Koreańska Vi – nowe OP? Poradnik

W ostatnim czasie niezauważenie największe zmiany w meta game pojawiają się w lesie. Ostatnie aktualizacje naprawdę bardzo zamieszały a pula skutecznych junglerów duża jak nigdy. Do łask powraca trochę zapomniana Vi, która obecnie wyrasta na prawdziwego pogromcę dynamic Q.

Zobacz też:

  • Koreański Vladimir: klik!
  • Koreańska Miss Fortune: klik!
  • Koreański Hecarim: klik!

Dla nie zorientowanych – koreański, ponieważ cała seria naszym poradników opiera się na śledzeniu tendencji z tamtejszego serwera. Zazwyczaj stamtąd pochodzą nowe FotM-y (czyli picki będące na fali/aktualnie OP) i po pewnym czasie zazwyczaj 1 lub 2 tygodni nagle są grane na EU/NA. Nie chodzi tutaj o szalone buildy, jednak o szybkie wychwycenie danego bohatera i poinformowaniu o tym jak nim skutecznie grać, zanim wszyscy gracze się skapną, że są silni. Dodatkowo przy takiej okazji analizujemy ponownie nie tylko build, ale i specjalizacje, runy, kontry, abyście po lekturze mogli optymalnie wykorzystać to, ze dany bohater jest aktualnie silny.

H4Test

Dlaczego warto grać obecnie Vi?

  • Dobre early ganki
  • Ogromny Power Spike w mid game (obecnie najistotniejsza faza gry)
  • Równie dobra w late game dzięki zmianom Trinity Force (bez jakichkolwiek run na AS/innych przedmiotów wykręca 1.5 prędkości ataku)
  • Łatwe snowballowanie – zatem i potencjał do carrowania
  • Duża uniwersalność – sprawdza się zarówno w buildach ofensywnych jak i bardziej tankowatych

Runy

vifix

  • Marks – Penetracja pancerza – w tym przypadku to najrozsądniejszy wybór. Równie dobre mogą się okazać runy na AD, które jednak moim zdaniem wypadają obecnie gorzej dla junglerów aniżeli te z penetracją
  • Seals – Pancerz – oczywisty wybór na bruiserów, alternatywnie możesz wybrać pancerz skalujący się z poziomem – uważaj jednak wtedy na gorsze early game
  • Glyphs – 6x % CDR na poziom + 3x płaska odporność na magię – zanim wyjdziemy z jungli to % CDR zdąży nam się skumulować do sensownego wymiaru. Dokładamy do tego odporność na magię
  • Quints – Duże pole manewru – tu mamy kilka alternatyw. Najbardziej uniwersalna będzie prędkość ataku, która pomoże szybciej junglować, a także zeskaluje się nieźle z Trinity Force w mid game. Innym dobrym wyborem może być penetracja pancerza – w szczególności, gdy nie jesteśmy głównym inicjatorem w zespole i chcemy się skupić na “one-shotowaniu” przeciwnym carry za pomocą własnego comba. Dobrym rozwiązaniem będzie uniwersalna prędkość ruchu przeciwko mobilnym wrogim kompozycjom. Dobrze zrobić sobie dlatego kilka stron pod Vi lub dostosować jedną do własnego stylu gry

Specjalizacje

ViStandard

  • 12/0/18 – Strenght of Ages – najbardziej uniwersalne ustawienie, które powinniśmy stosować w szczególności, gdy jesteśmy głównym inicjatorem w zespole. Warto pod nie wybrać dodatkowo runy pod penetrację

vioffensywnie

  • 18/0/12 – Fervor – bardziej sytuacyjne ustawienie, możemy je zastosować w przypadku, gdy na supporcie oraz na top lane posiadamy już dwóch tankowatych bohaterów. Wraz z runami na prędkość ataku i nowym Trinity Force nie będziemy mieli problemu osiągnać ~1.7-1.8 AS, co sprawi, że nasze [W] będzie często aktywowane

Czary przywoływacza

Jungle

Smite+Flash

  • Smite + Flash – w tym przypadku nie ma alternatyw. Najlepszy wybór na Vi

Kolejność umiejętności

  • [Q] -> [W]/[E]/ -> [R], kiedy tylko dostępne
  • [Q] jako pierwsze – zawsze. Co kolejne? Głównie zależy od gry/buildu i tego na co mamy możliwość. [E] przed [W], gdy masz możliwość 1- shotowania wroga. Na odwrót jeśli nie masz i musisz po wypaleniu ultimate być jak najbardziej przydatny dla zespołu

Bany

  • Brak – banuj pod team

Build

Start

HuntersMachete+Refillable_Potion_item

  • Talizman + Potka – jedyny sensowny wybór na start

Core 

Boots_of_Swiftness_item/Mercury's_Treads_item/tabi ninja + Hunter's_Potion_item + warriors/warrior + Moc_Trójcy_trinity_force

  • Buty + Potka + Przedmiot do junglowania + Trinity – buty wybieramy pod przeciwny team. Przedmiot do junglowania niebieski, jeśli chcemy się skupić na one-shotowaniu; czerwony, jeśli musimy więcej AA przeciwnika. Na obecną chwilę IMHO więcej zastosowań na czerwony. Trinity Force – zapewnia nam AD/AS/%CDR czyli wszystko co sprawi, że będziemy potworem w mid game.

