Dzisiejsze newsy:
- Misje za oglądanie LEC
- Dalsze zmiany: Galio, Ornn, Sejuani
- Co z Renektonem, Irelią i Akali?
- Conqueror – czy coś się zmieni?
- Analiza obrażeń wyjściowych
- A na koniec…
★ Misje za oglądanie LEC
Dostępne są już misje za oglądanie wiosennego splitu. Żeby je wykonać, musicie oglądać gry na żywo lub powtórki z obecnego wiosennego splitu na watch.lolesports.com (koniecznie się zalogujcie!) lub w aplikacji League Friends. Musicie obejrzeć przynajmniej 10 minut gry, żeby została zaliczona.
Misja początkowa: Mecze Czas Zacząć
Obejrzyj mecz dowolnej globalnej ligi na żywo bądź w formie powtórki na watch.lolesports.com.
Nagroda: Ikona Piankowego Palca Przeznaczenia, 500 PD.
Co tydzień: Patrz i zdobywaj
Obejrzyj trzy mecze dowolnej globalnej ligi na żywo bądź w formie powtórki na watch.lolesports.com.
Nagroda: 250 Niebieskiej Esencji.
Misje dostępne przez cały czas trwania splitu
Misje te nie są widoczne na liście misji w kliencie!
Oglądanie na Okrągło [ukryte osiągnięcie]
Ukończ cztery cotygodniowe misje związane z oglądaniem e-sportu przed 23 kwietnia.
Nagroda: Ikona Kibicującego Poro.
Droga do MSI [ukryte osiągnięcie]
Ukończ osiem cotygodniowych misji związanych z oglądaniem e-sportu przed 23 kwietnia.
Nagroda: Teemotka.
Droga do MSI [ukryte osiągnięcie]
Ukończ dwanaście cotygodniowych misji związanych z oglądaniem e-sportu przed 23 kwietnia.
Nagroda: Ikona E-sportu i Relaksu.
★ Dalsze zmiany: Galio, Ornn, Sejuani
Niedawno Galio, Ornn i Sejuani dostali pewne zmiany. Głównym ich celem było ułatwienie ich balanowania zarówno w grach profesjonalnych, jak i tych normalnych – żeby w żadnym typie rozgrywki ci bohaterowie nie byli zbyt słabi lub zbyt silni. Niestety – jak stwierdził Meddler – nie udało się tego zrealizować – każda z tych postaci otrzyma pewne zmiany.
Galio
Galio dostał zbyt duże buffy i obecnie jest zbyt silny zarówno w regularnej grze, jak i tej profesjonalnej. W patchu 9.2 otrzyma on nerfy.
Ornn
Jego zmiany z 9.1 miały go wzmocnić, stało się odwrotnie. Z tego powodu w patchu 9.2 otrzyma on dodatkowe bazowe HP i bazowy pancerz. Więcej pisaliśmy o tym tutaj: klik!
Sejuani
Sejuani dobrze radzi sobie w solo kolejce, nieco gorzej w grze profesjonalnej.
★ Co z Renektonem, Irelią i Akali?
Jeśli chodzi o Renektona, Meddler poinformował:
Nadal planujemy się nim zająć w patchu 9.3, na razie jednak nie mamy konkretnych planów.
Podobnie rzecz ma się z Irelią i Akali:
Zaczęliśmy wewnętrzne testy nowej porcji zmian. Potrzebujemy nieco czasu, żeby się co do nich upewnić, zanim się nimi podzielimy. Mamy nadzieję na coś w patchu 9.3, jednak nie mogę tego obiecać.
★ Conqueror – czy coś się zmieni?
Jakiś czas temu Riot wspominał, że Conqueror ma bardziej przypominać Fervor of Battle. Meddler wyjaśnił:
Conqueror to jedna z kwestii, którą się zajmujemy. To, czy zostanie zmieniony, czy nie – i w jakim kierunku pójdziemy, nie zostało jeszcze zadecydowane, to tylko jedna z roważanych przez nas opcji.
★ Analiza obrażeń wyjściowych
Od jakiegoś czasu Riot zapowiadał także analizę zadawanych obrażeń oraz ich źródeł w trakcie gry. Twórcy zamierzają spojrzeć na ten problem pod różnymi kątami:
- Obrażenia zadawane przez różne profile bohaterów (np. postać z całkowicie ofensywnym buildem kontra postać z całkowicie defensywnym buildem).
- Zdolność przetrwania obrażeń przy poszczególnych posiadanych buildach (całkowicie defensywny, ofensywny, hybrydowy etc.).
- Obrażenia wyjściowe w poszczególnych momentach w grze (czy w ciągu gry pojawiają się problemy, szczególnie w fazie laningu lun teamfightach w late etc.).
- Skąd pochodzą obrażenia (umiejętności podstawowe, przeliczniki, unikalne efekty przedmiotów, runy etc.).
- Jak dużą część problemów stanowią całkowite obrażenia i jak intensywne one są.
- Jak powtarzalne są duże ilości obrażeń.
Znalezienie odpowiedzi na te pytania ma skutkować określeniem potrzeb poszczególnych przypadków w celu uniknięcia zmieniania tego, co działa dobrze.
Oto, czego już dowiedział się Riot:
- Obrażenia z kitów bohaterów raczej nie są problemem.
- Obrażenia w early (faza laningu) wydają się odpowiednie (z niewielkimi wyjątkami).
- Możliwość stackowania obrażeń z wielu systemów, szczególnie unikalnych dla przedmiotów i run, tworzy wiele problemów.
- Prawdopodobnie skalowanie znajduje się w zbyt wielu miejscach (przy ujmiejętnościach, przedmiotach i runach), co skutkuje zbyt przesądzoną rozgrywką w przypadku, gdy jedna z drużyn zdobędzie prowadzenie.
★ A na koniec…
Splash art El Brauma!
Autor: Davide Scalia
Splash wzorowany jest na koncepcie skórki Adriena Debosa.