Potyczki Taktyczne r.

Teamfight Tactics (TFT) 9.18: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych

Czym jest Teamfight Tactics (TFT)? Co dają różne pochodzenia (origins) i klasy postaci? Jacy bohaterowie występują w TFT?

Zobacz też:

Artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.18.

Czym jest Teamfight Tactics?

Teamfight Tactics (pol. Potyczki Taktyczne, w skrócie TFT) to zupełnie nowy tryb gry, którego premiera odbyła się w aktualizacji 9.13 (wersja beta). Rozgrywka znacząco różni się od poprzednich trybów gry – w założeniach czerpie z nowego gatunku auto chess, który poznaliśmy głównie za sprawą gry Dota Auto Chess.

W trybie TFT bierze udział osiem rywalizujących ze sobą graczy. Rozgrywka polega na tworzeniu jak najsilniejszej kompozycji drużyny, która samodzielnie będzie konfrontować się z wrogimi pionkami. Rola gracza ogranicza się do kupowania nowych przedmiotów, wybierania bohaterów… To, co się dzieje bezpośrednio na planszy, to decyzje podejmowane przez championów bez pośrednictwa przywoływacza.

Celem gry w Potyczkach Taktycznych jest utrzymanie się do końca na placu boju.

TFT na Twitchu

Ze względu na swoją złożoność i zupełnie odrębną rozgrywkę niż w League of Legends tryb otrzymał własną kategorię na Twitchu.

Postacie w Teamfight Tactics

Każda z postaci w TFT posiada swoją klasę oraz pochodzenie (ang. origins), które wpływają bezpośrednio na jej statystyki. Przykładowo Yasuo należy do klasy Blademaster, a jego pochodzenie to Exile.

Nie każdy z bohaterów League of Legends znajduje się w Potyczkach Taktycznych.

Dostępni bohaterowie

W trybie Potyczek Taktycznych pojawia się 56 bohaterów z League of Legends (łącznie w LoL-u jest ich 145 – licząc do Qiyany, Cesarzowej Żywiołów). Twórcy gry planują rozszerzać pulę dostępnych postaci.

Wszyscy dostępni w Teamfight Tactics bohaterowie (wraz z ich klasami i pochodzeniem) zostali wypisani na końcu artykułu.

Klasy postaci TFT

Każda z klas postaci zapewnia dodatkowe statystyki w walce.

Assassin

Zabójczy skaczą na cel po 0,395 sekundy.

  • Bonus: dodatkowe obrażenia krytyczne w zależności od liczby assassinów na mapie:
    • 3 assassinów: +75% obrażeń krytycznych i 10% szansy na trafienie krytyczne,
    • 6 assassinów: +150% obrażeń krytycznych i 25% szansy na trafienie krytyczne,
    • 9 assassinów: +225% obrażeń krytycznych i 40% szansy na trafienie krytyczne.

Postacie z klasy Assassin

Nazwa postaciKoszt postaci (skala 1-5)
Akali4
Evelynn3
Katarina3
Kha'Zix1
Pyke2
Rengar3
Zed2

 

Blademaster

 

  • Bonus: 35% szans na zadanie dodatkowych ataków w zależności od liczby blademasterów na mapie:
      • 3 blademasterów: jeden dodatkowy atak,
      • 6 blademasterów: dwa dodatkowe ataki,
      • 9 blademasterów: cztery dodatkowe ataki.

Postacie z klasy Blademaster

Nazwa postaciKoszt postaci (skala 1-5)
Aatrox3
Draven4
Fiora1
Gangplank3
Shen2
Yasuo5
Camille (od patcha 9.16)1

 

Brawler

  • Bonus: dodatkowe punkty zdrowia w zależności od liczby brawlerów na mapie:
      • 2 brawlerów: +250 HP,
      • 4 brawlerów: +500 HP,
      • 6 brawlerów: +900 HP.

Postacie z klasy Brawler

Nazwa postaciKoszt postaci (skala 1-5)
Warwick1
Blitzcrank2
Cho'Gath4
Rek'Sai2
Volibear3
Vi (od patcha 9.16)3

 

Elementalist

  • Bonus: gdy na planszy znajdują się 3 postacie Elementalist, na początku walki przywołują Golema.
    • Zdrowie golema: 2200.
    • Obrażenia ataku golema: 100.
    • Pancerz golema: 20 ⇒ 40.

Postacie z klasy Elementalist

Nazwa postaciKoszt postaci (skala 1-5)
Lissandra2
Kennen3
Brand4
Anivia5

Guardian

 

  • Bonus: gdy na planszy znajduje się 2 postacie Guardian, +35 pancerza dla sojuszników (z wyłączeniem strażników), którzy rozpoczynają walkę w ich pobliżu.

