r.

Sezon 6 – RiotFeralPony o bohaterach i balansie

Ponieważ zbliża się przedsezon, Rioterzy mają ogrom pracy. Jednakże, jeden z nich znalazł chwilę i odpowiedział na pytania graczy! Czego się dowiedzieliśmy?

Czy macie jeszcze jakieś plany dla Dariusa? Jako jego main muszę powiedzieć, że nerfy [E] i [Q] były zauważalne, jednak jego uzdrowienie na [Q] nadal wydaje się za silne. W 5.16 wynosiło ono 10% od bohatera i 30% max, co wydawało mi się ok. Odkąd jego [Q] ma mały cooldown w late game, 30% zdecydowanie wystarcza.

Obecnie raczej nie. Zobaczymy, jak będą się miały sprawy w przedsezonie, ale jeśli cokolwiek nas zaniepokoi w jego kwestii, sprawdzimy najpierw, jak zareagują ludzie. Zmiana promienia [Q] okazała się silniejsza, niż się spodziewaliśmy.

Czy możecie stworzyć również dwie strony z przedmiotami dla Zyry? (Robicie to dla Zileana).

Myślę, że damy radę. Dodam to do mojej listy zaległości.

Czy wypuścicie kiedykolwiek Omena – bohatera, którego porzucono w 2012 roku, ale którego koncept był świetny i moglibyście dać mu nowy kit?

Wątpię. Pracowałem nad Omenem i zdecydowanie nie był on gotowy do wypuszczenia, a teraz pracujemy nad ciekawszymi postaciami. Możliwe, że w pewien sposób do niego nawiążemy w przyszłości.

Dlaczego Azir otrzymuje rework?

Nie jest to do końca określone jako “rework”. Chcemy jedynie sprawić, żeby stał się bardziej wartościowy w normalnej grze, ale nie tak uciążliwy w profesjonalnych rozgrywkach.

Widziałem o wiele więcej Kindred Mid niż Kindred Jungle. Czy to znak, że coś poszło nie tak?

Nie do końca, mid to dość logiczne miejsce, które daje Ci świetne możliwości roamowania, zbierania killi i counterjunglowania. Wstępne dane wskazują, że jungla jest o wiele silniejsza niż jakakolwiek inna solo linia, jednak zobaczymy, gdzie ludzie ich zabiorą. Jestem naprawdę ciekawy, gdzie ostatecznie wylądują Kindred.

Dlaczego uważasz, że balans w tym sezonie jest lepszy niż w poprzednim? W większości na Mistrzostwach pojawiały się te same picki, a w tym roku różnorodność jest całkiem duża. Jak myślisz, z czego wynika to, że wcześniej było źle? Co się zmieniło w tym roku, co wtedy działało nie tak?

To dość złożony temat, do którego będziemy nieraz wracać, aby analizować, co było dobre w tym sezonie, co nie, a na czym możemy się skupić, żeby posuwać się dalej do przodu. Istnieje wiele czynników, jednak wypiszę te, które przychodzą mi teraz na myśl:

  • lepszy balans liczbowy (win rate w wyższych ligach oscyluje na poziomie 50%)
  • zmiany z filozofii aktualizacji bohaterów i balansu – skupiamy się bardziej na buffowaniu silnych cech i nerfieniu tych słabych
  • więcej ostatnich bohaterów wypełniających unikalne przestrzenie strategiczne
  • profesjonalne drużyny znajdują się na podobnym poziomie; jeśli linia jest dość uzdolniona, próbujesz wygrać z wrogiem, wybierając kontrę i mając nadzieję, że uda Ci się go pokonać
  • wiele zmian od patcha z Juggernautami przed dłuższą przerwą w sezonie profesjonalnym, co pozwoliło graczom eksperymentować i wypróbować nowe strategie.

Istnieje wiele dodatkowych czynników, ale o tych myślałem najwięcej i im przypisuję różnorodność.

Źródło: Ask.fm

Przeczytaj również o innych planach Riotu na sezon 6! Dzięki nam będziesz na bieżąco z planami twórców oraz faktycznymi zmianami. Lista jest ułożona chronologicznie! Na samej górze znajdziecie najnowsze wypowiedzi, te na końcu zestawienia będą najstarsze.