Paladins r.

Paladins Dev Diary #2 – Co czeka flankerów w sezonie drugim?

Czas przyjrzeć się klasie skrzydłowych - tym razem otrzymaliśmy bardziej szczegółowe informacje na temat nadchodzących zmian konkretnych bohaterów. Co czeka flankerów w sezonie drugim?

Zobacz też: Paladins Dev Diary #1 – Nadchodzące zmiany supportów

Witajcie w drugiej części serii Dev Diary! W ostatnim wpisie rozmawialiśmy o bohaterach wspierających i omówiłem w nim naszą ogólną filozofię projektowania. W tej części przyjrzymy się flankerom i przejdziemy do nadchodzących zmian balansu.

Supporty ogólnie funkcjonowały całkiem dobrze, a szersze, globalne rozwiązanie było w ich przypadku najskuteczniejszym sposobem wprowadzenia zmian. Efektywność skrzydłowych była bardziej zróżnicowana. W związku z tym podejmiemy kroki, które będą bardziej różnorodne i dostosowane do danego championa.

Bohaterowie flankujący są określani przez kilka podstawowych cech. W zależności od postaci i ogólnej mety oparliśmy się na niektórych z nich.

Momenty ekstremalnej zdolności do przetrwania

Ability_Buck_A02 Ability_Pip_A03 Androxus_Reversal_v02 Billow Maeve_NineLives Moji_Q-MagicBarrier

Wiele skrzydłowych posiada umiejętności, które zapewniają im krótkie serie wysokiej przeżywalności lub nawet warunkowej niewrażliwości.

Wysoki burst damage w zasięgu od bliskiego do średniego

Flankerzy celują w zadawanie burst damage’u pojedynczemu celowi, ale muszą zbliżyć się do niego, aby robić to skutecznie. Są to cechy, które pomagają ich odróżnić od napastników.

Wysoki poziom mobilności

Ze wszystkich ról to skrzydłowi posiadają najwięcej mobilności. Wykorzystują ją jako narzędzie do zmiany pozycji, inicjacji walki lub do ucieczki. Flankerzy muszą polegać na starannym pozycjonowaniu się i reszcie swojego zestawu umiejętności, aby zapewnić sobie możliwość ucieczki po walce z wrogiem. Wybór odpowiedniego momentu na użycie mobilności jest niezbędny.

Ryzyko kontra skupienie się na nagrodzie

Skrzydłowi zdobywają najwięcej zabójstw, ale mają także najniższe poziomy zdrowia i zwykle najczęściej umierają. Granie flankerami wymaga od graczy analizy pola bitwy i wyszukiwania dogodnych okazji do zainicjowania walki. Dobry flank jest w stanie zajść wrogów od tyłu i dokonać zabójstwa. Świetny flank potrafi dokonać tego zabójstwa i uciec bez szwanku.

Skrzydłowi w sezonie drugim

 Androxus

  • Revolver [LPM]
    • Zmniejszyliśmy odrzut (co było powszechnym życzeniem graczy) i rekompensując to, zmniejszyliśmy obrażenia. Obrażenia zmniejszone z 580 do 520.
  • Nether Step [F]
    • Zwiększyliśmy zasięg dashu o 15%.
  • Zmiany kart
    • Abyssal Touch została zreworkowana, aby oferować pełen reset na poziomie 5 karty. Gracze używający tej karty z najwyższym jej poziomem będą mogli zresetować cooldown Nether Step przez uderzenie wroga z Defiance. Zbuffowaliśmy także Disrupt, aby znaczniej redukowała cooldown Reversal. FeatherweightSpiteWatchful zostały zreworkowane, aby oferować nowe opcje związane z ofensywą i defensywą.

 Evie

W przypadku innych bohaterów flankujących, takich jak Evie, byliśmy w stanie osiągnąć nasze cele dotyczące balansu, wprowadzając pomniejsze zmiany jakości i przenosząc moc z często używanych na niej kart do jej podstawowego zestawu umiejętności.

  • Ice Staff [LPM]
    • Usunięto utratę celności podczas przebywania w powietrzu.
  • Blink [Q]
    • Zasięg dystansu zwiększony o 15%.
  • Zmiany kart
    • Teleport, która zwiększała zasięg Blinku, została dostosowana tak, aby rekompensować wzrost zasięgu Mrugnięcia. Teleport jest popularnym wyborem i miało sens przeniesienie części korzyści wynikających z tej karty do podstawowego zestawu umiejętności Evie. Sprawia to, że gracze Evie będą mieć więcej możliwości do zainwestowania w inne jej karty.

 Talus

Podczas gdy inni skrzydłowi otrzymywali oboczne poprawki lub drobne buffy, Talus był już ponadprzeciętny.

Talus jest bardziej nietypowym flankerem. Jego najdłuższa forma mobilności wymaga przemyślanego planowana/wprowadzania zmian, a jego narzędzie do mobilności w walce obejmuje jedynie płaską powierzchnię. Podoba nam się fakt, że Talus używa swoich umiejętności do tworzenia okien, w których jest śmiertelny, a jeśli planował odpowiednio – bezpieczny.

Naszym planem jest obniżyć jego zdrowie i dostosować Blitz Upper tak, aby wpływał tylko na jednego wroga i wymagał dokładniejszego celowania. Przyjrzeliśmy się również jego kartom i przenieśliśmy na nie część jego mocy, aby to wyrównać. Będziemy nadal monitorować to, jak sobie radzi, szczególnie zwracając uwagę na śmiertelność Overdrive.

  • Zdrowie
    • Zdrowie zmniejszone z 2000 do 1900.
  • Blitz Upper [PPM]
    • Teraz wpływa jedynie na jeden cel i wymaga, aby gracz trafiał ofiarę bezpośrednio. Zmniejszyliśmy promień kolizji podczas dashowania o 20%.
  • Zmiany kart
    • Ancient PowerAntediluvianDaredevil i Spirited otrzymały drobne wzmocnienia. Zapewni to okazję do wyrównania kosztów. Talus straci nieco zdrowia i siły na przedzie, ale rozwijamy moc, którą gracze mogą zbudować za pomocą swoich talii. Ten kompromis odnosi się do stref, w których Talus był zbyt silny, a jednocześnie daje on graczom możliwość wykorzystania swoich mocnych stron poprzez wybór talii i pozycjonowanie.

Pamiętajcie, aby przeczytać pełen opis patcha OB68, kiedy zostanie wydany – to tylko mała próbka zmian balansu, które przygotowaliśmy na sezon drugi. Zagłębiliśmy się w pełni w nasze karty, oceniliśmy każdą z ról i jestem podekscytowany oddaniem tej aktualizacji w ręce naszej społeczności.

W naszym następnym Dev Diary skupimy się na front linerach. Nie mogę się doczekać, aby kontynuować dzielenie się z Wami procesem balansowania. Jeśli macie przemyślenia lub opinie, skontaktujcie się ze mną na Twitterze i porozmawiajmy o tym!

Garrett Martini, główny projektant