Patch 9.14 wreszcie trafi na serwery live! Co się w nim znajdzie?
Zobacz też:
- Opis patcha 9.14 – Teamfight Tactics
- Event PROJECT 2019: będzie przepustka, misje i skórka prestiżowa
- Skórki PROJECT 2019 – splash arty i ceny
- Znamy kolejny event (po PROJECT)! W tym roku nie będzie wydarzenia Star Guardian
- Tryb gry PROJECT: Overcharge nie wróci w tegorocznym evencie
- Co z Punktami Prestiżu? Spokojnie – pojawi się dostępna za nie zawartość (trzy skórki!)
Podsumowanie patcha 9.14
Nowe skórki
Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO
Chromy
Teamfight Tactics
Opcja Show Allied Chat
Riot dodaje możliwość wyłączenia na stałe sojuszniczego czatu (automatyczne /mute all w każdej grze)
Death recap – aktualizacja
Nowy death recap już na PBE. Wygląda dość… interesująco? Napiszcie, co o nim sądzicie!
Nowe ikony
Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO
Pozostałe ikony
Ta ikona została zdobyta po ukończeniu misji trzeciego poziomu Przepustki [Fan/LCS/LEC].
Nowe emotki
Nowe skórki warda
Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO
Loot
Dostępne podczas eventu Arcade 2019: ULTRACOMBO
Aktualizacja VO Lee Sina
ARAM – zmiany balansu
Zmiany balansu
Aatrox
- Przyrost regeneracji HP na poziom zwiększony z 0,75 do 1.
- World Ender (R)
- Cooldown zmniejszony z 140/120/100 do 120/100/80.
- Aatrox już nie wskrzesza się po zyskaniu udziału w zabójstwie.
- Mnożnik uzdrowienia zwiększony z 40/55/70% do 50/60/70%.
Ahri
- Charm (E)
- Ponownie może przerywać dashe.
- Czas trwania bonusowych obrażeń zmniejszony z 5 sekund do 3 sekund.
Akali
- Przyrost zdrowia zwiększony z 85 do 95.
- Bazowe MR zwiększone z 32,1 do 37.
- Q – Five Point Strike
- Przelicznik AP zwiększony z 50% do 60%.
- W – Twilight Shroud
- Cooldown zmieniony z 25/22/19/16/13 sekund na 20 sekund na wszystkich poziomach.
- Przywracanie energii zmienione z 40/50/60/70/80 na 80.
- [Usunięto] Przedłużenie czasu trwania.
- Typ niewidzialności: ukrycie (obscurity) → zwykła niewidzialność.
- Widoczność Akali będzie działała tak, jak w przypadku Shaco na Q – oznacza to, że prawdziwa wizja dawana przez np. Oracle Lens (czerwony trinket) będzie ujawniała Akali.
- E – Shuriken Flip
- Obrażenia shurikena zmienione z 70/105/140/175/210 (+70% bonusowego AD) na 40/70/100/130/160 (+35% całkowitego AD) (+50% AP).
- Obrażenia doskoku zmienione z 50/80/110/140/170 (+70% bonusowego AD) na 40/70/100/130/160 (+35% całkowitego AD) (+50% AP).
- R – Perfect Execution
- Cooldown zwiększony ze 100/85/70 sekund do 120/110/100 sekund.
Alistar
- Mana zwiększona z 278,84 do 350.
- Przyrost many zwiększony z 38 do 40.
Aurelion Sol
- Starsurge (Q)
- Maksymalny czas trwania stuna zwiększony z 1,65/1,8/1,95/2,1/2,25 sekundy do 2,2/2,4/2,6/2,8/3 sekund po locie przez 5 sek. minimalny czas działania ogłuszenia bez zmian – 0,55/0,6/0,65/0,7/0,75/0,8 sek.)
- Rośnięcie obszaru działania zwiększone o 33%.
- Comet of Legend (E)
- Prędkość ruchu zmieniona z [25/30/35/40/45%] na [25/26/27/29/30/31/32/33/34/36/37/38/39/40/41/43/44/45% zależnie od poziomu].
