Patch 9.12 ze zmianami m.in. Yuumi, Ryze'a i Sylasa.
Zobacz też:
- Hotfix 9.12 – 12 czerwca – bugfix Yuumi, dopisane zmiany Tahma
- Hotfix 9.12 – 13 czerwca – nerf Mordekaisera
Patch 9.12 w skrócie
Skórki
Skórki będą dostępne od 13 czerwca 2019 roku.
Chromy
Rework Mordekaisera
- Rework Mordekaisera na PBE (skórki, specjalne intereakcje, voiceover)
- Rework Mordekaisera: umiejętności
- Prezentacja umiejętności Mordekaisera
Zmiany balansu
Aatrox
- Umiejętność bierna – Styl Siewcy Śmierci
- Czas odnowienia: 15 sek. ⇒ 24-12 sek. (na poziomach 1-18)
- R – Zagłada Świata
- Premia do leczenia: każde leczenie ⇒ tylko samoleczenie
Ashe
- W – Salwa
- Czas odnowienia: 15/12,5/10/7,5/5 sek. ⇒ 14/11,5/9/6,5/4 sek.
Caitlyn
- Podstawowe statystyki
- Obrażenia od ataku: 58 pkt. ⇒ 60 pkt.
Irelia
- E – Obłędny Duet
- Czas odnowienia: 14/13/12/11/10 sek. ⇒ 18/16,5/15/13,5/12 sek.
- Zasięg: 850 jedn. ⇒ 775 jedn.
Karma
- Q – Wewnętrzny Płomień
- Spowolnienie: 25% ⇒ 35%
- E – Inspiracja
- Koszt: 60/65/70/75/80 pkt. many ⇒ 50/55/60/65/70 pkt. many
- Czas trwania premii do prędkości ruchu: 1,5 sek. ⇒ 2,5 sek. (teraz odpowiada czasowi działania tarczy)
Lulu
- Aktualizacje efektów wizualnych
- Nowe, bardziej fioletowe pociski i efekty trafienia.
- Poprawiono efekty wszystkich skórek, żeby pasowały do nowych efektów podstawowej skórki.
- Dragontrainer Lulu: Pix strzela teraz małymi, różowymi kulami ognia.
- Umiejętność bierna – Pix, Duszek Towarzysz
- Poprawiono pociski Pixa.
- Q – Lśniąca Lanca
- Nowe, bardziej fioletowe pociski i efekty trafienia.
- W – Fanaberia
- Poprawiono efekt wzmocnienia (sojuszników) i efekty pocisków oraz trafienia (na wrogach).
- E – Na pomoc, Pix!
- Wytrzymałość tarczy: 70/105/140/175/210 pkt. ⇒ 80/115/150/185/220 pkt.
- Koszt: 60/70/80/90/100 pkt. many ⇒ 60/65/70/75/80 pkt. many
- Poprawiono efekty wizualne tarczy (na sojusznikach), teleportacji Pixa i efekty trafienia (na wrogach).
- R – Szalony Rozrost
- Dodano wróżkowy pyłek, zupełnie nowy, śliczny efekt obszarowy, oraz poprawiono efekty trafienia wrogów i spowolnienia.
Master Yi
- Umiejętność bierna – Podwójne Uderzenie
- Naprawiono błąd sprawiający, że ładunki Podwójnego Uderzenia Mastera Yi utrzymywały się przez 3 sekundy zamiast 4.
Nautilus
- Q – Zakotwiczenie
- Obrażenia podstawowe: 100/145/190/235/280 pkt. ⇒ 80/130/180/230/280 pkt.
Ryze
- Podstawowe statystyki
- Mana: 400 pkt. ⇒ 300 pkt.
- Regeneracja many: 6 pkt. ⇒ 8 pkt.
- Q – Przeciążenie
- Poziomy: 6 ⇒ 5
- Obrażenia: 60/85/110/135/160/185 pkt. ⇒ 80/105/130/155/180 pkt.
- Nie daje już tarczy po zużyciu 2 run.
- Premia do obrażeń: 40/50/60/70/80% (zależnie od poziomu fluktuacji magii) ⇒ 10/40/70/100% (zależnie od poziomu zagięcia czasoprzestrzeni)
- Dodatkowa prędkość ruchu: 25/28/31/34/37/40% ⇒ 20/25/30/35/40%
- W – Runiczne Więzienie
- Skalowanie: 1% dodatkowej many ⇒ 4% dodatkowej many
- Koszt: 50/60/70/80/90 pkt. many ⇒ 40/55/70/85/100 pkt. many
- Podstawowy efekt kontroli tłumu: unieruchomienie na 0,75 sek. ⇒ spowolnienie o 35% na 1,5 sek.
- Premia z fluktuacji magii: dłuższy czas trwania unieruchomienia ⇒ zmienia spowolnienie w unieruchomienie
- E — Fluktuacja Magii
- Obrażenia: 70/90/110/130/150 pkt. ⇒ 60/80/100/120/140 pkt.
- Koszt: 60/70/80/90/100 pkt. Many ⇒ 40/55/70/85/100 pkt. Many
- Teraz zawsze przeskakuje z głównego celu na inne cele.
- Przeskakiwanie nie zadaje już obrażeń.
- Nie rozprzestrzenia już fluktuacji na pobliskich wrogów po zabiciu jednostki dotkniętej fluktuacją.
- R — Zagięcie Czasoprzestrzeni
- Poziomy: 2 ⇒ 3
- Dodatkowe obrażenia przeciążenia zadawane celom dotkniętym fluktuacją zwiększone do 40/70/100%.
- Zostanie natychmiast rzucony na maksymalną odległość, gdy spróbujecie rzucić go poza zasięgiem.
- Minimalny zasięg rzucenia: 730 jedn. ⇒ 1000 jedn.
- Maksymalny zasięg rzucenia: 1750/3000 jedn. ⇒ 3000 jedn.
- Czas odnowienia: 180 sek. ⇒ 210/180/150 sek.
Sylas
- Umiejętność bierna – Petrucytowa Eksplozja
- Teraz przechowuje do 2 ładunków, które zostaną zużyte przez następne ataki podstawowe.
- Obrażenia podstawowe: 5-47,5 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 9-60 pkt. (na poziomach 1-18)
- Zadaje o 70% mniej obrażeń stworom.
- Q – Smagnięcie Łańcuchem
- Obrażenia wybuchu: 45/70/95/120/145 pkt. (+0,60 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 40/60/80/100/120 pkt. (+0,40 pkt. mocy umiejętności)
- Obszar wybuchu: 200 jedn. w przypadku stworów ⇒ 180 jedn. w przypadku stworów
- W – Królobójca
- Leczenie: 60/80/100/120/140 pkt. (+0,4 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 70/90/110/130/150 pkt. (+0,50 pkt. mocy umiejętności)
- E – Ucieczka/Uprowadzenie
- Sylas nie osłania się już tarczą na 2 sek. przy pierwszym użyciu.
- Czas odnowienia: 18/16/14/12/10 sek. ⇒ 18/17/16/15/14 sek.
- Na 2 sek. przyznaje tarczę o wytrzymałości 80/115/150/185/220 (+1,0 pkt. mocy umiejętności) pkt. po trafieniu bohatera lub potwora.
Tahm Kench
- W – Pożarcie
- Naprawiono błąd, który powodował, że Tahm Kench mógł rzucić Smagnięcie Językiem i Pożarcie razem przeciwko celom niebędącym bohaterom, nie ponosząc kosztu many.
- Minimalny czas działania do wyplucia: 1 sek. ⇒ 0,25 sek.
- Sojusznicy nie mogą już wydostać się z Tahma sami wcześniej, kiedy są dotknięci efektem kontroli tłumu.
- Zasięg wyplucia sojuszniczych bohaterów: 400 jedn. ⇒ 250 jedn.
- Obrażenia: 100/135/170/205/240 pkt. (+5/7/9/11/13% maks. zdrowia celu) ⇒ 60/105/150/195/240 pkt. (+9/10/11/12/13% maks. zdrowia celu).
Yuumi
- Podstawowe statystyki
- Zdrowie: 432,36 pkt. ⇒ 480 pkt.
- Umiejętność bierna – Pac i Blok
- Zwrot many: 40-160 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 30-160 pkt. (na poziomach 1-18)
- Wytrzymałość tarczy: 80-360 pkt. (+0,40 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 80-300 pkt. (+0,30 pkt. mocy umiejętności)
- Q – Grasujący Pocisk
- Naprawiono błąd powodujący, że pocisk czasami nie pojawiał się przy kursorze, tak jak powinien.
- W — Ty i ja!
- Wrogowie teraz otrzymują asysty przy zabiciu Yuumi, nawet jeśli zadadzą obrażenia tylko sojusznikowi, do którego Yuumi jest przywiązana.
- Współdzielona siła adaptacyjna: 5/9/13/17/21% siły adaptacyjnej sojusznika, do którego jest przywiązana ⇒ 5/7/9/11/13 pkt. stałej siły adaptacyjnej (+4/7/10/13/16% siły adaptacyjnej sojusznika, do którego jest przywiązana)
- Doskok Yuumi można przerwać podrzuceniami i odrzuceniami ⇒ doskok Yuumi można przerwać każdym unieruchamiającym efektem kontroli tłumu
- Naprawiony błąd naprawiono błąd powodujący, że Yuumi przypadkowo zrywała więź z jednym sojusznikiem, próbując przywiązać się do innego bohatera poza jej zasięgiem.
- Usprawnienia
- Tryb obserwatora: pierścienie pokazujące zasięg Q, W i R Yuumi nie wyświetlają się już w trybie obserwatora.
- Yuumi ma teraz ekranowy efekt wizualny ukrycia oraz przezroczysty model, kiedy przywiąże się do ukrywającego się bohatera.
- Sojusznika, do którego przywiązana jest Yuumi, otacza teraz widoczny tylko dla niej pierścień.
Zac
- W – Niestabilna Materia
- Obrażenia podstawowe: 15/30/45/60/75 pkt. ⇒ 25/40/55/70/85 pkt.
- R – Hop, do Góry!
- Odległość rzucenia: 400 jedn. zasięgu od Zaca ⇒ 250 jedn. zasięgu od miejsca, gdzie cel został trafiony
- Kapki z Podziału Komórkowego: kapka pojawia się, gdy Zac, odbijając się, trafi dowolnego wrogiego bohatera po raz pierwszy (dodatkowe kapki nie pojawiają się po kolejnym trafieniu tego samego bohatera) ⇒ kapka pojawia się za każdym razem, gdy Zac, odbijając się, trafi jednego lub więcej wrogich bohaterów (kapka pojawi się po trafieniu tego samego bohatera)
Przedmioty
Mikstura Skażenia
- Dodatkowe obrażenia magiczne: 15-30 pkt. (na poziomach 1-18) w ciągu 3 sek. ⇒ 15 pkt. na wszystkich poziomach w ciągu 3 sek.
Aktualizacje efektów wizualnych
Amumu
- Atak podstawowy: Nowe efekty trafienia.
- Umiejętność bierna – Przeklęty Dotyk: Poprawiono już istniejące efekty.
- Q – Rzut Bandażem: Dodano delikatny efekt, który pokazuje szerokość pocisku, i rozjaśniono czubek pocisku.
- W – Rozpacz: Teraz pokazuje odbicie, a obszar trafienia jest lepiej zarysowany. Dodano nowy, bardziej skondensowany efekt trafienia.
- E – Histeria: Nowy, piaskowy efekt obszarowy, lepiej zarysowany obszar trafienia.
- R – Klątwa Smutnej Mumii: Więcej piasku i prawdziwych run z Shurimy.
- Wszystkie skórki: Poprawiono efekty wszystkich skórek, żeby pasowały do nowych efektów podstawowej skórki.
- Smutny Robot Amumu: Dodano nowe, robotowe efekty do wszystkich jego umiejętności.
Tryndamere
- Atak podstawowy: Nowe efekty trafienia i zmodyfikowany ślad, który pozostawia za sobą jego broń.
- Umiejętność bierna – Bitewny Szał: Nowy efekt wskaźnika szału.
- Q – Zew Krwi: Lepiej widoczny efekt leczenia i zmniejszony szum wizualny.
- W – Prześmiewczy Okrzyk: Dodano efekt rzucenia, który pokazuje zasięg.
- E – Wirujące Cięcie: Dodano nowy efekt, który pokazuje rzeczywistą szerokość obszaru trafienia.
- R – Niezmordowany Szał: Nowe efekty włączenia i wzmocnienia.
- Wszystkie skórki: Poprawiono efekty wszystkich skórek, żeby pasowały do nowych efektów podstawowej skórki.
- Tryndamere z Demonicznym Mieczem: Nowe, OOOOOGNISTEEEEEEE efekty.
Ziggs
- Podstawowe efekty: Nowe, iskrzące się pociski i efekty trafienia.
- Umiejętność bierna – Krótki Lont: Efekty trafienia wzmocnionych ataków są bardziej wybuchowe, pociski bardziej się iskrzą.
- Q – Skacząca Bomba: Więcej iskier, nowy pocisk, a wybuch pozostawia teraz po sobie krater, który pokazuje rozmiar obszaru trafienia.
