League of Legends r.

Opis patcha 9.12

Patch 9.12 ze zmianami m.in. Yuumi, Ryze'a i Sylasa.

Zobacz też:

Patch 9.12 w skrócie

Skórki

Skórki będą dostępne od 13 czerwca 2019 roku.

Chromy

Rework Mordekaisera

Zmiany balansu

Aatrox

  • Umiejętność bierna – Styl Siewcy Śmierci
    • Czas odnowienia: 15 sek. ⇒ 24-12 sek. (na poziomach 1-18)
  • R – Zagłada Świata
    • Premia do leczenia: każde leczenie ⇒ tylko samoleczenie

Ashe

  • W – Salwa
    • Czas odnowienia: 15/12,5/10/7,5/5 sek. ⇒ 14/11,5/9/6,5/4 sek.

Caitlyn

  • Podstawowe statystyki
    • Obrażenia od ataku: 58 pkt. ⇒ 60 pkt.

Irelia

  • E – Obłędny Duet
    • Czas odnowienia: 14/13/12/11/10 sek. ⇒ 18/16,5/15/13,5/12 sek.
    • Zasięg: 850 jedn. ⇒ 775 jedn.

Karma

  • Q – Wewnętrzny Płomień
    • Spowolnienie: 25% ⇒ 35%
  • E – Inspiracja
    • Koszt: 60/65/70/75/80 pkt. many ⇒ 50/55/60/65/70 pkt. many
    • Czas trwania premii do prędkości ruchu: 1,5 sek. ⇒ 2,5 sek. (teraz odpowiada czasowi działania tarczy)

Lulu

  • Aktualizacje efektów wizualnych
    • Nowe, bardziej fioletowe pociski i efekty trafienia.
    • Poprawiono efekty wszystkich skórek, żeby pasowały do nowych efektów podstawowej skórki.
    • Dragontrainer Lulu: Pix strzela teraz małymi, różowymi kulami ognia.
  • Umiejętność bierna – Pix, Duszek Towarzysz
    • Poprawiono pociski Pixa.
  • Q – Lśniąca Lanca
    • Nowe, bardziej fioletowe pociski i efekty trafienia.
  • W – Fanaberia
    • Poprawiono efekt wzmocnienia (sojuszników) i efekty pocisków oraz trafienia (na wrogach).
  • E – Na pomoc, Pix!
    • Wytrzymałość tarczy: 70/105/140/175/210 pkt. ⇒ 80/115/150/185/220 pkt.
    • Koszt: 60/70/80/90/100 pkt. many ⇒ 60/65/70/75/80 pkt. many
    • Poprawiono efekty wizualne tarczy (na sojusznikach), teleportacji Pixa i efekty trafienia (na wrogach).
  • R – Szalony Rozrost
    • Dodano wróżkowy pyłek, zupełnie nowy, śliczny efekt obszarowy, oraz poprawiono efekty trafienia wrogów i spowolnienia.

Master Yi

  • Umiejętność bierna – Podwójne Uderzenie
    • Naprawiono błąd sprawiający, że ładunki Podwójnego Uderzenia Mastera Yi utrzymywały się przez 3 sekundy zamiast 4.

Nautilus

  • Q – Zakotwiczenie
    • Obrażenia podstawowe: 100/145/190/235/280 pkt. ⇒ 80/130/180/230/280 pkt.