Bard
- Bazowe HP zwiększone z 535 do 575.
- Regeneracja HP zmniejszona z 7,5 do 5,5.
- Magical Journey (E)
- Szybkość przemieszczania się zwiększona z 800 do 900.
- Dodatkowa szybkość sojuszników zmieniona z 10/20/30/40/50% do 33% na wszystkich poziomach.
Blitzcrank
- Static Field (R)
- [Nowość] Aktywne użycie niszczy tarcze wrogów przed nałożeniem innych efektów (zadaniem obrażeń i uciszeniem).
Cassiopeia
- Cassiopeia może teraz kolejkować swoje umiejętności.
- Bazowe HP zwiększone z 537 do 575.
- Przyrost HP na poziom zwiększony z 87 do 90.
- Bazowy pancerz zmniejszony z 25 do 20.
- Mana zwiększona z 418 do 350.
- Przyrost many zwiększony z 31,5 do 40.
- Miasma (W)
- Miasma już nie ma minimalnego zasięgu rzucenia.
- Maksymalny zasięg zmniejszony z 800 do 700.
- Cooldown zmieniony z 18/17,5/17/16,5/16 sekund na 24/21//18/15/12 sekund.
- Twin Fang (E)
- Uzdrowienie zmienione z 5-22 (zależnie od poziomu) (+10% AP) na 13/16/19/22/25% AP.
- Cassiopeia odzyskuje o 75% mniej zdrowia, gdy zatruwa stwory i małe potwory.
- Koszt zmieniony z 40/45/50/55/60 na 50 na wszystkich poziomach.
Diana
- Moonsilver Blade (pasyw)
- [Bugfix] Już nie będzie czasami zadawać wieżom niezamierzonych dodatkowych obrażeń.
- Crescent Strike (Q)
- Szybkość wewnętrznego łuku zmniejszona z 2100 do 1900.
- Szybkość zewnętrznego łuku zmniejszona z 2300 do 2100.
- Pale Cascade (W)
- Koszt zmieniony z 40/55/60/65/70 many na 40/55/70/85/100 many.
- Lunar Rush (R)
- [Bugfix] Lunarny Skok już nie może zostać zresetowany dwukrotnie, gdy zresetuje się go w momencie ponownego nałożenia Księżycowej Poświaty.
Fizz
- Nimble Fighter (pasyw)
- Redukcja obrażeń: 4/6/8/10/12/14 (na poziomach 1/4/7/10/13/16) przeciwko atakom podstawowym ⇒ 4 (+1% AP) przeciwko obrażeniom z dowolnego źródła (maksymalnie 50% redukcji).
Galio
- Przyrost many zwiększony z 20 do 40.
- Colossal Smash (pasyw)
- [Usunięto] Redukcja cooldownu, gdy Galio uderzy bohatera umiejętnością. Czas odnowienia Uderzenia Kolosa już nie jest skracany, gdy Galio trafi wrogiego bohatera umiejętnością.
- Cooldown zmniejszony z 8 sekund do 5 sekund.
- Obrażenia zmienione z 12-80 (na poziomach 1-18) (+1,0 całkowitych obrażeń od ataku) (+0,5 mocy umiejętności) (+0,4 dodatkowej odporności na magię) na 15-160 (na poziomach 1-18) (+1,0 całkowitych obrażeń od ataku) (+0,5 mocy umiejętności) (+0,6 dodatkowej odporności na magię).
- Wind of War (Q)
- Cooldown zwiększony z 10/9,5/9/8,5/8 sekund do 14/13/12/11/10 sekund.
- Koszt zmniejszony z 80/90/100/110/120 do 80/85/90/95/100.
- Obrażenia zwiększone z 70/105/140/175/210 do 80/115/150/185/220.
- Shield of Durand (W)
- Spowolnienie Galio zmniejszone z 30% do 15%.
- Nie może już używać Flasha podczas ładowania taunta.
- Tarcza Duranda może zostać przerwana wszystkimi efektami kontroli tłumu, które normalnie przerywają ładowanie umiejętności.
