r.

Zmiana w uderzaniach krytycznych? Rewolucja w League of Legends?

Uderzenia krytyczne są jedną z bardziej spornych mechanik w League of Legends. Element losowy zazwyczaj nie służy rozgrywce. Riot przed rozpoczęciem 5 sezonu rozważał zmiany w tym aspekcie. Teraz temat powraca. Czy Uderzenia Krytyczne powinny wyglądać inaczej i być przeznaczone dla wąskiej grupy bohaterów?

Zobacz również inne wypowiedzi Riotowców o uaktualnieniu 5.8 oraz planach na zmiany w wersji 5.9

Temat Ashe

Ashe

Wraz z ogłoszeniem reworku Ashe (Click!) słowa Riotu o chęci wyeliminowania dotychczasowego systemu uderzeń krytycznych należy brać całkowicie na serio. Jest to pierwszy bohater, z którego wyeliminowano typową szansę na uderzenie krytyczne zastępując ją po prostu zwiększeniem obrażeń, za budowanie tej statystyki. Sprawia to, że AA są o wiele bardziej przewidywalne. Dla przypomnienia:

Frost Shots [Bierna]

  • Bazowe ataki zawsze zadają obrażenia krytyczne w cele posiadające na sobie Frost Shots. Obrażenia są tym większe im więcej szans na obrażenia krytyczne posiadamy

Pomysł z Tarczą

Po ogłoszeniu reworku Ashe Meddler zapytany o system uderzeń krytycznych odpowiedział:

“Zamierzamy nie tyle usunąć ten system co go zmienić. Chcemy, aby nie zawsze on występował, a jeśli to dawał inne efekty specyficzne dla danego bohatera. Z chęcią bym zobaczył postać, która po uderzeniu krytycznym buduje przykładowo tarczę chroniącą ją przed obrażeniami. Z pewnością ten aspekty gry nie może być tak losowy jak obecnie

Całkowicie usunięcie szansy na uderzenie krytyczne

A około miesiąc temu inny z pracowników – Riot Reinboom udzielił ciekawych odpowiedzi na pytania graczy dotyczących uderzeń krytycznych

“Osobiście nie lubię “Szansy na Uderzenie Krytyczne” w League of Legends. Jeśli w początkowej fazie gry uda nam się zadać 1-2 uderzenia krytyczne, to możemy zmienić wynik całej wymiany. Jest to jeden z aspektów, którego gracz nie może kontrolować oraz przewidzieć. Elementy RNG (Random Number Generation) mogą występować w grze i są ok – przykładowo respawn Meepów Barda, jednak, wtedy podejmujemy decyzje czy iść je zbierać, a może pozostać na linii. W przypadku uderzenia krytycznego nie posiadamy żadnego wpływu na to co się stanie.

Wielu graczy sugeruje nam następujące rozwiązanie:

  • aby +1 % szansy na uderzenie krytyczne, było zamienione na +1 % zwiększenia siły bazowego ataku (W ten sposób unikniemy tego, aby AD Casterzy nagle nie stali się OP)

[…]

Jest tutaj wiele elementów, które przemawiają za tym rozwiązaniem, jednak myślę, że musimy iść w tym kierunku. Wielu graczy jest zwolennikami tego małego “dreszczyku emocji” i losowości. W przeszłości League of Legends posiadało inne mechaniki typu RNG – przykładowo szansa na unik oraz losowa wartość spowolnienia z Phage/Frozen Malleta – pozbycie się ich wyszło grze na dobre.

Mamy tutaj wielkie pole możliwości do zmian, jakiś czas temu rozważaliśmy również pozostawienie szansy na uderzenia krytyczne tylko wybranych bohaterom, do których to pasuje tematycznie (np. Ashe, Shaco, GP) lub wyeliminowanie uderzeń krytycznych na dodanie premii za atak w plecy bohatera.

[…]

Jest to pole do wielu zmian na daleką przyszłość”

A wy co sądzicie o całej mechanice uderzeń krytycznych w League of Legends?