r.

Riot i ich wizja nowych strzelców

Rioterzy podzielili się swoją wizją strzelców po aktualizacji i ich roli w drużynie. 

Jeśli jesteście zainteresowani aktualizacją strzelców, możecie znaleźć więcej o zmianach tutaj [klik!], a o nowych przedmiotach dla nich tutaj [klik!]

Oto wypowiedź Riotera Ezreala:

“Tutaj drużyna od aktualizacji bohaterów! Prawdopodobnie widzieliście już duże zmiany zaplanowane dla strzelców. Myślimy, że to dobry czas, aby przyjrzeć się temu trochę głębiej, a może nawet zdobyć się na filozoficzną refleksję.

Najpierw szybkie podsumowanie.

Kiedy zabieraliśmy się za Juggernautów, pracowaliśmy z całą masą niewiadomych. Te postacie nie miały zbyt wiele tożsamości strategicznej. Żeby podkreślić zalety, wyposażyliśmy ich w proste narzędzia prowadzące do sukcesu (lub porażki) w nieznajomym środowisku. Zrobienie czegoś z niczego to naprawdę interesujące zajęcie i sądzę, że osiągnęliśmy to, co chcieliśmy. Cóż, trochę podchwytliwe było balansowanie Juggernautów, wyważenie ich odpowiednich słabości i czystej mocy.

Ze strzelcami mamy trochę przewagi. Po pierwsze dlatego, że cała klasa ma już wyznaczoną funkcję i jest grana w praktycznie każdej grze League of Legends, mamy dużo lepsze zrozumienie ich możliwości i oczekiwań społeczności. Na dodatek, ponieważ oczywistą słabością strzelców jest możliwość zabicia ich bardzo szybko, już ustalono im przeszkodę w carry’owaniu gier solo.

W przyszłości nasza wizja jest stabilna: chcemy dać każdej postaci unikalny powód, dla którego się ją wybiera. Chcemy również, by każdą, z każdą i przeciwko każdej z nich grało się inaczej. To oznacza wyznaczenie im jasnych granic tego, co robią lub powinni robić dobrze, a także znalezienie elementów czyniących ich specjalnymi. Chcemy, żebyście mieli powód, by wybrać Gravesa, a nie Luciana – nie powinniście kierować się tylko większymi obrażeniami.

Graves

Dubeltówka Gravesa jest jedną z najbardziej charakterystycznych broni. Ta broń nie została wcześniej wykorzystana w pełni, więc postanowiliśmy podwoić klasyczną shotgunową fantazję. Teraz ataki podstawowe Gravesa biją w stożku, a po wystrzeleniu dwa razy, bohater musi przeładować swoją broń, na dodatek ataki podstawowe mogą być zablokowane poprzez zasłonięcie celu.

Graves ma być docelowo tym typem ADC, którego wybierasz, gdy przeciwnicy mogą łatwo dostać się na twoją tylną linię. To krótkodystansowy, awanturniczy strzelec.

Quinn 

Jej poprzedni ult, chociaż był bardzo fajny, sprawiał problemy. Od teraz, dzięki nowej umiejętności specjalnej, Quinn stanie się bardzo szybkim ADC. Będzie dobra podczas potyczek w jungli, przeciwko split pusherom, sama może być split pusherem, a potem szybko dołączyć do swojej drużyny na czas teamfightu! 

Corki

Corki dobrze spełniał swoje zadanie bombardiera, ale brakowało mu narzędzi do robienia dużych zagrań. Zdecydowaliśmy się rozwiązać ten problem w bardzo… wybuchowy sposób. Od teraz Corki musi skupić się na prawidłowej decyzji ws. użycia Valkyrie, a to nie będzie takie proste! Na dodatek, żeby podkreślić jego rolę jako hybrydy, dodaliśmy mu obrażenia magiczne do autoataków. To pozwala mu także na bycie głównym źródłem obrażeń magicznych w drużynie. 

Miss Fortune

Podwyższyliśmy trwanie jej ulta o 50% i dodaliśmy trochę nowych fal kul. Dzięki swojej umiejętności pasywnej i [Q], Miss Fortune ma za zadanie nakładać presję na cele, które nieprawidłowo się pozycjonują. Nagradzamy ją również za precyzyjny dobór i zmienianie targetów oraz pozycjonowanie. 

Caitlyn

Jeśli o nią chodzi, spytaliśmy siebie samych: “jak daleko możemy pchnąć fantazję strzelca wyborowego?”. Oto odpowiedź: bardzo daleko. Dajemy jej ogromną rangę, jeśli przeciwnik da się złapać w pułapkę lub sieć, podkreślamy jej umiejętności snajperskie. Caitlyn będzie teraz bardzo dobra w kontrolowaniu  i tworzeniu choke points, a także, jak zwykle, zdominuje każde terytorium wokół obiektów do zdobycia. 

Kog’Maw

Ulubieniec publiczności stał się jeszcze słodszy. Kog’Maw ma już ustaloną tożsamość dzięki kompozycji “Protect the Kog”, ale czuliśmy, że możemy jakoś go oddzielić od innych pogromców tanków. Teraz Kog może osiągnąć szybkość aż pięciu ataków na sekundę. Stał się mało mobilnym działem maszynowym śmierci. To tworzy mnóstwo nowych możliwości przy itemizacji i oczywiście sprawia, że wygląda fajnie.