Ryze

  • Podstawowe statystyki
    • Mana: 400 pkt. ⇒ 300 pkt.
    • Regeneracja many: 6 pkt. ⇒ 8 pkt.
  • Q – Przeciążenie
    • Poziomy: 6 ⇒ 5
    • Obrażenia: 60/85/110/135/160/185 pkt. ⇒ 80/105/130/155/180 pkt.
    • Nie daje już tarczy po zużyciu 2 run.
    • Premia do obrażeń: 40/50/60/70/80% (zależnie od poziomu fluktuacji magii) ⇒ 10/40/70/100% (zależnie od poziomu zagięcia czasoprzestrzeni)
    • Dodatkowa prędkość ruchu: 25/28/31/34/37/40% ⇒ 20/25/30/35/40%
  • W – Runiczne Więzienie
    • Skalowanie: 1% dodatkowej many ⇒ 4% dodatkowej many
    • Koszt: 50/60/70/80/90 pkt. many ⇒ 40/55/70/85/100 pkt. many
    • Podstawowy efekt kontroli tłumu: unieruchomienie na 0,75 sek. ⇒ spowolnienie o 35% na 1,5 sek.
    • Premia z fluktuacji magii: dłuższy czas trwania unieruchomienia ⇒ zmienia spowolnienie w unieruchomienie
  • E — Fluktuacja Magii
    • Obrażenia: 70/90/110/130/150 pkt. ⇒ 60/80/100/120/140 pkt.
    • Koszt: 60/70/80/90/100 pkt. Many ⇒ 40/55/70/85/100 pkt. Many
    • Teraz zawsze przeskakuje z głównego celu na inne cele.
    • Przeskakiwanie nie zadaje już obrażeń.
    • Nie rozprzestrzenia już fluktuacji na pobliskich wrogów po zabiciu jednostki dotkniętej fluktuacją.
  • R — Zagięcie Czasoprzestrzeni
    • Poziomy: 2 ⇒ 3
    • Dodatkowe obrażenia przeciążenia zadawane celom dotkniętym fluktuacją zwiększone do 40/70/100%.
    • Zostanie natychmiast rzucony na maksymalną odległość, gdy spróbujecie rzucić go poza zasięgiem.
    • Minimalny zasięg rzucenia: 730 jedn. ⇒ 1000 jedn.
    • Maksymalny zasięg rzucenia: 1750/3000 jedn. ⇒ 3000 jedn.
    • Czas odnowienia: 180 sek. ⇒ 210/180/150 sek.

Sylas

  • Umiejętność bierna – Petrucytowa Eksplozja
    • Teraz przechowuje do 2 ładunków, które zostaną zużyte przez następne ataki podstawowe.
    • Obrażenia podstawowe: 5-47,5 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 9-60 pkt. (na poziomach 1-18)
    • Zadaje o 70% mniej obrażeń stworom.
  • Q – Smagnięcie Łańcuchem
    • Obrażenia wybuchu: 45/70/95/120/145 pkt. (+0,60 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 40/60/80/100/120 pkt. (+0,40 pkt. mocy umiejętności)
    • Obszar wybuchu: 200 jedn. w przypadku stworów ⇒ 180 jedn. w przypadku stworów
  • W – Królobójca
    • Leczenie: 60/80/100/120/140 pkt. (+0,4 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 70/90/110/130/150 pkt. (+0,50 pkt. mocy umiejętności)
  • E – Ucieczka/Uprowadzenie
    • Sylas nie osłania się już tarczą na 2 sek. przy pierwszym użyciu.
    • Czas odnowienia: 18/16/14/12/10 sek. ⇒ 18/17/16/15/14 sek.
    • Na 2 sek. przyznaje tarczę o wytrzymałości 80/115/150/185/220 (+1,0 pkt. mocy umiejętności) pkt. po trafieniu bohatera lub potwora.

Tahm Kench

  • W – Pożarcie
    • Naprawiono błąd, który powodował, że Tahm Kench mógł rzucić Smagnięcie Językiem i Pożarcie razem przeciwko celom niebędącym bohaterom, nie ponosząc kosztu many.
    • Minimalny czas działania do wyplucia: 1 sek. ⇒ 0,25 sek.
    • Sojusznicy nie mogą już wydostać się z Tahma sami wcześniej, kiedy są dotknięci efektem kontroli tłumu.
    • Zasięg wyplucia sojuszniczych bohaterów: 400 jedn. ⇒ 250 jedn.
    • Obrażenia: 100/135/170/205/240 pkt. (+5/7/9/11/13% maks. zdrowia celu) ⇒ 60/105/150/195/240 pkt. (+9/10/11/12/13% maks. zdrowia celu).

