League of Legends r.

Nowe postacie i reworki – co wiemy? ★ Zmiany przedmiotów z krytem ★ Zmiany Akali, Aatroxa i Irelii ★ Kiedy pojawią się zmiany obrażeń wyjściowych? ★ Sylas – zestawy ★ Nowe biografie i opowiadania

Co wiemy o nadchodzących postaciach i reworkach?

Wiadomości na dziś:

Nowe postacie i reworki – co wiemy?

Nowe postacie

“Mag z książką”

Następna postać została zapowiedziana w oficjalnym zwiastunie sezonu 2019. Wiadomo, że będzie to support-enchanter (klasa postaci typu Karma, Lulu). Jeden z rioterów określił ją jako “180 stopni względem Pyke’a”.

Kim może być zagadkowy mag? Gracze są pewni, że będzie to yordle w typie kota, który swoim wyglądem będzie podobny do “różnych rozkosznych czarodziejek z anime”. Ale dlaczego kot? W pewnym momencie zwiastunu pojawia się fraza “it was be a purrfect opportunity“, gdzie słowo “purr” oznacza dźwięk wydawany przez mruczącego kota. To całkiem dużo wskazówek na temat nowej postaci jak na Riot.

Drugą teorią, która poniekąd łączy się z pierwszą, jest postać będąca właścicielem Aery – kotopodobnego stwora z kluczowej runy Czarnoksięstwa – Przywołania Aery. Zdaniem zwolenników jej umiejętności opierałyby się na przyczepianiu się sojusznika jak wróżka Pix Lulu czy właśnie Aery – i w ten sposób wzmacnianiu postaci.

Jeśli nowa postać okazałaby się kotem, miejmy nadzieję, że nie dostanie pasywnie dziewięciu dodatkowych żyć…

Zabójca

Kolejną postacią po “Magu z książką” będzie ktoś z klasy zabójców. Co o nim wiemy?

Dodatkowo jeden z moderatorów Surrender@20 odpowiedział na Twitterze, że jego zdaniem wydanie nowej postaci danej klasy może mieć wpływ na rework innej z tej samej klasy.

Jungler?

Nasz redaktor Spliter postanowił zapytać tego samego moderatora o to, czy nie szykuje się już nic związanego z junglą – w końcu minęły już dwa lata od wydania ostatniego junglera. Odpowiedział, że Riot pracuje nad “czymś związanym z dżunglą”. Postać? Przedmioty? Reworki, zmiany? Czekamy na więcej informacji.

Reworki

Kayle i Morgana

Powiązane artykuły:

Rework Kayle

  • Duże zmiany.
  • Mechanika ulta pozostanie “z zachowaną nieśmiertelnością”.
  • Pozostanie postacią opartą na atakach automatycznych.
  • Zostanie zachowana możliwość grania nią pod supporta.
  • Będzie “w mniejszości” [?].
    • ang. “She’s going to be a minority as well” [źródło].
    • Możemy podejrzewać mniejszość etniczną, seksualną i tym podobne.

Prócz tego w reworku Kayle znajduje się coś, co sprawi, że zdaniem Riotu będzie ona niepopularna, a być może nawet nielubiana przez jej obecnych mainów [źródło]. Będzie to zmiana powiązana z jej gameplayem. Spekuluje się, że może to być:

  • Ult w stylu pasywu Anivii czy superumiejętności Aatroxa, Zileana bądź Tryndamere’a.
  • Ewolucja umiejętności w stylu Kha’Zixa.
  • Androgeniczny wygląd, który nie wskazywałby jednoznacznie na żadną płeć.

Rework Morgany

  • Mniejsze zmiany.
  • Ult zostanie praktycznie nieruszony.
  • Prawdopodobnie to będą jedynie poprawki wizualne.

Mordekaiser

Powiązany artykuł:

Żelazny Upiór zniknie z bota na rzecz pozostania AP juggernautą. Przejdzie całkowity rework.

Jeden z rioterów przyznał, że dziwi się, jak niektóre części kodu Mordekaisera dały sobie radę przez tak wiele lat…

Które postacie dostaną VGU?

Reav3 dodatkowo zdradził, które postacie są rozważane jako kandydaci do kolejnych reworków:

  • Dr Mundo,
  • Corki,
  • Cho’Gath,
  • Fiddlesticks,
  • Nocturne,
  • Pantheon,
  • Rammus,
  • Skarner,
  • Shyvana,
  • Shaco,
  • Udyr,
  • Volibear.

Zmiany przedmiotów z krytem

Czas poznać kolejne informacje na temat przedmiotów z krytem. Dotychczas temat ten został poruszony dwukrotnie:

Meddler podzielił się z nami postępami prac w tym zakresie.

Cele zmian

  • Użytkownicy kryta mają mieć taką ścieżkę buildu, która będzie ich ekscytować.
  • Użytkownicy kryta mają mieć możliwość korzystania z defensywnych efektów w early/mid game.
  • Użytkownicy kryta mają czuć się bardziej usatysfakcjonowani grą.
  • Zmiana

Changes range from power neutral to power positive depending on the marksmen in question (e.g. Tristana has room to be stronger, Sivir probably doesn’t)

Jak te cele będą realizowane?

