League of Legends r.

Yuumi miała dostać zmiany w patchu 9.21. Gdzie one są?!

Yuumi to postać, która przysparza wyjątkowo wiele problemów (jak na kota przystało). Jest albo za silna w e-sporcie, albo za słaba w standardowej grze. Dostała już szereg zmian, ale to jeszcze nie koniec testowania na zwierzętach...

Ostatnie zmiany Magicznej Kotki pojawiły się w patchu 9.19, na którym były rozgrywane Worldsy. Była wtedy balansowana przede wszystkim pod kątem rozgrywek e-sportowych. Od tamtej pory nie dostała żadnych zmian, mimo że powinna – w końcu gra profesjonalna rządzi się nieco innymi prawami, jeśli chodzi o siłę postaci. Riot Maxwell przecież zapowiadał, że bohaterka otrzyma poprawki w 9.20, które dostosują ją do gier w solo kolejce (w końcu balans e-sportowy po patchu 9.19 nie jest już tak ważny).

Celem zmian miało być zmniejszenie niezawodności Q i uczynienie go możliwym do uniknięcia w zamian za oddanie mu efektywności. Miało to stanowić buffy dla standardowych rozgrywek, ale nie dla profesjonalnych. Rioter zapowiedział też, że “naprawi błędy przeszłości”. Podejrzewano, że w związku z tym Yuumi otrzyma wzmocnienie tarczy z pasywu. Niestety nie powinniśmy liczyć na przywrócenie zwrotu many na pasywie.

Poprawek w patchu 9.20 jednak nie było. Przesunięto je na patch 9.21. Pojawiła się wtedy propozycja zmian Yuumi:

Bop ‘n’ Block (pasyw)

  • Raz na jakiś czas kolejny atak Yuumi na przeciwniku spowolni przeciwnika.

Prowling Projectile (Q)

  • Pocisk, który trafi wroga, już go nie będzie spowalniać.
  • Umiejętność będzie miała 5 poziomów zamiast 6 (ze względu na brak darmowego punktu umiejętności dla W).

You and Me! (W)

  • Nie będzie już darmowego punktu umiejętności na początku gry. Oznacza to, że będziemy musieli samodzielnie dać jeden punkt dla W, żeby móc go używać.
  • W ma być bardziej adaptacyjne.

Na propozycji się skończyło – nie trafiła ona do gry. Od tamtej pory rioterzy milczą na temat Yuumi. Kotka została zapomniana i od trzech aktualizacji nie otrzymała żadnych zmian – wciąż gramy bohaterką zbalansowaną stricte pod Mistrzostwa Świata, które zresztą już się zdążyły skończyć. Nie będzie też zmian w patchu 9.23, który jest planowany na najbliższą środę, 20 listopada. Będzie to więc czwarta aktualizacja (i to dłuższa – bo na serwerach live będzie aż trzy tygodnie) od tej przygotowanej pod Worldsy, w której Yuumi prawdopodobnie będzie posiadać jeden z najniższych win rate (Platyna+, ranked solo, globalnie):

  • patch 9.19: 41,91%,
  • patch 9.20: 41,58%,
  • patch 9.21: 40,93%,
  • patch 9.22: 41,11% (niżej jest tylko Qiyana).

Milczenie musi jednak zostać przerwane – sytuacja bohaterki – choć stabilna – nie zadowala graczy. Meddler musiał więc powiedzieć cokolwiek na jej temat:

Wciąż pracujemy nad Yuumi, jednak rzeczy, których próbowaliśmy, nie rozwiązały jej problemów w zamierzony sposób, dlatego zaczęliśmy prace od nowa.

Co to oznacza? Że właściwie na razie Riot nie wie, co zrobić. Zmiany, które testowano, ale które okazały się nieefektywne, obejmowały m.in.:

  • Prowling Projectile (Q) jako dwie różne umiejętności,
  • CC dzielone z sojusznikiem, do którego Yuumi jest przyczepiona,
  • obrażenia dzielone z sojusznikiem, do którego Yuumi jest przyczepiona,
  • brak możliwości teleportowania się z sojusznikiem po przyczepieniu do niego,
  • różne metody dystrybucji siły adaptacyjnej.

