Paladins r.

Paladins Dev Diary #1 – Nadchodzące zmiany supportów

Deweloperzy Paladins rozpoczęli nową serię publikacji - będą zajmować się w niej kwestiami związanymi z balansem. W tej części omówiona zostanie rola supportów oraz nadchodzące zmiany bohaterów wspierających w sezonie drugim.

Kto jest gotów na 2 sezon rankedów? 

Wraz z wydaniem aktualizacji Open Beta 67 nadszedł czas, aby spojrzeć w przyszłość i przygotować się do sezonu drugiego. Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, aby wypróbować w tym sezonie nowe rzeczy i chciałbym przyjrzeć się niektórym z nadchodzących zmian balansu.

To pierwszy wpis z tej serii, w której będę pisać o zmianach balansu bohaterów związanych z sezonem drugim. Chciałbym zdjąć kurtynę i pokazać społeczności, w jaki sposób podejmujemy decyzje związane z balansem. Zaczniemy od supportów, a w każdym wpisie będziemy omawiać inną rolę.

Po pierwsze spójrzmy na to, co definiuje supporty w Paladins:

  • Bohaterowie wsparcia posiadają śmiercionośną, skuteczną broń. Mogą zadawać obrażenia, nie są bezbronni.
  • SĄ jednak defensywni. Supporty mają zwykle od 2300 do 2600 punktów zdrowia.
  • Wiele z nich posiada mocne efekty CC i silne umiejętności leczące. Wiele z nich ma zdolności, które pozwalają łagodzić otrzymywane obrażenia lub zupełnie ich unikać.
  • Wspierający posiadają silne arcyzdolności. Mogą za ich pomocą unieszkodliwić wrogą drużynę, potrafią leczyć i chronić własną.

Wszystkie te cechy sprawiają, że supporci są naprawdę wszechstronnymi championami. Podoba nam się to, że stanowią zagrożenie i mogą sami podejmować walkę. Nie jest się zwykłym leczącym botem – można zadawać obrażenia ORAZ wspierać swoich sojuszników… być może w niektórych przypadkach ZBYT efektywnie.

Weźmy Mal’Dambę jako przykład

Ma 2650 zdrowia. Jest wytrzymały. Flankerzy i napastnicy zwykle mają od 1800 do 2300 zdrowia.

MalDamba_SpittingCobra_v2

Spitting Cobra

Jest to broń Mal’Damby, która potrafi zadać prawie 800 obrażeń na sekundę. Szybko wystrzeliwuje pociski. Kiedy Mal’Damba przeładowuje, wyrzuca węża, który może zestunować cel na jedną sekundę. Dobrze trafiony wąż potrafi nawet przerwać niektórym bohaterom ultimate’y.

 

MalDamba_EnvelopingSpirits_v2Mending Spirits

Ta umiejętność zapewnia sojusznikom leczenie w czasie. Bazowo posiada 3-sekundowy cooldown. Zdolność ta może leczyć nawet samego Mal’Dambę i wzmocnić jego odporność na obrażenia dzięki pewnym kartom.

 

MalDamba_Gourd_v2Gourd

Co każde 10 sekund Mal’Damba może rzucić Gourd. Pole to obejmuje szeroki obszar i leczy sojuszników 280 zdrowia na sekundę, zadaje również obrażenia wrogom (200 zdrowia na sekundę). Mal’Damba także może skorzystać z tego pola i uleczyć samego siebie.

 

MalDamba_Slither_v2Slither

Mal’Damba dzięki Slither może skoczyć w przód i na krótko stać się odpornym i niewrażliwym. Umiejętność ta ma 8 sekund cooldownu. Świetnie nadaje się do zmiany pozycji i unikania zdolności wroga.

 

MalDamba_DreadSerpent_v2

Dread Serpent

Dzięki temu ultimate’owi Mal’Damba potrafi unieszkodliwić i “wystraszyć” całą przeciwną drużynę. Jest to arcyumiejętność zdolna zmienić przebieg gry, dzięki której sojusznicy mogą odwrócić losy walki w szybki sposób.

 

Podsumowując to wszystko, Mal’Damba jest silnym sojusznikiem. Jest on “śliskim” celem, który może wesprzeć swój zespół, zadać dużo obrażeń i unieszkodliwić wrogów. Są to cechy, które dzielą również inni bohaterowie wspierający.

W sezonie pierwszym widzieliśmy, że wspierający działają wyjątkowo dobrze. Supporci posiadali jedne z najwyższych win ratio na wszystkich poziomach umiejętności. W sezonie drugim chcemy poradzić sobie z tym brakiem równowagi w sile, jednocześnie nie zmieniając odczuć związanych z graniem supportem ani nie odbierając im tego, co sprawia, że są oni fun to play.

Nie chcemy zmniejszać im obrażeń ani zmieniać ogólnej śmiertelności w ich zestawach umiejętności. Podoba nam się również to, że moc uzdrawiania może pomagać także samemu wspierającemu. Uważamy, że wszechstronność, którą wnoszą, jest ważna i pozwala innym rolom błyszczeć.

Kierując się lekkimi zmianami, chcemy obniżyć supportom wartości punktów zdrowia i monitorować, jak to na nich wpłynie.

Uważamy, że utrzymuje to podstawową istotę esencji bohaterów wspierających i skupia się na:

  • strategicznej grze,
  • kooperacji z drużyną,
  • świadomości zależnej od sytuacji.

Kiedy na serwer PTS wejdzie patch OB68, gracze będą mogli przetestować te zmiany i podzielić się swoimi opiniami.  Będziemy mieli bardziej szczegółowe informacje na ten temat, kiedy zbliżymy się do wydania OB68.

Mam nadzieję, że taka forma pozwoli Wam na lepsze przyjrzenie się naszej filozofii projektowania. W naszym następnym Dev Diary zajmiemy się klasą skrzydłowych. Jeśli macie pytania lub własne spostrzeżenia, możecie śmiało skontaktować się ze mną na Twitterze!

Do zobaczenia w Królestwie!

 

Garrett Martini, główny projektant