League of Legends r.

Wreszcie znamy szczegółowe zmiany Shaco: zabawki będą zadawać obrażenia wielu celom

Riot AzuBK wreszcie udostępnił zmiany Shaco. Zabawki będą zadawać obrażenia obszarowe.

Zobacz też:

Artykuły powiązane:

Aktualizacje:

  • 28 września – kolejne zmiany zapowiedziane przez Riot AzuBK,
  • 24 września – zmiany dodane na PBE.

Kiedy?

Zmiany powinny pojawić się pojawić na serwerach live w patchu 9.20 lub 9.21.

  • Aktualizacja 9.20 planowana jest na środę, 9 października.
  • Aktualizacja 9.21 planowana jest na środę, 23 października.

Na PBE prawdopodobnie trafią one już dziś, 18 września (wieczorem).

[Aktualizacja 18.09.2019 r., godz. 21.56] Zmiany Shaco nie trafią dziś na PBE. Riot AzuBK poinformował, że zobaczymy je na serwerze testowym dopiero w przyszłym tygodniu.

Cele zmian

  • Shaco powinien wydawać się wzmocniony w trakcie interakcji z wrogimi bohaterami we wczesnej fazie gry.
    • W zamian zredukowano jego potencjał do oneshotowania za pomocą lethality w późnym etapie gry.
  • AD Shaco i AP Shaco powinni bardziej martwić się o poszczególne części zestawu umiejętności – tak żeby żaden build nie był gorszą wersją drugiego.
  • Poniższa lista stanowi nerf buildu pod lethality i buff buildy pod trafienie krytyczne.

Zmiany testowane na PBE w cyklu 9.20

2 października – lista zmian od Marka Yettera

Statystyki podstawowe

  • Bazowe AD: 66 ⇒ 63.
  • Przyrost AD na poziom: 3,5 ⇒ 3.

Backstab (pasyw)

Cel: pasyw powinien być tematycznie spójnym efektem wzmocnienia, który informuje, jak Shaco się pozycjonuje i używa umiejętności bez dyktowania całego tła i buildu.

  • Atak bazowy Shaco, Deceive (Q) i Two-Shiv Poison (E) mają dodatkowe efekty, kiedy Shaco uderza od tyłu.
    • Atak bazowy: zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-25 (zależnie od poziomu) (+0,15 bonusowego AD). Obrażenia mogą być krytyczne.
    • Two-Shiv Poison (E): zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 15-50 (zależnie od poziomu) (+0,1 AP) od tyłu.

Deceive (Q)

Cel: Q powinno być funkcjonalnym narzędziem walki już przy pierwszym poziomie umiejętności, ale jego rozwój nadal powinien być opłacalny.

  • Czas trwania niewidzialności: 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sekundy ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sekundy.
  • Cooldown: 16/15,5/15/14,5/14 sekund ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sekund.
  • [Usunięto] Cooldown nie jest już redukowany o 2,5 sekundy po aktywowaniu bonusowych obrażeń Deceive (Q).
  • Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+0,4 bonusowego AD) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 bonusowego AD).
    • Te obrażenia mogą być krytyczne.
    • Kiedy Q jest rzucane od tyłu, gwarantowane jest trafienie krytyczne o 130% obrażeń.
  • Usunięto przelicznik AP.

Jack in the Box (W)

Cel: poprawa czyszczenia jungli za pomocą efektów obszarowych, żeby Shaco wydawał się bardziej zżyty z junglą.

  • Teraz strzela we wszystkie pobliskie cele.
  • Obrażenia dla jednego celu: 35/50/65/80/95 (+0,2 AP) [bez zmian].
  • Obrażenia obszarowe: 15/20/25/30/35 (+0,1 AP).
  • Czas trwania efektu fear na stworach: 3 sekundy ⇒ 2 sekundy.
    • Miniony i potwory mogą się poruszać z maksymalną prędkością ruchu 60.
    • Bohaterowie mogą się poruszać z maksymalną prędkością ruchu 100.
  • Nadal zadaje 50% obrażeń wieżom.

Two-Shiv Poison (E)

Cel: E powinien być funkcjonalną umiejętnością na wszystkich etapach gry (zwiększone obrażenia w early). Zmiany mają otworzyć buildy oparte na innych statystykach niż lethality i pozwolić się Shaco skalować.

  • Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne.
  • Obrażenia: 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 bonusowego AD) ⇒ 70/95/120/145/170 (+0,8 bonusowego AD).
  • Przelicznik AP: 0,75 ⇒ 0,6.
  • Egzekucja: obrażenia zwiększone o 0-50% oparte na brakującym zdrowiu ⇒ obrażenia zwiększone o 50% na celach poniżej 30% zdrowia.

Hallucinate (R)

Cel: ult ma być silnym narzędziem dla obu buildów, szczególnie przy mądrym użyciu eksplozji klona.

  • Zabawki aktywują się natychmiastowo, strasząc wrogów w lokacji śmierci klona i strzelając do pobliskich wrogów.
  • Obrażenia: 200/300/400 (+1,0 AP) ⇒ 150/225/300 (+0,7 AP).
  • Obrażenia dla pojedynczego celu od zabawki: 25/50/75 (+0,15 AP) [bez zmian].
  • Obrażenia obszarowe zabawki: 10/20/30 (+0,1 AP).
  • Czas trwania efektu przestraszenia: 0,75/1/1,25 sekundy ⇒ 1 sekunda.

PBE – 30 września

Niebieskim kolorem zaznaczamy wprowadzone zmiany (w porównaniu z poprzednimi).

Statystyki podstawowe

  • Bazowe AD: 66 ⇒ 63.
  • Przyrost AD: 3,5 ⇒ 3.

Backstab (pasyw)

  • Atak bazowy Shaco, Deceive (Q) i Two-Shiv Poison (E) mają dodatkowe efekty, kiedy Shaco uderza od tyłu.
    • Atak bazowy: zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 bonusowego AD). Obrażenia mogą być krytyczne.
    • Deceive (Q): trafia krytycznie o 130% obrażeń.
    • Two-Shiv Poison (E): zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 AP) i spowalnia o dodatkowe 20%.

Deceive (Q)

  • Czas trwania niewidzialności: 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sekundy ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sekundy.
  • Cooldown: 16/15,5/15/14,5/14 sekund ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sekund.
  • [Usunięto] Cooldown nie jest już redukowany o 2,5 sekundy po aktywowaniu bonusowych obrażeń Deceive (Q).
  • Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+0,4 bonusowego AD) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 bonusowego AD).
    • Te obrażenia mogą być krytyczne.
  • Usunięto przelicznik AP.

Jack in the Box (W)

  • Teraz strzela we wszystkie pobliskie cele.
  • Obrażenia dla jednego celu: 35/50/65/80/95 (+0,2 AP) [bez zmian].
  • Obrażenia obszarowe: 15/20/25/30/35 (+0,1 AP).
  • Czas trwania efektu fear na stworach: 3 sekundy ⇒ 2 sekundy.

Two-Shiv Poison (E)

  • Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne.
  • Obrażenia: 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 bonusowego AD) ⇒ 70/100/130/160/190 (+0,8 bonusowego AD).
  • Przelicznik AP: 0,7 ⇒ 0,6.
  • Egzekucja: obrażenia zwiększone o 0-50% oparte na brakującym zdrowiu ⇒ obrażenia zwiększone o 50% na celach poniżej 30% zdrowia.

Hallucinate (R)

  • Zabawki aktywują się natychmiastowo, strasząc wrogów w lokacji śmierci klona i strzelając do pobliskich wrogów.
    • Obrażenia: 200/300/400 (+1,0 AP) ⇒ 150/225/300 (+0,7 AP).
    • Obrażenia dla pojedynczego celu od zabawki: 25/50/75 (+0,15 AP) ⇒ 25/50/75 (+0,1 AP).
    • Obrażenia obszarowe zabawki: 10/20/30 (+0,1 AP).
    • Czas trwania efektu przestraszenia: 0,75/1/1,25 sekundy ⇒ 1 sekunda.

28 września – nowa lista od riotera AzuBK

Niebieskim kolorem zaznaczamy wprowadzone zmiany (w porównaniu z poprzednimi).

Statystyki podstawowe

  • Bazowe AD: 66 ⇒ 62.
  • Przyrost AD: 3,5 ⇒ 3.

Backstab (pasyw)

  • Atak bazowy Shaco, Deceive (Q) i Two-Shiv Poison (E) mają dodatkowe efekty, kiedy Shaco uderza od tyłu.
    • Atak bazowy: zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 bonusowego AD). Obrażenia mogą być krytyczne.
    • Deceive (Q): trafia krytycznie o 130% obrażeń.
    • Two-Shiv Poison (E): zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 AP) i spowalnia o dodatkowe 20%.

