r.

Opis patcha 9.14

Patch 9.14 wreszcie trafi na serwery live! Co się w nim znajdzie?

Zobacz też:

Podsumowanie patcha 9.14

Nowe skórki

Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO

Chromy

Teamfight Tactics

Opis patcha 9.14 – Teamfight Tactics

Opcja Show Allied Chat

Riot dodaje możliwość wyłączenia na stałe sojuszniczego czatu (automatyczne /mute all w każdej grze)

Death recap – aktualizacja

Nowy death recap już na PBE. Wygląda dość… interesująco? Napiszcie, co o nim sądzicie!

Nowe ikony

Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO

Pozostałe ikony

Ta ikona została zdobyta po ukończeniu misji trzeciego poziomu Przepustki [Fan/LCS/LEC].

Nowe emotki

Nowe skórki warda

Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO

Demacia Vice Ward Skin

Loot

Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO

Aktualizacja VO Lee Sina

ARAM – zmiany balansu

Zmiany ARAM-ów w 9.14

Zmiany balansu

Aatrox

  • Przyrost regeneracji HP na poziom zwiększony z 0,75 do 1.
  • World Ender (R)
    • Cooldown zmniejszony z 140/120/100 do 120/100/80.
    • Aatrox już nie wskrzesza się po zyskaniu udziału w zabójstwie.
    • Mnożnik uzdrowienia zwiększony z 40/55/70% do 50/60/70%.

Ahri

  • Charm (E)
    • Ponownie może przerywać dashe.
    • Czas trwania bonusowych obrażeń zmniejszony z 5 sekund do 3 sekund.

Akali 

  • Przyrost zdrowia zwiększony z 85 do 95.
  • Bazowe MR zwiększone z 32,1 do 37.
  • Q – Five Point Strike
    • Przelicznik AP zwiększony z 50% do 60%.
  • W – Twilight Shroud
    • Cooldown zmieniony z 25/22/19/16/13 sekund na 20 sekund na wszystkich poziomach.
    • Przywracanie energii zmienione z 40/50/60/70/80 na 80.
    • [Usunięto] Przedłużenie czasu trwania.
    • Typ niewidzialności: ukrycie (obscurity) → zwykła niewidzialność.
      • Widoczność Akali będzie działała tak, jak w przypadku Shaco na Q – oznacza to, że prawdziwa wizja dawana przez np. Oracle Lens (czerwony trinket) będzie ujawniała Akali.
  • E – Shuriken Flip
    • Obrażenia shurikena zmienione z 70/105/140/175/210 (+70% bonusowego AD) na 40/70/100/130/160 (+35% całkowitego AD) (+50% AP).
    • Obrażenia doskoku zmienione z 50/80/110/140/170 (+70% bonusowego AD) na 40/70/100/130/160 (+35% całkowitego AD) (+50% AP).
  • R – Perfect Execution
    • Cooldown zwiększony ze 100/85/70 sekund do 120/110/100 sekund.

Alistar

  • Mana zwiększona z 278,84 do 350.
  • Przyrost many zwiększony z 38 do 40.

Aurelion Sol

  • Starsurge (Q)
    • Maksymalny czas trwania stuna zwiększony z 1,65/1,8/1,95/2,1/2,25 sekundy do 2,2/2,4/2,6/2,8/3 sekund po locie przez 5 sek. minimalny czas działania ogłuszenia bez zmian – 0,55/0,6/0,65/0,7/0,75/0,8 sek.)
    • Rośnięcie obszaru działania zwiększone o 33%.
  • Comet of Legend (E)
    • Prędkość ruchu zmieniona z [25/30/35/40/45%] na [25/26/27/29/30/31/32/33/34/36/37/38/39/40/41/43/44/45% zależnie od poziomu].

Bard

  • Bazowe HP zwiększone z 535 do 575.
  • Regeneracja HP zmniejszona z 7,5 do 5,5.
  • Magical Journey (E)
    • Szybkość przemieszczania się zwiększona z 800 do 900.
    • Dodatkowa szybkość sojuszników zmieniona z 10/20/30/40/50% do 33% na wszystkich poziomach.

