Zobacz też:
- Opis patcha 9.14
- Event PROJECT 2019: będzie przepustka, misje i skórka prestiżowa
- Skórki PROJECT 2019 – splash arty i ceny
- Znamy kolejny event (po PROJECT)! W tym roku nie będzie wydarzenia Star Guardian
- Tryb gry PROJECT: Overcharge nie wróci w tegorocznym evencie
- Co z Punktami Prestiżu? Spokojnie – pojawi się dostępna za nie zawartość (trzy skórki!)
Nowa postać: Twisted Fate
Teamfight Tactics (TFT) 9.13: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych
- Bohater numer 51.
- Kosztuje dwie sztuki złota.
- Pochodzenie: Pirate.
- Klasa: Sorcerer.
- Umiejętność: losowo wybiera kartę:
- czerwona – zadaje rozpryskujące się obrażenia dookoła celu,
- żółta – stunuje,
- niebieska – zwraca manę Twisted Fate’owi i pobliskim sojuszniczym jednostkom.
Zmiany balansu
Teamfight Tactics (TFT) 9.13: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych
Postacie tieru 1
Darius
- Nie castuje już umiejętności wtedy, gdy w jego pobliżu nie ma wrogów.
Elise
- Kosztuje 1 sztukę złota.
- Efekt Demon wpływa teraz na pająki.
- Koszt many: 75 ⇒ 100.
- Liczba pająków: 2/3/4 ⇒ 1/2/4.
- Zdrowie: 500 ⇒ 450.
- Pancerz: 25 ⇒ 20.
Fiora
- Prędkość ataku: 0,7 ⇒ 1.
- Obrażenia: 100-250 ⇒ 100-400.
Graves
- Zdrowie: 500 ⇒ 450.
Vayne
- Prędkość ataku: 0,6 ⇒ 0,65.
Warwick
- Umiejętność nakłada teraz efekty on-hit.
Postacie tieru 2
Ahri
- Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętności Ahri nie zadawały obrażeń, gdy umarła.
- Ahri zmienia teraz cel umiejętności, jeśli jej pierwotny cel umrze w trakcie rzucania umiejętności.
- Cel umiejętności: losowy wróg ⇒ wróg, którego aktualnie atakuje Ahri.
Blitzcrank
- Naprawiono błąd sprawiający, że Blitzcrank mógł ściągnąć jednostkę z planszy, jeśli zginął podczas używania swojej umiejętności.
- Pobliscy sojusznicy będą teraz chętniej obierać za cel jednostkę przyciągniętą przez Blitzcranka.
Braum
- Naprawiono opis umiejętności Brauma – teraz mówi już o tym, że jego tarcza zmniejsza wszystkie nadchodzące obrażenia o pewien procent.
- Redukcja obrażeń: 60-90% ⇒ 70-90%.
- Koszt many: 75 ⇒ 50.
- Celowanie umiejętności: najbliższy wróg ⇒ najdalszy wróg.
Lucian
- Obrażenia drugiego trafienia po użyciu Relentless Pursuit: 65/150/235 ⇒ 150/250/350.
Pyke
- Koszt many: 100 ⇒ 125.
- Mana startowa: 50 ⇒ 75.
Rek’Sai
- Czas trwania zanurzenia: 1,5 ⇒ 1 sekunda.
- Czas trwania podrzucenia: 1,25 ⇒ 1,75 sekundy.
- Obrażenia: 150-250 ⇒ 150-350.
Shen
- Mana startowa: 50 ⇒ 100.
Postacie tieru 3
Aatrox
- Koszt many: 100 ⇒ 75.
- Obrażenia: 350-850 ⇒ 400-1000.
Evelynn
- Zdrowie: 550 ⇒ 600.
- Próg egzekucji: 50% HP ⇒ 65% HP.
- Mnożnik obrażeń egzekucji: 300/400/500% ⇒ 300/500/700%.
- Umiejętność Evelynn teraz rootuje cele w trakcie, gdy castuje ona umiejętność (0,35 sekundy), by zapobiec ich ucieczce z obszaru działania efektu.
