Statystyki przygotował portal Escharts.com
MSI 2019: statystyki
Organizator wydarzenia
Riot Games
Pula nagród
1 000 000 dolarów (ok. 3,85 mln. złotych).
Nagrody za 1-4 miejsce
- G2 Esports – 400 000 dolarów (40% puli nagród; ok. 1,5 mln. złotych),
- Team Liquid – 200 000 dolarów (ok. 750 tys. złotych) ,
- Invictus Gaming – 100 000 dolarów (ok. 385 tys. złotych),
- SK Telecom T1 – 100 000 dolarów.
Jakie portale uwzględniono w statystykach?
- Afreecatv
- GarenaLive
- Goodgame
- NaverTV
- Twitch
- VK
- YouTube
MSI 2019: 16 drużyn
- SK Telecom T1
- Invictus Gaming
- Flash Wolves
- DetonatioN
- G2 Esports
- Vega Squadron
- Team Liquid
- INTZ eSports
- Isurus Gaming
- 1907 Fenerbahçe Esport
- MEGA
- Bombers
- Phong Vũ Buffalo
Najchętniej oglądane mecze
SKT vs G2
1 704 326 widzów
półfinały 18 maja
iG vs TL
1 356 455 widzów
półfinały 17 maja
G2 vs TL
1 068 721 widzów
finał 19 maja
SKT vs G2
1 048 081 widzów
rozgrywka 3 maja
iG vs PVB
955 932 widzów
rozgrywka 10 maja
Czas na żywo
85 godzin (odliczając rebroadcasty)
Średnia liczba widzów
- Wliczając Chiny: 515 503 widzów
- Odliczając Chiny: 474 620 widzów
Największa liczba widzów (peak)
Ogólnie: 1 704 326 widzów
18 maja o godz. 14:05.
W tym czasie w półfinałach rywalizowały ze sobą drużyny SKT i G2.
Porównanie turniejów
Sześć najczęściej oglądanych turniejów, których organizatorem jest Riot Games.
- Mistrzostwa Świata 2017 – 2 022 061 widzów
- Mistrzostwa Świata 2018 – 1 958 619
- MSI 2019 – 1 704 326
- Mistrzostwa Świata 2016 – 1 585 072
- MSI 2018 – 947 861
- MSI 2017 – 889 381
Przypomnijmy finałowe mecze tych rozgrywek (pogrubione drużyny to zwycięzcy):
- Worlds 2017: SSG vs SKT
- Worlds 2018: IG vs SKT
- MSI 2019: G2 vs TL
- Worlds 2016: SSG vs SKT
- MSI 2018: RNG vs Kingzone DragonX
- MSI 2017: G2 vs SKT
Tegoroczne MSI ilością widzów przebiło dwukrotnie zeszłoroczne głównie za sprawą zaskakujących półfinałów, w których drużyny Team Liquid i G2 Esports zmierzyły się z zeszłorocznym zwycięzcą Mistrzostw Świata i koreańskiego zespołu SKT T1 nazywanego najlepszą organizacją e-sportową na świecie. Innymi słowy, mogliśmy obejrzeć dwa starcia z mistrzami, które… zakończyły się zupełnie nie tak, jak spodziewała się tego większość.
MSI 2019 było wyjątkowe również z innego względu. Pomijając to, że miała miejsce pierwsza w historii e-sportu LoL-a finałowa walka pomiędzy zespołem europejskim a amerykańskim, ustanowiono również rekord najszybciej zakończonej gry na MSI. Wszystkie finałowe mecze G2 kontra TL trwały łącznie 70:43. Jako że rozegrano trzy gry, średni czas każdej wynosił 23,5 minuty – o 5 minut mniej niż średnia gra na Summoner’s Rift na normalnych rozgrywkach. Poprzedni rekord został ustanowiony w fazie pucharowej Worldsów 2018 w grze EDward Gaming vs DetonatioN FocusMe i wynosił 80:39.
Gdyby wynik był o kilka sekund krótszy, udałoby się przebić również LEC (OG vs FNC: 74:32).