League of Legends r.

Koreański Hecarim – nowe OP? Poradnik

Jungla w ostatnim czasie jest zamieszkiwana przez nowych bohaterów. Od czasu wycofania Devourera zróżnicowanie jest ogromne. Wraz z tymi zmianami do łask wrócił Hecarim. Chciałbym zaprezentować Wam sposób, w jaki gra nim największa liczba zawodowców z KR. Oczywiście sam przetestowałem go wielokrotnie w bojach. Oprócz wersji do lasu zobaczycie również tą, którą można miotać na top lane.

Zobacz też:

  • Koreański Vladimir: klik!
  • Koreańska Miss Fortune: klik!

 

Dlaczego warto grać obecnie Hecarimem?

  • Na chwilę obecną jego win ratio w Korei dobija niemalże 56% w przypadku jungli i 53% na linii
  • Jako jungler oraz laner posiada ogromny power spike we wczesnym etapie gry
  • Niezwykle silnie snowballuje
  • Jest fenomenalny przeciwko papierowym kompozycjom teamów – roznosi je jak masło
  • Posiada inicjację o bardzo dalekim zasięgu
  • Zajebisty skin tęczowego jednorożca

Runy

hekarim

  • Marks – Penetracja pancerza – zarówno na top lane oraz do jungli. Hecarim posiada słabe przeliczniki AD oraz nie bazuje na AS
  • Seals – Pancerz – oczywisty wybór na bruiserów, alternatywnie możesz wybrać pancerz skalujący się z poziomem – uważaj jednak wtedy na gorsze early game
  • Glyphs – Odporność na magię co poziom – zanim wyjdziemy z jungli lub zejdziemy z górnej alei, zdążą być efektywne. W przypadku, gdy grasz na jakiegoś Teemo lub innego potwora, oczywiście możesz zmienić je na odporność na magię od 1 lvl
  • Quints – Prędkość ruchu – zyskujemy dodatkową mobilność oraz obrażenia wynikające z naszej umiejętności biernej. Jeśli nie stać Cię na takowe runy, zastąp je penetracją pancerza lub AD

Specjalizacje

ofensywniejungle

  • 12/18/0 – Stormraider’s Surge – jest to najbardziej ofensywne ustawienie do jungli. Wybieraj je, jeśli w przeciwnym zespole widzisz mało mobilnych bohaterów, którzy nie będą w stanie skutecznie bronić się przed Twoimi gankami. Warto również zwrócić uwagę na to, czy w drużynie posiadamy twardego inicjatora jako top lanera lub supporta – ponieważ sami z takimi specjalizacjami będziemy zbyt papierowi

defensywnie

  • 12/0/18 – Strenght of Ages – zachowawcze i najbezpieczniejsze ustawienie. W ten sposób będziemy zarówno zadawać niezłe obrażenia jak i zdobędziemy wytrzymałość, aby przeżyć w środku teamfightu. Dobrze się skaluje w late game, nawet gdy się nie nafeedujemy

hekarimtop

  • 18/0/12 – Fervor – właściwie to jedyne sensowne ustawienie w przypadku wybrania Hecarima na górną aleję – umożliwi ono wygrywanie większości wymian. W tym przypadku dodajemy na samym początku w zwiększenie AS zamiast w zwiększenie obrazeń umiejętności dla lepszej responsywności bazowego ataku

Czary przywoływacza

Jungle

Smite+ghost/Ignite

  • Smite + Ghost/Ignite – wszystko zależy od naszego stylu gry. Osobiście preferuje Ghosta, choć jeśli zdecydujesz się na dominację w early, to można równie dobrze zaszaleć z Ignitem

Top Lane

Teleport+ghost/Ignite

  • Teleport + Ghost/Ignite – tak samo jak powyżej, tylko w tym przypadku jeszcze bardziej naciskałbym na Ducha – aby mieć dodatkową formę ucieczki

Kolejność umiejętności

  • [Q] -> [E] -> [W], [R], kiedy tylko dostępne
  • Jeśli junglujesz, możesz po 2-3 poziomie [Q] zacząć dodawać punkty w [E], aby zmaksymalizować potencjał na gankach

Bany

Jeśli grasz na topie:

Darius_OBSwain_OBGaren_OB

  • Darius/Garen/Swain – wszyscy niestety są lepsi od nas w pojedynkach 1vs1 w niemalże każdym etapie gry. Mogą utrudnić oni bardzo laning. Prewencyjnie można zbanować jeszcze Irelię, która obecnie jest niezwykle mocna.