Postacie z klasy Guardian

Nazwa postaciKoszt postaci (skala 1-5)
Braum2
Leona4
Pantheon5

Gunslinger

  • Bonus: 50% szansy na atak, który zada obrażenia innym postaciom, w zależności od liczby gunslingerów na mapie:
      • 2 gunslingerów: atak dla jednej dodatkowej postaci,
      • 4 gunslingerów: atak dla dwóch dodatkowych postaci.
      • 6 gunslingerów: atak dla trzech dodatkowych postaci.

Postacie z klasy Gunslinger

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Gangplank
3
Graves1
Lucian2
Miss Fortune5
Tristana1
Jinx (od patcha 9.16)4

Knight

  • Bonus: blokada obrażeń z podstawowych ataków dla drużyny w zależności od liczby knightów na mapie:
      • 2 knightów: blokada 15 obrażeń,
      • 4 knightów: blokada 35 obrażeń,
      • 6 knightów: blokada 65 obrażeń.

Postacie z klasy Knight

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Darius1
Mordekaiser1
Sejuani4
Garen1
Poppy3
Kayle5

Ranger

  • Bonus: posiadają procentową szansę na podwojenie prędkości ataku na 3 sekundy w zależności od liczby rangerów na mapie:
      • 2 rangerów: 30% szans,
      • 4 rangerów: 70% szans.

Postacie z klasy Ranger

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Ashe3
Kindred4
Varus2
Vayne1

Shapeshifter

  • Bonus: po transformacji otrzymują bonus maksymalnego HP w ilości zależnej od liczby shapeshifterów na mapie:
    • 3 shapeshifterów: +60% maksymalnego zdrowia,
    • 6 shapeshifterów: +120% maksymalnego zdrowia.

Postacie z klasy Shapeshifter

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Elise1
Gnar4
Nidalee1
Shyvana3
Swain5
Jayce (od patcha 9.16)2

Sorcerer

 

  • Bonus: otrzymują podwójną ilość many przy atakowaniu oraz zwiększają obrażenia umiejętności sojuszników w zależności od liczby sorcererów na mapie:
      • 3 sorcererów: +40% obrażeń umiejętności,
      • 6 sorcererów: +100% obrażeń umiejętności,
      • 9 sorcererów: +175% obrażeń umiejętności.

Postacie z klasy Sorcerer

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Ahri2
Aurelion Sol4
Karthus5
Kassadin1
Lulu2
Morgana3
Veigar3
Twisted Fate2

 

Pochodzenie (origins) postaci TFT

Pochodzenia zapewniają unikalne statystyki. Jedna postać może mieć dwa różne pochodzenia (np. Swain jest jednocześnie z pochodzenia Imperial i Demon).

Demon

  • Bonus: ataki podstawowe demonów mają 40% szansy na wypalenie 20 pkt. many celowi i przywrócenie atakującemu ilości many zależnej od liczby demonów na mapie:
      • 2 demonów: 15 many,
      • 4 demonów: 30 many,
      • 6 demonów: 45 many.

Postacie z pochodzenia Demon

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Swain5
Brand4
Aatrox3
Evelynn3
Morgana3
Varus2
Elise1

Dragon

 

  • Bonus: gdy na planszy znajduje się 2 postacie Dragon, otrzymują 83% niewrażliwości na obrażenia magiczne.

Postacie z pochodzenia Dragon

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Aurelion Sol
4
Pantheon5
Shyvana
3

Exile

  • Bonus: gdy na planszy znajduje się 1 postać Exile, rozpoczyna walkę z tarczą równą 100% maksymalnego zdrowia, gdy obok nie znajduje się żadna inna jednostka.

Postacie z pochodzenia Exile

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Yasuo5

 

Glacial

  • Bonus: procentowa szansa na zestunowanie atakiem na 2 sekundy w zależności od liczby glaciali na mapie:
    • 2 glaciali: 20% szans,
    • 4 glaciali: 30% szans,
    • 6 glaciali: 45% szans.

Postacie z pochodzenia Glacial

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Anivia5
Ashe3
Braum2
Lissandra2
Sejuani4
Volibear3

 

Hextech

  • Bonus: rzuca we wrogą jednostkę z przedmiotem bombę, która wyłącza wszystkie przedmioty na 7 sekund w zasięgu zależnym od liczby hextechów na mapie:
    • 2 hextechów: jednego pola,
    • 4 hextechów: dwóch pól.

Postacie z pochodzenia Hextech

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Camille1
Jayce2
Jinx4
Vi3

 

Imperial

  • Bonus: określona liczba postaci zadaje podwójne obrażenia w zależności od liczby imperiali na mapie:
      • 2 imperiali: jeden imperial zadaje podwójne obrażenia,
      • 4 imperiali: wszyscy imperiale zadają podwójne obrażenia.

Postacie z pochodzenia Imperial

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Darius1
Draven4
Katarina3
Swain5

 

Noble

  • Bonus: +50 pancerza i odporności na magię oraz +25 pkt. zdrowia przy uderzeniu wroga w zależności od liczby nobli na mapie:
      • 3 nobli: losowy sojusznik,
      • 6 nobli: wszyscy sojusznicy.

