Riot Games r.

COVID-19. Stabilność gry, serwerów i klienta – nowe priorytety Riot Games w związku z pandemią koronawirusa

Stabilność gry ma obecnie najwyższy priorytet prac dla Riot Games.

Koronaferie, wysoki ping

Okres kwarantanny, popularnie nazywany “koronaferiami”, spowodował zwiększenie się ruchu internetowego w wielu państwach. Wiele serwerów nie jest na to przygotowanych – wysoki ping sprawia, że w niektórych miejscach korzystanie z Internetu jest… cóż, delikatnie pisząc, utrudnione. Unia Europejska wydała apel, prosząc m.in. o obniżenie jakości wideo dla UE, na co pozytywnie odpowiedziały m.in. platformy Netflix i YouTube. Czeka nas 30 dni oglądania filmów w jakości SD.

Jaki wpływ wywarła kwarantanna na League of Legends?

Jedna z kulturalniejszych dyskusji z Armii na temat stanu serwerów.

Często skarżycie się na naszych grupach, że Wasz ping na EUNE i EUW zauważalnie wzrósł. U niektórych osiąga nawet 90-130 ms, spadając dopiero w godzinach nocnych i wczesnoporannych. Problem dotyczy różnych ISP i różnych miejscowości. Część z Was chwali się, że ping im nawet spadł. Jak Wy to robicie? ¯\_(ツ)_/¯

RiotSwimBananas poinformowała o tym, że 19 marca serwery na NA osiągnęły około 90% swojej maksymalnej pojemności. 13 marca ogłoszono stan nadzwyczajny w USA.

Zmiana priorytetów

Ze względu na trwającą obecnie pandemię spowodowaną wirusem SARS-CoV-2 Riot Games zmienia priorytety swoich prac.

Możemy się domyślać, że był to również powód, przez który m.in. zwiastun Fiddlesticksa nie pojawił się na VR. Za oficjalną przyczynę podano brak czasu. Od paru tygodni pracownicy Riot Games przeszli w tryb pracy zdalnej. Z pewnością skomplikowało to niejeden projekt, nad którym pracowała firma.

Obecne priorytety Riot Games

  1. Stabilność gry.
  2. Stabilność serwerów.
  3. Stabilność klienta gry.

Co to oznacza? Większość prac Riotu jest zorientowana głównie na tym, by gra działała stabilnie. Nie spodziewajmy się żadnych “niespodzianek”. Prawdopodobnie przełożone mogły zostać prace nad kolejnymi reworkami bohaterów (tj. takimi, które zostałyby wydane za pół roku licząc od dzisiaj). Są to jednak tylko spekulacje. Nie znamy dokładnej sytuacji w Riocie oraz tego, jak COVID-19 wpływa na prace firmy.

Pamiętajmy jednak, że Riot robi wiele rzeczy z wyprzedzeniem. Prace nad bohaterami zaczynają się nawet na kilka miesięcy przed ich finalnym wydaniem. Nie sądzę, by pandemia miała zakłócić harmonogram wydawania bohaterów (a kolejny otrzymamy po reworku Volibeara), wydarzenia, czy .

Musimy być jednak przygotowani na to, że serwery mogą się buntować. Wysokie obciążenie może tym bardziej dokuczać w okolicach 26 marca – wtedy też pojawi się wydarzenie Dark Star 2020, a wraz z nim – długo wyczekiwany tryb One For All.

Istnieje jednak jeszcze jeden problem, który zauważalnie wpłynie na stabilność gry…

Clash 2020 – kolejna edycja w kwietniu

To będzie dopiero prawdziwe wyzwanie dla rioterów pracujących nad stabilnością gry.

Każda edycja Clasha w jakiś sposób wpływała na stabilność gry: czy to zwiększając ping dla graczy, którzy nie rozgrywali meczu Clasha, czy też bardziej kuriozalnych bugów, jak gra na starej mapie [sic!] czy przydzielanie graczy do losowych drużyn.

Kolejny Clash 11-12 kwietnia: Puchar Freljordu

Pamiętajcie o myciu rąk!