Blitzcrank

  • Static Field (R)
    • [Nowość] Aktywne użycie niszczy tarcze wrogów przed nałożeniem innych efektów (zadaniem obrażeń i uciszeniem).

Cassiopeia

  • Cassiopeia może teraz kolejkować swoje umiejętności.
  • Bazowe HP zwiększone z 537 do 575.
  • Przyrost HP na poziom zwiększony z 87 do 90.
  • Bazowy pancerz zmniejszony z 25 do 20.
  • Mana zwiększona z 418 do 350.
  • Przyrost many zwiększony z 31,5 do 40.
  • Miasma (W)
    • Miasma już nie ma minimalnego zasięgu rzucenia.
    • Maksymalny zasięg zmniejszony z 800 do 700.
    • Cooldown zmieniony z 18/17,5/17/16,5/16 sekund na 24/21//18/15/12 sekund.
  • Twin Fang (E)
    • Uzdrowienie zmienione z 5-22 (zależnie od poziomu) (+10% AP) na 13/16/19/22/25% AP.
    • Cassiopeia odzyskuje o 75% mniej zdrowia, gdy zatruwa stwory i małe potwory.
    • Koszt zmieniony z 40/45/50/55/60 na 50 na wszystkich poziomach.

Diana

  • Moonsilver Blade (pasyw)
    • [Bugfix] Już nie będzie czasami zadawać wieżom niezamierzonych dodatkowych obrażeń.
  • Crescent Strike (Q)
    • Szybkość wewnętrznego łuku zmniejszona z 2100 do 1900.
    • Szybkość zewnętrznego łuku zmniejszona z 2300 do 2100.
  • Pale Cascade (W)
    • Koszt zmieniony z 40/55/60/65/70 many na 40/55/70/85/100 many.
  • Lunar Rush (R)
    • [Bugfix] Lunarny Skok już nie może zostać zresetowany dwukrotnie, gdy zresetuje się go w momencie ponownego nałożenia Księżycowej Poświaty.

Fizz

  • Nimble Fighter (pasyw)
    • Redukcja obrażeń: 4/6/8/10/12/14 (na poziomach 1/4/7/10/13/16) przeciwko atakom podstawowym ⇒ 4 (+1% AP) przeciwko obrażeniom z dowolnego źródła (maksymalnie 50% redukcji).

Galio

  • Przyrost many zwiększony z 20 do 40.
  • Colossal Smash (pasyw)
    • [Usunięto] Redukcja cooldownu, gdy Galio uderzy bohatera umiejętnością. Czas odnowienia Uderzenia Kolosa już nie jest skracany, gdy Galio trafi wrogiego bohatera umiejętnością.
    • Cooldown zmniejszony z 8 sekund do 5 sekund.
    • Obrażenia zmienione z 12-80 (na poziomach 1-18) (+1,0 całkowitych obrażeń od ataku) (+0,5 mocy umiejętności) (+0,4 dodatkowej odporności na magię) na 15-160  (na poziomach 1-18) (+1,0 całkowitych obrażeń od ataku) (+0,5 mocy umiejętności) (+0,6 dodatkowej odporności na magię).
  • Wind of War (Q)
    • Cooldown zwiększony z 10/9,5/9/8,5/8 sekund do 14/13/12/11/10 sekund.
    • Koszt zmniejszony z 80/90/100/110/120 do 80/85/90/95/100.
    • Obrażenia zwiększone z 70/105/140/175/210 do 80/115/150/185/220.
  • Shield of Durand (W)
    • Spowolnienie Galio zmniejszone z 30% do 15%.
    • Nie może już używać Flasha podczas ładowania taunta.
    • Tarcza Duranda może zostać przerwana wszystkimi efektami kontroli tłumu, które normalnie przerywają ładowanie umiejętności.

Jayce

  • Bazowe AD zmniejszone z 58 do 54.
  • Przyrost AD na poziom zwiększony z 3,5 do 4,25.
  • Shock Blast (Cannon Q)
    • Obrażenia zmienione z [70/115/160/205/250/295 (+100% bonusowego AD)] na [55/105/155/205/255/305 (+120% bonusowego AD)].