Jayce
- Bazowe AD zmniejszone z 58 do 54.
- Przyrost AD na poziom zwiększony z 3,5 do 4,25.
- Shock Blast (Cannon Q)
- Obrażenia zmienione z [70/115/160/205/250/295 (+100% bonusowego AD)] na [55/105/155/205/255/305 (+120% bonusowego AD)].
Jhin
- Deadly Flourish (W)
- Czas trwania roota zwiększony z 0,75/1/1,25/1,5/1,75 sekundy do 1/1,25/1,5/1,75/2 sekund.
- Cooldown zmniejszony z 14 sekund do 12 sekund.
Karma
- Focused Resolve (W)
- [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.
Katarina
- Death Lotus (R)
- Redukcja uzdrowienia zwiększona z 40% do 60%.
Kennen
- Bazowe AD zmniejszone z 50,544 do 48.
- Przyrost AD na poziom zwiększony z 3,3 do 3,75.
- Prędkość ataku zmniejszona z 0,69 do 0,625.
- Lightning Rush (E)
- Dodatkowa prędkość ataku zwiększona z 30/40/50/60/70% do 40/50/60/70/80%.
Kled
- Beartrap on a Rope (Q)
- [Nowość] Kiedy szarpie wroga, redukuje wszystkie rodzaje jego uzdrowienia o 60% na 5 sekund.
LeBlanc
- Ethereal Chains (E)
- [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.
Leona
- Eclipse (W)
- [Nowość] Redukuje otrzymywane obrażenia o 8/12/16/20/24 (do 50% otrzymywanych obrażeń).
- Pancerz zmniejszony z 25/35/45/55/65 do 20/25/30/35/40.
- Odporność na magię zmniejszona z 20/30/40/50/60 do 20/25/30/35/40.
- Solar Flare (R)
- Ataki podstawowe Leony już nie stają się wzmocnione po tym, jak bohaterka użyje R.
Lux
- Light Binding (Q)
- Cooldown zwiększony z 10 sekund do 13/12/11/10/9 sekund.
- Koszt zmieniony z 40/45/50/55/60 na 50.
- Prismatic Barrier (W)
- Czas trwania tarczy zmniejszony z 3 sekund do 2,5 sekundy.
- Przelicznik AP zwiększony z 20% do 30%.
- Dwukrotna wytrzymałość wylatującej tarczy ⇒ wytrzymałość taka sama, jak wylatującej tarczy (powracająca tarcza wciąż kumuluje się z wylatującą tarczą).
- Maksymalna wytrzymałość tarczy zmieniona z 150/195/240/285/330 (+0,6 AP) na 100/130/160/190/220 (+0,6 AP).
- Final Spark (R)
- Już nie skraca maksymalnego czasu odnowienia o pewien procent po trafieniu co najmniej jednego wrogiego bohatera, który umiera w ciągu 1,75 sek. od trafienia.
- Cooldown zmniejszony z 80/65/50 do 80/60/40 sekund.
- Przelicznik AP zwiększony z 75% do 100%.
Malphite
- Malphite jest trochę mniejszy na początku gry.
- Rozmiar Malphite’a zwiększa się teraz wraz z ilością pancerza i osiąga maksimum przy mniej więcej 850 pkt. pancerza.
- Pasyw – Granite Shield
- Dodano efekt wizualny regeneracji tarczy.
- Q – Seismic Shard
- Poprawiona animacja rzucania w przypadku większości skórek.
- Kamień Malphite’a pojawia się teraz około 100 jednostek odległości przed nim, a nie w środku jego modelu.
- Spowolnienie zwiększone z 14/17/20/23/26% do 15/20/25/30/35%.
- Czas działania spowolnienia zmniejszony z 4 sekund do 3 sekund.
- R – Unstoppable Force
- Następny atak podstawowy Malphite’a w ciągu 6 sekund będzie mieć zasięg zwiększony o 50 jednostek i zada 20/35/50/65/80 (+0,2 AP) (+0,15 pancerza) dodatkowych obrażeń fizycznych.
