Gamer Lifestyle r.

[Not2Play] Half-Life Episode 4 – Usunięty czwarty odcinek trylogii od Valve?

Half-Life 3 confirmed to jeden z klasycznych memów gamingowych. Niemal każdy, kto grał w poprzednie części przygód Gordona Freemana, czeka na ich kontynuacje zwaną najczęściej "Episode 3" lub "Half-Life 3". Nie każdy jednak wie, że w produkcji znajdowała się także czwarta część, czwarty odcinek serii Half-Life.

Poprzednie wpisy z serii Not2Play:

Czym był Episode 4?

Half-Life 2 Episode 4 miał już nawet roboczy podtytuł “Return to Ravenholm” (z ang. “Powrót do Ravenholm”).  Sama gra została robiona poza siedzibą Valve, przez Arkane Studios (To samo studio stworzyło serię Dishonored oraz najnowszego Preya), a sama produkcja tworzona była od 2006 do 2007 roku. Niestety o samej produkcji nie jest zbyt wiele wiadomo, więc ten artykuł może nie być tak samo obszerny, jak skasowany CoD.

W maju 2006 roku, PC Gamer na łamach swojego czasopisma wypuściło artykuł o przyszłości serii Half-Life. Stwierdzono w nim, że planowany był czwarty epizod, który ukazałby się po zakończeniu oryginalnej trylogii epizodycznej. Gra miała zostać tworzona przez inne studio i miała zawierać swój osobny wątek fabularny oraz jej akcja miałaby zostać osadzona między pierwszym, a drugim epizodem Half-Life’a 2.

W grudniu 2007 roku, przyznano że Epizod Trzeci będzie tylko końcem obecnego wątku fabularnego Half-Life’a 2, a nie końcem serii Half-Life, a nawet nie końcem kolejnych epizodów, bo wkrótce miało powstać więcej odcinków gry, które nie byłyby powiązane z obecną fabułą serii. Oczywiście słowa te zostały wypowiedziane z myślą o czwartym odcinku, gdzieś z tyłu głowy.

W tym samym miesiącu, Gabe Nowell potwierdził w wywiadzie, że Valve pragnie rozwinąć wiele wątków oryginalnej fabuły, które w poprzednich produkcjach zostały zaledwie wspomniane. Gaben dodał także, że studio ma w planach stworzenie gry o Alyx Vance – jednej z ważniejszych postaci towarzyszących Freemanowi – lub o jej mechanicznym Psie. Jako ciekawostkę i śmieszek dodam, że w tym samym wywiadzie stwierdzono, że Valve nie ma zamiaru kazać fanom czekać lata na kolejne historie z ich uniwersum… Wszyscy wiemy, jak to się skończyło…

W marcu 2011 artysta koncepcyjny i twórca Modeli 3D od Electronic Arts, Randy Humphries, opublikował na swoim nieistniejącym już profilu na stronie Coroflot, sześć grafik koncepcyjnych, które jasno wskazywały na to, że pochodzą one ze skasowanego projektu w świecie Half-Life’a. Mimo tego, że nie zostało to nigdzie potwierdzone, możemy śmiało spekulować, że grafiki te pochodzę ze skasowanego Epizodu Czwartego, wspomnianego w 2006 roku. Electronic Arts było dystrybutorem gier od Valve, więc mogli też maczać palce i w tej produkcji. Niestety, strona Rndy’iego na Coroflotcie już nie istnieje, ale dzięki waybackmachine, nadal możemy ją odwiedzić i przejrzeć wszystkie umieszczone tam grafiki, klikając w ten link. Poniżej możecie ujrzeć dwa z sześciu obrazków znalezionych na profilu Randy’iego:

Dzięki włamaniu na sieci serwerów Eidos w maju 2011 roku, społeczność graczy zauważyła, że wśród wycieków CV, właściciel jednego z nich pracował wcześniej w Arkane Studio. W CV możemy przeczytać, że zanim Valve postanowiło “tymczasowo wstrzymać się z produkcją swoich epizodycznych gier”, podczas pracy w Arkane Studio, człowiek ten pracował nad grą o tytule “Half-Life Episode 4” od 2006 do 2007 roku.

13 stycznia 2012 roku, Marc Laidlaw potwierdził plotki, że czwarty i zarazem skasowany epizod Half-Life’a, wtedy nazywany Return to Ravenholm, był tworzony przez Arkane Studios od 2006 do 2007 roku. Valve było wielkim fanem Arkane Studios, dlatego też przyszło do nich z propozycją na nową grę w uniwersum, którego częścią jest Gordon Freeman. Valve rzucało propozycjami na nowe “ficzery” w grze, a Arkane Studios robiło “jakieś fajne rzeczy”, ale Valve ostatecznie wycofało się z pomysłu, bo nie było sensu dalej tego kontynuować. Zawór uznał także, że wiele z cech Ravenholm (Headcraby i Zombie) były już dawno ograne i wypalone. Dodatkowo fakt, że fabuła gry musiała dziać się gdzieś między pierwszym a drugim epizodem gry sprawiał, że fabuła gry, jak i samo Arkane, byłaby mocno ograniczona. Laidlaw potwierdził także, że Epizod Czwarty i Return to Ravenholm to ten sam projekt.

Na tym kończy się historia nigdy niewydanego Epizodu czwartego do Half-Life’a 2. Co sądzicie o Half-Life 2 Episode 4? Gdyby jednak dopisało jej szczęście i ukazałaby się na rynku, kupilibyście ją? Na Waszą opinię czekam w komentarzach.