Zobacz też:
- Wstępny projekt zmian Shaco: trafienie krytyczne na pasywie, Q bez przelicznika AP, przelicznik AD na E
- Szczegółowe zmiany planowane w patchu 9.19 – nowa wersja
- Zmiany Sylasa w patchu 9.19 – aktualna wersja
Artykuły powiązane:
Aktualizacje:
- 28 września – kolejne zmiany zapowiedziane przez Riot AzuBK,
- 24 września – zmiany dodane na PBE.
Kiedy?
Zmiany powinny pojawić się pojawić na serwerach live w patchu 9.20 lub 9.21.
- Aktualizacja 9.20 planowana jest na środę, 9 października.
- Aktualizacja 9.21 planowana jest na środę, 23 października.
Na PBE prawdopodobnie trafią one już dziś, 18 września (wieczorem).
[Aktualizacja 18.09.2019 r., godz. 21.56] Zmiany Shaco nie trafią dziś na PBE. Riot AzuBK poinformował, że zobaczymy je na serwerze testowym dopiero w przyszłym tygodniu.
Cele zmian
- Shaco powinien wydawać się wzmocniony w trakcie interakcji z wrogimi bohaterami we wczesnej fazie gry.
- W zamian zredukowano jego potencjał do oneshotowania za pomocą lethality w późnym etapie gry.
- AD Shaco i AP Shaco powinni bardziej martwić się o poszczególne części zestawu umiejętności – tak żeby żaden build nie był gorszą wersją drugiego.
- Poniższa lista stanowi nerf buildu pod lethality i buff buildy pod trafienie krytyczne.
Zmiany testowane na PBE w cyklu 9.20
2 października – lista zmian od Marka Yettera
Statystyki podstawowe
- Bazowe AD: 66 ⇒ 63.
- Przyrost AD na poziom: 3,5 ⇒ 3.
Backstab (pasyw)
Cel: pasyw powinien być tematycznie spójnym efektem wzmocnienia, który informuje, jak Shaco się pozycjonuje i używa umiejętności bez dyktowania całego tła i buildu.
- Atak bazowy Shaco, Deceive (Q) i Two-Shiv Poison (E) mają dodatkowe efekty, kiedy Shaco uderza od tyłu.
- Atak bazowy: zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-25 (zależnie od poziomu) (+0,15 bonusowego AD). Obrażenia mogą być krytyczne.
- Two-Shiv Poison (E): zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 15-50 (zależnie od poziomu) (+0,1 AP) od tyłu.
Deceive (Q)
Cel: Q powinno być funkcjonalnym narzędziem walki już przy pierwszym poziomie umiejętności, ale jego rozwój nadal powinien być opłacalny.
- Czas trwania niewidzialności: 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sekundy ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sekundy.
- Cooldown: 16/15,5/15/14,5/14 sekund ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sekund.
- [Usunięto] Cooldown nie jest już redukowany o 2,5 sekundy po aktywowaniu bonusowych obrażeń Deceive (Q).
- Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+0,4 bonusowego AD) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 bonusowego AD).
- Te obrażenia mogą być krytyczne.
- Kiedy Q jest rzucane od tyłu, gwarantowane jest trafienie krytyczne o 130% obrażeń.
- Usunięto przelicznik AP.
Jack in the Box (W)
Cel: poprawa czyszczenia jungli za pomocą efektów obszarowych, żeby Shaco wydawał się bardziej zżyty z junglą.
- Teraz strzela we wszystkie pobliskie cele.
- Obrażenia dla jednego celu: 35/50/65/80/95 (+0,2 AP) [bez zmian].
- Obrażenia obszarowe: 15/20/25/30/35 (+0,1 AP).
- Czas trwania efektu fear na stworach: 3 sekundy ⇒ 2 sekundy.
- Miniony i potwory mogą się poruszać z maksymalną prędkością ruchu 60.
- Bohaterowie mogą się poruszać z maksymalną prędkością ruchu 100.
- Nadal zadaje 50% obrażeń wieżom.
Two-Shiv Poison (E)
Cel: E powinien być funkcjonalną umiejętnością na wszystkich etapach gry (zwiększone obrażenia w early). Zmiany mają otworzyć buildy oparte na innych statystykach niż lethality i pozwolić się Shaco skalować.
- Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne.
- Obrażenia: 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 bonusowego AD) ⇒ 70/95/120/145/170 (+0,8 bonusowego AD).
