Battlerite r.

Umiejętości EX – z czym to się je?

Pewnie nie każdy gracz Battlerite wie, że postacie w grze nie mają siedmiu umiejętności, a... dziewięć! Czym są ukryte dwa znaleziska i jaką pełnią rolę?

Każdy bohater w Battlerite dysponuje sześcioma zwykłymi umiejętnościami – zwykle są one pod lewym i prawym przyciskiem myszy, spacją oraz Q, W i E. Do tego dochodzi ultimate, skrywający się pod klawiszem F.

Wielu graczy zapomina, że w skład kitu każdej postaci wchodzą jeszcze dwa dodatkowe skille, które uaktywniają się po wciśnięciu lewego Shiftu i użyciu jednej z wyżej wymienionych umiejętności zwykłych (lub po wciśnięciu cyferki 1 lub 2). Dlaczego nie mają one osobnego przycisku i slotu?

battlerite3

Umiejętności EX to – najprościej ujmując – ulepszone wersje zwykłych skilli. Przykładowo, Q Polomy, Spirit Rift, przerywa aktywowaną zdolność i wywołuje Panic, jeśli zdolność zostanie przerwana. Natomiast jej EX-Q, czyli Soul Drain, oprócz tego wykrada przeciwnikom w obszarze 15 punktów zdrowia.

Niektóre postacie pod LSHIFT dysponują jednak zupełnie innymi umiejętnościami. Takim przykładem może być Rook, którego LPM jest zwyczajnym autoatakiem, natomiast EX-LPM – uzdrowieniem.

Ulepszenia te jednak nie są darmowe – oprócz czasu odnowienia umiejętności, ogranicza nas jeszcze Energia. To właśnie ona sprawia, że skille EX są równie cenne, jak i ryzykowne. Wymagany do ich użycia koszt wynosi zazwyczaj 25 Energii, lecz u niektórych bohaterów, czyli Ashaki oraz Ivie, równa się on 50 punktom. Należy jednak pamiętać, że wyższa cena = więcej ulepszeń skilla. U Ashaki zwyczajny odskok zmienia się pod naciskiem LSHIFT w niesamowitą możliwość uleczenia samego siebie.

A mógłbym zultować!

Wielu z nas ignoruje całkowicie umiejętności EX, ponieważ Energia okazuje się zbyt cenną walutą. Owszem, zdarzają się przypadki, gdzie użycie super umiejętności jest najważniejsze, ale nie można mówić, że jest tak zawsze. Grając jako Sirius, warto zastanowić się, czy bardziej opłacalne będzie użycie EX-LPM, Crescent Gale, które zadaje 24 obrażeń i spowalnia wroga, czy może F – Astral Beam, żeby uleczyć sojusznika oraz/lub dosłownie zniszczyć wroga.

battlerite2

Jeśli wróg ma tylko 20 punktów zdrowia, a nasi sojusznicy trzymają się całkiem dobrze, może warto lepiej użyć umiejętności EX i zaoszczędzić 75 Energii?

Umiejętności EX, czyli jak zapełnić dziurę w grze

Chociaż małe bonusy kosztem całkiem ważnej dla nas Energii nie brzmią zbyt zadowalająco, z pewnością nie można odpuścić sobie ich używania. Jeśli nigdy nawet o nich nie słyszałeś, nadeszła pora, aby dać im swoje pięć minut! Kto wie, może bohater, który wydawał Ci się słaby, nagle okaże się być Twoim ulubionym? W końcu właśnie tego odskoku czy tych obrażeń mu brakowało!

Umiejętności EX są specyficzną częścią mechaniki Battlerite – albo się je kocha i używa się ich za każdym możliwym razem, albo nie cierpi i nie robi tego wcale. Niezależnie od tego, są one ważne i używać ich trzeba z rozwagą. Do której grupy graczy należycie? Lubicie je czy unikacie szerokim łukiem?