Gamer Lifestyle r.

Felhounds of Sargeras – taktyka na najnowsze bossy Antorus, the Burning Throne – WoW

Wczoraj wrzuciłem taktykę na Garothi Worldbreakera, więc dzisiaj czas na kolejnego bossa, a będą nim Felhounds of Sargeras!

Taktyka opowiada głównie o poziomie trudności NORMAL.

Poprzednie bossy:

Podstawa

W poprzednim bossie skupialiśmy się głównie na jednym targecie. Tym razem będziemy musieli walczyć z dwoma pieskami. Jeden ognisty – Fharg. Zaś drugi bardziej mroczny (shadow, void czy coś takiego) – Shatug. Skoro mamy dwóch tanków, to łatwo się domyśleć, że jeden będzie tankował jednego, a drugi drugiego. Jednak jest jedna bardzo ważna rzecz. Bossy muszą być odsunięte od siebie o 40 jardów minimum. Najlepiej by było to więcej, no ale wiecie… Jeżeli pieski będą blisko siebie, to będą zadawać dwukrotny DMG, a tego byśmy nie chcieli.

Drugą kwestią jest to, którego pieska będziemy bić. Na poziomie normal oba stwory mają współdzielone HP, więc jest to bez różnicy i tutaj niech rangedzi rzucają swoje debuffy na dwóch, aby potęgować DMG, a melee niech skupiają się na jednym. Wydaje mi się, że tak będzie najlepiej. Zresztą jeżeli gracie gildyjnie, to raid lider powinien powiedzieć.

Oba psy zadają spory DMG przed swoją twarzą, ważne więc jest, by nikt więcej tam nie stał prócz tanka. Możecie się ustawić na bokach lub plecach, ale nie prosto na twarzy!

Umiejętności bossów – 33% całkowitej energii

Boss ma dwa paski. Jeden życia, a drugi energii, czakry, złości. Jak chcecie, tak sobie nazywajcie. Jak graliście lub wiecie, jak gra się rogue lub warriorem, to rozumiecie, o co chodzi. Skupmy się na tym, co się stanie, gdy pasek ten dojdzie do 33%.

Umówmy się, że tym kolorem będę oznaczał umiejętności fioletowego pieska, a tym czerwonego.

Sfera Consumante/Consuming Sphere – nie jestem pewien, jak dokładnie pokazuje nam DBM czy inny addon nazwę tego, ale na Wowhead jest Sfera Consumante. Na ziemi pojawi się fioletowa kulka o dużym promieniu. Działa ona jak magnes, będzie nas przyciągać do siebie. Ważnym jest, abyśmy uciekali od niej, bo im dłużej będziemy stać w niej, tym więcej DMG zgarniemy. Kulka będzie podążać za jednym, losowym graczem. Co musi ten gracz zrobić? Uciekać. I to w sumie tyle…

Desolate Gaze – umiejętność występuje, gdy tylko czerwony piesek osiągnie 33% energii. Nie będzie rzucana non stop, ale trzeba mieć się na baczności. Zasada jej działania jest taka, że losowi gracze otrzymają oznaczenie. W stronę tych graczy rozciągną się długie, szerokie, czerwone pasy. Po pewnym czasie występuje wybuch na obszarze zaznaczonym przez owe pasy. Nie zadaje to ogromnych obrażeń, ale ważne jest, by nie trafiło to w raid. Najlepiej rozszczepić je w taki sposób, by po jednej stronie była połowa, po drugiej druga połowa, a środek z bossem był czysty, aby reszta raidu mogła w spokoju bić.

Umiejętności bossów – 100% energii

Siphon Corruption – wielki wybuch, którego nie da się uniknąć. Po chwili od użycia tej umiejętności boss zacznie zakładać debuffy losowym graczom. Można łatwo rozpoznać, kto ów debuff ma, ponieważ wokół tej osoby pojawi się duży, fioletowy okrąg. Tym razem nie uciekamy, a wbiegamy w graczy, którzy ów okrąg mają na sobie. Przeważnie krótkodystansowe klasy będą pomagać krótkodystansowym oraz tankowi, a dalekodystansowi dalekodystansowym. Ech… Ciężko to zdanie będzie przeczytać. Jeżeli nie pomożecie tym osobom i nie wbiegniecie w owe kółka, to gracz z tym debuffem otrzyma ogromne obrażenia. Im więcej osób będzie w okręgu, tym lepiej. Działanie tak jak opisywałem na poprzednim bossie: jedna osoba = 4 DMG, dwie osoby = 2 DMG itd. Z tym, że tutaj te 4 DMG jest przeważnie zabójczy dla tego gracza. Jeżeli zauważycie, że nikt Wam nie pomoże, to włączcie defensywki.

Enflame Corruption – tej umiejętności czerwony piesek użyje, gdy osiągnie 100% energii. Znów zacznie nas bić DMG AoE, aczkolwiek dostaniemy inny debuff. Gdy dostaniecie go na siebie, zacznie się odliczanie takie jak w bombie zegarowej czy czymś w tym stylu. I tutaj nic nie soakujemy, po prostu odbiegamy od raidu, aby nie być przy żadnym innym graczu, bo gdy tak się stanie, to obydwoje dostaniecie taki sam DMG.

Czyli podsumowując… Na fioletowym wbiegamy, na czerwonym odbiegamy od raidu.

Wszystkie te mechaniki na poziomie normal nie są jakoś straszliwie mordercze, aczkolwiek mogą występować w jednym momencie i wtedy musimy być uważni. No i to w sumie tyle… Owocnych łowów!

No i tak jak poprzednio, chciałbym zareklamować swój kanał na YouTube, na którym będę umieszczał wideo artykuły. Musicie się przyzwyczaić, że pod tą serią będę chciał się reklamować – KLIK! Dobra, uciekam. Cześć.