Nic z tego nie zadziałało właściwie. Konieczne jest więc znalezienie nowego kierunku zmian. Oby jak najszybciej…

Historia zmian Yuumi

Od wydania bohaterka otrzymała zmiany w sześciu aktualizacjach na trzynaście (pierwsze już w hotfiksie w patchu, w którym została udostępniona). Zmiany dotknęły każdej umiejętności Yuumi.

Patch 9.19

Prowling Projectile (Q)

  • Spowolnienie zmniejszone z 20/32/44/56/68/80% do 20% na wszystkich poziomach.
  • Czas działania spowolnienia skrócony z 1,5 sekundy do 1 sekundy.
  • Spowolnienie nie zmniejsza się już wraz z upływem czasu.

Patch 9.16

Prowling Projectile (Q)

  • Wzmocnione obrażenia zmniejszone z 50/95/140/185/230 do 50/85/120/155/190.
  • Spowolnienie zmniejszone z 40/48/56/64/72% do 20/32/44/56/68%.
  • Czas trwania spowolnienia zmieniony z 1,25/1,35/1,45/1,55/1,65 sekundy na 1,5 sekundy na wszystkich poziomach.
  • Cooldown zwiększony z 11/10/9/8/7 sekund do 13,5/12/10,5/9/7,5 sekundy.

Patch 9.14

Bop’n’Block (pasyw)

  • Yuumi już nie przywraca sobie many, kiedy trafi wroga wzmocnionym atakiem podstawowym.
  • Tarcza zmieniona z [80-300] na [50/55/60/72/84/96/111/126/141/156/174/192/210/228/246/264/282/300].

Prowling Projectile (Q)

  • Koszt many zwiększony z 60/65/70/75/80 do 75/80/85/90/95.
  • Wzmocnione obrażenia zmienione z 60/105/150/195/240/285 (+0,6 AP) na 50/95/140/185/230/275 (+0,65 AP).

Zoomies (E)

  • Koszt many zmniejszony z 60/65/70/75/80 do 30/40/50/60/70.
  • Skalowanie podstawowego leczenia zmienione z “do maksymalnie +100%” na “+130% zależnie od brakującego zdrowia celu” (leczenie wzmacniane przez moc umiejętności wciąż skaluje się do maksymalnie +300% zależnie od brakującego zdrowia celu).

Patch 9.12

Podstawowe statystyki

  • Zdrowie: 432,36 pkt. ⇒ 480 pkt.

Bop’n’Block (pasyw)

  • Zwrot many: 40-160 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 30-160 pkt. (na poziomach 1-18)
  • Wytrzymałość tarczy: 80-360 pkt. (+0,40 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 80-300 pkt. (+0,30 pkt. mocy umiejętności)

Prowling Projectile (Q)

  • [Bugfix] Naprawiono błąd powodujący, że pocisk czasami nie pojawiał się przy kursorze, tak jak powinien.
  • [Bugfix] Nie kosztuje już dodatkowych 60 pkt. many, kiedy Yuumi jest przywiązana do innego gracza.

You and me! (W)

  • Wrogowie teraz otrzymują asysty przy zabiciu Yuumi, nawet jeśli zadadzą obrażenia tylko sojusznikowi, do którego Yuumi jest przywiązana.
  • Współdzielona siła adaptacyjna: 5/9/13/17/21% siły adaptacyjnej sojusznika, do którego jest przywiązana ⇒ 5/7/9/11/13 pkt. stałej siły adaptacyjnej (+4/7/10/13/16% siły adaptacyjnej sojusznika, do którego jest przywiązana)
  • Doskok Yuumi można przerwać podrzuceniami i odrzuceniami ⇒ doskok Yuumi można przerwać każdym unieruchamiającym efektem kontroli tłumu
  • [Bugfix] Naprawiono błąd powodujący, że Yuumi przypadkowo zrywała więź z jednym sojusznikiem, próbując przywiązać się do innego bohatera poza jej zasięgiem.
  • [Bugfix] Jeśli Yuumi zostanie trafiona twardym efektem kontroli tłumu w trakcie swojego doskoku, jej podstawowe zaklęcia nie zostają już zablokowane na krótką chwilę.