Jhin

  • Deadly Flourish (W)
    • Czas trwania roota zwiększony z 0,75/1/1,25/1,5/1,75 sekundy do 1/1,25/1,5/1,75/2 sekund.
    • Cooldown zmniejszony z 14 sekund do 12 sekund.

Karma

  • Focused Resolve (W)
    • [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.

Katarina

  • Death Lotus (R)
    • Redukcja uzdrowienia zwiększona z 40% do 60%.

Kennen

  • Bazowe AD zmniejszone z 50,544 do 48.
  • Przyrost AD na poziom zwiększony z 3,3 do 3,75.
  • Prędkość ataku zmniejszona z 0,69 do 0,625.
  • Lightning Rush (E)
    • Dodatkowa prędkość ataku zwiększona z 30/40/50/60/70% do 40/50/60/70/80%.

Kled

  • Beartrap on a Rope (Q)
    • [Nowość] Kiedy szarpie wroga, redukuje wszystkie rodzaje jego uzdrowienia o 60% na 5 sekund.

LeBlanc

  • Ethereal Chains (E)
    • [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.

Leona

  • Eclipse (W)
    • [Nowość] Redukuje otrzymywane obrażenia o 8/12/16/20/24 (do 50% otrzymywanych obrażeń).
    • Pancerz zmniejszony z 25/35/45/55/65 do 20/25/30/35/40.
    • Odporność na magię zmniejszona z 20/30/40/50/60 do 20/25/30/35/40.
  • Solar Flare (R)
    • Ataki podstawowe Leony już nie stają się wzmocnione po tym, jak bohaterka użyje R.

Lux

  • Light Binding (Q)
    • Cooldown zwiększony z 10 sekund do 13/12/11/10/9 sekund.
    • Koszt zmieniony z 40/45/50/55/60 na 50.
  • Prismatic Barrier (W)
    • Czas trwania tarczy zmniejszony z 3 sekund do 2,5 sekundy.
    • Przelicznik AP zwiększony z 20% do 30%.
    • Dwukrotna wytrzymałość wylatującej tarczy ⇒ wytrzymałość taka sama, jak wylatującej tarczy (powracająca tarcza wciąż kumuluje się z wylatującą tarczą).
    • Maksymalna wytrzymałość tarczy zmieniona z 150/195/240/285/330 (+0,6 AP) na 100/130/160/190/220 (+0,6 AP).
  • Final Spark (R)
    • Już nie skraca maksymalnego czasu odnowienia o pewien procent po trafieniu co najmniej jednego wrogiego bohatera, który umiera w ciągu 1,75 sek. od trafienia.
    • Cooldown zmniejszony z 80/65/50 do 80/60/40 sekund.
    • Przelicznik AP zwiększony z 75% do 100%.

Malphite

  • Malphite jest trochę mniejszy na początku gry.
  • Rozmiar Malphite’a zwiększa się teraz wraz z ilością pancerza i osiąga maksimum przy mniej więcej 850 pkt. pancerza.
  • Pasyw – Granite Shield
    • Dodano efekt wizualny regeneracji tarczy.
  • Q – Seismic Shard
    • Poprawiona animacja rzucania w przypadku większości skórek.
    • Kamień Malphite’a pojawia się teraz około 100 jednostek odległości przed nim, a nie w środku jego modelu.
    • Spowolnienie zwiększone z 14/17/20/23/26% do 15/20/25/30/35%.
    • Czas działania spowolnienia zmniejszony z 4 sekund do 3 sekund.
  • R – Unstoppable Force
    • Następny atak podstawowy Malphite’a w ciągu 6 sekund będzie mieć zasięg zwiększony o 50 jednostek i zada 20/35/50/65/80 (+0,2 AP) (+0,15 pancerza) dodatkowych obrażeń fizycznych.
    • Przez następne 5 sekund po użyciu tej umiejętności ataki podstawowe Malphite’a zadają frontalne obrażenia obszarowe w kształcie stożka, a trafieni nimi wrogowie otrzymują 10/20/30/40/50 (+0,2 AP) (+0,1 pancerza) obrażeń fizycznych.
    • Koszt zwiększony z 25 many na wszystkich poziomach do 30/35/40/45/50 many.