Yuumi

  • Podstawowe statystyki
    • Zdrowie: 432,36 pkt. ⇒ 480 pkt.
  • Umiejętność bierna – Pac i Blok
    • Zwrot many: 40-160 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 30-160 pkt. (na poziomach 1-18)
    • Wytrzymałość tarczy: 80-360 pkt. (+0,40 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 80-300 pkt. (+0,30 pkt. mocy umiejętności)
  • Q – Grasujący Pocisk
    • Naprawiono błąd powodujący, że pocisk czasami nie pojawiał się przy kursorze, tak jak powinien.
  • W — Ty i ja!
    • Wrogowie teraz otrzymują asysty przy zabiciu Yuumi, nawet jeśli zadadzą obrażenia tylko sojusznikowi, do którego Yuumi jest przywiązana.
    • Współdzielona siła adaptacyjna: 5/9/13/17/21% siły adaptacyjnej sojusznika, do którego jest przywiązana ⇒ 5/7/9/11/13 pkt. stałej siły adaptacyjnej (+4/7/10/13/16% siły adaptacyjnej sojusznika, do którego jest przywiązana)
    • Doskok Yuumi można przerwać podrzuceniami i odrzuceniami ⇒ doskok Yuumi można przerwać każdym unieruchamiającym efektem kontroli tłumu
    • Naprawiony błąd naprawiono błąd powodujący, że Yuumi przypadkowo zrywała więź z jednym sojusznikiem, próbując przywiązać się do innego bohatera poza jej zasięgiem.
  • Usprawnienia
    • Tryb obserwatora: pierścienie pokazujące zasięg Q, W i R Yuumi nie wyświetlają się już w trybie obserwatora.
    • Yuumi ma teraz ekranowy efekt wizualny ukrycia oraz przezroczysty model, kiedy przywiąże się do ukrywającego się bohatera.
    • Sojusznika, do którego przywiązana jest Yuumi, otacza teraz widoczny tylko dla niej pierścień.

Zac

  • W – Niestabilna Materia
    • Obrażenia podstawowe: 15/30/45/60/75 pkt. ⇒ 25/40/55/70/85 pkt.
  • R – Hop, do Góry!
    • Odległość rzucenia: 400 jedn. zasięgu od Zaca ⇒ 250 jedn. zasięgu od miejsca, gdzie cel został trafiony
    • Kapki z Podziału Komórkowego: kapka pojawia się, gdy Zac, odbijając się, trafi dowolnego wrogiego bohatera po raz pierwszy (dodatkowe kapki nie pojawiają się po kolejnym trafieniu tego samego bohatera) ⇒ kapka pojawia się za każdym razem, gdy Zac, odbijając się, trafi jednego lub więcej wrogich bohaterów (kapka pojawi się po trafieniu tego samego bohatera)

Przedmioty

Mikstura Skażenia

  • Dodatkowe obrażenia magiczne: 15-30 pkt. (na poziomach 1-18) w ciągu 3 sek. ⇒ 15 pkt. na wszystkich poziomach w ciągu 3 sek.

Aktualizacje efektów wizualnych

Amumu

  • Atak podstawowy: Nowe efekty trafienia.
  • Umiejętność bierna – Przeklęty Dotyk: Poprawiono już istniejące efekty.
  • Q – Rzut Bandażem: Dodano delikatny efekt, który pokazuje szerokość pocisku, i rozjaśniono czubek pocisku.
  • W – Rozpacz: Teraz pokazuje odbicie, a obszar trafienia jest lepiej zarysowany. Dodano nowy, bardziej skondensowany efekt trafienia.
  • E – Histeria: Nowy, piaskowy efekt obszarowy, lepiej zarysowany obszar trafienia.
  • R – Klątwa Smutnej Mumii: Więcej piasku i prawdziwych run z Shurimy.
  • Wszystkie skórki: Poprawiono efekty wszystkich skórek, żeby pasowały do nowych efektów podstawowej skórki.
  • Smutny Robot Amumu: Dodano nowe, robotowe efekty do wszystkich jego umiejętności.

Tryndamere

  • Atak podstawowy: Nowe efekty trafienia i zmodyfikowany ślad, który pozostawia za sobą jego broń.
  • Umiejętność bierna – Bitewny Szał: Nowy efekt wskaźnika szału.
  • Q – Zew Krwi: Lepiej widoczny efekt leczenia i zmniejszony szum wizualny.
  • W – Prześmiewczy Okrzyk: Dodano efekt rzucenia, który pokazuje zasięg.
  • E – Wirujące Cięcie: Dodano nowy efekt, który pokazuje rzeczywistą szerokość obszaru trafienia.
  • R – Niezmordowany Szał: Nowe efekty włączenia i wzmocnienia.
  • Wszystkie skórki: Poprawiono efekty wszystkich skórek, żeby pasowały do nowych efektów podstawowej skórki.
  • Tryndamere z Demonicznym Mieczem: Nowe, OOOOOGNISTEEEEEEE efekty.