Gangplank
- Umiejętność nakłada teraz efekty on-hit.
- Naprawiono parę błędów związanych z animacjami i reakcjami łańcuchowymi beczek.
- Prędkość ataku: 0,6 ⇒ 0,65.
- Zdrowie: 650 ⇒ 700
Katarina
- Naprawiono błąd sprawiający, że jej umiejętność nie uniemożliwiała wrogom leczenia.
Kennen
- Obrażenia: 300-660 ⇒ 400-900.
- Obrażenia ataku: 60 ⇒ 70.
Morgana
- Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Morgany, ta jej nie użyje.
- Obrażenia: 250-450 ⇒ 300-450.
Poppy
- Pancerz: 30 ⇒ 40.
- Czas trwania stuna: 1,5/2,5/3,5 ⇒ 2/3/4 sekundy.
- Liczba uderzonych celów: 1 ⇒ 1/2/3/.
Rengar
- Buff prędkości ataku Savagery jest teraz multiplikatywny (zwiększa współczynnik prędkości ataku Rengara)..
Shyvana
- Prędkość ataku: 0,65 ⇒ 0,7.
- Zdrowie: 550 ⇒ 650.
- Bonusowe obrażenia ataku w formie smoka: 60-160 ⇒ 100-200.
Veigar
- Obrażenia dla bohaterów niższego poziomu: 9999 ⇒ 19 999.
- Koszt many: 85 ⇒ 75.
Volibear
- Zdrowie: 650 ⇒ 700.
- Prędkość ataku: 0,55 ⇒ 0,65.
- Koszt many: 100 ⇒ 75.
- Przelicznik AD Lightning: 60-100% ⇒ 80-100%.
Postacie tieru 4
Akali
- Naprawiono różne błędy powodujące, że umiejętność Akali czasami nie zadawała obrażeń.
- Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Akali, ta jej nie użyje.
Brand
- Koszt many: 100 ⇒ 125.
Cho’Gath
- Zdrowie: 1100 ⇒ 1000.
- Czas trwania podrzucenia: 2/2,25/2,5 ⇒ 1,5/2/2,5.
Draven
- Prędkość ataku: 0,85 ⇒ 0,75.
Gnar
- Zdrowie: 850 ⇒ 750.
- Pancerz: 35 ⇒ 30.
Leona
- Koszt many: 150 ⇒ 100.
Sejuani
- Czas trwania stuna: 3/4/5 ⇒ 2/3,5/5 sekund.
Postacie tieru 5
Anivia
- Umiejętność Anivii nie zostaje już przerwana w chwili jej śmierci.
Miss Fortune
- Cel umiejętności: losowy wróg ⇒ wróg, którego aktualnie atakuje Miss Fortune.
- Miss Fortune zmienia teraz cel swojej umiejętności, jeśli jej pierwotny cel zginie w trakcie przygotowywania umiejętności.
- Naprawiono błąd sprawiający, że Miss Fortune czasami przemieszczała się i zmieniała trajektorię swojej superumiejętności podczas używania jej.
- Koszt many: 75 ⇒ 100.
Yasuo
- Umiejętność nakłada teraz efekty on-hit.
- Czas trwania podrzucenia: 1,25 ⇒ 1,5 sekundy.
- Obrażenia: 150/250/350 ⇒ 150/350/550.
Pochodzenia i klasy
Teamfight Tactics (TFT) 9.13: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych
(zaktualizowane o zmiany z 9.14)
Demon
- Procentowa szansa na wypalenie całej posiadanej many celu; zadaje nieuchronne obrażenia równe wypalonej manie w zależności od liczby demonów na mapie…
- 2: 40 ⇒ 25% szans,
- 4: 60 ⇒ 50% szans,
- 6: 80% ⇒ 85% szans.
Elementalist
- Zdrowie golema: 3000 ⇒ 2500.
- Obrażenia ataku golema: 200 ⇒ 100.
