r.

Ask.fm Rioterów

Ponieważ trwają Mistrzostwa Świata, Rioterzy również zdają się być mniej aktywni w odpowiadaniu na pytania graczy, choć zaprzeczają, jakoby mieli się zajmować turniejem (akurat!)... W związku z tym - przedstawiamy zbiór ich krótkich wypowiedzi na poszczególne tematy!

O mechanice rozgrywki

ZenonTheStoic

Czy to zamierzone, że Kalista może ultować Tahma, gdy ma on kogoś w sobie? Bo to kompletnie broken.

Całkowicie zamierzone.

 

Ghostcrawler

Wiem, że prawdopodobnie wszyscy teraz pytają o Teleport, ale co z Flashem? Każdy gracz go wybiera – poza osobami, które grają Olafem. Dyskutowaliście nad utworzeniem z niego uniwersalnej umiejętności lub czegoś w tym stylu?

Moglibyśmy stworzyć z niego domyślny Czar, jak wcześniej, ale nie sądzę, że zgodzilibyśmy się na danie Wam Flasha i wybór kolejnych dodatkowych Czarów Przywoływacza. Gra raczej nie potrzebuje tak wielu umiejętności w jednym momencie.

 

Ququroon

Czy istnieje jakakolwiek szansa na to, aby Blade Waltz (stary ult Fiory) kiedykolwiek wrócił do LoL-a? Mam na myśli koncept i animacje, które są świetne – naprawdę szkoda, że już ich nie ma… Nie ma może innego bohatera, który mógłby go mieć? Z dodanymi nowymi efektami i opierającym się na umiejętnościach?

To nie jest niemożliwe, żeby powrócił on w inny sposób, ale to, co go zabiło, to kompletny brak wkładu obu ekip. Jest świetny tematycznie i dobrze odbierany jako egzekucja, ponieważ polegał na kliknięciu klawisza “wygrywam”.

Więc… może ze zmianami? Nie jestem pewien. Osobiście wolę umiejętności stylowane na “uderzeniu na jedno mrugnięcie”/”obraz po”.

 

Co uważasz na temat Dravena?

Osobiste odczucia: nieco zbyt feedujący się lub tego wymagający, trudny model (zbyt wiele szczegółów).  Moglibyśmy spróbować czegoś wygładzającego jego krzywą siły i pewne uproszczenie jego modelu/tekstury.

Posiada on tylko część jego tożsamości, jednak jest to idealne, aby pokazać, jak znajdujemy dla niego sposoby, aby nie stał się zbyt silny lub słaby.

 

kalista_by_fivetinsoldiers-d85clx3

O powstawaniu postaci i reworkach

FeralPony

Czy Azir to bohater, którego tworzenie zajęło najwięcej czasu?

Zależy od tego, jak postrzegasz “czas tworzenia”. Azir nie zajął 3 lat ciągłego tworzenia – praca nad nim trwała chwilę. Potem go odłożono. Wznowiono. Znowu odłożono. I po raz kolejny stworzono tak, jak wygląda dzisiaj.

 

Oto nieco dziwne pytanie. Ze wszystkich postaci, których stworzenie nie wymagało pośpiechu wynikającego z jakiegokolwiek powodu, które powstały najszybciej/najłatwiej? Takie przeciwieństwo pytań o Azira.

Pamiętam, że Brand był najłatwiejszy. Zaczęto nad nim prace i skończono w ciągu 1-2 tygodni, jeśli się nie mylę. Designer Coronach, który pracował jednocześnie nad Lee Sinem i wielu z nas naprawdę się obawiało, ponieważ nie zaczął on Branda, a zostało tylko kilka tygodni do wydania. On jednak powtarzał: “nie martwcie się o to, to mag ognia”. Miał prototyp w 1-2 dni i już nim graliśmy, wydawał się świetny – więc go opublikowaliśmy.

 

Ghostcrawler

Jaka, Twoim zdaniem, byłaby optymalna liczba bohaterów w grze? Według mnie – coś około 160-170. Nie uważam, żebyśmy obecnie mieli ich zbyt wielu i sądzę, że nadal istnieją niewypełnione przestrzenie, o których nawet nigdy nie myślałem.

Nie sądzę, byśmy kiedykolwiek wyczerpali pomysły. Nie wiem, czy Liga potrzebuje 300 postaci, ale zanim wypuścimy taką ich liczbę, minie wiele czasu.

Zastanawialiśmy się nad stworzeniem limitowanego draftu i innych rzeczy tego typu. Wyobraź sobie, że gra ma 300 championów, ale tylko 50-100 znajduje się w obecnej rotacji. Istnieje jednak duże ryzyko w takim systemie (np. co, jeśli kupiłem i mainuję postać, która wyszła z rotacji?) i – żeby było jasne – nie znajdujemy się nawet obok decyzji włączenia czegoś takiego przez lata, ale zmierzam do tego, że jeśli posiadalibyśmy naprawdę chorą liczbę bohaterów, nadal istniałoby kilka rozwiązań, aby dało się to kontrolować.

 

Ququroon

Co sądzisz o VU LeBlanc? IronStylus powiedział, że znajduje się ona dość wysoko na liście i potrzebuje czegoś lepszego. Jest jedną z bardziej interesujących i tajemniczych postaci.

Hm, definitywnie przydałaby się jej nasza pomoc. Bazowo jest ona tylko peleryną (czasami), fryzurą (czasami) i tego typu rzeczami. Myślę, że daleko jej do bycia oszustem – co jest jedynym oszustwem tutaj.

Moglibyśmy uderzyć ją ze średnią siłą (jak Alistara/Maokaia) przy aktualizacji, ponieważ nie jest najgorszym przestępcą. Nie mamy jednak jeszcze żadnych planów.