Mordekaiser

  • Darkness Rise (pasyw)
    • Obrażenia zmienione z 8-25 (na poziomach 1-18) na 5-15 (na poziomach 1-18).
    • [Bugfix] Nadejście Ciemności już nie aktywuje się na zwłokach Mordekaisera, gdy po jego śmierci Śmiertelny Uścisk trafi trzech wrogów.
  • Death’s Grasp (E)
    • Przebicie odporności na magię zmniejszone z 5/10/15/20/25% do 5/7,5/10/12,5/15%.

Morgana

  • Soul Shacles (R)
    • [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.

Neeko

  • Bazowe AD zmniejszone z 52 do 48.
  • Przyrost AD na poziom zwiększony z 2 do 2,5.
  • Prędkość ataku zmniejszona z 0,645 do 0,625.
  • Przyrost prędkości ataku zwiększony z 2,5 do 3.
  • Inherent Glamour (pasyw)
    • Kamuflaż Neeko już nie znika, gdy używa ona ataków podstawowych na wrogich bohaterach.
  • Shapesplitter (W)
    • Pasywna prędkość ruchu zmniejszona z 20/25/30/35/40% do 10/15/20/25/30%.

Nidalee

  • Swipe (Cougar E)
    • Obrażenia zwiększone z 70/130/90/250 do 80/140/200/260.

Poppy 

  • Steadfast Presence (W)
    • [Nowość] Jeśli Poppy przerwie doskok wroga, uziemi go i spowolni o 25% na 2 sek.
    • Czas trwania zmniejszony z 2,5 sekundy do 2 sekund.
    • Dodatkowa prędkość ruchu zwiększona z 30% do 35%.

Pyke

  • Phantom Undertow (E)
    • E ogłusza teraz jednostki niebędące bohaterami, ale nie zadaje im obrażeń.
  • Death from Below (R)
    • R zadaje obrażenia zmniejszone o 50% wrogom, którzy ją przeżyją.
    • Łup do podziału: Pyke zabije wroga za pomocą R, ostatni sojusznik, który przy tym asystował ⇒ ostatni sojusznik, który przy tym asystował, oraz Pyke otrzymują Your Cut.
    • Kiedy Pyke uzyska asystę na wrogu, którego uprzednio trafił R, otrzymuje 1 Your Cut ⇒ 2 Your Cut.
    • Ikona Śmierci z Głębin pojawia się teraz obok paska zdrowia Pyke’a, ilekroć można użyć tej umiejętności za darmo.

Renekton

  • Ruthless Predator (W)
    • [Nowość] Kiedy jest wzmocniony za pomocą 50 Furii, niszczy tarcze wrogów przed nałożeniem innych efektów (zadaniem obrażeń i ogłuszeniem).

Ryze

  • Ryze może teraz kolejkować swoje umiejętności.
  • Regeneracja HP zwiększona z 7 do 8.
  • Przyrost regeneracji HP zwiększony z 0,55 do 0,8.
  • Overload (Q)
    • [Bugfix] Overload już nie anuluje rozkazów ruchu wydanych Ryze’owi, kiedy ten próbuje szybko używać tego zaklęcia w trakcie rzucania go.
    • [Bugfix] Overload już nie przeskakuje z powrotem na swój pierwotny cel, jeśli Spell Flux zostanie nałożona na ofiarę podczas przeskakiwania na inne cele.
  • Spell Flux (E)
    • [Bugfix] Teraz poprawnie aktywuje efekt Overload, kiedy przeskoczy na bohatera.
    • [Bugfix] Spell Flux już nie przeskakuje z powrotem na swój pierwotny cel z innych celów, które mają na sobie Spell Flux.

Singed

  • Poison Trail (Q)
    • Czas, po którym można wyłączyć umiejętność, zwiększony z 0 sekund do 0,5 sekundy.
    • Kiedy Ślad Trucizny będzie włączony, jego ikona będzie wyraźniej podświetlona.

Swain

  • Zasięg ataku zmniejszony z 550 do 525.
  • Przyrost zdrowia zmniejszony z 90 do 85.
  • Ravenous Flock (pasyw)
    • Swain nie może już przechowywać do 5 Skrawków Duszy, które wzmacniają Rozbłysk Demona.
    • [Nowość] Swain na stałe przechowuje Skrawki Duszy, a każdy z nich zwiększa jego maksymalne zdrowie o 5 pkt.
    • [Nowość] Zebranie Skrawka Duszy przywraca Swainowi 4/5,5/7% jego many.
  • Death’s Hand (Q)
    • Zabicie celu już nie przywraca Swainowi 3% jego maksymalnej many.
    • Pociski teraz zawsze przebijają się przez stwory, ale zatrzymują się w chwili trafienia wrogich bohaterów.
    • Cooldown zwiększony z 7,5/6,25/5/3,75/2,5 sekundy do 10/8,5/7/5,5/4 sekund.
    • Zasięg efektu zmniejszony z 725 do 625.
    • Kąt między pociskami zwiększony 8 do 10 stopni.
  • Demonic Ascension (R1)
    • Koszt zwiększony z 0 do 100 many.
    • Podstawowe zdrowie zmniejszone z 150/275/400 do 125/200/275 (+5 za każdy Skrawek Duszy).
    • Zmniejszenie leczenia w przypadku stworów i potworów zwiększone z 80% do 90%.
    • Swain wysysa zdrowie wszystkich wrogich jednostek w zasięgu, wliczając w to niewidzialne jednostki.
  • Demonflare (R2)
    • Swain już nie musi przywracać sobie 125/300/450 pkt. zdrowia, żeby rzucić Demonflare – może użyć go od razu.
    • Obrażenia Demonflare zmienione z 45/60/75 (+0,21 AP) obrażeń magicznych za każdy Skrawek Duszy zadawanych wszystkim pobliskim wrogom na obrażenia magiczne w wysokości 75% zdrowia wyssanego przez Swaina podczas Demonic Ascension – do pewnego limitu.
    • Minimalne obrażenia: 100/150/200 pkt. (+0,5 AP).
    • Maksymalne obrażenia: 200/300/400 pkt. (+1,0 AP).

Sylas

  • Petricite Burst (pasyw)
    • Redukcja obrażeń przeciwko minionom zmniejszona z 70% do 50%.
  • Chain Lash (Q)
    • Obrażenia zwiększone z [40/60/80/100/120 (+40% AP)] do [45/70/95/120/145 (60% AP)].
  • Abscond / Abduct (E)
    • Teraz przy pierwszym użyciu Sylas na 2 sekundy osłania się tarczą blokującą obrażenia magiczne.
    • Cooldown zmieniony z 18/17/16/15/14 sekund na 14 sekund na wszystkich poziomach.
    • Czas trwania stuna E2 zmniejszony z 0,5 sekundy do 0,35 sekundy.
  • Hijack (R)
    • Zasięg castowania zmniejszony z 1050 do 950.
    • Czas przetrzymania skradzionej umiejętności zmniejszony ze 120 sekund do 90 sekund.
    • Cooldown zwiększony z 85/50/15 sekund do 100/80/60 sekund.
    • Zamiana mocy umiejętności: 0,5 AP = 1,0 dodatkowych obrażeń od ataku; 0,7 AP = 1,0 całkowitych obrażeń od ataku ⇒ 0,4 AP = 1,0 dodatkowych obrażeń od ataku; 0,6 AP = 1,0 całkowitych obrażeń od ataku.

