League of Legends r.

W patchu 10.24 stracicie mniej LP, gdy w drużynie będzie AFK

To jednak nie oznacza, że AFK-owanie będzie receptą na przegrane gry.

Artykuł powiązany:

Pod koniec lipca rioter Mark Yetter zapowiedział aktualizację systemu związanego z zachowaniem graczy podczas gry, a konkretnie – łagodzeniem ich wpływu na LP (LP Mitigation).

W najnowszym artykule od Riotu pojawiła się aktualizacja na ten temat.

Uważamy, że jest to do bani, gdy zaciekła gra rankingowa zrujnowana przez AFK-a totalnie niszczy LP i podejrzewamy, że się z nami zgadzasz.

W ten sposób Riot Codebear zapowiedział wprowadzenie nowego systemu, który zredukuje utratę LP w przypadku, gdy w drużynie gracza zostanie wykryty AFK lub ktoś, kto opuści grę.

System weźmie też pod uwagę to, jak często gracz jest przydzielany do drużyny z AFK-ami. Riot nie chce też dopuścić do sytuacji, w której wychodzenie z gry miałoby się upowszechnić jako sposób zmniejszenia utraty LP.

Nie przejdzie zmuszanie współgraczy do AFK-owania

Gra podda też analizie to, jak toczyła się gra przed tym, gdy pojawił się w niej AFK. Wyjście z przegranej gry nie powinno być chronione przed zbyt dużą utratą LP – nawet pomimo niepisanej zasady “never surrender”. Pozostaje przyjąć utratę LP wprost na klatę.

Riot zwraca też uwagę na to, że wymuszanie na współgraczach pójścia AFK również nie uchroni przed stratą LP.

Jak pisze Riot Codebear, system nie tyle będzie chronić przed utratą LP, co “zapewniać pewną rekompensatę, kiedy gra się pogorszy z tego powodu, że kot Twojej Yuumi zjadł jej kabel sieciowy”.

Kiedy wejdą te zmiany?

Łagodzenie wpływu zachowań graczy na LP ma wejść do gry w patchu 10.24. Zgodnie z harmonogramem patchów, aktualizacja jest planowana na wtorek, 24 listopada 2020 r.