- Przez następne 5 sekund po użyciu tej umiejętności ataki podstawowe Malphite’a zadają frontalne obrażenia obszarowe w kształcie stożka, a trafieni nimi wrogowie otrzymują 10/20/30/40/50 (+0,2 AP) (+0,1 pancerza) obrażeń fizycznych.
- Koszt zwiększony z 25 many na wszystkich poziomach do 30/35/40/45/50 many.
Mordekaiser
- Darkness Rise (pasyw)
- Obrażenia zmienione z 8-25 (na poziomach 1-18) na 5-15 (na poziomach 1-18).
- [Bugfix] Nadejście Ciemności już nie aktywuje się na zwłokach Mordekaisera, gdy po jego śmierci Śmiertelny Uścisk trafi trzech wrogów.
- Death’s Grasp (E)
- Przebicie odporności na magię zmniejszone z 5/10/15/20/25% do 5/7,5/10/12,5/15%.
Morgana
- Soul Shacles (R)
- [Nowość] Teraz zapewnia prawdziwą wizję podczas roota.
Neeko
- Bazowe AD zmniejszone z 52 do 48.
- Przyrost AD na poziom zwiększony z 2 do 2,5.
- Prędkość ataku zmniejszona z 0,645 do 0,625.
- Przyrost prędkości ataku zwiększony z 2,5 do 3.
- Inherent Glamour (pasyw)
- Kamuflaż Neeko już nie znika, gdy używa ona ataków podstawowych na wrogich bohaterach.
- Shapesplitter (W)
- Pasywna prędkość ruchu zmniejszona z 20/25/30/35/40% do 10/15/20/25/30%.
Nidalee
- Swipe (Cougar E)
- Obrażenia zwiększone z 70/130/90/250 do 80/140/200/260.
Poppy
- Steadfast Presence (W)
- [Nowość] Jeśli Poppy przerwie doskok wroga, uziemi go i spowolni o 25% na 2 sek.
- Czas trwania zmniejszony z 2,5 sekundy do 2 sekund.
- Dodatkowa prędkość ruchu zwiększona z 30% do 35%.
Pyke
- Phantom Undertow (E)
- E ogłusza teraz jednostki niebędące bohaterami, ale nie zadaje im obrażeń.
- Death from Below (R)
- R zadaje obrażenia zmniejszone o 50% wrogom, którzy ją przeżyją.
- Łup do podziału: Pyke zabije wroga za pomocą R, ostatni sojusznik, który przy tym asystował ⇒ ostatni sojusznik, który przy tym asystował, oraz Pyke otrzymują Your Cut.
- Kiedy Pyke uzyska asystę na wrogu, którego uprzednio trafił R, otrzymuje 1 Your Cut ⇒ 2 Your Cut.
- Ikona Śmierci z Głębin pojawia się teraz obok paska zdrowia Pyke’a, ilekroć można użyć tej umiejętności za darmo.
Renekton
- Ruthless Predator (W)
- [Nowość] Kiedy jest wzmocniony za pomocą 50 Furii, niszczy tarcze wrogów przed nałożeniem innych efektów (zadaniem obrażeń i ogłuszeniem).
Ryze
- Ryze może teraz kolejkować swoje umiejętności.
- Regeneracja HP zwiększona z 7 do 8.
- Przyrost regeneracji HP zwiększony z 0,55 do 0,8.
- Overload (Q)
- [Bugfix] Overload już nie anuluje rozkazów ruchu wydanych Ryze’owi, kiedy ten próbuje szybko używać tego zaklęcia w trakcie rzucania go.
- [Bugfix] Overload już nie przeskakuje z powrotem na swój pierwotny cel, jeśli Spell Flux zostanie nałożona na ofiarę podczas przeskakiwania na inne cele.
- Spell Flux (E)
- [Bugfix] Teraz poprawnie aktywuje efekt Overload, kiedy przeskoczy na bohatera.
- [Bugfix] Spell Flux już nie przeskakuje z powrotem na swój pierwotny cel z innych celów, które mają na sobie Spell Flux.
