Gamer Lifestyle r.

[Not2Play] Usunięte GTA na Nintendo 64

Grand Theft Auto to obecnie jedna z najlepiej zarabiających serii growych na świecie. Jak to bywa w przypadku tak wielkich marek, zawsze są projekty, które ostatecznie trafiają do kosza. Dzisiaj przyjrzymy się jednemu z nich

Zobacz także:

Port na Nintendo 64 oryginalnego Grand Theft Auto planowany był przez Rockstar (znanym wtedy jako DMA Design) w tym samym czasie, co port na Sega Saturn. Niestety obydwa nigdy nie zostały wydane na sklepowe półki. Kilka zapowiedzi można było ujrzeć na stronach pokroju IGN, dzięki czemu mamy chociaż minimalne informacje na ten temat.

W drugim akapicie całego artykułu możemy przeczytać:

Później tego roku (artykuł został napisany w marcu 1999 – przyp. red.), wydawca ma zamiar wydać na Nintendo 64 wersję bardzo popularnego tytułu z Playstation, Grand Theft Auto, o którego porcie było wiele plotek. Więc jeśli szukasz bardziej “dojrzałego” doświadczenia gamingowego, nie musisz się już dalej rozglądać.

Zaraz po nagłówku zatytułowanym “Gra” czytamy dalej:

Rockstar nie mówi zbyt dużo o Grand Theft Auto na Nintendo 64, poza tym, że nie będzie to kontynuacja ani dodatek. IGN64 dowiedziało się, że gra w większości będzie portem z oryginalnego Playstation, ale będzie zawierała znaczące dodatki w stylu zmienionej grafiki oraz dodania nowych poziomów i cech.

Niestety żadna strona internetowa nie posiada zrzutów ekranu z portu gry w wersji N64. Jednak w kilku magazynach w Hiszpanii i we Włoszech można było zobaczyć “rozmazane” tekstury/grafikę 3D w otoczeniu, które naprawdę wygląda jak coś, z czym mogłoby sobie poradzić Nintendo 64. Poniżej zamieszczamy jeden z artykułów w hiszpańskim wydaniu “N64 Magazine” (wydanie 19, lipiec 1999):

Bez żadnej oficjalnej wypowiedzi trudno jest stwierdzić w stu procentach, czy zdjęcia rzeczywiście pochodzą z usuniętego portu na Nintendo 64. Warto jeszcze zauważyć, że w oficjalnym dokumencie projektowym dla Grand Theft Auto (znanemu wtedy pod tytułem “Race’n’Chase”) widnieje tekst, gdzie widać, iż gra miała być wydana na “Ultra 64” (prototypowo nazwa Nintendo 64):

Co mogło spowodować porzucenie wersji na Nintendo 64? Macie jakieś pomysły? Może chcecie coś dodać do artykułu lub wyrazić swoją opinię na jego temat? Sekcja komentarzy jest dla Was otwarta.