead, Brand Management – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  13. QA Lead – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  14. QA Lead – Unpublished R&D Product (Contract) – LOS ANGELES, USA;
  15. Quality Assurance Analyst (Contractor) – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  16. Recruiter – Unpublished R&D Product (Contract) – SF BAY AREA, USA;
  17. Senior Development Manager – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  18. Senior Game Designer – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  19. Senior Software Engineer – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  20. Senior Software Engineer, Game – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  21. Senior Software Engineer, Gameplay – Unpublished R&D Product – HONG KONG, CHINA;
  22. Senior Technical Development Manager- Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  23. Software Development Engineer in Test – Unpublished R&D Product – HONG KONG, CHINA;
  24. Software Engineer – Unpublished R&D Product, Build and Release – LOS ANGELES, USA;
  25. Software Engineer, Game – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA;
  26. Technical Director – Unpublished R&D Product – LOS ANGELES, USA.

Biorąc pod uwagę liczbę ogłoszeń, rodzaj stanowisk (nie tylko te związane z bezpośrednią produkcją gry, ale też stanowiska dotyczące przeprowadzania eventów czy promocji produktu – skupione tylko na nowym produkcie R&D), wymagane doświadczenie (w większości wymagane jest więcej niż 5-7 lat doświadczenia) i miejsce pracy (głównie w Los Angeles, czyli w siedzibie Riotu; zaledwie trzy oferty z 26 znajdują się w innych miejscach: pierwsza dotyczy San Francisco, dwudziesta pierwsza i dwudziesta trzecia – Hong Kongu), prawdopodobnie mamy do czynienia z wielkoskalowym projektem – zaryzykuję stwierdzeniem, że nawet na miarę League of Legends.