Deceive (Q)

  • Czas trwania niewidzialności: 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sekundy ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sekundy.
  • Cooldown: 16/15,5/15/14,5/14 sekund ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sekund.
  • [Usunięto] Cooldown nie jest już redukowany o 2,5 sekundy po aktywowaniu bonusowych obrażeń Deceive (Q).
  • Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+0,4 bonusowego AD) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 bonusowego AD).
    • Te obrażenia mogą być krytyczne.
  • Usunięto przelicznik AP.

Jack in the Box (W)

  • Teraz strzela we wszystkie pobliskie cele.
  • Obrażenia dla jednego celu: 35/50/65/80/95 (+0,2 AP) [bez zmian].
  • Obrażenia obszarowe: 15/20/25/30/35 (+0,1 AP).
  • Czas trwania efektu fear na stworach: 3 sekundy ⇒ 2 sekundy.

Two-Shiv Poison (E)

  • Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne.
  • Obrażenia: 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 bonusowego AD) ⇒ 70/100/130/160/190 (+0,8 bonusowego AD).
  • Przelicznik AP: 0,7 ⇒ 0,6.
  • Egzekucja: obrażenia zwiększone o 0-50% oparte na brakującym zdrowiu ⇒ obrażenia zwiększone o 50% na celach poniżej 30% zdrowia.

Hallucinate (R)

  • Zabawki aktywują się natychmiastowo, strasząc wrogów w lokacji śmierci klona i strzelając do pobliskich wrogów.
    • Obrażenia: 200/300/400 (+1,0 AP) ⇒ 150/225/300 (+0,7 AP).
    • Obrażenia dla pojedynczego celu od zabawki: 25/50/75 (+0,15 AP) ⇒ 25/50/75 (+0,1 AP).
    • Obrażenia obszarowe zabawki: 10/20/30 (+0,1 AP).
    • Czas trwania efektu przestraszenia: 0,75/1/1,25 sekundy ⇒ 1 sekunda.

PBE – 24 września

Backstab (pasyw)

  • Atak bazowy Shaco, Deceive (Q) i Two-Shiv Poison (E) mają dodatkowe efekty, kiedy Shaco uderza od tyłu.
    • Atak bazowy: zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 bonusowego AD). Obrażenia mogą być krytyczne.
    • Deceive (Q): trafia krytycznie o 130% obrażeń.
    • Two-Shiv Poison (E): zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 AP) i spowalnia o dodatkowe 20%.

Deceive (Q)

  • Czas trwania niewidzialności: 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sekundy ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sekundy.
  • Cooldown: 16/15,5/15/14,5/14 sekund ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sekund.
  • [Usunięto] Cooldown nie jest już redukowany o 2,5 sekundy po aktywowaniu bonusowych obrażeń Deceive (Q).
  • Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+0,4 bonusowego AD) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 bonusowego AD).
    • Te obrażenia mogą być krytyczne.
  • Usunięto przelicznik AP.

Jack in the Box (W)

  • Teraz strzela we wszystkie pobliskie cele.
  • Obrażenia dla jednego celu: 35/50/65/80/95 (+0,2 AP) [bez zmian].
  • Obrażenia obszarowe: 15/20/25/30/35 (+0,1 AP).

Two-Shiv Poison (E)

  • Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne.
  • Obrażenia: 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 bonusowego AD) (+0,75 AP) ⇒ 70/100/130/160/190 (+0,8 bonusowego AD) (+0,8 AP).
  • Egzekucja: obrażenia zwiększone o 0-50% oparte na brakującym zdrowiu ⇒ obrażenia zwiększone o 50% na celach poniżej 30% zdrowia.

Hallucinate (R)

  • Zabawki aktywują się natychmiastowo, strasząc wrogów w lokacji śmierci klona i strzelając do pobliskich wrogów.
    • Obrażenia: 200/300/400 (+1,0 AP) ⇒ 150/225/300 (+0,7 AP).
    • Obrażenia dla pojedynczego celu od zabawki: 25/50/75 (+0,15 AP) ⇒ 25/50/75 (+0,1 AP).
    • Obrażenia obszarowe zabawki: 10/20/30 (+0,1 AP).
    • Czas trwania efektu przestraszenia: 0,75/1/1,25 sekundy ⇒ 1 sekunda.