- W – Ładunek Kumulacyjny: Nowa eksplozja, która pozostawia po sobie krater, nowy ruch w górę, który podkreśla podrzucenie, nowe efekty trafienia, wskaźniki efektu obszarowego zmodyfikowane tak, żeby odpowiadały obszarowi trafienia.
- E – Hextechowe Miny: Dodano delikatny ślad ciągnący się za pociskami i wskaźnik zasięgu min. Ponadto miny zostawiają po sobie małe kratery przy trafieniu. I oczywiście więcej iskier!
- R – Megapiekielna Bomba Grzyb Atomowy i Więcej Iskier!: Nowe efekty rzucenia, efekty trafienia, efekty obszarowe, wskaźniki i pociski.
- Szalony Naukowiec Ziggs: Więcej bąbelków i zielonej mazi.
- Basenowy Ziggs: Zmniejszono szum wizualny jego umiejętności i zmodyfikowano je, by lepiej pasowały do reszty skórek z tej serii.
- Śnieżny Ziggs: Zmniejszono szum wizualny jego umiejętności i dodano nieco ciepła jego pociskom i wybuchom.
- Mistrz Arkanów Ziggs: Dodano krater do jego superumiejętności i zaktualizowano jej wskaźnik, żeby odpowiadał wskaźnikowi superumiejętnośći podstawowej skórki.
- Ziggs z Odysei: Dodano krater do jego superumiejętności.
ARAM – zmiany balansu
Nerfy
- Fiora: +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń ⇒ bez zmian w porównaniu z innymi trybami
- Jhin: -5% zadawanych obrażeń ⇒ -8% zadawanych obrażeń
- Kassadin: +10% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń
- Katarina: +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
- Lux: -10% zadawanych obrażeń, +8% otrzymywanych obrażeń ⇒ -10% zadawanych obrażeń, +10% otrzymywanych obrażeń
- Nidalee: +15% zadawanych obrażeń ⇒ +12% zadawanych obrażeń
- Quinn: +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń
- Rek’Sai: +18% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ +12% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń
- Sejuani: -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ -8% otrzymywanych obrażeń
- Sona: -10% zadawanych obrażeń, -15% leczenia, -15% wartości tarcz, +12% otrzymywanych obrażeń ⇒ -15% zadawanych obrażeń, -18% leczenia, -18% wartości tarcz, +15% otrzymywanych obrażeń
- Tahm Kench: +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń
- Talon: +10% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń
- Trundle: brak zmian ⇒ +5% otrzymywanych obrażeń
- Mordekaiser: +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ bez zmian w porównaniu z innymi trybami
Buffy
- Corki: brak zmian ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
- Elise: +5% zadawanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
- Fizz: +5% zadawanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
- Galio: +5% otrzymywanych obrażeń ⇒ bez zmian w porównaniu z innymi trybami
- Illaoi: +5% otrzymywanych obrażeń ⇒ bez zmian w porównaniu z innymi trybami
- Jarvan IV: brak zmian ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
- Karthus: -8% zadawanych obrażeń ⇒ -6% zadawanych obrażeń
- Kled: brak zmian ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
- Nocturne: +5% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ +10% zadawanych obrażeń, -12% otrzymywanych obrażeń
- Riven: +5% zadawanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
- Swain: -6% zadawanych obrażeń, +6% otrzymywanych obrażeń ⇒ -5% zadawanych obrażeń
- Yorick: -5% zadawanych obrażeń, +8% otrzymywanych obrażeń ⇒ -5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń
Naprawione błędy
- Opis Q – Kłów Bestii Warwicka zawiera teraz właściwe skalowanie z mocą umiejętności.
- Nagrody za split wyświetlają się teraz na pancerzu rankingowym podczas ekranu wczytywania.
- Migotanie informujące o tym, że głosowanie w sprawie poddania się dobiega końca, nie pojawia się już ponownie, gdy czas minie w przypadku graczy, którzy już zagłosowali.
- Okienko służące do oddawania głosów w sprawie poddania się może być teraz przesuwane.
- Zmodyfikowano oszczepy z Q – Rzutu Oszczepem Nidalee Łowczyni Głów tak, żeby daltoniści mogli lepiej je widzieć.
- Q – Tańczący Granat Jhina teraz poprawnie przeskakuje na inne cele, nawet jeśli jego obrażenia zostaną zablokowane przez E – Tarczę Magii Sivir.