Singed
- Poison Trail (Q)
- Czas, po którym można wyłączyć umiejętność, zwiększony z 0 sekund do 0,5 sekundy.
- Kiedy Ślad Trucizny będzie włączony, jego ikona będzie wyraźniej podświetlona.
Swain
- Zasięg ataku zmniejszony z 550 do 525.
- Przyrost zdrowia zmniejszony z 90 do 85.
- Ravenous Flock (pasyw)
- Swain nie może już przechowywać do 5 Skrawków Duszy, które wzmacniają Rozbłysk Demona.
- [Nowość] Swain na stałe przechowuje Skrawki Duszy, a każdy z nich zwiększa jego maksymalne zdrowie o 5 pkt.
- [Nowość] Zebranie Skrawka Duszy przywraca Swainowi 4/5,5/7% jego many.
- Death’s Hand (Q)
- Zabicie celu już nie przywraca Swainowi 3% jego maksymalnej many.
- Pociski teraz zawsze przebijają się przez stwory, ale zatrzymują się w chwili trafienia wrogich bohaterów.
- Cooldown zwiększony z 7,5/6,25/5/3,75/2,5 sekundy do 10/8,5/7/5,5/4 sekund.
- Zasięg efektu zmniejszony z 725 do 625.
- Kąt między pociskami zwiększony 8 do 10 stopni.
- Demonic Ascension (R1)
- Koszt zwiększony z 0 do 100 many.
- Podstawowe zdrowie zmniejszone z 150/275/400 do 125/200/275 (+5 za każdy Skrawek Duszy).
- Zmniejszenie leczenia w przypadku stworów i potworów zwiększone z 80% do 90%.
- Swain wysysa zdrowie wszystkich wrogich jednostek w zasięgu, wliczając w to niewidzialne jednostki.
- Demonflare (R2)
- Swain już nie musi przywracać sobie 125/300/450 pkt. zdrowia, żeby rzucić Demonflare – może użyć go od razu.
- Obrażenia Demonflare zmienione z 45/60/75 (+0,21 AP) obrażeń magicznych za każdy Skrawek Duszy zadawanych wszystkim pobliskim wrogom na obrażenia magiczne w wysokości 75% zdrowia wyssanego przez Swaina podczas Demonic Ascension – do pewnego limitu.
- Minimalne obrażenia: 100/150/200 pkt. (+0,5 AP).
- Maksymalne obrażenia: 200/300/400 pkt. (+1,0 AP).
Sylas
- Petricite Burst (pasyw)
- Redukcja obrażeń przeciwko minionom zmniejszona z 70% do 50%.
- Chain Lash (Q)
- Obrażenia zwiększone z [40/60/80/100/120 (+40% AP)] do [45/70/95/120/145 (60% AP)].
- Abscond / Abduct (E)
- Teraz przy pierwszym użyciu Sylas na 2 sekundy osłania się tarczą blokującą obrażenia magiczne.
- Cooldown zmieniony z 18/17/16/15/14 sekund na 14 sekund na wszystkich poziomach.
- Czas trwania stuna E2 zmniejszony z 0,5 sekundy do 0,35 sekundy.
- Hijack (R)
- Zasięg castowania zmniejszony z 1050 do 950.
- Czas przetrzymania skradzionej umiejętności zmniejszony ze 120 sekund do 90 sekund.
- Cooldown zwiększony z 85/50/15 sekund do 100/80/60 sekund.
- Zamiana mocy umiejętności: 0,5 AP = 1,0 dodatkowych obrażeń od ataku; 0,7 AP = 1,0 całkowitych obrażeń od ataku ⇒ 0,4 AP = 1,0 dodatkowych obrażeń od ataku; 0,6 AP = 1,0 całkowitych obrażeń od ataku.
Tahm Kench
- An Acqiuired Taste (pasyw)
- Umiejętności nie zadają już dodatkowych obrażeń magicznych zależnych od liczby ładunków umiejętności biernej.
- Umiejętności nie nakładają już ładunków Smakosza.