vs AD

omensPancerz_Umrzyka_dead_mans_plateThornmail

  • Warto zwrócić uwagę na Omena w szczególności, że po zmianach przedmiotów na AD prawdopodobnie do łask powrócą bohaterowie AD Carry bazujący na obrażeniach krytycznych oraz AS

vs AP

calun bansheeMaw_of_Malmortius_item

  • Ogólnie na Vi raczej opłaca bardziej budować się HP, które jakoś nas również chroni przed magami. Osobiście jednak, gdy mamy problemy z obrażeniami magicznymi to stawiałbym na Banshee. MoM możemy złożyć w przypadku, gdy idzie nam bardzo dobrze i chcemy one-shotować wroga

HP/Uniwersalne/Inne

frozen malletWarmog's_Armor_item3053_Steraks_GageGuardian_Angel_item

  • Frozen Mallet – o ile dla większości bohaterów uważam go za przedmiot zbędny to w przypadku Vi znakomice się on sprawdza i pozwala przywrzeć do wroga
  • Warmog’s Armor – wraz z runami i TF dobijamy z nim 40 % CDR co pozwoli nam ultować niezwykle często. Najbardziej uniwersalna ochrona przed obrażeniami
  • Sterak’s Gage – polecałbym jak zmiennik przedmiot na odporność magiczną, aby uniknąć skasowania przeciwko wrogom bazującym na combo i obrażeniach obszarowych
  • Guardian Angel – idealny przedmiot na wykończenie naszego buildu

Obrażenia

 

Blade-of-the-Ruined-King-Final-IconWidmowe_Ostrze_Youmuu_przedmiot3748_Titanic_Hydraduskblade

  • Jeśli chcemy zwiększyć nasze obrażenia najsensowniejszym wyborem będzie Blade of the Ruined King. który znakomicie współpracuje z naszym [W]. Ghostblade raczej jako ciekawostka, gdy chcemy bawić się w zabijanie na combo, podobnie Hydra i Duskblade

Przykładowe końcowe buildy

Standardowy:

Boots_of_Swiftness_item/Mercury's_Treads_item+Moc_Trójcy_trinity_forceomensfrozen malletGuardian_Angel_itemwarrior/warriors + Warmog's_Armor_item/3053_Steraks_Gage/Pancerz_Umrzyka_dead_mans_plate

vs AD

tabi ninjaMoc_Trójcy_trinity_forceomensfrozen malletThornmail + warrior/warriors + Warmog's_Armor_item/3053_Steraks_Gage/Pancerz_Umrzyka_dead_mans_plate

vs AP

Mercury's_Treads_itemMoc_Trójcy_trinity_force3053_Steraks_Gagefrozen malletGuardian_Angel_item + warrior/warriors + Warmog's_Armor_item/calun banshee/Maw_of_Malmortius_item

Maksymalizacja [W]

Boots_of_Swiftness_item/Mercury's_Treads_item/tabi ninja+Moc_Trójcy_trinity_forceBlade-of-the-Ruined-King-Final-Iconomensfrozen mallet + warriors + Guardian_Angel_item/Warmog's_Armor_item/3053_Steraks_Gage/Thornmail/calun banshee/Pancerz_Umrzyka_dead_mans_plate

Just 4 fun – one-shotowanie 

Boots_of_Swiftness_item/Mercury's_Treads_item/tabi ninja+Moc_Trójcy_trinity_forceWidmowe_Ostrze_Youmuu_przedmiotduskbladewarrior + dwa przedmioty z Maw_of_Malmortius_item/3748_Titanic_Hydraomens/frozen mallet/Guardian_Angel_item/Warmog's_Armor_item/3053_Steraks_Gage/Thornmail/calun banshee/Pancerz_Umrzyka_dead_mans_plate

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]

Źródło
  • konradwojda

    Czym ta “koreańska” różni się od naszej “europejskiej”? No… chyba, że ja i ludzie na bronz-plat są smurfami z Korei i znaliśmy “koreańską” jeszcze kilka miesięcy, fakt zmiana Trójcy, ale bez tego też dawało się radę…
    Poza tym: “Warmog’s Armor – wraz z runami i TF dobijamy z nim 40 % CDR co pozwoli nam ultować niezwykle często. Najbardziej uniwersalna ochrona przed obrażeniami”… Od kiedy Plemienka daję CDR?
    Ghostblade raczej jako ciekawostka, gdy chcemy bawić się w zabijanie na combo, podobnie Hydra i Duskblade.—- Rozumiem Hydrę tą strikte pod LS/AD, ale HP? Ona nie pasuje do tej gromadki itemów, a raczej do dających Survi… DO POPRAWY i zmieńcie tytuł z “koreańska” na “zapomniana” Vi.

    • 1) Oczywiście, że Warmog daje % CDR od 2 lat chyba http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Warmog's_Armor zanim coś napiszesz sprawdź
      2) Masz na początku tekstu wyjaśnione dlaczego “koreanski” – learn2read
      3) Masz jak byk napisane standardowy build. z duskblade jest dla jaj i zabawy, co jest podkreślone