Usprawnienia

  • Tryb obserwatora: pierścienie pokazujące zasięg Q, W i R Yuumi nie wyświetlają się już w trybie obserwatora.
  • Yuumi ma teraz ekranowy efekt wizualny ukrycia oraz przezroczysty model, kiedy przywiąże się do ukrywającego się bohatera.
  • Sojusznika, do którego przywiązana jest Yuumi, otacza teraz widoczny tylko dla niej pierścień.

Patch 9.11

Prowling Projectile (Q)

  • Wskaźnik zasięgu Yuumi jest teraz o wiele jaśniejszy przy rzucaniu grasującego pocisku, a jego jasność zmniejsza się w trakcie trwania tej umiejętności zarówno dla Yuumi, jak i dla sojusznika, do którego jest przywiązana.

You and me! (W)

  • Teraz daje asysty, kiedy sojusznik, do którego Yuumi przywiąże się po raz pierwszy, weźmie udział w zabójstwie.

Zoomies! (E)

  • Wyrównano zanikanie dodatkowej prędkości ruchu Yuumi oraz sojusznika, do którego jest przywiązana, zależnie od mocy umiejętności.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd powodujący, że ikona Yuumi na minimapie czasami nie pokazywała, że kotka jest przywiązana do sojusznika.
  • Naprawiono brakujące statystyki, które powinny być wyświetlane w okrągłym menu mocnych i słabych stron Yuumi w kliencie.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Yuumi nie wysyłała Aery, kiedy przeskakiwała pomiędzy sojusznikami za pomocą Ty i ja!.
  • Naprawiono błąd powodujący, że sojusznik Yuumi dostawał dodatkową prędkość ruchu z prędkości zbliżeniowej, gdy Yuumi była do niego przywiązana.
  • Yuumi poprawnie leci teraz w kierunku swojej fontanny, jeśli zostanie trafiona R – Osądem Strażniczki Poppy podczas używania R – Ostatniego Rozdziału lub Q – Grasującego Pocisku.

Patch 9.10

Wydanie bohaterki. Zmiany w hotfiksie:

Statystyki podstawowe

  • Bazowa regeneracja many: 7,5 ⇒ 10.

Bop ‘n’ Block (pasyw)

  • Zwrot many: 30-160 (zależnie od poziomu) ⇒ 40-160 (zależnie od poziomu).
  • Tarcza: 50/55/60/70/80/90/105/120/135/150/170/190/210/230/255/280/305/330 (+0,4 AP) ⇒ 80/85/90/100/110/120/135/150/165/180/200/220/240/260/285/310/335/360 (+0,4 AP).

Prowling Projectile (Q)

  • Obrażenia: 40/60/80/100/120/140 (+0,3 AP) ⇒ 40/65/90/115/140/165 (+0,45 AP).
  • Wzmocnione obrażenia: 60/100/140/180/220/260 (+0,6 AP) ⇒ 60/105/150/195/240/285 (+0,6 AP).
  • Spowolnienie: 30/40/50/60/70/80% ⇒ 40/48/56/64/72/80%.
  • Czas trwania spowolnienia: 1/1,1/1,2/1,3/1,4/1,5 sekundy ⇒ 1,25/1,35/1,45/1,55/1,65/1,75 sekundy.

Zoomies (E)

  • Minimalne uzdrowienie: 25/35/45/55/65 (+0,1 AP) ⇒ 30/40/50/60/70 (+0,1 AP).
  • Maksymalne uzdrowienie: 50/70/90/110/130 (+0,4 AP) ⇒ 60/80/100/120/140 (+0,4 AP).

Final Chapter (R)

  • Redukcja obrażeń kolejnych fal: 40% ⇒ 50%.