r.

Riot szykuje większe kary za AFK-owanie i lepszy system wykrywania celowego umierania

Na serwery live trafiła już zmiana związana z reagowaniem na negatywne zachowania graczy: wprowadzono możliwość ich zgłaszania i wyciszania w ekranie wyboru bohatera. Jakie są dalsze plany Riotu związane z toksycznością graczy?

Artykuły powiązane:

Oto projekty, nad którymi pracuje Riot (nie znaczy to, że wszystkie uda się wprowadzić na serwery live – takie jest jednak założenie):

  • aktualizacja Kodeksu przywoływacza,
  • opracowanie metod lepszego automatycznego wykrywania zachowań polegających na celowym umieraniu i AFK-owaniu,
  • stworzenie bilansu innych szkodliwych działań w celu zaplanowania kolejnych kroków w procesie udoskonalania ich wykrywania,
  • ulepszenie działań, które następują w momencie identyfikacji braku czyjejś aktywności (wpływ skuteczniejszego karania na grę; sposoby ograniczania konsekwencji braku aktywności dla pozostałych graczy).

Zapowiedziano, że w patchu 10.15 (planowanym na środę, 22 lipca 2020 r.) zobaczymy już następujące elementy poprawek:

  • zmiany związane z celowym umieraniem:
    • klasyfikowanie zachowań wskazujących na celowe umieranie ma być o około 25% bardziej agresywne (wciąż Riot nie zamierza karać za złą grę),
    • kary na razie nie ulegną zmianom: gracze, którzy zostaną zakwalifikowani jako celowo umierający, otrzymają bana na 14 dni, a jeśli sytuacja się powtórzy – kara będzie dotkliwsza,
  • zmiany związane z AFK-owaniem:
    • ulepszone zostanie wykrywanie celowego braku aktywności (również sytuacji, w których gracz co jakiś czas specjalnie wykonuje ruch, by uniknąć wykrycia przez aktualny system wykrywania braku aktywności),
    • jeżeli gracz opuści grę i nie spróbuje ponownie nawiązać połączenia lub będzie nieaktywny w trakcie meczu, automatycznie dla niego gra zakończy się porażką – nawet jeśli drużyna ją wygra,
    • kary za opuszczanie gier mają być bardziej rygorystyczne (dłuższy czas w kolejce po mniejszej liczbie gier, w których gracz był nieaktywny; im częściej gracz będzie opuszczać gry, tym dłużej będzie czekać w kolejce).

W dalszej kolejności (nie w patchu 10.15) Riot przede wszystkim zajmie się aktualizacją systemów wykrywania:

  • będą lepiej rozpoznawać bardziej złożone przypadki (np. gry gracz zaczyna grę normalnie, ale dopiero w jej trakcie postanawia celowo umierać),
  • będą lepiej wykrywać przypadki, w których gracze celowo omijają systemy wykrywania, by nie dać się ukarać, ale jednocześnie zepsuć sojusznikom grę.

Odświeżony zostanie również system kar:

  • zwiększenie wariantów kar w celu wcześniejszej reakcji,
  • większe zróżnicowanie kar za poszczególne rodzaje działań negatywnie wpływających na grę w przypadku ich powtarzalności.