r.

Dlaczego nie będzie jasnej wersji skórek Star Guardian Xayah i Star Guardian Rakan? O wewnętrznej walce Xayah, roli Rakana i tworzeniu skinów

Niektórzy gracze zarzucają, że tegoroczne skórki Star Guardian wydają się pozbawione dawnego klimatu. Całkowicie zmieniono ich kolorystykę, wprowadzono element zła - co ich zdaniem nie ma uzasadnienia. Temat ten podjął Riot Beardilocks.

Streszczenie:

  • Tegoroczne skórki miały rozwinąć tematykę i rozszerzyć historię Star Guardian, dlatego SG Xayah i Rakan nie są w pastelowej kolorystyce.
  • Przy tworzeniu SG Xayah wyznaczono pewne filary. Przede wszystkim chciano pokazać jej wewnętrzną walkę między światłem a ciemnością (między dobrem a złem). Głównym motywem Rakana jest natomiast poświęcenie dla ukochanej. Elementy te są widoczne w całym designie skórek: ich wyglądzie, animacjach, efektach dźwiękowych, voiceover.
  • Stworzenie jasnych chrom pozbawiłoby skórki sensu (postacie przypadkowo stawałyby się ciemne) i mogłoby być mylące dla graczy.
  • Żeby zachować sens, stworzenie jasnego wariantu wymagałoby tyle pracy, co nowa skórka – a to sprawiłoby, że skiny SG Xayah i Rakan musiałyby zyskać rangę skórek ultimate.

Dlaczego w ogóle wprowadzono element zła?

Rioter wyjaśnił, że celem przy produkcji tegorocznych skórek Star Guardian było rozwinięcie tematyki i rozszerzenie historii. Do tej pory w linii Star Guardian nie pojawił się żaden konkretny antagonista – jedynie stwory, które przeprowadziły inwazję na miasto. Zdecydowano więc w tej roli obsadzić Zoe, która doprowadziła do upadku kolejnych Czarodziejów Gwiazd: Xayah i Rakana.

Star Guardian Xayah: filary

Przy tworzeniu skórek dla danego bohatera Riot określa trzy “filary”: główne założenia dotyczące tożsamości skórki stanowiące główny motyw, który powinien być obecny w każdym aspekcie projektu. W przypadku Star Guardian Xayah tymi filarami były:

  • upadła była Czarodziejka Gwiazd z wewnętrzną walką,
  • ciemna wersja pięknej Czarodziejki Gwiazd / piękność z pazurem,
  • duch zaciekłej wojowniczki.

Na podstawie tych trzech filarów powstał wygląd, animacje, dźwięki, efekty wizualne i nowe linie dialogowe.

Wewnętrzna walka

Najważniejszym filarem dla tej skórki był motyw wewnętrznej walki: między ciemnością i światłem, między złem i dobrem. Cały projekt Star Guardian Xayah opiera się właśnie na nim – od wyglądu umiejętności aż po recall. Szczególnie widoczne jest to w niespójności Xayah: czasami wydaje się ona bardzo negatywnie nastawiona do Czarodziejek Gwiazd, czasami jednak zwraca się przeciwko Zoe.

Voiceover

Specjalne interakcje / VO

Przykłady przeciwko Czarodziejkom Gwiazd:

  • Do Ahri: “Szkoda, że nie potrafiłaś mnie ocalić, Ahri. Kto teraz ocali ciebie?”, “Twoja kolej na śmierć, Ahri”.
  • Do Miss Fortune: “Musiało być trudno patrzeć, jak umieram, Sarah. Pozwól mi się odwdzięczyć”, [przy ataku] “Oto toast za nasze zjednoczenie, Sarah”, [po zabiciu MF] “Oto coś, czego Pierwsza Gwiazda cię nie nauczy: zemsta to doskonały motywator”.
  • Do Neeko: “Dziękuję za doprowadzenie nas do Czarodziejek Gwiazd, Neeko. Teraz ty umrzesz pierwsza”, “Zapłacisz za uciekanie, Neeko”.
  • Do SG Syndry: [po zabiciu Syndry] “Zoe mnie za to wynagrodzi, Syndra”.
  • Po zabiciu przeciwnika: [ironicznie] “O nie, mam nadzieję, że Czarodzieje Gwiazd mnie ocalą!”, “Czas powiedzieć »żegnajcie« do tych żałosnych Przegrywów Gwiazd”.
  • Pierwszy ruch, gdy sojusznicy mają skórki Star Guardian: “Jesteśmy w drużynie z Czarodziejami Gwiazd?! [w odpowiedzi do Saki] »Jak za dawnych lat«? Nie mów mi, że ci się to podoba”.
  • Pierwszy ruch, gdy wrogowie mają skórki Star Guardian: “Czarodzieje Gwiazd. Miałam z nimi policzyć się później, ale… cóż”, “Świetnie. Czarodzieje Gwiazd. [w odpowiedzi do Saki] Nie jesteśmy przyjaciółmi”.
  • Pierwszy ruch z Rakanem: X: “Uch. Nienawidzę sił dobra”. / R: “Wiem, co cię pocieszy”. / Razem: “Mordowanie Czarodziejów Gwiazd!”; R: “Gotowa na zawładnięcie wszechświatem?” / X: “Trzymaj się planu”. / R: “Myślałem, że mówiłaś, że nie mamy planu?” / X: “Mamy plan i jest on nikczemny i rewelacyjny!”.
  • Respawn: “Niespodzianka, niespodzianka. Nie zostałam martwa i teraz jestem wściekła”.

Przykłady przeciwko Zoe:

  • Do Zoe: “Wiem, że nastawiłaś mnie przeciwko moim przyjaciołom, Zoe. Teraz za to zapłacisz”, [przy ataku] “Uznaj to za moją rezygnację, Zoe”, [po zabiciu Zoe] “Czekałam na to, by to zrobić, bardzo, bardzo długo”.

Wewnętrzną walkę Xayah sugeruje także jedna z wypowiedzi Rakana w jej kierunku: “Xayah, czy masz jakiś sekretny plan, o którym nie wiem? Jesteś podwójnym agentem?”. Widać to również w rozmowie pary:

X: Plany Zoe nigdy nie idą źle!
R: One zawsze idą źle.
X: To wina Czarodziejów Gwiazd! Plany… działają.
R: Naprawdę?
X: Możliwe, że będziemy musieli improwizować.
R: Dobrze, że masz mnie, kochanie!

Sugestywna jest także wypowiedź bohaterki do swojego ukochanego: “Przepraszam, ukochany. Tym razem nie możesz mnie ocalić”.

Xayah ma za złe Czarodziejkom Gwiazd (Ahri, Miss Fortune, Neeko), że jej nie pomogły, gdy Zoe ją zaatakowała – zwłaszcza Neeko, która po prostu się ukryła. Z drugiej strony jednak wie, że to, co robi, to przejaw zła – często podkreśla, że jest elementem ciemności. Jednocześnie jednak w jej niektórych wypowiedziach o Zoe można dostrzec pewną niechęć. Ciągle zmaga się między tym, co moralnie dobre, a tym, co ją personalnie zraniło: zdrada przyjaciół.

Wygląd w grze

Niespójność Xayah jest widoczna również w jej wyglądzie w grze.

Recall

Recalle Xayah i Rakana są powiązane (o czym pisaliśmy już tutaj). Rakan wysyła swój klejnot do Xayah – Riku wtedy wbija się w jego serce i bohater zostaje opanowany przez ciemność (co stanowi symbol poświęcenia dla ukochanej). Na początku swojego recallu Xayah jest opanowana przez ciemność. Gdy dociera do niej klejnot Rakana, przyjmuje go i zmienia formę na jasną (co możemy interpretować jako oczyszczające działanie miłości i poświęcenia Rakana).

Podobny motyw występuje we wspólnym recallu postaci. Po spojrzeniu na Xayah Rakan przejmuje z niej całą ciemność, oczyszczając ukochaną z jej wpływu. Ponownie możemy zobaczyć jasną formę Xayah.

W obu przypadkach Rakan próbuje ocalić Xayah przed ciemnością przez poświęcenie siebie – co sprawia, że sam staje się coraz bardziej opanowany przez ciemność.

Umiejętności

Ciemna forma Xayah ujawnia się w Deadly Plumage (W). Jako że jest to jej “zły” skill – tj. taki, który służy do zadawania obrażeń, ranienia wrogów – zdecydowano, że to przy jego użyciu Xayah będzie widocznie opanowana przez ciemność.

Najbardziej ekscytującym elementem zestawu umiejętności Xayah powinno być Featherstorm (R), dlatego to przy jego użyciu Riot stworzył wyraźny kontrast i całkowicie usunął ciemność z bohaterki, by ujawnić jej oryginalną jasną formę.

To może chociaż chromy
“jasnej Xayah” i “jasnego Rakana”?

Nie liczcie na to! Riot Beardilocks stwierdził:

Gdybyśmy po prostu stworzyli chromę jako jasną wersję Xayah, usunęlibyśmy główny filar skórki: wewnętrzną walkę między światłem i ciemnością – i element, który czyni tę skórkę legendarną.

To oznaczałoby, że wiele jej umiejętności nie miałoby żadnego sensu. Jasna Star Guardian Xayah zmieniałaby się w ciemną przy użyciu W (co stanowiłoby olbrzymi kontrast), ale nie zmieniałaby się w ogóle przy użyciu ulta (co wydawałoby się mniej wpływające na rozgrywkę niż W). Rakan wypalałby z siebie ciemność na swoim Q (co nie miałoby sensu), a podczas ulta stawałby się superciemny i otrzymywałby wielkie, złe skrzydła.

Recalle również nie miałyby żadnego sensu, jako że cały aspekt przejmowania przez ciemność byłby nieodpowiedni i nie miałoby to emocjonalnego wpływu, gdy Rakan próbuje wyciągnąć ciemność z Xayah.

Ponadto żaden tekst z voiceover, w którym są źli, także nie miałby sensu.

Zdaniem niektórych graczy nie ma nic złego w robieniu rzeczy, które nie mają sensu. Rioter zarzucił jednak, że nie wszyscy tak do tego podchodzą.

Gdybyśmy spróbowali naprawić wszystkie te rzeczy tak, żeby miały sens dla jasnego wariantu, musielibyśmy stworzyć kompletnie nowy wygląd i efekty dźwiękowe, nowe animacje, nowy voiceover i nowe recalle. W ten sposób musielibyśmy ponieść koszty stworzenia całkiem nowej skórki lub przekształcić [skórki Star Guardian Xayah i Star Guardian Rakan] w skiny ultimate, ponieważ wymagałoby to podobnej ilości czasu w produkcji. Decyzja o tym musiałaby zostać podjęta na początku produkcji, nie po wydaniu skinów na PBE. Dodatkowo to byłyby alternatywne skórki, co nie do końca pasuje do historii, którą chcemy opowiedzieć w tym roku, co dodatkowo mogłoby dezorientować graczy.

Innymi słowy, powodów, dla których nie zobaczymy jasnych wersji Star Guardian Xayah i Rakana, jest kilka:

  • Historia skórek jest skupiona wokół motywu upadku Czarodziejów Gwiazd – wersja w pełni jasna mogłaby być dla graczy myląca.
  • Skórka dla Xayah ma odzwierciedlać jej wewnętrzną walkę między dobrem a złem, a dla Rakana – jego poświęcenie dla Xayah. Całkowicie jasne wersje skórek zupełnie pozbawiłyby je tego elementu – co oznaczałoby, że stałyby się one “po prostu skórkami”, bez żadnej historii. Z kolei skórki pomieszane z ciemnymi motywami z recallu i umiejętności nie miałyby sensu i wydawałyby się pozbawione pewnych elementów (bo rzeczywiście zostałyby ich pozbawione).
  • Stworzenie jasnego odpowiednika skórek Star Guardian wymagałoby tyle czasu przy produkcji, co praca nad całą skórką. Dodatkowo to oznaczałoby, że SG Xayah i Rakan zyskaliby raczej rangę skinów ultimate.

Inne artykuły na temat tegorocznych skórek SG