Ziggs

  • Podstawowe efekty: Nowe, iskrzące się pociski i efekty trafienia.
  • Umiejętność bierna – Krótki Lont: Efekty trafienia wzmocnionych ataków są bardziej wybuchowe, pociski bardziej się iskrzą.
  • Q – Skacząca Bomba: Więcej iskier, nowy pocisk, a wybuch pozostawia teraz po sobie krater, który pokazuje rozmiar obszaru trafienia.
  • W – Ładunek Kumulacyjny: Nowa eksplozja, która pozostawia po sobie krater, nowy ruch w górę, który podkreśla podrzucenie, nowe efekty trafienia, wskaźniki efektu obszarowego zmodyfikowane tak, żeby odpowiadały obszarowi trafienia.
  • E – Hextechowe Miny: Dodano delikatny ślad ciągnący się za pociskami i wskaźnik zasięgu min. Ponadto miny zostawiają po sobie małe kratery przy trafieniu. I oczywiście więcej iskier!
  • R – Megapiekielna Bomba Grzyb Atomowy i Więcej Iskier!: Nowe efekty rzucenia, efekty trafienia, efekty obszarowe, wskaźniki i pociski.
  • Szalony Naukowiec Ziggs: Więcej bąbelków i zielonej mazi.
  • Basenowy Ziggs: Zmniejszono szum wizualny jego umiejętności i zmodyfikowano je, by lepiej pasowały do reszty skórek z tej serii.
  • Śnieżny Ziggs: Zmniejszono szum wizualny jego umiejętności i dodano nieco ciepła jego pociskom i wybuchom.
  • Mistrz Arkanów Ziggs: Dodano krater do jego superumiejętności i zaktualizowano jej wskaźnik, żeby odpowiadał wskaźnikowi superumiejętnośći podstawowej skórki.
  • Ziggs z Odysei: Dodano krater do jego superumiejętności.

ARAM – zmiany balansu

Nerfy

  • Fiora: +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń ⇒ bez zmian w porównaniu z innymi trybami
  • Jhin: -5% zadawanych obrażeń ⇒ -8% zadawanych obrażeń
  • Kassadin: +10% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń
  • Katarina: +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
  • Lux: -10% zadawanych obrażeń, +8% otrzymywanych obrażeń ⇒ -10% zadawanych obrażeń, +10% otrzymywanych obrażeń
  • Nidalee: +15% zadawanych obrażeń ⇒ +12% zadawanych obrażeń
  • Quinn: +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń
  • Rek’Sai: +18% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ +12% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń
  • Sejuani: -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ -8% otrzymywanych obrażeń
  • Sona: -10% zadawanych obrażeń, -15% leczenia, -15% wartości tarcz, +12% otrzymywanych obrażeń ⇒ -15% zadawanych obrażeń, -18% leczenia, -18% wartości tarcz, +15% otrzymywanych obrażeń
  • Tahm Kench: +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń
  • Talon: +10% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń
  • Trundle: brak zmian ⇒ +5% otrzymywanych obrażeń
  • Mordekaiser: +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ bez zmian w porównaniu z innymi trybami

Buffy

  • Corki: brak zmian ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
  • Elise: +5% zadawanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
  • Fizz: +5% zadawanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
  • Galio: +5% otrzymywanych obrażeń ⇒ bez zmian w porównaniu z innymi trybami
  • Illaoi: +5% otrzymywanych obrażeń ⇒ bez zmian w porównaniu z innymi trybami
  • Jarvan IV: brak zmian ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
  • Karthus: -8% zadawanych obrażeń ⇒ -6% zadawanych obrażeń
  • Kled: brak zmian ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
  • Nocturne: +5% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ +10% zadawanych obrażeń, -12% otrzymywanych obrażeń
  • Riven: +5% zadawanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
  • Swain: -6% zadawanych obrażeń, +6% otrzymywanych obrażeń ⇒ -5% zadawanych obrażeń
  • Yorick: -5% zadawanych obrażeń, +8% otrzymywanych obrażeń ⇒ -5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń

Naprawione błędy

  • Opis Q – Kłów Bestii Warwicka zawiera teraz właściwe skalowanie z mocą umiejętności.
  • Nagrody za split wyświetlają się teraz na pancerzu rankingowym podczas ekranu wczytywania.
  • Migotanie informujące o tym, że głosowanie w sprawie poddania się dobiega końca, nie pojawia się już ponownie, gdy czas minie w przypadku graczy, którzy już zagłosowali.
  • Okienko służące do oddawania głosów w sprawie poddania się może być teraz przesuwane.
  • Zmodyfikowano oszczepy z Q – Rzutu Oszczepem Nidalee Łowczyni Głów tak, żeby daltoniści mogli lepiej je widzieć.
  • Q – Tańczący Granat Jhina teraz poprawnie przeskakuje na inne cele, nawet jeśli jego obrażenia zostaną zablokowane przez E – Tarczę Magii Sivir.