- Przelicznik AP: 0,75 ⇒ 0,6.
- Egzekucja: obrażenia zwiększone o 0-50% oparte na brakującym zdrowiu ⇒ obrażenia zwiększone o 50% na celach poniżej 30% zdrowia.
Hallucinate (R)
Cel: ult ma być silnym narzędziem dla obu buildów, szczególnie przy mądrym użyciu eksplozji klona.
- Zabawki aktywują się natychmiastowo, strasząc wrogów w lokacji śmierci klona i strzelając do pobliskich wrogów.
- Obrażenia: 200/300/400 (+1,0 AP) ⇒ 150/225/300 (+0,7 AP).
- Obrażenia dla pojedynczego celu od zabawki: 25/50/75 (+0,15 AP) [bez zmian].
- Obrażenia obszarowe zabawki: 10/20/30 (+0,1 AP).
- Czas trwania efektu przestraszenia: 0,75/1/1,25 sekundy ⇒ 1 sekunda.
PBE – 30 września
Niebieskim kolorem zaznaczamy wprowadzone zmiany (w porównaniu z poprzednimi).
Statystyki podstawowe
- Bazowe AD: 66 ⇒ 63.
- Przyrost AD: 3,5 ⇒ 3.
Backstab (pasyw)
- Atak bazowy Shaco, Deceive (Q) i Two-Shiv Poison (E) mają dodatkowe efekty, kiedy Shaco uderza od tyłu.
- Atak bazowy: zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 bonusowego AD). Obrażenia mogą być krytyczne.
- Deceive (Q): trafia krytycznie o 130% obrażeń.
- Two-Shiv Poison (E): zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 AP) i spowalnia o dodatkowe 20%.
Deceive (Q)
- Czas trwania niewidzialności: 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sekundy ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sekundy.
- Cooldown: 16/15,5/15/14,5/14 sekund ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sekund.
- [Usunięto] Cooldown nie jest już redukowany o 2,5 sekundy po aktywowaniu bonusowych obrażeń Deceive (Q).
- Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+0,4 bonusowego AD) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 bonusowego AD).
- Te obrażenia mogą być krytyczne.
- Usunięto przelicznik AP.
Jack in the Box (W)
- Teraz strzela we wszystkie pobliskie cele.
- Obrażenia dla jednego celu: 35/50/65/80/95 (+0,2 AP) [bez zmian].
- Obrażenia obszarowe: 15/20/25/30/35 (+0,1 AP).
- Czas trwania efektu fear na stworach: 3 sekundy ⇒ 2 sekundy.
Two-Shiv Poison (E)
- Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne.
- Obrażenia: 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 bonusowego AD) ⇒ 70/100/130/160/190 (+0,8 bonusowego AD).
- Przelicznik AP: 0,7 ⇒ 0,6.
- Egzekucja: obrażenia zwiększone o 0-50% oparte na brakującym zdrowiu ⇒ obrażenia zwiększone o 50% na celach poniżej 30% zdrowia.
Hallucinate (R)
- Zabawki aktywują się natychmiastowo, strasząc wrogów w lokacji śmierci klona i strzelając do pobliskich wrogów.
- Obrażenia: 200/300/400 (+1,0 AP) ⇒ 150/225/300 (+0,7 AP).
- Obrażenia dla pojedynczego celu od zabawki: 25/50/75 (+0,15 AP) ⇒ 25/50/75 (+0,1 AP).
- Obrażenia obszarowe zabawki: 10/20/30 (+0,1 AP).
- Czas trwania efektu przestraszenia: 0,75/1/1,25 sekundy ⇒ 1 sekunda.
28 września – nowa lista od riotera AzuBK
Niebieskim kolorem zaznaczamy wprowadzone zmiany (w porównaniu z poprzednimi).
Statystyki podstawowe
- Bazowe AD: 66 ⇒ 62.
- Przyrost AD: 3,5 ⇒ 3.
Backstab (pasyw)
- Atak bazowy Shaco, Deceive (Q) i Two-Shiv Poison (E) mają dodatkowe efekty, kiedy Shaco uderza od tyłu.
- Atak bazowy: zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 bonusowego AD). Obrażenia mogą być krytyczne.
- Deceive (Q): trafia krytycznie o 130% obrażeń.
- Two-Shiv Poison (E): zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 AP) i spowalnia o dodatkowe 20%.
Deceive (Q)
- Czas trwania niewidzialności: 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sekundy ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sekundy.
- Cooldown: 16/15,5/15/14,5/14 sekund ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sekund.
- [Usunięto] Cooldown nie jest już redukowany o 2,5 sekundy po aktywowaniu bonusowych obrażeń Deceive (Q).
- Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+0,4 bonusowego AD) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 bonusowego AD).
- Te obrażenia mogą być krytyczne.
- Usunięto przelicznik AP.
Jack in the Box (W)
- Teraz strzela we wszystkie pobliskie cele.
- Obrażenia dla jednego celu: 35/50/65/80/95 (+0,2 AP) [bez zmian].
- Obrażenia obszarowe: 15/20/25/30/35 (+0,1 AP).
- Czas trwania efektu fear na stworach: 3 sekundy ⇒ 2 sekundy.
Two-Shiv Poison (E)
- Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne.
- Obrażenia: 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 bonusowego AD) ⇒ 70/100/130/160/190 (+0,8 bonusowego AD).
- Przelicznik AP: 0,7 ⇒ 0,6.
- Egzekucja: obrażenia zwiększone o 0-50% oparte na brakującym zdrowiu ⇒ obrażenia zwiększone o 50% na celach poniżej 30% zdrowia.
Hallucinate (R)
- Zabawki aktywują się natychmiastowo, strasząc wrogów w lokacji śmierci klona i strzelając do pobliskich wrogów.
- Obrażenia: 200/300/400 (+1,0 AP) ⇒ 150/225/300 (+0,7 AP).
- Obrażenia dla pojedynczego celu od zabawki: 25/50/75 (+0,15 AP) ⇒ 25/50/75 (+0,1 AP).
- Obrażenia obszarowe zabawki: 10/20/30 (+0,1 AP).
- Czas trwania efektu przestraszenia: 0,75/1/1,25 sekundy ⇒ 1 sekunda.
PBE – 24 września
Backstab (pasyw)
- Atak bazowy Shaco, Deceive (Q) i Two-Shiv Poison (E) mają dodatkowe efekty, kiedy Shaco uderza od tyłu.
- Atak bazowy: zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 bonusowego AD). Obrażenia mogą być krytyczne.
- Deceive (Q): trafia krytycznie o 130% obrażeń.
- Two-Shiv Poison (E): zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 AP) i spowalnia o dodatkowe 20%.
Deceive (Q)
- Czas trwania niewidzialności: 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sekundy ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sekundy.
- Cooldown: 16/15,5/15/14,5/14 sekund ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sekund.
- [Usunięto] Cooldown nie jest już redukowany o 2,5 sekundy po aktywowaniu bonusowych obrażeń Deceive (Q).
- Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+0,4 bonusowego AD) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 bonusowego AD).
- Te obrażenia mogą być krytyczne.
- Usunięto przelicznik AP.
Jack in the Box (W)
- Teraz strzela we wszystkie pobliskie cele.
- Obrażenia dla jednego celu: 35/50/65/80/95 (+0,2 AP) [bez zmian].
- Obrażenia obszarowe: 15/20/25/30/35 (+0,1 AP).
Two-Shiv Poison (E)
- Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne.
- Obrażenia: 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 bonusowego AD) (+0,75 AP) ⇒ 70/100/130/160/190 (+0,8 bonusowego AD) (+0,8 AP).
- Egzekucja: obrażenia zwiększone o 0-50% oparte na brakującym zdrowiu ⇒ obrażenia zwiększone o 50% na celach poniżej 30% zdrowia.
Hallucinate (R)
- Zabawki aktywują się natychmiastowo, strasząc wrogów w lokacji śmierci klona i strzelając do pobliskich wrogów.
- Obrażenia: 200/300/400 (+1,0 AP) ⇒ 150/225/300 (+0,7 AP).
- Obrażenia dla pojedynczego celu od zabawki: 25/50/75 (+0,15 AP) ⇒ 25/50/75 (+0,1 AP).
- Obrażenia obszarowe zabawki: 10/20/30 (+0,1 AP).
- Czas trwania efektu przestraszenia: 0,75/1/1,25 sekundy ⇒ 1 sekunda.
Zmiany Shaco – lista Riot AzuBK (18 września)
Pamiętajmy, że liczby mogą jeszcze ulec zmianie. W pierwszej kolejności Riot testuje zmiany mechaniki.