Guardian
- Buff pancerza: stackuje się do 2 razy ⇒ stackuje się dowolną liczbę razy.
Gunslinger
- Poprawiono wizualizację obszarowych ataków Gunslingerów.
- Naprawiono parę błędów, które sprawiały, że dodatkowe ataki Gunslingerów nie aktywowały się przy wysokich wartościach prędkości ataku.
- Liczba dodatkowo uderzonych jednostek: 1/wszystkie ⇒ 1/2.
Pirate
- Średnie złoto za skrzynkę: 2 ⇒ 1,6.
Shapeshifter
- Naprawiony błąd: Shapeshifterzy będą teraz zyskiwać odpowiednią ilość maksymalnego zdrowia w momencie zmiany postaci. Wcześniej tego nie robili, ponieważ zdrowie zapewniane przez poziom gwiazdek nie było brane pod uwagę.
- Dodatkowe zdrowie przy transformacji: 100% ⇒ 60%.
Wild
- Prędkość ataku za stack: 7% ⇒ 8%.
Przedmioty
[Zaktualizowane] Teamfight Tactics (Potyczki Taktyczne): dostępne przedmioty
(zaktualizowane o zmiany z 9.14)
Ogólne
- Przedmioty nie skalują się już z mocą umiejętności.
- Spatula teraz podwaja statystyki przedmiotu, z którym się łączy.
Cursed Blade
- Ataki mają szansę na skurczenie (zmniejszenie tieru wrogiego bohatera o 1). Możliwe jest skurczenie bohatera na 1. poziomie do poziomu 0.
- Naprawiono błąd sprawiający, że Cursed Blade czasami resetowało liczbę gwiazdek wrogiego bohatera, jeśli zostało aktywowane po raz drugi.
Frozen Heart
- Efekty Frozen Heart są teraz skuteczniej nakładane na jednostki w pobliżu jego posiadacza.
Guardian Angel
- Opóźnienie wskrzeszenia: 4 ⇒ 2 sekundy.
- Przechowane zdrowie: 500 ⇒ 1000.
- Teraz poprawnie pozbywa się Grievous Wounds.
Guinsoo’s Rageblade
- Prędkość ataku za stack zwiększona z 3% do 4%.
Hextech Gunblade
- Hextech Gunblade nie korzysta już z efektów innych przedmiotów (np. Thornmail).
- Naprawiono błąd powodujący, że wampiryzm zaklęć nie zawsze był przyznawany.
Ionic Spark
- Teraz zadaje nieuchronne obrażenia zamiast obrażeń magicznych.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Ionic Spark nakładał 75 obrażeń zamiast 200.
Locket of the Iron Solari
- Teraz na początku rundy daje tarczę posiadaczowi Locket of the Iron Solari oraz bohaterom w odległości dwóch pól na lewo i prawo od niego.
- Wartość tarczy: 200 ⇒ 300.
Luden’s Echo
- Naprawiono błąd powodujący, że cele nie otrzymywały odpowiedniej ilości obrażeń.
- Naprawiono błąd sprawiający, że Echo aktywowało się przy trafieniu atakami podstawowymi, ale nie przy trafieniu umiejętnościami.
- Obrażenia pierwszego celu: 100 ⇒ 200.
- Obrażenia AoE: 0 + 1,0 AP ⇒ 200.
Morellonomicon
- Obrażenia zależne od maksymalnego HP na sekundę: 2,5% ⇒ 3%.
Rapidfire Cannon
- Teraz dostosowuje się do zmian zasięgu ataku bohaterów (koniec RFC Nidalee).
Recurve Bow
- Prędkość ataku: 15% ⇒ 20%.
Redemption
- Aktywuje się przy 25% zdrowia.
- Nie zadaje obrażeń wrogom.
Runaan’s Hurricane
- Pociski: 2 ⇒ 1.
- Obrażenia pocisku: 50% ⇒ 25%.
- Teraz nakłada efekty on-hit.
Przedmioty tworzone ze Spatuli
- Podwaja statystyki przedmiotu, z którym jest połączona.
