r.

Zmiany w Przedmiotach AP – Wyjaśnienie kontekstu przez Riot

W świetle nowych zmian, które zostaną wprowadzone w stosunku do przedmiotów AP zostaną też zmienieni niektórzy bohaterowie.

Przeczytaj inne wypowiedzi Riotowców związane z przyszłymi uaktualnieniami gry:

Co z Vladimirem i Rumblem?

Vladimir

Kiedy zapytaliśmy o los postaci takich jak Vladimir po zmianach w przedmiotach AP które nadejdą w paczce 5.13 Riot FeralPony odpowiedział:
“W reworkach takich jak te, które nadejdą, z tak dużą ilością zmienianych elementów, nie jest jasne jakie postacie będą buffowane lub nerfowane. Czasami warto jest odnosić się do balansu bohaterów nieco zapobiegawczo. Czasami może to być pułapka – ostatnio można to było zauważyć po usunięciu DFG. Bardzo przekalkulowaliśmy efekt usunięcia DFG (Który tak naprawdę nie zmienił nic w grze jeżeli chodzi o możliwości bohaterów) – a buffy które miały kompensować usunięcie tego przedmiotu okazały się być zbyt potężne. Jest też możliwe że jeżeli któryś z itemów jest zbyt mocny, zmienimy po prostu przedmioty, nie x bohaterów których ten przedmiot dotyczy.”

RumbleSquare

“Mówiąc to, mamy na oku paru bohaterów którzy mogą zostać zbuffowani po zmianach przedmiotów (Vladimir i Rumble są pośród nich), jednak okażę się co trzeba będzie zmienić już po wprowadzeniu zmian. Kiedy my jako Deweloperzy i wy jako Społeczność posmakujemy już trochę tego co wprowadzą do rozgrywki nowe zmiany.”

Po tej części padło pytanie od jego z graczy:

“Nie sądzisz że lepiej jest zapobiegawczo osłabić niektórych bohaterów? Jeżeli okaże się że mogą być za mocni po wprowadzonych zmianach, będą przeważać w większości gier przez cały okres, aż do następnego Patcha. Nawet jeśli osłabili byście ich za bardzo nadal dostali byście ponad przeciętną ilość informacji. Wszyscy dnia pierwszego po zmianach chcieliby wypróbować swojego “starego bohatera” który został “zbuffowany” przez zmiany w przedmiotach”

Riot FeralPony odpowiedział:

“To zależy… Mamy dwa podstawowe podejścia jeżeli jesteśmy przekonani że bohater będzie bardzo mocny po zmianach które nie dotyczą go bezpośrednio:

  • Zmieniamy zapobiegawczo umiejętności bohatera. Potencjalnie może to być tylko problem z percepcją, jeżeli społeczność się nie zgadza z oszacowaniem, lub powstaje problem w balansie, jesteś w błędzie.
  • Czekasz i wprowadzasz zmiany. Niesie to za sobą ryzyko że nie zareagujesz wystarczająco szybko na problemy z balansem gry. Ale biorąc pod uwagę że często wprowadzamy zmiany w grze, ryzyko takie jest relatywnie małe, a oferuje nam możliwość do nauczenia się ze zmian które wprowadzamy i podejmowania bardziej trafnych decyzji w przyszłości.
  • Jednakże jeżeli nie jesteśmy pewni do końca co do wprowadzanych zmian, tak jak w tym przypadku, podejmowanie decyzji na niepewnym podłożu sprawia kłopoty. Po podjęciu próby zmian bohaterów nerfów czy buffów przed wprowadzeniem zmian w itemach w efekcie końcowym nie wiadomo co się stało, i powoduje to że ciężko jest nam oszacować tak naprawdę co wpłynęło bardziej na wygląd rozgrywki.