Jakich zmian możemy się spodziewać w patchu 9.20? Czas podsumować cykl PBE i informacja od rioterów.
Zobacz poprzednie aktualizacje w cyklu 9.20:
- PBE 9.20 – 3 października – zmiany Garena i Qiyany
- PBE 9.20 – 2 października – nowa emotka, zmiany Varusa, Lissandry, Garena i Pantheona
- PBE 9.20 – 1 października – zmiany Blitza, Rengara i Garena oraz TFT (m.in. Kai’Sa, Lucian, Assassin, Gunslinger)
- PBE 9.20 – 30 września – loot High Noon, zmiany Garena, Viktora i Shaco
- PBE 9.20 – 26 września – nowa mapa areny TFT, zmiany Garena i Viktora
- PBE 9.20 – 25 września – chromy skórek High Noon
- PBE 9.20 – 24 września – nowe skórki: High Noon Ashe, Darius, Hecarim; ikona na dziesięciolecie LoL-a i zwycięstwo G2 na MSI
Patch 9.20 – kiedy?
Patch 9.20 jest planowany na środę, 9 października.
Nowe skórki
Chromy
High Noon Ashe – chromy
High Noon Darius – chromy
High Noon Hecarim – chromy
Ashe – aktualizacja voiceover
Teamfight Tactics
Nowa mapa areny
Zmiany balansu
Nowe ikony
Nowe wardy
Nowe emotki
Worlds 2019 – loot
Zmiany balansu
Blitzcrank
- Bazowy pancerz: 44 ⇒ 40.
- Przyrost pancerza na poziom: 4 ⇒ 3,5.
Garen
[Zobacz historię zmian Garena].
- Statystyki podstawowe
- Przyrost prędkości ataku na poziom: 2,9% ⇒ 3,65%.
- Zdrowie: 616,28 + 84,25 / poziom ⇒ 620 + 84 / poziom.
- Perseverance (pasyw)
- [Usunięto] Nie może zostać zatrzymany przez obrażenia nieepickich stworów i nie podwaja się poniżej 25/50% zdrowia.
- Wartość uzdrowienia: 2/8% maksymalnego zdrowia na 5 sekund na poziomach 1/11 ⇒ 1,5-10,1% maksymalnego zdrowia na 5 sekund na poziomach 1-18.
- Cooldown walki: aktywuje się po 9/4 sekundach ⇒ przerwany po 7 sekundach.
- Decisive Strike (Q)
- Skaluje się z prędkością ataku i zachowuje się bardziej podobnie do ataku podstawowego.
- Courage (W)
- Odporność za trafienie: 0,33 (max. 50) ⇒ 0,25 (max. 30).
- Zmieniono: otrzymuje 60% redukcji obrażeń i tenacity na pierwsze 0,75 sekundy ⇒ otrzymuje tarczę o wartości 10% maksymalnego zdrowia i 60% tenacity na pierwsze 0,75 sekundy.
- Judgment (E)
- Liczba obrotów: 5-10 (zależnie od poziomu) ⇒ 7 (+1 na 20% prędkości ataku z przedmiotów i poziomów).
- Garen zdobywa 51% prędkości ataku do poziomu 18.
- Bazowe obrażenia przy obrocie: 14/18/22/26/30 (+36 – 40% całkowitego AD) ⇒ 8/12/16/20/24 (+0-8 zależnie od poziomu bohatera) (+32 – 40% całkowitego AD).
- Uderzenia konieczne do rozerwania pancerza: 4 ⇒ 6.
- Bonusowe obrażenia: +33% dla odizolowanego wroga ⇒ +25% dla najbliższego wroga.
- Zapewnia stacki Conquerora.
- Liczba obrotów: 5-10 (zależnie od poziomu) ⇒ 7 (+1 na 20% prędkości ataku z przedmiotów i poziomów).
- Demacian Justice (R)
- Usunięto pasyw Villain (“Wróg, który ostatnio zabije sojuszniczego bohatera, staje się Czarnym Charakterem. Garen zadaje dodatkowe obrażenia nieuchronne Czarnym Charakterom równe 1% maksymalnego zdrowia celu”).
- Zadaje obrażenia magiczne ⇒ zawsze zadaje nieuchronne obrażenia.
- Zapewnia wizję celu na 1 sekundę.
- Obrażenia: 175/350/525 (+28,6%/33,3%/40% brakującego zdrowia) obrażeń magicznych ⇒ 150/300/450 (+20/25/30% brakującego zdrowia) nieuchronnych obrażeń.
Ivern
- Zasięg autoataku: 125 (melee) ⇒ 475 (zasięgowy).
Lissandra
- Pancerz: 20,216 ⇒ 22.
- Iceborn Subjugation (pasyw)
- Przelicznik AP: 30% ⇒ 50%.
- Ring of Frost (W)
- Przelicznik AP: 50% ⇒ 70%.
Pantheon
- Comet Spear (Q)
- Obrażenia bazowe: 75/115/155/195/235 ⇒ 75/110/145/180/215.
Qiyana
- Edge of Ixtal (Q)
- Bazowe obrażenia: 80/100/120/140/160 ⇒ 60/85/110/135/160.
Shaco
[Zobacz historię zmian Shaco].
- Statystyki podstawowe
- Bazowe AD: 66 ⇒ 63.
- Przyrost AD na poziom: 3,5 ⇒ 3.