Seraph’s Embrace
- Naprawiono błąd powodujący, że efekt Seraph’s Embrace się nie kumulował.
Statikk Shiv
- Teraz zawsze trafia trzy dodatkowe cele, a nie wszystkich bohaterów w stożku przed posiadaczem tego przedmiotu.
- Teraz aktywuje się maksymalnie raz na każdy atak.
Thornmail
- Odbite obrażenia: 35% otrzymywanych obrażeń fizycznych ⇒ 100% zredukowanych obrażeń fizycznych.
- Rodzaj obrażeń: magiczne ⇒ nieuchronne.
Warmog’s Armor
- Regeneracja zwiększona z 3% maksymalnego zdrowia do 6% brakującego zdrowia na sekundę.
Zeke’s Herald
- Prędkość ataku zwiększona z 10% do 15%.
- Teraz przyznaje prędkość ataku tylko bohaterom w odległości dwóch pól na lewo i prawo od posiadacza tego przedmiotu.
Systemy
Zmiany prędkości ataku
- Zmieniono sposób przeliczania bonusów prędkości ataku. Teraz postacie z mniejszą bazową prędkością ataku będą otrzymywały mniej korzyści z przedmiotów na prędkość ataku.
- Przelicznik prędkości ataku bohatera: 1,0 ⇒ bazowa prędkość ataku bohatera.
Rundy PvE
- Jeśli nie otrzymasz przedmiotu w trakcie rundy PvE, jeden ze stworów da teraz złoto.
- Smok i Starszy Smok nie będą już miały benefitu pochodzenia Dragon.
Breakpointy poziomów
- Doświadczenie potrzebne do poziomu 9: 70 ⇒ 64.
Celowanie umiejętności
- Umiejętności, które są celowane w bohaterów z niskim poziomem zdrowia, teraz określają poziom zdrowia procentowo.
Sklep
- Kiedy odświeżasz sklep po zdobyciu nowego poziomu z doświadczenia z runy, postacie w sklepie są dostosowywane do Twojego nowego poziomu (zamiast do starego poziomu).
Rankedy
Teamfight Tactics: jak będzie wyglądał system rankingowy?
Podstawowe informacje:
- W TFT będą obowiązywać takie same kręgi i dywizje jak w innych trybach rankingowych
- Pod koniec każdej gry będziemy tracić (miejsca 5-8) lub otrzymywać (miejsca 1-4) LP. Liczba LP będzie zależna od miejsca – na pierwszym miejscu otrzymamy więcej LP niż na kolejnych.
- Nie będzie serii o awans. Kiedy osiągniemy 100 LP, po prostu awansujemy. Jednocześnie jednak nie będzie tak dużej ochrony przed degradacją – co oznacza, że nasza ranga może się zmieniać szybciej.
Możemy być premade w łącznie trzy osoby (niezależnie od kręgu).
Poniższy obrazek przedstawia, z kim możemy być w premade’owanej grupie:
Zmiany interfejsu
- Dodano statystyki bohaterów (AD, pancerz, MR etc.) w panelu postaci (po kliknięciu prawym przyciskiem myszy).
- Dodano podsumowanie walki, w której można zobaczyć, ile obrażeń zadali poszczególni bohaterowie w danej rundzie.
- Dodano wskaźnik streak (win/loss).
Naprawione błędy
- Zaktualizowano efekty wizualne pocisku Enchanted Crystal Arrow.
- Enchanted Crystal Arrow wydaje teraz dźwięki.
- Naprawiono błąd powodujący, że zwiększenie liczby gwiazdek bohatera podczas wspólnego dobierania czasami duplikowało tego bohatera.
- Ponowne połączenie się z grą w trybie TFT nie sprawia już, że statystyki po zakończeniu gry nie są wyświetlane.
- Naprawiono wiele błędów sprawiających, że bohaterowie walczący wręcz przestawali się ruszać i atakować.
- Miliard innych naprawionych błędów wymienionych w sekcjach powyżej.