Tahm Kench

  • An Acqiuired Taste (pasyw)
    • Umiejętności nie zadają już dodatkowych obrażeń magicznych zależnych od liczby ładunków umiejętności biernej.
    • Umiejętności nie nakładają już ładunków Smakosza.
    • Obrażenia zwiększone z 1,5% maksymalnego zdrowia Tahma Kencha za każdy ładunek do 2,5% maksymalnego zdrowia Tahma Kencha niezależnie od liczby ładunków.
  • Tongue Lash (Q)
    • Cooldown zmniejszony z 8/7/6/5/4 sekund do 8/7,5/7/6,5/6 sekund.
    • Przy rzuceniu już nie trafia wrogów na obszarze szerokiego łuku przed Tahmem Kenchem.
    • Ogłuszenie wroga Tongue Lash zużywa wszystkie ładunki An Acqiuired Taste.
    • Wartość spowolnienia zmniejszona z 50/55/60/65/70% do 30/35/40/45/50%.
    • Czas trwania spowolnienia zwiększony z 2 do 3 sekund.
    • Czas trwania stuna zwiększony z 1,5 do 2 sekund.
  • Devour (W)
    • Efekt krótkowzroczności nie jest już nakładany na pożartych wrogów.
    • Wrogowie nie są już ogłuszeni przez 0,25 sekundy po tym, jak zostaną wypluci.
    • Skalowanie obrażeń zmienione z 9/10/11/12/13% maksymalnego zdrowia celu na 11% maksymalnego zdrowia celu.
    • Maksymalne obrażenia przeciwko potworom zmienione z 400/450/500/550/600 na 500.
    • Tahm Kench może teraz użyć Pożarcia i Wyplucia na Niebieskim Strażniku oraz Czerwonym Krzewogrzbiecie.
  • Thick Skin (E)
    • Obrażenia przetrzymywane jako szare zdrowie zmniejszone z 80/85/90/95/100% do 45/50/55/60/65%.
    • Leczenie zapewniane przez szare zdrowie zwiększone z 20/25/30/35/40% szarego zdrowia do 75% szarego zdrowia na wszystkich poziomach.
    • Cooldown zmniejszony z 6 sekund (liczone od rzucenia) do 3 sekund (liczone od skończenia się lub zniszczenia tarczy Thick Skin).

Urgot

  • Purge (W)
    • Czas, po którym można wyłączyć umiejętność, zmniejszony z 1 sekundy do 0,5 sekundy.

Yuumi

  • Bop’N’Block (Passive)
    • Yuumi już nie przywraca sobie many, kiedy trafi wroga wzmocnionym atakiem podstawowym.
    • Tarcza zmieniona z [80-300] na [50/55/60/72/84/96/111/126/141/156/174/192/210/228/246/264/282/300].
  • Prowling Projectile (Q)
    • Koszt many zwiększony z 60/65/70/75/80 do 75/80/85/90/95.
    • Wzmocnione obrażenia zmienione z 60/105/150/195/240/285 (+0,6 AP) na 50/95/140/185/230/275 (+0,65 AP).
  • Zoomies (E)
    • Koszt many zmniejszony z 60/65/70/75/80 do 30/40/50/60/70.
    • Skalowanie podstawowego leczenia zmienione z “do maksymalnie +100%” na “+130% zależnie od brakującego zdrowia celu” (leczenie wzmacniane przez moc umiejętności wciąż skaluje się do maksymalnie +300% zależnie od brakującego zdrowia celu).

Naprawione błędy

  • Efekt bierny Terrashape (W) Qiyany poprawnie aktywuje teraz Liandry’s Torment.
  • Justice Punch (E) Galio już nie zostaje w wymiarze, w którym został rzucony, podczas wychodzenia z Realm of Death (R) Mordekaisera bądź wchodzenia do niego.
  • Paczka z umiejętności biernej Hextech Munitions Corkiego już nie pojawia się tylko w Realm of Death (R) Mordekaisera, jeśli Corki był tam wygnany w momencie pojawienia się jej.
  • Powerball (Q) Rammusa i The Culling (R) Luciana już nie mogą zostać przerwane przez efekty kontroli tłumu, kiedy ci bohaterowie są pod wpływem działania Edge of Night, Banshee’s Veil lub Black Shield (E) Morgany.
  • Punkty za wizję poprawnie aktualizują się teraz w opisie talizmanów zapewniających wizję.