- Backstab (pasyw)
- [Cel: pasyw powinien być tematycznie spójnym efektem wzmocnienia, który informuje, jak Shaco się pozycjonuje i używa umiejętności bez dyktowania całego tła i buildu].
- Atak bazowy Shaco, Deceive (Q) i Two-Shiv Poison (E) mają dodatkowe efekty, kiedy Shaco uderza od tyłu.
- Atak bazowy: zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-25 (zależnie od poziomu) (+0,15 bonusowego AD). Obrażenia mogą być krytyczne.
- Two-Shiv Poison (E): zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 15-50 (zależnie od poziomu) (+0,1 AP) od tyłu.
- Deceive (Q)
- [Cel: Q powinno być funkcjonalnym narzędziem walki już przy pierwszym poziomie umiejętności, ale jego rozwój nadal powinien być opłacalny].
- Czas trwania niewidzialności: 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sekundy ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sekundy.
- Cooldown: 16/15,5/15/14,5/14 sekund ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sekund.
- [Usunięto] Cooldown nie jest już redukowany o 2,5 sekundy po aktywowaniu bonusowych obrażeń Deceive (Q).
- Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+0,4 bonusowego AD) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 bonusowego AD).
- Te obrażenia mogą być krytyczne.
- Kiedy Q jest rzucane od tyłu, gwarantowane jest trafienie krytyczne o 130% obrażeń.
- Usunięto przelicznik AP.
- Jack in the Box (W)
- [Cel: poprawa czyszczenia jungli za pomocą efektów obszarowych, żeby Shaco wydawał się bardziej zżyty z junglą].
- Teraz strzela we wszystkie pobliskie cele.
- Obrażenia dla jednego celu: 35/50/65/80/95 (+0,2 AP) [bez zmian].
- Obrażenia obszarowe: 15/20/25/30/35 (+0,1 AP).
- Czas trwania efektu fear na stworach: 3 sekundy ⇒ 2 sekundy.
- Miniony i potwory mogą się poruszać z maksymalną prędkością ruchu 60.
- Bohaterowie mogą się poruszać z maksymalną prędkością ruchu 100.
- Nadal zadaje 50% obrażeń wieżom.
- Two-Shiv Poison (E)
- [Cel: E powinien być funkcjonalną umiejętnością na wszystkich etapach gry (zwiększone obrażenia w early). Zmiany mają otworzyć buildy oparte na innych statystykach niż lethality i pozwolić się Shaco skalować].
- Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne.
- Obrażenia: 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 bonusowego AD) ⇒ 70/95/120/145/170 (+0,8 bonusowego AD).
- Przelicznik AP: 0,75 ⇒ 0,6.
- Egzekucja: obrażenia zwiększone o 0-50% oparte na brakującym zdrowiu ⇒ obrażenia zwiększone o 50% na celach poniżej 30% zdrowia.
- Hallucinate (R)
- [Cel: ult ma być silnym narzędziem dla obu buildów, szczególnie przy mądrym użyciu eksplozji klona].
- Zabawki aktywują się natychmiastowo, strasząc wrogów w lokacji śmierci klona i strzelając do pobliskich wrogów.
- Obrażenia: 200/300/400 (+1,0 AP) ⇒ 150/225/300 (+0,7 AP).
- Obrażenia dla pojedynczego celu od zabawki: 25/50/75 (+0,15 AP) [bez zmian].
- Obrażenia obszarowe zabawki: 10/20/30 (+0,1 AP).
- Czas trwania efektu przestraszenia: 0,75/1/1,25 sekundy ⇒ 1 sekunda.
Varus
- AD: 59 ⇒ 61.
- Regeneracja many: 7,34 ⇒ 8.
- Bazowe HP: 499 ⇒ 500.
- Mana: 360,48 ⇒ 360.
Viktor
[Zobacz historię zmian Viktora].
- Bugfixy
- Statystyki Hex Core aktualizują się po zakupieniu przedmiotu, a nie po zdobyciu nowego poziomu po zakupieniu przedmiotu.
- Pociski Death Ray z Aftershock mają teraz tę samą szerokość, co zwykłe pociski (80 ⇒ 90).
- Chaos Storm będzie teraz kontynuować podążanie za bohaterami, jeśli Viktor umrze.
- Siphon Power (Q)
- Skalowanie tarczy: 8% maksymalnej many (+0,15 AP) ⇒ 30-115 zależnie od poziomu (+0,15 AP).
- Gravity Field (W)
- Augment: przeciwnicy ogłuszeni przez Pole Grawitacyjne zostają wciągnięci do środka ⇒ umiejętności Viktora nakładają spowolnienie o wartości 20% spowolnienia W na 1 sekundę.
- Chaos Storm (R)
- Burza może się teraz przemieszczać nad terenem.
- Zadawanie obrażeń: co 2 sekundy ⇒ co 1 sekundę.
- Liczba razy, kiedy obrażenia zostaną zadane: 3 ⇒ 6.
- Jednorazowe obrażenia: 130/210/290 (+85% AP) ⇒ 65/105/145 (+45% AP).
- Bonusowa prędkość ruchu z wzmocnienia: 20% ⇒ 25%.
- Minimalna prędkość ruchu: 200 ⇒ 250.
- Maksymalna prędkość ruchu: 300 ⇒ 375.
Przedmioty
Locket of the Iron Solari
- Tarcza: 45-300 (zależnie od poziomu bohatera) ⇒ 130-300.