  • Przeniesienie siły buildów opartych na krycie z late game do wcześniejszych etapów gry. Przede wszystkim silniejszy powinien być drugi przedmiot.
  • Redukcja wykluczających się synergii pomiędzy przedmiotami i zmniejszenie frustracji.
  • Zmienienie przedmiotów tak, by nie straciły na sile, ale tak, aby zyskały nieco defensywy.
  • Inne mniejsze zmiany.

Co konkretnie się zmieni?

  • Infinity Edge będzie zwiększał obrażenia z trafienia krytycznego (225% AD). Zwiększy się również samo AD.
  • Essence Reaver znowu będzie przedmiotem dającym AD, kryta, CDR (20%) i zwrot many (za każdy autoatak). Efekt Essence Reaver, który obowiązuje dziś, zostanie przeniesiony do nowego przedmiotu wraz z AD, zdrowiem i CDR – ma być on używany zarówno przez strzelców, jak i innych użytkowników obecnego ER.
  • Phantom Dancer otrzyma pasyw, który gwarantuje tarczę poniżej 30% zdrowia. Dawać będzie również prędkość ruchu i ghost przy autoatakach przeciwko wrogim bohaterom. Straci jednak redukcję obrażeń od wroga, którego ostatnio zaatakowałeś.
  • Wszystkie ulepszone przedmioty z krytem będą dawały 25% szans na trafienie krytyczne (Infinity Edge, Essence Reaver, Phantom Dancer, Rapid Firecannon, Statikk Shiv, Runaan’s Hurricane).
  • Stormrazor pozostanie przedmiotem AD/AS, otrzyma jednak unikalny pasyw, który wzmacnia efekt Energized (z Fleet Footwork, Statikk Shiv, Rapid Firecannon).

Nad czym Riot nadal pracuje?

Te zmiany nie są jeszcze pewne.

  • Poprawienie Spear of Shojin. Możliwe zmniejszenie CDR do 10% za uderzenie.
  • Nadal twórcy szukają defensywnych efektów, wliczając w to takie kwestie, jak defensywne statystyki bazowe, defensywne buty etc.
  • Koszty przedmiotów i konkretne liczby.

Zmiany Akali, Aatroxa i Irelii

Meddler poruszył także temat Akali, Aatroxa i Irelii. Mają oni przede wszystkim otrzymać więcej słabości, z których mogliby skorzystać przeciwnicy. Twórcy zamierzają także zmniejszyć same liczby przy umiejętnościach tych postaci.

Aatrox

Aatrox dostał już nerfy w patchu 9.2:

  • Q — Ostrze Darkinów
    • Skalowanie obrażeń: 0,64/0,68/0,72/0,76/0,80 pkt. całkowitych obrażeń od ataku ⇒ 0,55/0,60/0,65/0,70/0,75 pkt. całkowitych obrażeń od ataku
    • Skalowanie pełnej kombinacji: 3,6/3,825/4,05/4,275/4,5 pkt. całkowitych obrażeń od ataku ⇒ 3,09/3,38/3,66/3,94/4,22 pkt. całkowitych obrażeń od ataku
  • E — Doskok Umbry
    • Czas ładowania: 24/20/16/12/8 sek. ⇒ 26/22/18/14/10 sek.

Zmiany te okazały się jednak niewystarczające, dlatego w patchu 9.3 powinny pojawić się kolejne nerfy. Obecnie testowane są dwa rozwiązania:

  • Zwiększenie czasu, w którym E nie jest dostępne – oznacza to usunięcie systemu ładowania z tej umiejętności, aby nie mógł ciągle na niej polegać. Riot zastanawia się jednak, czy lepiej sprawdzi się krótszy cooldown z możliwością pojedynczego użycia (obecnie testowany cooldown: 9/8/7/6/5 sekund), czy też dłuższy cooldown z możliwością podwójnego użycia (ale z koniecznością szybkiej ponownej aktywacji, podobnie jak w przypadku E Renektona).
  • Usunięcie wampiryzmu zaklęć z E przeciwko stworom ze zwiększeniem HP w ramach rekompensaty.

Akali

Akali nie będzie już nienamierzalna pod wieżami. Twórcy zastanawiają się także nad jej sustainem. Prawdopodobnie jej leczenie z Q jest zbyt efektywne. Riot rozważa jego usunięcie (przy maksymalnej energii) – możliwe, że Akali otrzyma coś w zamian, jednak jeszcze nie jest to postanowione.