Postacie z pochodzenia Noble

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Fiora
1
Garen1
Kayle5
Leona4
Lucian2
Vayne1

Ninja

  • Bonus: dodatkowe procentowe obrażenia ataku w zależności od liczby ninja na mapie:
      • dokładnie 1 ninja: jeden ninja otrzymuje +50 obrażeń od ataku i mocy umiejętności
      • dokładnie 4 ninja: wszyscy ninja otrzymują +70 obrażeń od ataku i mocy umiejętności.

Postacie z pochodzenia Ninja

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Akali4
Kennen3
Shen2
Zed2

Pirate

 

  • Bonus: gdy na planszy znajdują się 3 postacie Pirate, po każdej rundzie przeciwko innemu graczowi pojawia się skrzynia zawierająca do 4 sztuk złota (może zawierać 0 złota).

Postacie z pochodzenia Pirate

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Graves1
Gangplank3
Pyke2
Miss Fortune5
Twisted Fate2

Phantom

  • Bonus: gdy na planszy znajduje się 2 postacie Phantom, przeklina wroga na początku starcia, ustawiając jego HP na 100 punktów.

Postacie z pochodzenia Phantom

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Karthus5
Kindred4
Mordekaiser1

 

Robot

  • Bonus: gdy na planszy znajduje się 1 postać Robot, rozpoczyna walkę z pełną maną.

Postacie z pochodzenia Robot

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Blitzcrank2

 

Void

  • Bonus: gdy na planszy znajdują się 3 postacie Void, ataki postaci z Pustki zadają obrażenia nieuchronne.

Postacie z pochodzenia Void

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Cho'Gath4
Kassadin1
Kha'Zix1
Rek'Sai2

Wild

  • Bonus: każdy atak jednostki zapewnia furię (5 ładunków); każdy ładunek daje 12% prędkości ataku w zależności od liczby wildów na mapie:
      • 2 wildów: bonus tylko dla sojuszników o pochodzeniu Wild,
      • 4 wildów: bonus dla wszystkich sojuszników, nie można uniknąć ich ataków podstawowych.

Postacie z pochodzenia Wild

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Ahri2
Gnar4
Nidalee1
Rengar3
Warwick1

Yordle

  • Bonus: Yordle mają procentową szansę na unik ataku oraz efektów przy trafieniu w zależności od liczby yordli na mapie:
      • 3 yordli: 35% szans,
      • 6 yordli: 60% szans.

Postacie z pochodzenia Yordle

Nazwa postaci
Koszt postaci (skala 1-5)
Tristana1
Poppy3
Kennen3
Lulu2
Veigar3
Gnar4

Wszystkie postacie

Nazwa postaciKlasa 1Klasa 2Pochodzenie 1Pochodzenie 2Koszt (skala 1-5)
AniviaElementalistGlacial5
KarthusSorcererPhantom5
KayleKnightNoble5
Miss FortuneGunslingerPirate5
SwainShapeshifterDemonImperial5
YasuoBlademasterExile5
AkaliAssassinNinja4
Aurelion SolSorcererDragon4
BrandElementalistDemon4
Cho’GathBrawlerVoid4
DravenBlademasterImperial4
GnarShapeshifterWildYordle4
KindredRangerPhantom4
LeonaGuardianNoble4
SejuaniKnightGlacial4
AatroxBlademasterDemon3
AsheRangerGlacial3
EvelynnAssassinDemon3
GangplankBlademasterGunslingerPirate3
KatarinaAssassinImperial3
KennenElementalistNinjaYordle3
MorganaSorcererDemon3
PoppyKnightYordle3
RengarAssassinWild3
ShyvanaShapeshifterDragon3
VeigarSorcererYordle3
VolibearBrawlerGlacial3
AhriSorcererWild2
BlitzcrankBrawlerRobot2
BraumGuardianGlacial2
LissandraElementalistGlacial2
LucianGunslingerNoble2
LuluSorcererYordle2
PykeAssassinPirate2
Rek’SaiBrawlerVoid2
ShenBlademasterNinja2
VarusRangerDemon2
ZedAssassinNinja2
DariusKnightImperial1
EliseShapeshifterDemon1
FioraBlademasterNoble1
GarenKnightNoble1
GravesGunslingerPirate1
KassadinSorcererVoid1
Kha’ZixAssassinVoid1
MordekaiserKnightPhantom1
NidaleeShapeshifterWild1
TristanaGunslingerYordle1
VayneRangerNoble1
WarwickBrawlerWild1
Twisted FateSorcererPirate2
JinxGunslingerHextech4
JayceShapeshifterHextech2
ViBrawlerHextech3
CamilleBlademasterHextech1
PantheonGuardianDragon5