Zmiany Shaco – lista Riot AzuBK (18 września)

Pamiętajmy, że liczby mogą jeszcze ulec zmianie. W pierwszej kolejności Riot testuje zmiany mechaniki.

Backstab (pasyw)

Cel: pasyw powinien być tematycznie spójnym efektem wzmocnienia, który informuje, jak Shaco się pozycjonuje i używa umiejętności bez dyktowania całego tła i buildu.

  • Atak bazowy Shaco, Deceive (Q) i Two-Shiv Poison (E) mają dodatkowe efekty, kiedy Shaco uderza od tyłu.
    • Atak bazowy: zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 bonusowego AD). Obrażenia mogą być krytyczne.
    • Deceive (Q): trafia krytycznie o 130% obrażeń.
    • Two-Shiv Poison (E): zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 AP) i spowalnia o dodatkowe 20%.

Deceive (Q)

Cel: Q powinno być funkcjonalnym narzędziem walki już przy pierwszym poziomie umiejętności, ale jego rozwój nadal powinien być opłacalny.

  • Czas trwania niewidzialności: 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sekundy ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sekundy [buff w early, nerf w late].
  • Cooldown: 16/15,5/15/14,5/14 sekund ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sekund [buff].
  • [Usunięto] Cooldown nie jest już redukowany o 2,5 sekundy po aktywowaniu bonusowych obrażeń Deceive (Q).
  • Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+0,4 bonusowego AD) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 bonusowego AD) [obrażenia – buff, przelicznik – nerf].
    • Te obrażenia mogą być krytyczne.
  • Usunięto przelicznik AP.

Jack in the Box (W)

Cel: poprawa czyszczenia jungli za pomocą efektów obszarowych, żeby Shaco wydawał się bardziej zżyty z junglą.

  • Teraz strzela we wszystkie pobliskie cele.
  • Obrażenia dla jednego celu: 35/50/65/80/90 (+0,2 AP) [bez zmian].
  • Obrażenia obszarowe: 15/20/25/30/35 (+0,1 AP).
  • Efekt przestraszenia na wrogów niebędących bohaterami nakładany jest na 3 sekundy, a spowolnienie jest większe (tak aby nie uciekali oni z zasięgu).
    • Efekt przestraszenia na bohaterach obecnie trwa 0/0,25/0,5/0,75/1 sekundę (na serwerach live).

Two-Shiv Poison (E)

Cel: E powinien być funkcjonalną umiejętnością na wszystkich etapach gry (zwiększone obrażenia w early). Zmiany mają otworzyć buildy oparte na innych statystykach niż lethality i pozwolić się Shaco skalować.

  • Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne.
  • Obrażenia: 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 bonusowego AD) (+0,75 AP) ⇒ 70/100/130/160/190 (+0,8 bonusowego AD) (+0,8 AP) [zmiana rodzaju obrażeń; wartości podstawowe – buff, przelicznik AD – buff w early, nerf w late, przelicznik AP – buff].
  • Egzekucja: obrażenia zwiększone o 0-50% oparte na brakującym zdrowiu ⇒ obrażenia zwiększone o 50% na celach poniżej 30% zdrowia.

Hallucinate (R)

Cel: ult ma być silnym narzędziem dla obu buildów, szczególnie przy mądrym użyciu eksplozji klona.

  • Zabawki aktywują się natychmiastowo, strasząc wrogów w lokacji śmierci klona i strzelając do pobliskich wrogów.
    • Przeliczniki i obrażenia są zmniejszone ze względu na dramatycznie zwiększoną niezawodność zabawek. Ogólny efekt eksplozji R jest silniejszy.
    • Obrażenia: 200/300/400 (+1,0 AP) ⇒ 150/225/300 (+0,7 AP) [obrażenia – nerf, przelicznik AP – buff].
    • Obrażenia dla pojedynczego celu od zabawki: 25/50/75 (+0,15 AP) ⇒ 25/50/75 (+0,1 AP) [obrażenia – bez zmian, przelicznik – nerf].
    • Obrażenia obszarowe zabawki: 10/20/30 (+0,1 AP).
    • Czas trwania efektu przestraszenia: 0,75/1/1,25 sekundy ⇒ 1 sekunda [buff na pierwszym poziomie umiejętności, nerf na trzecim].

Bugi na PBE

Przy pierwszym wydaniu na PBE – czyli dzisiejszego wieczoru – na PBE zobaczymy najpewniej kilka bugów. Riot o wielu z nich wie, jednak chce zacząć testy nowej mechaniki.