Irelia

Irelia – podobnie jak Aatrox – otrzymała nerfy w patchu 9.2:

  • Umiejętność bierna — Ioniański Zapał
    • Irelia nie zadaje już dodatkowych obrażeń tarczom przy maksymalnej liczbie ładunków.
  • Q — Fala Ostrzy
    • Dodatkowe obrażenia zadawane stworom: dwa razy więcej obrażeń ⇒ stała premia
    • Obrażenia: 5/25/45/65/85 pkt. (+0,6 całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 45/60/75/90/105 pkt.
  • R — Ostrze Obrończyni
    • Czas działania: 2,5/3/3,5 sek. ⇒ 2,5 sek. na wszystkich poziomach
    • Wrogowie, którzy przejdą przez ścianę, nie będą już rozbrajani.
    • Spowolnienie ściany: 60% ⇒ 90%
    • Obrażenia ściany: 75/125/175 pkt. ⇒ 125/200/275 pkt.

Riot zamierza obserwować, jak te zmiany wpłyną na Irelię – prawdopodobnie jednak będą kontynuowane, aby dodać więcej możliwości counterplayu. Wstępnie rozważane są zmiany W – miałoby ono być bardziej efektywne przeciwko obrażeniom fizycznym. Irelia nie powinna być jednak uniwersalnym pickiem – to, czy jest wybierana, nie może zależeć wyłącznie od jej ogólnej siły.

★ Kiedy pojawią się zmiany obrażeń wyjściowych?

Jakiś czas temu Riot zapowiadał analizę i zmiany obrażeń wyjściowych – pisaliśmy o tym tutaj. Więcej szczegółów powinniśmy otrzymać w przyszłym tygodniu. Meddler jednak zapowiedział już, że prawdopodobnie zmiany te pojawią się w patchu 9.4 – najpierw należy bowiem sprawdzić wpływ elementów wprowadzonych w aktualizacjach 9.2 i 9.3.

★ Sylas – zestawy

Zestawy będą dostępne do 5 marca, godziny 8:59.

Zestaw Księżycowej Zjawy Sylasa – 3922 RP

  • Sylas (50% zniżki)
  • Księżycowa Zjawa Sylas
  • Ramka ekranu wczytywania Księżycowej Zjawy Sylasa
  • Wszystkie oddzielnie dostępne Barwy + dostępna tylko w zestawie Barwa rubinowa
  • Totem Roku Świni
  • Ikona Księżycowej Zjawy Sylasa

Zestaw Wyzwolonego z Kajdan – 1837 RP

  • Księżycowa Zjawa Sylas
  • Sylas (50% zniżki)

Zestaw chrom – 3052 RP

  • Sylas (50% zniżki)
  • Księżycowa Zjawa Sylas
  • Wszystkie oddzielnie dostępne Barwy (185 RP za każdą) + dostępna tylko w zestawie Barwa rubinowa (290 RP)

Poszczególne Barwy są też dostępne po 290 RP za każdą.

Nowe biografie i opowiadania

Biografia Lux

Przeczytaj całość: klik!

  • Lux to zdrobnienie imienia Luxanna.
  • Dorastała w Wysokiej Srebrzystej w Demacii ze swoim starszym bratem, Garenem. Urodzili się w rodzie Obrońców Korony, obrońców królów Demacii.
  • Lux od zawsze była zainteresowana wiedzą.
  • Wuj Garena i Lux został zabity przez zbuntowanego maga.
  • Lux została zaatakowana przez watahę wilków szablistych – wtedy ujawniła się jej moc, która odpędziła zwierzęta.
  • Lux zmagała się z wątpliwościami – magia do tej pory kojarzyła się jej ze złem. Nie mogła dopuścić do odkrycia jej mocy, by jej rodzica nie została zhańbiona.
  • Z czasem nauczyła się panować nad magią, jednak trzymała ją w sekrecie.
  • Gdy miała 16 lat, dowiedziała się o zakonie Oświeconych – jego przedstawicielka Kahina zaczęła uczyć Lux sztuk walki.

Biografia Garena

Przeczytaj całość: klik!

  • Garen urodził się w szlacheckiej rodzinie Obrońców Korony.
  • Jego siostrą jest Lux. Ojciec – Pieter – był odznaczonym oficerem, a ciotka – Tianna – służyła jako Kapitan Miecza w Nieustraszonej Gwardii.
  • Wychowywano Garena na przyszłego wojownika.
  • Wuj Garena został zabity przez maga – Garen poprzysiągł, że nie wpuści magii za mury Demacii, uznają ją za największe zagrożenie.
  • Garen zaciągnął się do armii w wieku 12 lat, po ukończeniu 18 lat został zgłoszony do prób do wstąpienia do Nieustraszonej Gwardii, do której go przyjęto.
  • W czasie kolejnych odwiedzin w domu zauważał zmiany w Lux – podejrzewał, że może ona posiadać magiczne moce, jednak nie dopuszczał do siebie tej myśli.
  • Objął stanowisko Kapitana Miecza Nieustraszonej Gwardii po śmierci swojego poprzednika.
  • Do dziś walczy w armii Demacii, broniąc jej przed wszelkimi wrogami i reprezentując wszystkie demaciańskie ideały.

Sylas – opowiadanie: Rekrut

Przeczytaj całość: klik!

Opowiadanie: Zamęt

Przeczytaj całość: klik!

★ A na koniec…

K/DA – POP/STARS stworzone z dźwięków użytych w grze.

Autor: Mistersyms