- Obrażenia zwiększone z 1,5% maksymalnego zdrowia Tahma Kencha za każdy ładunek do 2,5% maksymalnego zdrowia Tahma Kencha niezależnie od liczby ładunków.
- Tongue Lash (Q)
- Cooldown zmniejszony z 8/7/6/5/4 sekund do 8/7,5/7/6,5/6 sekund.
- Przy rzuceniu już nie trafia wrogów na obszarze szerokiego łuku przed Tahmem Kenchem.
- Ogłuszenie wroga Tongue Lash zużywa wszystkie ładunki An Acqiuired Taste.
- Wartość spowolnienia zmniejszona z 50/55/60/65/70% do 30/35/40/45/50%.
- Czas trwania spowolnienia zwiększony z 2 do 3 sekund.
- Czas trwania stuna zwiększony z 1,5 do 2 sekund.
- Devour (W)
- Efekt krótkowzroczności nie jest już nakładany na pożartych wrogów.
- Wrogowie nie są już ogłuszeni przez 0,25 sekundy po tym, jak zostaną wypluci.
- Skalowanie obrażeń zmienione z 9/10/11/12/13% maksymalnego zdrowia celu na 11% maksymalnego zdrowia celu.
- Maksymalne obrażenia przeciwko potworom zmienione z 400/450/500/550/600 na 500.
- Tahm Kench może teraz użyć Pożarcia i Wyplucia na Niebieskim Strażniku oraz Czerwonym Krzewogrzbiecie.
- Thick Skin (E)
- Obrażenia przetrzymywane jako szare zdrowie zmniejszone z 80/85/90/95/100% do 45/50/55/60/65%.
- Leczenie zapewniane przez szare zdrowie zwiększone z 20/25/30/35/40% szarego zdrowia do 75% szarego zdrowia na wszystkich poziomach.
- Cooldown zmniejszony z 6 sekund (liczone od rzucenia) do 3 sekund (liczone od skończenia się lub zniszczenia tarczy Thick Skin).
Urgot
- Purge (W)
- Czas, po którym można wyłączyć umiejętność, zmniejszony z 1 sekundy do 0,5 sekundy.
Yuumi
- Bop’N’Block (Passive)
- Yuumi już nie przywraca sobie many, kiedy trafi wroga wzmocnionym atakiem podstawowym.
- Tarcza zmieniona z [80-300] na [50/55/60/72/84/96/111/126/141/156/174/192/210/228/246/264/282/300].
- Prowling Projectile (Q)
- Koszt many zwiększony z 60/65/70/75/80 do 75/80/85/90/95.
- Wzmocnione obrażenia zmienione z 60/105/150/195/240/285 (+0,6 AP) na 50/95/140/185/230/275 (+0,65 AP).
- Zoomies (E)
- Koszt many zmniejszony z 60/65/70/75/80 do 30/40/50/60/70.
- Skalowanie podstawowego leczenia zmienione z “do maksymalnie +100%” na “+130% zależnie od brakującego zdrowia celu” (leczenie wzmacniane przez moc umiejętności wciąż skaluje się do maksymalnie +300% zależnie od brakującego zdrowia celu).
Naprawione błędy
- Efekt bierny Terrashape (W) Qiyany poprawnie aktywuje teraz Liandry’s Torment.
- Justice Punch (E) Galio już nie zostaje w wymiarze, w którym został rzucony, podczas wychodzenia z Realm of Death (R) Mordekaisera bądź wchodzenia do niego.
- Paczka z umiejętności biernej Hextech Munitions Corkiego już nie pojawia się tylko w Realm of Death (R) Mordekaisera, jeśli Corki był tam wygnany w momencie pojawienia się jej.
- Powerball (Q) Rammusa i The Culling (R) Luciana już nie mogą zostać przerwane przez efekty kontroli tłumu, kiedy ci bohaterowie są pod wpływem działania Edge of Night, Banshee’s Veil lub Black Shield (E) Morgany.
- Punkty za wizję poprawnie aktualizują się teraz w opisie talizmanów zapewniających wizję.