r.

Sezon 6 – Riot o nowych przedmiotach dla ADC!

Jak wszyscy wiemy, czeka nas rewolucja dla strzelców w sezonie 6. Dotyczy to również przedmiotów, które będziemy kupowali. Zobaczcie, co sam Riot sądzi o tych zmianach!

Dokładny opis nowych przedmiotów – CLICK!

Nowe przedmioty dla strzelców zapowiadają się naprawdę imponująco! Głównym celem Riotu było to, aby dać nam więcej swobody w wybieraniu odpowiedniego buildu. Musicie przyznać, że dotychczas byliśmy bardzo ograniczeni pod tym względem. Wyglądało to mniej więcej w ten sposób:

Moja postać opiera się na auto atakach? Buduję Infinity Edge! Może jestem lepszy w pojedynkach jeden na jeden? Buduję Infinity Edge! Powinienem skupić się na pushowaniu wież? Buduję Infinity Edge! Jestem silny w early? Buduję Infinity Edge! Może lepszy w late? Buduję Infinity Edge! Jestem głodny, zjadłbym kanapkę? Buduję Infinity Edge!

Nie oszukujmy – tak wyglądał żywot większości strzelców. Jedynie kilku z nich budowało Ostrze Zniszczonego Króla lub Moc Trójcy. Jednak teraz ma się to zmienić!

ad kuriererk

Czego chcemy od naszej postaci?

W sezonie szóstym mamy sami podejmować decyzję w trakcie gry, co nasza postać ma robić i czego potrzebuje. Będziemy mogli wybrać odpowiednie przedmioty, które pomogą nam w osiągnięciu naszego celu. Nowe itemy będą dzielić się na trzy grupy – przedmioty pod prędkość ataku, sytuacyjne ofensywne, defensywne. Zobaczmy, co na temat pierwszej grupy do powiedzenia ma Rioter Reinboom:

Statikk Shiv czy Phantom Dancer? Jestem do przodu czy do tyłu?

Chcemy zmienić tego typu podejście. Dać graczom szerszy wybór i sprawić, aby każdy z przedmiotów na prędkość ataku był użyteczny w odpowiedniej sytuacji. Gracz powinien sam zadecydować, jak chce walczyć, co chce robić na polu bitwy i czego potrzebuje, aby być silniejszym. W sezonie 6 ma to wyglądać w taki sposób:

Phantom Dancer: przedmiot do walk 1v1 i mniejszych potyczek grupowych
Hurricane: chcę świecić w walkach drużynowych
Statikk Shiv: wybieramy go, kiedy naszym celem jest pushowanie linii
Rapid Firecannon: mamy za zadanie skuteczniejsze niszczenie wrogich wież

Brzmi sensownie, czyż nie? Jak się to sprawdzi w praktyce? Zobaczymy. Mam wrażenie, że po prostu jeden z tych przedmiotów będzie najbardziej efektywny i przez to będzie częściej kupowany od reszty. Póki co, moim faworytem jest Phantom Dancer, który będzie naprawdę potężnym przedmiotem. Idźmy jednak dalej: co Rioter sądzi o drugiej grupie przedmiotów – ofensywnych?

Dominacja Last Whispera to spory problem. Jest on wymagany na prawie każdym ADC. Ta sytuacja nie jest zdrowa dla gry. Chcemy, aby istniały przedmioty, które będą kupowane zależnie od sytuacji na polu bitwy. Dlatego nasz build ma być bardziej ukierunkowany pod to, przeciwko komu przyszło nam walczyć. Z Last Whisperem był taki problem, że działał na każdy rodzaj postaci – i te składające pancerz, i te bardziej delikatne przez to, że penetrował całkowity pancerz przeciwnika. Teraz ma się to zmienić i będziemy mogli wybrać, czego potrzebujemy od drugiego przedmiotu pod AD.

Składniki:

Last Whisper: przeciwnicy zaopatrzyli się w pancerz – muszę go przebić
Executioner’s Calling: muszę wyłączyć leczenie przeciwników
Giant Slayer: chcę poradzić sobie z bardzo dużą ilością zdrowia u moich wrogów

Te składniki mogą być połączone w jeden z większych przedmiotów końcowych:

Lord Dominik’s Regards: kombinacja Last Whispera i Giant Slayera
Mortal Reminder: kombinacja Last Whispera i Executioner’s Callinga

Pamiętajcie, że nie będziemy już penetrowali całkowitego pancerza, ale jedynie dodatkowy! Dlatego może zdarzyć się sytuacja, że nie będziemy potrzebowali niczego z tej grupy przedmiotów. Możemy wtedy kupić więcej czystego AD albo drugi przedmiot na prędkość ataku.

Cieszy mnie, że Riot coś robi z Last Whisperem. Ten przedmiot był za dobry w mid i late game, aby go nie kupować! Teraz będziemy mogli zadecydować, co chcemy składać na wrogi front line – zmiana jak najbardziej na plus. Co jednak z defensywą?

Co rozumiemy przez przedmioty defensywne dla ADC? Chodzi nam o kradzież życia, gdyż tak naprawdę to jest statystyka, która pozwala nam więcej przeżyć podczas walk drużynowych. Tutaj również wybór był skromny, gdyż tak naprawdę ograniczał się do Bloodthirstera. Chcemy dalej, aby kradzież życia kojarzyła się z defensywą, ale mamy również na celu zapewnić dodatkową ochronę dla marksmanów.

The Bloodthirster: chcemy mieć dużo kradzieży życia i dodatkową tarczę
Death’s Dance: chcę przetrwać burst przeciwnika aby zdążyć zaatakować
Mercurial Scimitar: irytują mnie efekty kontroli tłumu

Najbardziej cieszy mnie dodanie kradzieży życia do Mercurial Scimitara. Przedmiot ten będzie dużo bardziej uniwersalny! Martwi mnie jednak to, że będzie chyba najbardziej opłacalnym przedmiotem dla strzelców. Zdejmowanie z siebie efektów kontroli tłumu, dodatkowe obrażenia oraz sustain? Dla mnie przedmiot-marzenie.

Co sądzicie o nowych przedmiotach? Czy to, co pisze Rioter, ma sens, czy raczej znowu zawsze będziemy kupowali jeden najbardziej opłacalny przedmiot? Dajcie znać w komentarzach!

 

Źródło: CLICK!