Gdy grasz w jungli:

  • Brak – banuj pod team

Build

Start

Hunter's_Talisman_item+Refillable_Potion_item

2033_Corrupted_Potion/Doran's_Shield_item+HealthPotion

  • W jungli Talizman + Potka – niestety nasze HP w jungli na początku nie jest zbyt wysokie, dlatego jest to niezbędny wybór
  • Na topie Corrupting Potion lub Doran’s Shield + Potka – zapewnią nam przeżycie do 3-5 poziomu, gdzie osiągamy pierwszy power spike. Dzięki temu wyjdziemy też z większości wymian na plus

Core 

Boots_of_Swiftness_item/Mercury's_Treads_item/tabi ninja + Hunter's_Potion_item + Skir2/warrior + Moc_Trójcy_trinity_force

  • Buty + Potka + Przedmiot do junglowania + Trinity – buty pod przeciwnika w zależności, jakie obrażenia posiada – w przypadku junglowania możemy wybrać Swiftnessy, ponieważ nie prowadzimy wymian na linii, a pozwolą one szybciej przemieszczać się po mapie. Potka dla sustainu. Jeśli chodzi o przedmiot do junglowania, to Warrior + niebieskie ulepszenie w przypadku, gdy chcemy iść w ofensywę i skupić się na “one-shotowaniu” przeciwnych carry. Cinderhulk + czerwone ulepszenie, gdy chcemy być bardziej tanky – zapewnia ono doskonały balans obrażeń do wytrzymałości. Całość core kończymy Trinity Force

Mercury's_Treads_item/tabi ninja + Moc_Trójcy_trinity_force

  • Buty + TF – z tymi przedmiotami posiadamy ogromny power spike we wczesnych minutach gry. Oczywiście rozpoczynamy budowanie od Phage’a

vs AP

spirit visage3053_Steraks_GageGuardian_Angel_itemcalun banshee

  • Standardowym wyborem zazwyczaj będzie Spirit Visage, który wraz z Trinity Force da nam 30 % CDR. W przypadku ogromnych burstów możemy dodać do tego Sterak Gage lub Banshee. Jednak zazwyczaj najlepszym wyborem na ostatni przedmiot będzie Guardian Angel, który wzmocni również nas pancerz

vs AD

Pancerz_Umrzyka_dead_mans_platefrozen-hearthRanduin's_Omen_itemsunfire capeThornmail

  • Jeśli przeciwna drużyna nie posiada AP Bohaterów lub są bardzo słabi i nie opłaca nam się składać Spirit Visage, to proponuję Fronzen Heart dla 40 % CDR. W innym przypadku wybierzemy najczęściej Dead Man’s Plate, później Omena, a od biedy Sunfire, które oprócz pancerza dadzą nam nieocenione HP. W skrajnych przypadkach możemy złożyć Thornmaila

Dodatkowa ofensywa

Maw_of_Malmortius_itemdeath's danceWidmowe_Ostrze_Youmuu_przedmiot

  • Dodatkową ofensywę składamy tylko i wyłącznie gdy jesteśmy feedowani, posiadamy innego tanka w zespole oraz gra dąży ku końcowi. Maw of Malmortius będzie idealnym kompromisem między ofensywą, a defensywą. Death’s Dance jest ciekawym przedmiotem, gdy jesteśmy już tanky – wzmocni zarówno nasze obrażenia, jak i przeżywalność. Jeśli jesteś totalnym wariatem jak najbardziej możesz złożyć Youmuu’s Ghostblade

Alternatywa dla TF

Iceborn_Gauntlet_item (1)

  • Oczywiście zamiast Trinity Force możemy wybrać Lodową Rękawicę dla dodatkowego spowolnienia, jednakże po ostatnich buffach TF nie uważam tego za sensowne

 

Przykładowe końcowe buildy

Standardowy:

Boots_of_Swiftness_itemMoc_Trójcy_trinity_forcespirit visagePancerz_Umrzyka_dead_mans_plateGuardian_Angel_item + warrior/Skir2 lub dowolny inny przedmiot z wyżej wymienionych jeśli jesteś top lanerem

vs AD

tabi ninjaMoc_Trójcy_trinity_forcePancerz_Umrzyka_dead_mans_platefrozen-hearthRanduin's_Omen_item + warrior/Skir2 lub dowolny inny przedmiot z wyżej wymienionych jeśli jesteś top lanerem

vs AP

Mercury's_Treads_itemMoc_Trójcy_trinity_forcespirit visage3053_Steraks_GageGuardian_Angel_item + warrior/Skir2 lub dowolny inny przedmiot z wyżej wymienionych jeśli jesteś top lanerem

Nutka szaleństwa

Boots_of_Swiftness_itemMoc_Trójcy_trinity_forceWidmowe_Ostrze_Youmuu_przedmiotMaw_of_Malmortius_itemPancerz_Umrzyka_dead_mans_plate + warrior lub death's dance

 

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]

Źródło