Gamer Lifestyle r.

Antoran High Command – taktyka na najnowsze bossy Antorus, the Burning Throne – WoW

Mam nadzieję, że do tego czasu zdążyliście pokonać już poprzednie bossy, bo dzisiaj lecimy z bossem, który zwie się Antoran High Command.

Taktyka obowiązuje głównie poziom trudności NORMAL.

Zapraszam do zapoznania się z taktykami na poprzednich bossów:

Podstawa

Zacznijmy od tego, że boss ten to tak naprawdę trzy inne bossy. Sprawa wygląda tak, że walczymy z trzema przeciwnikami z każdym po 90 sekund, a po upływie tego czasu wchodzi na planszę kolejny boss. Kolejność jest następująca: Admiral Svirax > Chief Engineer Ishkar > General Erodus. Czyli walczymy z Admiralem Sviraxem, mija 90 sekund, walczymy z Chief Engineerem, mija kolejne 90 sekund, walczymy z Generalem Erodusem, mija 90 sekund, walczymy z Admiralem itd.

Bossowie będą pojawiać się w konkretnych miejscach, zawsze tych samych. Mamy trzy centra dowodzenia i będziemy poruszać się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Prezentuje to zdjęcie u dołu.

Tankowie – faza pierwsza, podstawy walki

Gdy boss opuszcza swoje centrum dowodzenia, będzie korzystał tylko z jednej umiejętności – Exploit Weakness – polega ona na tym, że co jakiś czas boss przed swoją twarzą będzie zadawał ogromne obrażenia. Zadaniem tanków będzie trzymać go w taki sposób, by obrażenia te nie biły raidu. Ponadto osoby, które stoją przed twarzą bossa, otrzymają debuff, który zwiększa obrażenia. W takim wypadku tankowie będą musieli się zmieniać co dwa stacki tego debuffa.

Ważnym będzie również to, że bossowie siedzący w swoich centrach dowodzenia będą korzystać z innych umiejętności. Czyli w trakcie walki nie będziemy musieli uważać wyłącznie na debuffa. Ciekawą sprawą również jest to, że gdy dany boss opuści swoje centrum, możemy do niego wejść my. Powinniśmy to robić, ponieważ otrzymamy wtedy dodatkowe umiejętności, a tych będziemy używać podczas walki. Aby nie było tak kolorowo, w trakcie posiedzenia w owym centrum będziemy otrzymywać DMG, a po 45 sekundach natychmiastowo umrzemy. Najlepiej, aby przed walką wyznaczyć osoby, które będą wskakiwać do centrum (2 albo 3) i co jakiś czas mają się zmienić. Najprościej, aby jedna przesiedziała tam 40 sekund, potem wskoczyła druga, a potem wszyscy niech czekają na kolejnego bossa i powtarzamy czynność do końca walki.

Umiejętności bossów – faza pierwsza

Zacznijmy od walki z Admiralem Sviraxem. Tak jak mówiłem, będzie korzystać tylko z jednej umiejętności, ale nie zapominajmy o dwóch pozostałych bossach siedzących w swoich centrach dowodzenia. W tej walce pozostali bossowie będą przyzywać miny na planszę oraz addy (czyli potwory). Mamy dwa rodzaje addów: Fanatical Pyromancer oraz Felblade Shocktrooper. Priorytetem będą Pyromancerzy, dlatego że będą castować fireballe, które będą zadawać obrażenia losowemu graczowi. Pamiętajmy o tym, że można przerywać im casta, a nawet trzeba to robić. Shocktrooperzy będą ganiać losowych graczy, a następnie wracać do tanka. Podczas powrotu będą atakować Bladestormem, więc należy odsunąć się od tej umiejętności i nic więcej.

Co do min… Na planszy będą pojawiać się zielone plamy, czyli właśnie te miny. Po wejściu w nie otrzymamy ogromny DMG AoE, więc po prostu trzeba ich unikać.

Umiejętności bossów – faza druga

W fazie drugiej walczymy z Chief Engineerem Ishkarem. Boss ten był odpowiedzialny za miny, więc łatwo wywnioskować, że teraz owych min nie będzie. Addy zostaną cały czas, ale zyskamy kolejną mechanikę o nazwie Fusillade. Ważne tutaj będzie zespawnować sobie bańkę ochronną przed obrażeniami od Fusillade. Skąd taką bańkę wziąć? Będzie za nią odpowiedzialny człowiek, który będzie siedział w centrum dowodzenia. Na samym dole będzie opis wszystkich umiejętności w centrach.

Umiejętność bossów – faza trzecia

Teraz walczymy z Generalem Erodusem, który był odpowiedzialny za addy. A skoro walczymy z nim teraz, to addy znikną. Będziemy musieli zmagać się z minami oraz Fusillade, dlatego też będą potrzebne Wam bańki z fazy drugiej. Na dole dokładnie to opisałem. Patrz – drugie centrum.

Zapętlenie faz

Już wcześniej napisałem, ale może ktoś zapomniał, to przypomnę. Gdy skończy nam się trzecia faza, wrócimy do pierwszej, potem drugiej i znów trzeciej. Wszystko będzie się powtarzać do momentu, aż całkowicie zabijemy bossa.

Centrum dowodzenia

Chciałbym jeszcze opowiedzieć o centrum dowodzenia. Gdy wejdziemy do niego, będziemy musieli używać umiejętności pod klawiszem 1 i 2. Jedynka jest zawsze taka sama i jest to Chaos Pulse. Używamy tego cały czas na bossie, bo tym samym zwiększamy obrażenia, które będzie otrzymywał boss od raidu.

Pierwsze centrum – Admiral Svirax – tutaj pod numerem 2, będziemy mieli umiejętność o nazwie Withering FireTej umiejętności będziemy używać na addy. Zadaje ona im obrażenia oraz zwiększa ich podatność na nie. Proste? Proste.

Drugie centrum – Chief Engineer Ishkar – tutaj pod numerem 2, otrzymamy zespawnowanie posążka, szkatułki lub, jak na Wowheadzie przeczytałem, emiter. Ja będę korzystać z nazwy posążek, bo łatwiej zrozumieć. Znaczy chyba… No… Na dole będzie screen, jak to wygląda. Wyznaczamy osobę, która w pewnym momencie kliknie ów posążek i tym samym włączy bańkę. Aha… Nie klikamy wszystkich na raz! Reszta graczy wbiega do bańki i to w sumie tyle. I teraz uwaga… Bardzo ważne będzie rozstawienie posążków. Trzy pierwsze położycie przy centrum bossa Ishkara, a trzy kolejne przy centum Generala Erodusa. Dlaczego mamy położyć je przy Erodusie? Ano dlatego, że podczas walki z nim również będzie pojawiać się umiejętność Fusillade (patrz faza druga).

A tutaj screen z rozstawieniem posążków:

Trzecie centrum – General Erodus – tutaj pod numerem 2, otrzymamy umiejętność Summon Disruptor BeaconZasada działania tej umiejętności to niszczenie min, które będą się pojawiać oraz osłabianie addów. Mowa tutaj o tych addach, które zostaną z fazy drugiej, bo podczas walki w fazie trzeciej odejdzie nam ta mechanika.

Nie ma co ukrywać, ten boss jest dość skomplikowany i zapewne przyniesie sporo trudności części graczy. Ja jak zwykle życzę Wam owocnych łowów oraz zapraszam na mojego YouTube’a – KLIK!