Backstab (pasyw)
Cel: pasyw powinien być tematycznie spójnym efektem wzmocnienia, który informuje, jak Shaco się pozycjonuje i używa umiejętności bez dyktowania całego tła i buildu.
- Atak bazowy Shaco, Deceive (Q) i Two-Shiv Poison (E) mają dodatkowe efekty, kiedy Shaco uderza od tyłu.
- Atak bazowy: zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 bonusowego AD). Obrażenia mogą być krytyczne.
- Deceive (Q): trafia krytycznie o 130% obrażeń.
- Two-Shiv Poison (E): zadaje dodatkowe obrażenia w wysokości 10-30 (zależnie od poziomu) (+0,1 AP) i spowalnia o dodatkowe 20%.
Deceive (Q)
Cel: Q powinno być funkcjonalnym narzędziem walki już przy pierwszym poziomie umiejętności, ale jego rozwój nadal powinien być opłacalny.
- Czas trwania niewidzialności: 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sekundy ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sekundy [buff w early, nerf w late].
- Cooldown: 16/15,5/15/14,5/14 sekund ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sekund [buff].
- [Usunięto] Cooldown nie jest już redukowany o 2,5 sekundy po aktywowaniu bonusowych obrażeń Deceive (Q).
- Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+0,4 bonusowego AD) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 bonusowego AD) [obrażenia – buff, przelicznik – nerf].
- Te obrażenia mogą być krytyczne.
- Usunięto przelicznik AP.
Jack in the Box (W)
Cel: poprawa czyszczenia jungli za pomocą efektów obszarowych, żeby Shaco wydawał się bardziej zżyty z junglą.
- Teraz strzela we wszystkie pobliskie cele.
- Obrażenia dla jednego celu: 35/50/65/80/90 (+0,2 AP) [bez zmian].
- Obrażenia obszarowe: 15/20/25/30/35 (+0,1 AP).
- Efekt przestraszenia na wrogów niebędących bohaterami nakładany jest na 3 sekundy, a spowolnienie jest większe (tak aby nie uciekali oni z zasięgu).
- Efekt przestraszenia na bohaterach obecnie trwa 0/0,25/0,5/0,75/1 sekundę (na serwerach live).
Two-Shiv Poison (E)
Cel: E powinien być funkcjonalną umiejętnością na wszystkich etapach gry (zwiększone obrażenia w early). Zmiany mają otworzyć buildy oparte na innych statystykach niż lethality i pozwolić się Shaco skalować.
- Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne.
- Obrażenia: 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 bonusowego AD) (+0,75 AP) ⇒ 70/100/130/160/190 (+0,8 bonusowego AD) (+0,8 AP) [zmiana rodzaju obrażeń; wartości podstawowe – buff, przelicznik AD – buff w early, nerf w late, przelicznik AP – buff].
- Egzekucja: obrażenia zwiększone o 0-50% oparte na brakującym zdrowiu ⇒ obrażenia zwiększone o 50% na celach poniżej 30% zdrowia.
Hallucinate (R)
Cel: ult ma być silnym narzędziem dla obu buildów, szczególnie przy mądrym użyciu eksplozji klona.
- Zabawki aktywują się natychmiastowo, strasząc wrogów w lokacji śmierci klona i strzelając do pobliskich wrogów.
- Przeliczniki i obrażenia są zmniejszone ze względu na dramatycznie zwiększoną niezawodność zabawek. Ogólny efekt eksplozji R jest silniejszy.
- Obrażenia: 200/300/400 (+1,0 AP) ⇒ 150/225/300 (+0,7 AP) [obrażenia – nerf, przelicznik AP – buff].
- Obrażenia dla pojedynczego celu od zabawki: 25/50/75 (+0,15 AP) ⇒ 25/50/75 (+0,1 AP) [obrażenia – bez zmian, przelicznik – nerf].
- Obrażenia obszarowe zabawki: 10/20/30 (+0,1 AP).
- Czas trwania efektu przestraszenia: 0,75/1/1,25 sekundy ⇒ 1 sekunda [buff na pierwszym poziomie umiejętności, nerf na trzecim].
Bugi na PBE
Przy pierwszym wydaniu na PBE – czyli dzisiejszego wieczoru – na PBE zobaczymy najpewniej kilka bugów. Riot o wielu z nich wie, jednak chce zacząć testy nowej mechaniki.