 

Jakie są Twoje myśli na temat VU Poppy i jej reworku? Osobiście chciałbym zobaczyć dużo mechanik opartych na skill shotach, coś podobnego jak u Fiory.

Próbujemy utrzymać ją nieco bardziej na poziomie odczucia bycia Poppy, jednak jedyną umiejętnością, która pozostanie w całości taka sama, jest jej [E]. Podobają nam się umiejętności stylowane na Potępieniu melee. Obecnie musisz grać przy ścianach, co stanowi wyraz umiejętności.

 

Jaki jest status VU Cho’Chatha i czy będzie on miał tak duże VU, jak np. Sion?

Mamy kilka konceptów, które były odrzucane i powracały, ale nadal nic ustalonego. Na poziomie 3 sześciu stacków Cho powinien być największą postacią w grze. Kwestia czasu.

 

Niektóre splash arty w grze są – delikatnie mówiąc – cholernie okropne. Przykłady: podstawowy Irelii, każdy skin Nidalee przed Łowczynią Głów, większość skórek Tristany, Widmowy/Statua/Żniwiarz Karthuss, większość skinów Ashe (ale nie Leśna Ashe! Ten jest niesamowity), każda skórka Corkiego… Czy nie wypadałoby tego naprawić?

To definitywnie splash arty, które nie są najwartościowsze.

Niestety nie otrzymają one “szybkich” poprawek. Wykonanie nowego splasha zajmuje dużą ilość czasu, ponieważ przeważnie posiada malowane części. Moglibyśmy zrobić coś lepszego – ale nie świetnego – niż obecne, ale wolimy się postarać i zrobić coś naprawdę dobrego. Niestety, to wymaga więcej pracy.

 

Poza Rammusem, nadal istnieje wielu bohaterów, którzy potrzebują aktualizacji splash artów, jednak nadal nie widzieliśmy żadnego z nich od czasu Anivii, jak to możliwe?

Powoli się tym zajmujemy (5 ostatnio wydanych aktualizacji splashów były owocem tej pracy). Dobre splashe zajmują dobrą ilość czasu i każdy kolejny patch powinien zawierać 3-4 nowych. Wraz ze wzrostem ilości kolejnych splash artów, spada ich jakość.

 

 

azir_by_racoonwolf-d8yp0ru

 

Mistrzostwa Świata

FeralPony

Jesteście zadowoleni z tego, jak reworkowane postacie są permanentnie wybierane lub banowane na LCS-ach?

Tak i nie. Generalnie nie cieszy nas sytuacja, w której jakiś bohater jest 100% wybierany lub banowanych w profesjonalnych grach, więc w tej kwestii – nie, nie czujemy się podekscytowani. Z drugiej strony – istnieje kilka rzeczy, które mnie cieszą.

Cieszy mnie to, gdy widzę wiele postaci, które dawniej postrzegano jako niewartościowe w profesjonalnych rozgrywkach, drużyny grające z ich wyraźnymi plusami i słabościami, a także gry, które są dużo bardziej dynamiczne. Jestem również zadowolony z tego, że zespoły idą bez strzelca i nadal mogą wygrywać oraz zdobywać objective’y.

Pomijając kwestie perma picków/banów, cieszę się również z różnorodności widywanych bohaterów w czasie Mistrzostw. Pojawiły się naprawdę ciekawe gry do oglądania i jestem zadowolony, że rozgrywki są o wiele bliższe w tym sezonie. Przez ostatni rok profesjonalna scena e-sportowa, gracze/organizacje naprawdę się poprawiły.

 

Ghostcrawler

Niewielka różnorodność ADC na Mistrzostwach nie wynika z “braku zróżnicowania”. Wynika to z tego, że wielu z nich zostało znerfionych do nieprzytomności (Graves, Lucian, Twitch, Ashe), więc drużynom zostało niewiele opcji do wyboru. Jeśli chcecie więcej różnorodności, przestańcie nerfić zbalansowanych FOTM strzelców i zacznijcie buffować tych słabszych.

Jak do tej pory widzieliśmy Ashe, Vayne, Sivir, Trist, Kalistę, Varusa, Koga, Jinx. To nie tak źle, jak na tak małą grupę, która jest obecna w każdym meczu. Tak, moje kondolencje dla mainów Cait, Twitcha i Gravesa. Podejrzewam jednak, że możemy nadal zobaczyć Luciana.

Kłóciłbym się również z tym, że odkąd ADC są obligatoryjni, nie ma większej różnicy w nerfieniu dominujących wyborów lub buffowaniu słabszych. Gracze nadal będą wybierać tych najbardziej efektywnych, dopóki nie stworzymy większej różnorodności w strategii poszczególnych. To co innego, niż – powiedzmy – nerfienie asasynów, w przypadku których gracze po prostu przestają ich wybierać.

 

sivir_redesign_by_hannah515-d55f08w

 

Zachowanie

RiotLyte

Czy dajecie jakieś ostatnie szanse permanentnie zbanowanym?

Nie, nie ma obecnie żadnych systemów lub programów “ostatniej szansy” dla permanentnie zbanowanych graczy. Jeśli blokada konta wynikała z wypadku lub błędu, możesz napisać do Wsparcia.

 

Czy Trybunał w końcu powróci?

Tak, jednak prawdopodobnie nie przed wydaniem nowego systemu Wybierania Postaci, ponieważ wszyscy jesteśmy zajęci tym projektem.

 

I jak, co sądzicie o wypowiedziach Rioterów? Zgadzacie się z nimi, czy macie odmienne zdanie – zwłaszcza w kwestiach związanych z Mistrzostwami Świata?

 

Źródła: