Paladins r.

Paladins Dev Diary #4 – Zmiany balansu napastników

Czwarta część Paladins Dev Diary poświęcona jest napastnikom. Wiele kart bohaterów zadających obrażenia otrzyma reworki oraz buffy. Znamy także bardziej szczegółowe zmiany dotyczące Bomb Kinga.

Zobacz też:


Sprawy szybko idą naprzód! Open Beta 67,5 znajduje się obecnie na wszystkich platformach, a 22 marca będziemy nadawać transmisję zapowiadającą patch OB68. Ta aktualizacja przyniesie sezon drugi oraz wszystkie związane z nim poprawki i zmiany balansu. Omówiliśmy już klasy wspierających, skrzydłowych, obrońców – spójrzmy na balans w sezonie drugim dla napastników!

Napastnicy przodują w pokrywaniu pola bitwy trwałymi obrażeniami. W przeciwieństwie do flankerów, którzy skupiają się burst damage’u w zasięgu średnim lub bliskim, napastnicy potrafią zabijać na każdym dystansie i z łatwością zadają obrażenia wielu celom.

Strzelcy posiadają wartości puli zdrowia, które mieszczą się gdzieś pomiędzy skrzydłowymi a wspierającymi. W ich przypadku najlepszą defensywą jest dobra ofensywa. Polegają oni na sile, która pozwala im utrzymać się w walce. Grając nimi, mamy mało czasu na “przestój” – albo wymierzamy obrażenia w swoje cele, albo zmieniamy pozycje w celu uzyskania lepszych kątów do ataku.

paladins dev diary damage

Napastnicy w sezonie drugim

Napastnicy w sezonie pierwszym sprawdzali się dobrze. Pomijając kilka wyjątków, większość z nich, przenosząc się do sezonu drugiego, znalazła się w świetnym miejscu. Patrząc na balans w sposób całościowy, zmiany w sezonie drugim wprowadzone w innych rolach działają w harmonii, wzmacniając balans napastników.

Z takim fundamentem przyjrzeliśmy się każdej z kart wszystkich napastników. Wiele z nich otrzymało buffy. Zreworkowaliśmy także niektóre z nich, aby oferowały okazję do dokonywania bardziej znaczących wyborów.

A co z wyjątkami wspomnianymi powyżej? Oto przykład, w jaki sposób podeszliśmy do jednego z nich:

 Bomb King

  • Zdrowie zmniejszone z 2400 do 2200.
  • Redukcja cooldownów na karcie Countdown zmniejszona do 0,5 na poziom.
  • Zwiększono procent odepchnięcia (knockbacku) wrogów na karcie Jolt na poziom.
  • Zreworkowano niektóre niedostatecznie wykorzystane karty, takie jak Reinforced Casing, która teraz oferuje redukcję efektów CC zamiast zdrowia Sticky Bomb.
  • Zreworkowano kartę Royal Decree, która zapewnia o {5|5%} zwiększoną prędkość przeładowania przez 3 sekundy po użyciu detonacji.

Bomb King radził sobie powyżej średniej względem większości ze swoich umiejętności. Usunęliśmy 200 punktów zdrowia z jego HP z uwagi na jego duże obrażenia i użyteczność przekraczającą średnią. Znerfiliśmy także Countdown, aby karta ta dawała mniejszy bonus jego Grumpy Bombs, dopasowaliśmy również inne z jego kart, żeby zapewnić lepszą poprawę kosztów alternatywnych.

Zbuffowaliśmy odrzucenie na karcie Jolt, uwzględniając nowy system kart i dodając trochę więcej energii jego Poppy Bombs. Bomb King posiadał kilka kart, takich jak Reinforced Casing, które zapewniały mu niszowe korzyści, zreworkowaliśmy je więc tak, by oferowały mniej ulepszeń sytuacyjnych.


Ostatecznie wyważenie roli napastników w sezonie drugim polegało głównie na reworkowaniu, naprawianiu i ulepszaniu kart. Kilku bohaterów, takich jak Bomb King i Cassie, otrzymało zmiany indywidualne, ale większość już była na celowniku.

Jak zwykle będziemy ściśle monitorować postępy w sezonie drugim, będziemy rozgrywać mecze rankingowe i korzystać z nagród razem ze społecznością. Oficjalny opis zmian patcha OB68 jest dość obszerny, po ich opublikowaniu będzie sporo do odkrycia.

Możecie spodziewać się kolejnego posta na temat samego sezonu drugiego, gdy rozpocznie się on wraz z OB68 – jest sporo szczegółów do omówienia!

Garrett Martini, główny projektant